Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wieksza przepustnica do M62B44TU
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
Punisherrr
Przeszukujac dwa fora, nie znalazlem odpowiedzi wiec moze tutaj mi ktos odpowie.

Od czego mozna zastosowac elektroniczna przepustnice do 4.4 z vanosem,aby miala wieksza srednice niz fabryczna? Od wczesniejszego modelu nie mozna, bo jest na linke. Myslalem,aby poszykac od alpiny 4.6 lub 4.8, N62 4.5 lub 5.0. Ceny tego elementu w frimie Dinan sa wrecz idiotyczne i chore, dlatego wole zapytac.
jackolus
Po taniości raczej niczego nie wymyślisz.
Co do przyrostów mocy to szału chyba też nie będzie.

Może warto pomyśleć o ITB z S62 ?
Cena na pewno nie będzie atrakcyjna ale akurat tym coś można ugrać.
Punisherrr
Zmiany beda dotyczyc przepustnicy,przeplywki,gumy miedzy nimi oraz kolektora z wersji bez vanosow. Miales na mysli kolektor od M5 z silnika s62 z przepustnicami w srodku? NIe wiem czy mozna to wrzucic do 540i,ale napewno to cos da,a zabawa nie jest droga. Mysle ze max to 1500zl,ale jak to zamontowac, bo raczej seryjne mocowanie nie pasuje. Ewentualnie zrobic wlot na wieksza przepustnice i wrzucic sam kolektor od M5,ale bez przepustnic.

To beda mody na poczatek,ale pozniej juz wiecej zmian. Potrzebna mi ta informacja na temat przepustnicy gdyz to jedyny element jakiego nie moge znalezc gdyz nie wiem od czego.
Kajman
Dinan przerabia przepustnice i kolektory z wersji bez vanosa o ile dobrze doczytałem. Jak się tyle chcesz bawić to za chwilę taniej wyjść może swap na 4.6 albo M.
Punisherrr
Ta z wersji bez vanosa jest wieksza, woec moze od czegos innego podejdzie tak jak kolektor od wersji bez vanosow,ktory ma wieksze kanaly dolotowe,przeplywke i gumemiedzy nimi, co mysle ze daje ta roznice ok.14KM,jaka jest miedzy starym a nowszym b44.
To ma byc zamiana za mala kase, jak wlasnie wspomniany kolektor za 100-150zl.
Kajman
Musisz się nauczyć rzeźbić lub znaleźć niedrogiego rzeźbiarza, ale da się to zrobić uważam, ale bazując na 44s1
Punisherrr
Ja juz wyslalem zapytania odnosnie srednic przepustnic do kilku modeli z wiekszymi silnikami, wiec zobacze pozniej. Niestety Swieta sa,wiec nikt nie odpisze jak narazie. Wiem jednak,ze te wszystkie graty daja nie malo w mniejszym o polowe silniku,wiec i tu zmienia charakterystyke.
Kajman
Walcz walcz wink.gif Ale jakbyś chciał rzeźbić itb i tak dalej, to już może lepiej osadź tam kompresor smile.gif
Punisherrr
Tylko kompressor to juz niezla suma,chyba ze eaton z clk, tylko kto to posklada i zamontuje a pozniej zgra. Jakie sa tez koszta takiej zabawy?


Kto nie walczy,ten przegrywa !!!
Kajman
Największe koszty to robocizna smile.gif Ale widziałem, da się, tyle że nie z clk a z jaguara v8.
ChriS.
Witam, no mnie tez taka zmiana by interesowala, z tego co pisal Dinan z 10koni da sie uciagnac, i tak mam przepustnice do wymiany. Wiec mowicie, ze biorac przepustnice z przedlftowego silnika musialbym ja wyrzezbic? Na czym ta rzezba dokladnie by polegala?
Kajman
Ma działać na servo a nie na linkę smile.gif
Punisherrr
Tego jeszcze nie slyszalem,ale jak widac kombinacji jest mnostwo. Do cougara chlopaki z cougar forum montowali od mustanga 4.6 V8, ktora byla wieksza o 10mm od standardowej. Przyrosty nie byly duze gdyz silnika jest o prawie polowe slabszy,ale jednak kilka kucy i niutkow skoczylo.

http://allegro.pl/kompresor-mercedes-202-c...2199371798.html

To nie jest ten kompressor?
ghostface318
CYTAT(Punisherrr @ Sun, 08 Apr 2012 - 10:42) *
Tego jeszcze nie slyszalem,ale jak widac kombinacji jest mnostwo. Do cougara chlopaki z cougar forum montowali od mustanga 4.6 V8, ktora byla wieksza o 10mm od standardowej. Przyrosty nie byly duze gdyz silnika jest o prawie polowe slabszy,ale jednak kilka kucy i niutkow skoczylo.

