Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E30 318is vs E36 320i
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
hemicuda
Noszę się z zamiarem zabycia auta do upalania i zastanawiam się nad tymi dwoma modelami. Chciałbym w pewnym momencie wziąć udział w Wyścigowym Pucharze Polski więc szukam aut z homologacją sportową i to właśnie mnie ogranicza. Ogólne pytanie jest takie - które z tych aut ma większy potencjał do jazdy po torze wyścigowym? Czy wybebeszone E36 będzie na tyle cięższe od E30, żeby nie zniwelowała tego różnica w mocy?
Słyszałem, że E30 po odelżeniu lubi zamiatać tyłem bo zmienia się mocno rozkład masy w samochodzie i nie ma co dociskać tyłu. Czy w E36 jest podobnie?
PiczkaRypiczka
E36 z 6cyl zawsze będzie gorzej skręcać.
E30 zamiata tyłem ? to chyba na szutrach, bo na suchym asfalcie to ani 318 ani 320 nie ma tyle mocy żeby dupą kręcić tak żeby było to problematyczne, no chyba że na syfie.

Krzysztofff
Zdrowe m42 w lekkim e30 na krotkim moscie i małych kołach, może trochę tyłem zamiatać, dobra guma i będzie ok, zdecydowanie polecam z e30 m42, dla mnie najlepszy motor zaraz po s14 w e30.
nazwanynie
CYTAT(Krzysztofff @ Mon, 14 May 2012 - 16:42) *
Zdrowe m42 w lekkim e30 na krotkim moscie i małych kołach, może trochę tyłem zamiatać, dobra guma i będzie ok, zdecydowanie polecam z e30 m42, dla mnie najlepszy motor zaraz po s14 w e30.


a co powiecie o współczesnym 4cylindrowym 170 konnym silniku bmw. Może on być alternatywą dla m42?
hemicuda
CYTAT(PiczkaRypiczka @ Mon, 14 May 2012 - 16:23) *
E36 z 6cyl zawsze będzie gorzej skręcać.


Nawet biorąc pod uwagę to, że zawieszenie E36 z tyłu jest już w wielowahaczach? Powinno to chyba zapewnić większą stabilność w dłuższych zakrętach - poprawcie jeśli się myle. W dodatku mówimy o jeździe po długich łukach a nie w około pachołków. BTW miałby ktoś charakterystykę tylnego zawieszenia do e36 (camber gain)?

Z e30 318is mam taki problem, że startowałbym w klasie do 2l i łatwiej chyba podciągnąć 2l silnik to tych 170-180KM niż jednostkę 1.8. Chyba, że M42 jest znana z magicznych przyrostów?
nazwanynie
Raczej nie jest, bo jezeli silnik ma byc konkurencyjny w klasie do 2.0 to nie mozna go uturbic, kilka razy podchodzilem do tematu co znim mozna zrobic, mozna liczyc na 170KM ale sporym nakladem pracy i pieniedzy, wystarczy polatac po necie.


Czy ktos ma jakas wiedze i doswiadczenia z silnikiem n43 ktory posiada 170KM i wtrysk bezposredni, wystepoje jako 4 cylindrowa jednostka w np e60(po lifcie) e87.
Da sie cos jeszcze z tego silnika wycisnac, i czy nadaje sie do małego upalania? Chodzi o alternatywe dla ludzi ktorzy chca startowac ponizej 2L
e87:
R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni
12,0:1
170 KM (125 kW) przy 6700 obr/min
210 N•m przy 4250 obr/min
7,8 s
224 km/h
6,4 l / 100 km
Sputnik
W WPP zdaje sie ,że możesz mieć tylko homologowany silnik? Chyba ,że open.
mihas66
daj sobie spokój z tym cudem na bezpośrednim wtrysku... bież m42 ogarnij zawias heble itp a w między czasie przyswój lekturę na temat silnika ja po dogłębnej analizie polecam m42 +wał m47(dwulitrowy diesel e46)+porting i doprażanie przez głowice+ dolot na ITB +wydech przelot i ok 170 są realne po tym co się czyta na świecie.... Pamiętaj że ta jednostka na bezpośrednim wtrysku lata po magistrali CAN aby taki swap działał musisz przeszczepiać całą wiązkę bo żaden SA nie ogarnie wtrysku bezpośredniego.... A m42+wał+ głowica+ITB i srojenie to koszt 5tyś nawet w firmie a za tą kwotę nawet nie zaczniesz swapa tego nowego cuda... M42 to jednostka stworzona do sportu wszystko w serii jest kute, kółka rozrządu są regulowane jedynie przepławka psuje obraz całości jednak to i tak ogarnie DET3 podczas strojenia paliwa i zapłonu... m50b25 jednostka bez perspektyw a żeby e36 jakoś jechało z 6 garami to m50b25 minimum lecz 4cyl w e36 dają bardzo fajne prowadzenie przewidywalne jak cholera nawet ja amator w zimie bawiłem się jak dziecko...
opornick
http://moto.wp.pl/kat,115194,title,BMW-E36...ml?ticaid=1e754

http://www.youtube.com/watch?v=UbOdcUD9qZo (film nie wazny, na koncu tylko osiagniecia)
PiczkaRypiczka
CYTAT(hemicuda @ Mon, 14 May 2012 - 18:50) *
Nawet biorąc pod uwagę to, że zawieszenie E36 z tyłu jest już w wielowahaczach? Powinno to chyba zapewnić większą stabilność w dłuższych zakrętach - poprawcie jeśli się myle. W dodatku mówimy o jeździe po długich łukach a nie w około pachołków. BTW miałby ktoś charakterystykę tylnego zawieszenia do e36 (camber gain)?

