Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: e30 335 problem z hamulcami
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Barzini
W waskiej 325i mam m30b35 i od jakiegos czasu mam problem z hamulcami a dokladnie po odpowietrzenieu,wymianie plynu hamulcowego,wyczyszczeniu tloczkow i cylindrow pedal hamulca jest miekki i hamulce nie hamuja tak jak powinny....dociskam pedal do podlogi i bardzo slabo hamuja ..... zastanawia mnie tez bo wymienilem serwo - siedzi ori z 325i i zmienilem razem z pompka na to samo... czy moze byc tak ze serwo powinno byc z m30 ??

-nastepnie przy kolektorze jest zawor - nie wiem dokladnie czy on moze byc odpowiedzialny za cisnienie i jezeli przepuszcza to moze miec wplyw na serwo ??
- nastepnie co z przewodem od serwa tym gumowym ,a wiec czy moge go odpiac i zobaczyc czy pedal bedzie lepiej reagowal ??? czy wogole moze polepszyc hamowanie .... nie wiem w ktorym kierunku isc teraz,wydaje mi sie ze serwo po prostu powinno bbyc pod m30b35 ???
Moze ktos mnie oswiecic w tym temacie? Z gory dzieki.
Aguirre
Może pompa hamulcowa padła?Nie wiem jaką masz konkretnie pompę ale miałem kiedyś taki przypadek w e34 że po wymianie płynu hamulcowego skończyły się hamulce.W tamtej pompie w środku był zaworek zwrotny między sekcjami i poprostu spęczniał i jedna sekcja nie dawała jak należy.
Barzini
CYTAT(Aguirre @ Thu, 31 May 2012 - 19:20) *
Może pompa hamulcowa padła?Nie wiem jaką masz konkretnie pompę ale miałem kiedyś taki przypadek w e34 że po wymianie płynu hamulcowego skończyły się hamulce.W tamtej pompie w środku był zaworek zwrotny między sekcjami i poprostu spęczniał i jedna sekcja nie dawała jak należy.



dlatego wlozylem inna sprawdzona pompe i servo z 325i i pedal zachowuje sie tak jak byl miekki i slabo hamuje....jezeli servo z 325 moze byc pod m30b35 to git bede szukal gdzie indziej...ma ktos jakis pomysl ??? co jeszcze moge sprawdzic ?
Michalek206
hmm a co ma wspólnego serwo z silnikiem ?? jakbyś zmieniał zaciski na większe to może i by to miało znaczenie ale silnik nie...mam taki sam setup i hamulce hmm działają chociaż jak na ten piec to szybko się to wszystko grzeje i wcześniej czy później będziesz chciał to przerobić.Rozymiem że jak podpompujesz kilka razy to jest twardy??
Bambus
Sprawdź pompkę sprzęgła(pod konsolą). U mnie delikatnie kapało z tej pompki, nie było zbytnio widać, przypadkiem po wciśnięciu pedału sprzęgła zauwazyłem spadającą kroplę z tego elementu. Objaw był taki, ze hamulce się zapowietrzały co jakiś czas i auto przestawało hamować
markus344
ostatnio znajomy miał taki sam problem w e34 525i -po prostu pedał w glebe-a hamowało jedno koło lub po przkątnej-nie pamiętam w każdym razie jaja -ponieważ na cylinderkach i zaciskach brak wycieków -na przewodach też sucho a pompka przy pedale pompowała-więc padło na serwo i pompkę. Po paru testach pompki coś ewidentnie działo się na sekcjach i przepuszczała przy zaślepionych przewodach. Wymieniona pomka-wiadomo na używaną-ale odpowietrzone ładnie działa -pojechał ,ale za tydzień wrócił tym razem z wgniecionymi drzwiami tył -znów to samo- więc znów przegląd wszystkiego- sucho - wstawiona następna pompa i jest ok -servo w słabym wyglądzie ale nie bylo wymieniane,bo wątpię aby coś tam się działo. Napisałem to po to aby nie sugerować się zamienionym servem i pompką,bo one też mogą być już zmęczone. Więc jak przejżałeś wszystko po kolei czyli cały układ hamulcowy-i wszystko chodzi i jest suchy to ja bym obstawiał nadal pompę przy servie-albo pomkę przy pedale.
pzdr
Barzini
dzieki chlopaki za info i podpowiedzi,narazie sprawa padla bo choroba dopadla,ale na czasie sie zabieram,tak jak mowicie sprawdze ta pompke przy pedalach,a co do hamulcy samych w sobie ,a dokladnie tarcz i klockow to mam jakies wynalazki nawiercane i nacinane ale zdrowe tylko chyba firma krzak wiec pewnie wpadna nowe ale z wyzszej polki ....
Barzini
odgrzebuje kotleta :-/ ... tak jak podpompuje to pedal sie robi twardy,co do pompki pod kierownica to na tejgumce jest jak by sie pocilo ale nie widc zeby gdzies lecial plyn...... wiec dalej bede grzebal :-/
markus344
Że pompka nie cieknie wcale nie znaczy,że nie jest uszkodzona! tym bardziej,że piszesz,że troszkę przypocona. Może po prostu zapowietrzać układ zasysając powietrze. Od hamulcow nie ma na szczęście miliona miejsc z możiwym uszkodzeniem. Servo raczej nie ma aż takiego znaczenia przy tym silniku- ja miałem servo i pompkę ori z 1.8 i było elegancko nawet po swapie zawieszenia na 5x120 i hamulcami z e46 330- nadal było super i nie wymagało wymiany np:na podwójne. Piszesz,że wymieniłeś co nie co- więc teraz masz więcej rzeczy do sprawdzenia,a mianowicie musisz zbadać wszystkie łączenia przewodów - przewody -szczególną uwagę miej na te gumowe i ich przepustowość- czasami się zatykają z różnych przyczyn. -problem stwarzają też sekcje w pompce przy servie, wyjmij pompkę- zalej płynem sekcje i naciskająć króciec pompki obserwuj czy pęcherzyki powietrza nie przechodzą z jednej sekcji do drugiej.- podejrzewam,że masz tarcze z tyłu więc często cieknące tłoczki bębna odpadają. Przy braku podciśnienia w przewodzie o którym pisałeś -tym wychodzącym z serva - objawy też będą takie jak napisałeś pedał w podłodze - sprawdź też ten zawór skoro tak owy posiadasz. Z tego co piszesz czyli pedał w podłodze ale delikatnie hamuje- wygląda dla mnie na problem z podciśnieniem, gdyż jak masz wyciek lub nieszczelność układu zazwyczaj nie hamuje nic - a przy braku podciśnienia pedał wpada w podłogę,ale coś tam hamuje. Odepnij ten przewód od serva i sprawdź jak wtedy się zachowuje- jeżeli nie będzie żadnej zmiany po prostu na chwilę omiń zawór podpinając rurkę bez zaworu i będziesz wiedział czy to on się zamknął na stałe czy nie. Piszesz też o regeneracji tłoczków.... było to Profi? czy wiesi?
Barzini
markus- dziekowa wielka za info i podpowiedzi,sprawdze wszystko po kolei,regeneracja tloczkow to tak nie do konca,wyciagnalem tloczki wyczyscilem,nasmarowalem smarem castrola do tloczkow tym czerwonym,do tego sprawdzilem czy jakas korozja sie zalegla pod gumka-bylo czysto.... dodam ze na przegladzie,testy hamowania wyszly w normie dopuszczajacej,ale ze w Irlandii sprawdzajacy mogl miec widzimisie to zaznaczyl kolejny test ze wzgledu na "miekki pedal" ... dlatego draze teamt :-(
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.