markus344
Tue, 29 May 2012 - 20:24
Witam wszystkich
mam taki temat,że po zamontowaniu hard corowego zawieszenia do e30 nie mam różnicy w kącie mocowania wahacz-maglownica na Mcpersonie-wszystko jest w jednej linii przez co też zwężył mi się rozstaw od końcówki do końcówki magla - i mimo skręcenia maksymalnego mam rozbieżne koła - i pytanko czy macie info jakie końcówki drążka pasują do magla e36-ale muszą być krótsze niż te z e36-a pasować na gwinty... brakuje mi dosłownie około 2-3cm do zbieżności... kolumny mam od m3 e30 evo II z acentrycznymi poduszkami amortyzatora i dlatego takie jajca... ale mam nadzieję,że ktoś przerabiał temat końcówek magla e36 i wie jakie jeszcze pasują a są krótsze niż te w e36...
wielkie dzięki za pomoc w temacie
Misior
Tue, 29 May 2012 - 22:30
Nie za wiele dobierzesz bo kiedyś rozkminiałem ten temat i prostszą opcją jest dobranie krótszych drążków kierowniczych.
duchu22
Tue, 29 May 2012 - 22:33
A oryginalna koncowka+drazek z e30 ?
markus344
Wed, 30 May 2012 - 03:22
właśnie dlatego pytam- drążki też wchodzą w rachubę tylko od e30 nie mam i nie mogę zobaczyć co i jak.
Czyli rozumiem,że na drążku podchodzi z e30 do magla z e36 i ten od e30 jest krótszy???
"Misior" - napisałeś "dobranie" czyli masz jakieś typy co tam podchodzi?
"duchu22" przerabiałeś może taką opcję? końcówka e36 i drążek z e30? -bo z tego co pamiętam to jest inna zasada dokręcania kontry-ale jak gwinty te same to kontre można przełożyć --- tylko żeby ktoś z forumowiczów potwierdził opcje z tym drążkiem z e30...
Misior
Wed, 30 May 2012 - 13:37
Drążek od e36 ma gwint zewnętrzny a e30 ma wewnętrzny.
duchu22
Wed, 30 May 2012 - 18:25
CYTAT(duchu22 @ Tue, 29 May 2012 - 22:33)
A oryginalna koncowka+drazek z e30 ?
Rafciu
Sat, 02 Jun 2012 - 17:27
wyjmij drązki, skróć je o jakieś 5cm i daj tokarzowi żeby dorobił 5cm gwintu. Po co dobierać jakieś dziwne kombinacje?
markus344
Sun, 03 Jun 2012 - 01:33
żeby to było takie proste "Rafciu" już dawno byłoby zrobione - dorabianie i skracanie drążków to nic innego jak rzeźba -mało jest miejsca na takie manewry - od e30 drążek i końcówka jest dłuższy niż teraz mam z e36 - w drążku z e36 końcówka jest nakręcana-a gwint jest większy niż średnica drążka więc gwintowanie odpada. drążek z e30- moooże dałoby radę jest wkręcany i dałoby radę nagwintować -ale dziś juz późno było i nawet nie pamiętam czy da radę wkręcić drążek z końcówką z e30 do magla e36 --jak zobaczyłem,że dłuższy niż z e36 to siadłem na dupie i myślenie od czego podejdzie coś krótkiego.... e38 i e39 mają już grubsze drążki , passaty,golfy inna zasada.. - szukam innego rozwiązania i po prostu myślałem,że ktoś przerabiał już temat z powodzeniem ...
szary
Sun, 03 Jun 2012 - 11:23
A na których otworach w trawersie masz zamontowany magiel ?
markus344
Sun, 03 Jun 2012 - 12:56
przecież tego nie da rady pomylić jeśli o to ci chodzi................ na magla otwór jest mniejszy niż na sworzeń wahacza............. no i na krzyż
też nie da rady zapiąć zawieszenia
Misior
Sun, 03 Jun 2012 - 19:40
Czytaj ze zrozumieniem markus.
Drążek od e30 można wkręcić do magla z 36.
Drążek od e30 w środku można głębiej przegwintować (gwintu jest więcej z 20mm niż długość gwintu na końcówce e30) wkręcasz szpilkę m14x1,5 i na to nakręcasz końcówkę od e36 i po sprawie. Drążek obcinasz ile Ci pasuje i po temacie. Nie ma co kombinować.
szary
Sun, 03 Jun 2012 - 19:57
CYTAT(markus344 @ Sun, 03 Jun 2012 - 12:56)
przecież tego nie da rady pomylić jeśli o to ci chodzi................ na magla otwór jest mniejszy niż na sworzeń wahacza............. no i na krzyż
też nie da rady zapiąć zawieszenia
Nie o to mi chodzi. Jak montujesz maglownice do trawersu masz tam moziwosc przykrecenia na 2 sposoby. Powinno być na otowry bardziej do tyłu auta.
markus344
Mon, 04 Jun 2012 - 00:36
jeżeli o mocowanie magla chodzi to trzeba było cofnąć magla w te bliższe budzie -bo wiadomo jak najdalej od miski -a przy v8 mam go jakieś 1-1,5cm...
"misior już wczoraj o tym myślałem-ale z tego co piszesz to musiałbym jeżdzić z wkręconą szpilką -przecież wtedy można użyć końcówki też z e30 i drążka z e30 po skróceniu powinno grać prawie p&p ale dla mnie to prawie robi różnicę- przeszukam na sklepach z częściami w końcówkach i może gdzieś było coś w podobie do potrzeby - nie bardzo chcę ingerować w wytrzymałość drążków- przy strzale one przecież nawet nie pękają- widziałem wygięte jak hak a nigdy pękniętego -nie wiem jakiej stali używają-ale szpilki wkręconej sobie niewyobrażam
pzdr
duchu22
Mon, 04 Jun 2012 - 07:10
CYTAT(markus344 @ Mon, 04 Jun 2012 - 00:36)
nie bardzo chcę ingerować w wytrzymałość drążków- przy strzale one przecież nawet nie pękają- widziałem wygięte jak hak a nigdy pękniętego -nie wiem jakiej stali używają-ale szpilki wkręconej sobie niewyobrażam
pzdr
A ja wymienialem drazek kierowniczy w e46 ktory pekl w miejscu gdzie zaczyna sie gwint. Pekl podczas parkowania w calkowicie cywilnym aucie. Przy dobrym dzwonie tez potrafia dziac sie cuda
Misior
Mon, 04 Jun 2012 - 09:22
Jeśli u Ciebie markus ori drążek z końcówką e30 jest za długi to możesz obcinać drążek. Na całej długości ma taki sam przekrój i ma ~2cm więcej gwintu w środku niż wkręca się końcówka. Nie kombinuj tylko działaj.
markus344
Mon, 04 Jun 2012 - 19:48
zaleciałem na chwilę coś zjeść i właśnie patrzyłem,że jest więcej gwintu
może wyda przy skróceniu-zaraz będę sprawdzał - końcówki w e30 mają obie strony prawe gwinty -któraś strona ma końcówkę krótszą więc dam dwie krótsze i wszystko powinno latać... wielkie dzięki Panowie za podpowiedzi - bardzo się przydały. Szkoda tylko,że coś w ori nie podchodzi do tematu i będę miał przeróbkę- ale drutem raczej to nie będzie
pzdr
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.