Z e30 318is mam taki problem, że startowałbym w klasie do 2l i łatwiej chyba podciągnąć 2l silnik to tych 170-180KM niż jednostkę 1.8. Chyba, że M42 jest znana z magicznych przyrostów?



Ja Ci to piszę z doświadczenia, a nie z fusów.
Owszem, E36 się lepiej prowadzi od E30 ale nie w przypadku gdy ograniczeniem masz motor o pojemnościach o które pytasz. Nie nadrobisz lekkości E30 lepszym zawiasem E36 chyba, że podwoisz wartość tego ostatniego choć i tak nie sądze...
Nie szukaj innych alternatyw jak M42, gdyż w takim pułapie finansowym o jaki pytasz, po prostu ich nie ma. I to też z doświadczenia, a nie z fusów Ci wróżę.

M42 + ITB to byłoby coś fajnego! Ale do WPP nie przejdzie.
hemicuda
Chyba nie zrozumiałem Cie do końca. Mówisz, że jeśli chodzi o czyste prowadzenie się w zakrętach to e36 jest lepsze ale E30 318is ma lepszy stosunek osągów silnika do masy i przez to ma większy potencjał?

Nie podałem nigdzie pułapu finansowego smile.gif

M42 + ITB przejdzie w WPP ale to już by była grupa OPEN. Zresztą w ostatnim wyścigu 2 isy jechały w OPEN bo były niezgodne z homo. Wprawdzie inny is, zgodny z homo, robił je 10s na kółku ale to już inna historia.
Wyniki WPP mi właśnie podsunęły oryginalny pomysł z E36 bo na treningach w grupie do 2l bardzo podobne czasy robił E30 318is i E46 320. E46 jest cięższy od E36, a silnik jest ten sam, więc sądziłem, że E36 będzie się nadawać.
Grzesi(E30)k
Jak już 320i E36 to chyba najlepiej M52B20 bo lżejsze. A jak M50 to Tu.
PiczkaRypiczka
CYTAT(hemicuda @ Wed, 16 May 2012 - 16:17) *
Chyba nie zrozumiałem Cie do końca. Mówisz, że jeśli chodzi o czyste prowadzenie się w zakrętach to e36 jest lepsze ale E30 318is ma lepszy stosunek osągów silnika do masy i przez to ma większy potencjał?

Nie podałem nigdzie pułapu finansowego smile.gif

M42 + ITB przejdzie w WPP ale to już by była grupa OPEN. Zresztą w ostatnim wyścigu 2 isy jechały w OPEN bo były niezgodne z homo. Wprawdzie inny is, zgodny z homo, robił je 10s na kółku ale to już inna historia.
Wyniki WPP mi właśnie podsunęły oryginalny pomysł z E36 bo na treningach w grupie do 2l bardzo podobne czasy robił E30 318is i E46 320. E46 jest cięższy od E36, a silnik jest ten sam, więc sądziłem, że E36 będzie się nadawać.


Pułap finansowy - przepraszam jeżeli niechcąco źle to zabrzmiało. Chodziło mi tylko o poruszanie się w progach które de facto definiują te wozy :-) Włożyć KW-CS gruby stabilizator i nowego slicka możesz ale podwoisz wartość wozu.

Co do tego czego nie zrozumiałeś - to prawie zrozumiałeś smile.gif Jeżeli rozpatrywać E36 z mocnym motorem i E30 z mocnym motorem, to E36 wygrywa bez dwóch zdań.
I znowu piszę to z doświadczenia.

Jeżeli rozpatrywać tytułowe wozy, to zdecydowanie E30 będzie lepszy w zakrętach niż E36. Chyba, że planujesz jeździć na ulicy, z dużymi prędkościami, no to nie. No ale domyślam się, że kompletnie nie o to chodzi :-) Mam nadzieje, że jaśniej się wyraziłem.

Jeżeli bijesz się o czas - E30 wygra bo zawsze jest lżejsze, i zawsze dzięki 4cyl lepiej skręca na kajtkach/ciasnych próbach.
Znaleźć nadające się E30 może być trudniej, niż nadające się E36 co jest dość logiczne.
Jeżeli ma być tylko do zabawy bez walki o złoty kaleson, weź co Ci bliższe/tańsze.
hemicuda
Dzięki za opinie.
Zdaję sobie sprawę, że zanim pojawiłbym się w WPP to musiałbym wydać drugie tyle co za auto, jak nie więcej. Heble, zawias, klatka, kubły i sliki to realne minimum żeby bezpiecznie posmigać po torze.

Macie może dane ile ważą wybebeszone E30tki i ile waży sam silnik M42 ?
piechur
Wybebeszone E30 318is z rozbudowaną klatką, bez szybra, z ori blachami, szybami itd to jest 1040-1050kg. Bez klatki okolice 1000kg.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.