http://allegro.pl/kompresor-mercedes-202-c...2199371798.html

To nie jest ten kompressor?



ten kompresor to nawet 3.0 mógł by nie napompować lub ledwo co
Punisherrr
Wiec jaki to eaton stosuje sie do m62? Mysle, ze na malym cisnieniu dalby rade, w koncu to i tak cos dmucha.
ghostface318
prędzej coś takiego.

http://allegro.pl/jaguar-s-type-r-4-2-v8-4...2238307881.html
Kajman
Dokładnie.
Punisherrr
Takie cos mzoe wyjsc taniej niz nowy zestaw kompressora za 20kpln? Z tego,co widze to daje niezly przyrost,porownujac do seryjnej mocy xk8. Pytanie co do tego jeszcze trzeba zalozyc? Wydaje mi sie ze dodatkowe chlodzenie.
Kajman
nie licz że wyjdzie mniej niż 8-10kzł jak będziesz sam dłubał/spawał/robił. Ale na jakieś 100KM możesz liczyć. Chłodzenie często jest wodne.
Kajman
A tak dla podgrzania atmosfery wink.gif :
Punisherrr
Ladnie to wyglada,ale troche przypomina xk8,patrzac na ten napis supercharged. Ta rura obok to przeplywka? A gdzie jest przepustnica?

Nie licze na cos taniego,ale mysle ze ktos to moze ogarnac taniej niz nowe ori kompresory z drogich firm. Nie chodzi tu o wzrost rzedu setek koni, a poprostu wzrost,inaczej nie pytalbym sie o przepustnice.
jackolus
Myślałem że nie mam miejsca pod maską na suszarkę, właśnie poczułem się natchniony biggrin.gif

Genialnie ktoś zrobił ten dolot z kompresora, wygląda ekstra
Przepływka jest po lewej stronie natomiast co z przepustnicą to dobre pytanie , czyżby była pod spodem z tyłu ?


W ogóle jaki to kompresor i wiesz może Kajman jaką ktoś tam moc uzyskał ?
Co do tych 100koni to chyba lekka przesada bo na nieodprężonym silniku wszystko spłynie.
ghostface318
CYTAT(jackolus @ Sun, 08 Apr 2012 - 19:43) *
Myślałem że nie mam miejsca pod maską na suszarkę, właśnie poczułem się natchniony biggrin.gif

Genialnie ktoś zrobił ten dolot z kompresora, wygląda ekstra
Przepływka jest po lewej stronie natomiast co z przepustnicą to dobre pytanie , czyżby była pod spodem z tyłu ?


W ogóle jaki to kompresor i wiesz może Kajman jaką ktoś tam moc uzyskał ?
Co do tych 100koni to chyba lekka przesada bo na nieodprężonym silniku wszystko spłynie.



z poprzedniej strony porównując 16 i 20 post zauważam podobieństwo kompresorów.
Punisherrr
To jest chyba kompressor z jaga xkr, bo jak pisalem xk8 nie ma kompressora-moj blad. Tak jak te doloty sa takze od jaga,czyli caly system od angoli zaczerpniety.

http://www.google.pl/imgres?q=jaguar+xkr+e...29,r:3,s:0,i:71

Teraz juz wiadomo gdzie jest przepustnica. Jackolus miales razcje z tym, ze jest z tylu,ale to Alpina nie xkr.
Kajman
Alpiny to tylko znaczek, kompresor z jaga, auto to bmw oczywiście, self made u zachodnich sąsiadów, przyrost 100KM. smile.gif
Punisherrr
Ja jak narazie jak napisales,szukam mocy,ale droga NA. Nie wiem czy uturbianie, ladowanie kompressorow lub nitro, nie zniszczy silnika po dluzzszym stosowaniu,wiec moze warto sie zaopatrzyc w kucizne. Ta niestety kosztuje i to nie malo. Do tego silnika jest bardzo ciezko znalezc tloki i korbowody,gdyz dol chyba juz jest pod wieksza moc przygotowany. Wal pewnie takze jest mocniejszy,ale zawsze to jakis koszt.

Wedlug mnie najlepiej wyciagnac z silnika to, co w nim drzemie fabrycznie, dodajac mu wiecej powietrza na gratach z mocniejszych modeli oraz odtykajac wydech. Na wieksze mody przyjdzie czas i bedziemy juz na to przygotowani,montujac wczesniej bardziej wydajne elementy,ktore w polaczeniu z doladowaniem jakiegokolwiek typu,dadza wiekszy efekt.

