CYTAT(hemicuda @ Wed, 16 May 2012 - 16:17)
Chyba nie zrozumiałem Cie do końca. Mówisz, że jeśli chodzi o czyste prowadzenie się w zakrętach to e36 jest lepsze ale E30 318is ma lepszy stosunek osągów silnika do masy i przez to ma większy potencjał?
Nie podałem nigdzie pułapu finansowego
M42 + ITB przejdzie w WPP ale to już by była grupa OPEN. Zresztą w ostatnim wyścigu 2 isy jechały w OPEN bo były niezgodne z homo. Wprawdzie inny is, zgodny z homo, robił je 10s na kółku ale to już inna historia.
Wyniki WPP mi właśnie podsunęły oryginalny pomysł z E36 bo na treningach w grupie do 2l bardzo podobne czasy robił E30 318is i E46 320. E46 jest cięższy od E36, a silnik jest ten sam, więc sądziłem, że E36 będzie się nadawać.
Pułap finansowy - przepraszam jeżeli niechcąco źle to zabrzmiało. Chodziło mi tylko o poruszanie się w progach które de facto definiują te wozy :-) Włożyć KW-CS gruby stabilizator i nowego slicka możesz ale podwoisz wartość wozu.
Co do tego czego nie zrozumiałeś - to prawie zrozumiałeś
Jeżeli rozpatrywać E36 z mocnym motorem i E30 z mocnym motorem, to E36 wygrywa bez dwóch zdań.
I znowu piszę to z doświadczenia.
Jeżeli rozpatrywać tytułowe wozy, to zdecydowanie E30 będzie lepszy w zakrętach niż E36. Chyba, że planujesz jeździć na ulicy, z dużymi prędkościami, no to nie. No ale domyślam się, że kompletnie nie o to chodzi :-) Mam nadzieje, że jaśniej się wyraziłem.
Jeżeli bijesz się o czas - E30 wygra bo zawsze jest lżejsze, i zawsze dzięki 4cyl lepiej skręca na kajtkach/ciasnych próbach.
Znaleźć nadające się E30 może być trudniej, niż nadające się E36 co jest dość logiczne.
Jeżeli ma być tylko do zabawy bez walki o złoty kaleson, weź co Ci bliższe/tańsze.