Shouphas
Mon, 05 Mar 2012 - 20:56
Panowie jest pytanie:
Jakie sa najmniejsze zaciski 4ro tloczkowe?
Chcialbym to polaczyc z tarcza 280mm zeby dalo sie zalozyc 15, jest to wykonalne?
Widzialem juz zestaw brembo z alfy 166 + 305 i spasowalo pod 15 ale nie pod kazda.
Wiem ze w alfach 159 bodajrze po 2007 czy 2008 roku sa jakies mniejsze zaciski niz np w 166 itp czyli "mniejsze brembo"
Mozecie cos doradzic?
kubeq_Sq
Mon, 05 Mar 2012 - 21:07
w mercu siedza takie ... 300e, ce, te 24v 220koni ma takie zaciski... jak sie dobierze dobrze et, to 15 na to wchodza. jak chcesz to dam ci kontakt do czlowieka, kto ma taki sprzet na sprzedaz
w moim aucie to jest i dobrze wiem co mowie
Shouphas
Mon, 05 Mar 2012 - 21:12
Pokaz jakies foty ;]
gorolm3
Mon, 05 Mar 2012 - 21:14
W subaru lub nissanie 200sx są chyba pod 280mm
kubeq_Sq
Mon, 05 Mar 2012 - 21:26
Muzykancik
Mon, 05 Mar 2012 - 22:36
brembo z 406 coupe i tarcza 280,choc powiem Ci ze w sumie glebiej sie zastanawiajac to jednak chyba 16" tutaj wchodzi w gre niestety, ponizej srednio sie da...
wnt
Mon, 05 Mar 2012 - 22:40
zacisk z ar 155 20.16v obsługuje tą średnice tarczy i tłok ma ok 72mm ale to tylko alternatywa jak byś nic nie podpasował , a co do zacisku to głownie zależy od osadzenia na zwrotnicy bo jeśli tylko posadzić zacisk na tarczy 280 to i z ml siada ale niema opcji zapiąć na zwrotnicy. a co do et to racja ale również należy wziąść pod uwagę kształt ramion
siewcu
Mon, 05 Mar 2012 - 22:43
A w Imprezie WRX nie było przypadkiem czterotłoka pod 15"?
Czacza
Mon, 05 Mar 2012 - 22:58
Chyba albo czterotłok albo 15"
15" na czterech tłokach to któryś stary Transit miał.
MadeInPoland
Mon, 05 Mar 2012 - 23:17
jakiś wartburg miał IIRC czterotłoka.
sebomaster
Mon, 05 Mar 2012 - 23:51
Mam w Berlingo zacisk Brembo z 406 3.0 V6 Coupe i ogarnia tarczę 283mm .. felga z ET11 minimum 15", u mnie jest dla spokoju 17"
molo_
Tue, 06 Mar 2012 - 00:03
CYTAT(Shouphas @ Mon, 05 Mar 2012 - 20:56)
Panowie jest pytanie:
Jakie sa najmniejsze zaciski 4ro tloczkowe?
Chcialbym to polaczyc z tarcza 280mm zeby dalo sie zalozyc 15, jest to wykonalne?
Widzialem juz zestaw brembo z alfy 166 + 305 i spasowalo pod 15 ale nie pod kazda.
Wiem ze w alfach 159 bodajrze po 2007 czy 2008 roku sa jakies mniejsze zaciski niz np w 166 itp czyli "mniejsze brembo"
Mozecie cos doradzic?
jest opcja założenia zestawu z taroxa do SC/CC na 4rech tłoczkach, pod tarcze 257, pytałem o cene okolo 1k euro,czyli pewnie w PLN-ach sie zamknie w 5k
Andrew01
Tue, 06 Mar 2012 - 00:24
Najmniejsze 4 tłoczkowe będą ze Skody Rapid
molo_
Tue, 06 Mar 2012 - 00:39
CYTAT(Andrew01 @ Tue, 06 Mar 2012 - 00:24)
Najmniejsze 4 tłoczkowe będą ze Skody Rapid
na jaką to tarcze
flapjck1
Tue, 06 Mar 2012 - 01:10
a nie bo z austina metro
na tarcze 228 mm - do wyboru lita lub wentylowana
Shouphas
Tue, 06 Mar 2012 - 05:40
A jak z zaciskami tylnymi z boxstera ktore sa tak popularne wsrod vw?
One maja mocowanie "boczne" wiec fajnie mozna dorobic mocowanie
Ile ich bylo rodzai?
Jakie zaciski jeszcze maja takie mocowanie?