Po za tym wydaje mi sie ,ze i tak pod turbo lub kompressor trzeba zmienic wydech i dolot,gdyz seryjne nie dadza rady i beda blokowac oraz zmniejszasz moc.
Rafciu
W m62b44tu wał i korby są kute.
Pierwsze co zrób to zmień kolektor dolotowy na ten o większych kanałach, czyli najlepiej od m60. Przed puszką filtra powietrza jest wsadzona zwężka, trzeba ją usunąć. Potem naturalnie usuwasz katalizatory i już czujesz różnicę na +.
Punisherrr
To jest wlasnie ta podstawa jaka nalezy zrobic. Czy aby kolektor od 4.4 do wrzesnia 98 nie jest jeszcze wiekszy niz ten od 4.0?

Ze zdjec wynika, ze ma najwieksze kanaly. Wazne,ze wiadomo,co robic na poczatek.
Kajman
Kucizna nie kucizna, oryginalnie m62b44 za wiele nie znosi...
Punisherrr
O tym wlasnie myslalem, dlatego mysle, ze max to 400 paczki bez doladowania,ale i tak dochodzi sprzeglo i hamulce przy takiej mocy, a moze i uklad paliwowy.
bartpa
CYTAT(Rafciu @ Mon, 09 Apr 2012 - 13:21) *
W m62b44tu wał i korby są kute.

Nie wiem czy sa kute czy nie jednak ilekroc mam je w rekach mam wrazenia za jak je "kuli" to chyba z plasteliny wink.gif
Punisherrr
Ktos juz chyba wspominal o tym w temacie odnosnie montazu kompressora. Wal jesy kuty,ale tloki chyba nie, zatem warto sie zaoptarzyc w taki zestaw do wiekszej mocy.
kaczka23
taki kompresor mi leży a domu jak by ktoś chciał typ eaton m 112 cena 1200zł jak by ktoś chciał i jeszcze silnik m60
przem
można gdzieś poczytać o projekcie z foto?
Kajman
Nie, autor nie chce bez opłat podzielić się wiedzą. Ale możesz obecnie go kupić smile.gif http://www.ebay.de/itm/160780245774?ssPage...984.m1438.l2649
Punisherrr
Juz wiemy gdzie jest przepustnica schowana.
Kajman
Zobaczysz jaką cenę osiągnie smile.gif 3x go wystawia smile.gif
jackolus
Krakowanie to nie to samo co kute elementy tuningowe.

M60B30 - wał krakowany, korby lane
M60B40 i wszystkie M62 - wał krakowany, korby tak samo

@Bartpa
już naściemniałeś na bmw-sport , daruj sobie tutaj wink.gif
Jeżeli masz 343konie z wolnossącego M60 czy M62 ( już w końcu nie wiem co tam jest ) to zapraszam na spocik do Krakowa

@kaczka23
szkoda że sprzedajesz, naprawdę liczyłem że włożysz to do siebie i pogonisz każdego chętnego.
P.S.
Moja pompa już się frezuje, do końca kwietnia polatamy smile.gif
Kajman
Swoją drogą sztuką jest nie zakuwać dołu, po zakuciu słupek zaczyna kosztowac prawie tyle co M5 i auto przestaje być tanie w naprawach.
Exec
CYTAT(Kajman @ Mon, 09 Apr 2012 - 22:47) *
Swoją drogą sztuką jest nie zakuwać dołu, po zakuciu słupek zaczyna kosztowac prawie tyle co M5 i auto przestaje być tanie w naprawach.

Tak jest, tutaj trzeba przyladowac 0,5 bara i nic nie dlubac, ew. kanapka i 0,7 (hehe, dobrze zabrzmialo smile.gif )

Reszta do ogarniecia juz tak jak pisaliscie, wokół silnika.... Mysle, ze ITB i kolektory wydechowe zrobilyby robote, choc oryginalne kolektory nie sa takie tragiczne, to ponoc jest jeszcze sporo do wyciagniecia w tym temacie...

Do tak malego dmuchania dwa kompresory M62 mi sie widzą, jest sie czym inspirowac... smile.gif



http://www.youtube.com/watch?v=y0s8Oz3QHNI
bartpa
CYTAT(jackolus @ Mon, 09 Apr 2012 - 22:43) *
@Bartpa
już naściemniałeś na bmw-sport , daruj sobie tutaj wink.gif
Jeżeli masz 343konie z wolnossącego M60 czy M62 ( już w końcu nie wiem co tam jest ) to zapraszam na spocik do Krakowa


Jestem ostrozniejszy w pisaniu czy ktos klamie czy nie ...
Pewnie jest to kwestia kultury osobistej oraz wiedzy wink.gif


jackolus
@Exec
Piękny silnik tylko że to nie BMW V8 a Chevrolet LS7 , stroker do LSX czyli chyba 7.3 litra
Części tuningowych jest do niego od groma a niestety do fałek od BMW jak na lekarstwo
Ostatnio był LSX na allegro do sprzedania w kwocie 29tys + kompresor czyli powiedzmy kwota rzędu 35tys i mamy 800konny silnik V8

LSy wchodzą do E36 - trzeba jedynie robić samemu kolektory wydechowe i bardzo rzeźbić przekładnie kierowniczą.
Nie ma żadnych problemów z modułem olejowym ani wymiarami zarówno silnika jak i skrzyni biegów.


@Bartpa
Nie neguje ani Twojej kultury osobistej ani wiedzy a jedynie prawdomówność.
Sam pisałeś w 2007roku że masz silnik M60 w E34
Teraz piszesz że masz M62 gdzie nie ma żadnej logiki po co miałbyś swapować
Ponadto twierdzisz że masz 343konie z wolnossącego silnika
Wkleiłeś wykres z hamowni znanej z podkręcania wyników, na którym brakuje 50Nm wobec serii a odcinka jest na 7000obr

No wybacz ale wybitnie mi się to kupy nie trzyma.
Exec
CYTAT(jackolus @ Tue, 10 Apr 2012 - 12:29) *
@Exec
Piękny silnik tylko że to nie BMW V8


Ten silnik posluzyl tylko jako przyklad smile.gif Chodzilo mi o rozwiazanie itb w doladowanym V8.



Edit: jest i e39 M5 Twin Supercharged...

http://www.germanboost.com/showthread.php?...rcharged-E39-M5
bartpa
normalnie umre ze smiechu ...
A przyszlo ci do glowy ze mogle miec 2 540 jedna ktora jezdzilem na codzien a druga ktora min smigalem na wyrazowie ?
Napewno za to nie przyszlo ci do glowy ze jak chcialem miec 540(bez dobrodziejstw ktore "waza" ) nie kupujac 540 kupilem 530 z reczna skrzynia i wstawilem m62
mam wrazenie rowniez nie przyszlo ci do glowy ze jak masz serie moze cos podzialac , dolot wydech strojenie walki etc

Zdaje sobie sprawe ze majac " twoja wiedze " wiele rozwiazn, mozliwosci nie istnieje lub sa bezcelowe - szkoda jednak ze zamiast wziac sie do roboty i pokazac za potrafisz v8 zmodzic lepiej, bzdecisz po roznych forach ze napewno sie nie da etc

Koniec z mojej strony smile.gif

Korzystajac z okazji zapraszam wszystkich na moj profil alegrowy w ktorym za jakis czas bedzie mozna nabyc troche gratow poprawiajacych osiagi naszych v8 oraz komponentow do budowy mocnych m60/m62 , jak i calych zestawow v8 + sc , rownoczesnie postaram przedstawic sie na ktoryms z forum moj stage 3 cool.gif



Punisherrr
Czy istnieje mozliwosc montazu kolentora od M5 na fabryczxnych mocowaniach 540i i wyrzucenie itb ze srodka, a zamiast tego uzycie dwoch przepustnic na linke w miejsce czolowych wlotow do kolektora?

Widzial juz ktos cos takiego?
Exec
CYTAT(Punisherrr @ Tue, 10 Apr 2012 - 17:11) *
Czy istnieje mozliwosc montazu kolentora od M5 na fabryczxnych mocowaniach 540i i wyrzucenie itb ze srodka, a zamiast tego uzycie dwoch przepustnic na linke w miejsce czolowych wlotow do kolektora?

Widzial juz ktos cos takiego?

Ja nie widzialem, i obawiam sie, ze bez itb nic dobrego by to nie przynioslo.

Ten kolektor mialby robic za rezonator powietrza, ale one sprawdzaja sie przed kolektorem dolotowym, a czy zamiast niego - nie sadze.

Misior
A można do m62 z marca 97 wrzucić rure przepływomierza od m60 bez ASC a co za tym idzie wywalić ta przepustnice? Silnik w e30. Obudowa filtra też od m60.
Kajman
Przymierz, sprawdź, daj znać czy się dało. Ja poprostu wywaliłem przepustnicę od ASC smile.gif
Punisherrr
Misior
Troche to dziwne laczyc obudowe od M60 z silnikiem M62. Wydaje mi sie ze to moze byc jednak niezbyt dobry pomysl. Wiem, ze w E30 jest malo miajsca i prawdopodbnie dlatego,ale jestem sceptycznie nastawiony do tego.
Silnik bez vanosow ma dwie przepustnice jak sie nie myle? Jedna w 'kolanku', druga z przodu kolektora?
Kajman
tia, wywalenie tej od asc to chwila.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.