Shouphas
Tue, 06 Mar 2012 - 05:43
CYTAT(molo_ @ Tue, 06 Mar 2012 - 00:03)
jest opcja założenia zestawu z taroxa do SC/CC na 4rech tłoczkach, pod tarcze 257, pytałem o cene okolo 1k euro,czyli pewnie w PLN-ach sie zamknie w 5k
Molek to juz lepiej pokombinowac z 4ro tlokiem z jakiegos auta, zmiescisz sie w 1000-1500zl ... jak wejda ;]
Kras
Tue, 06 Mar 2012 - 08:51
Z BMW E38 - jak widac w projektach siada to na tarcze 288 i pod felge 15"
http://www.racingforum.pl/AUDI-90-Jamajka-t95585.html
Tanner1
Tue, 06 Mar 2012 - 10:09
Te brembo z 406 v6 na tarczy 280mm wchodzą na 15" jesli chodzi o średnice, a osadzenie w zależności od konkretnej felgi, niektóre siadają bez problemu, a mi na speedlinach dopiero na dystansie 8mm.
Warpi
Tue, 06 Mar 2012 - 11:29
CYTAT(Tanner1 @ Tue, 06 Mar 2012 - 10:09)
Te brembo z 406 v6 na tarczy 280mm wchodzą na 15" jesli chodzi o średnice, a osadzenie w zależności od konkretnej felgi, niektóre siadają bez problemu, a mi na speedlinach dopiero na dystansie 8mm.
potwierdzam mam tak w saxo, w przypadku mojej felgi wszystko się zmieściło (15" ET 15).
Zibi122
Tue, 06 Mar 2012 - 13:15
Potrzebujesz praktycznie dowolnych zacisków brembo ale z mozliwością przykrecenia jarzma a nie już z gotowymi mocowaniami do zwrotnicy. Widziałem również paten gdzie poprostu mocowania fabryczne zostały obcięta i w zwrotnicy zrobiono nowe miejsca na przykrecenia adaptera
Shouphas
Wed, 07 Mar 2012 - 05:27
A wiecie moze w jakich autach procz porsche wystepuja zaciski z takim mocowaniem?
szary
Wed, 07 Mar 2012 - 06:36
CYTAT(Shouphas @ Wed, 07 Mar 2012 - 05:27)
A wiecie moze w jakich autach procz porsche wystepuja zaciski z takim mocowaniem?
Z najpopularniejszych to alfa 159 - małe i duże brembo.
Czacza
Wed, 07 Mar 2012 - 06:46
Clio III Sport
Kras
Wed, 07 Mar 2012 - 09:28
Tak samo Megane Sport.
Shouphas
Wed, 07 Mar 2012 - 18:14
CYTAT(szary @ Wed, 07 Mar 2012 - 06:36)
Z najpopularniejszych to alfa 159 - małe i duże brembo.
Michal a wiesz moze jak odroznic maly od duzego?
szary
Thu, 08 Mar 2012 - 07:48
Mam małe u siebie w aucie - mogę Ci zwymiarować.
cowboy
Thu, 08 Mar 2012 - 11:16
CYTAT(Kras @ Wed, 07 Mar 2012 - 09:28)
Tak samo Megane Sport.
potwierdzam to jedne z mniejszych zacisków mocowanych na śruby przelotowe, oryginalnie chyba 305 tarcza
rozstaw osi otworów mocujących 130mm
jesli dobrze pamietam 4 tłoczki po 38mm srednicy
Shouphas
Thu, 08 Mar 2012 - 19:02
CYTAT(szary @ Thu, 08 Mar 2012 - 07:48)
Mam małe u siebie w aucie - mogę Ci zwymiarować.
Napisz mi na gg co i jak, strzel przy okazji jakas fotke
Shouphas
Thu, 08 Mar 2012 - 19:02
CYTAT(cowboy @ Thu, 08 Mar 2012 - 11:16)
potwierdzam to jedne z mniejszych zacisków mocowanych na śruby przelotowe, oryginalnie chyba 305 tarcza
rozstaw osi otworów mocujących 130mm
jesli dobrze pamietam 4 tłoczki po 38mm srednicy
A z jakiego megane dokladnie?
cowboy
Fri, 09 Mar 2012 - 12:16
CYTAT(Shouphas @ Thu, 08 Mar 2012 - 19:02)
A z jakiego megane dokladnie?
z takiego jak jest napisane 3 posty wyzej
Kras
Fri, 09 Mar 2012 - 12:41
Dokladnie. Megane II Sport. Obecna ma juz wieksze.
funky
Wed, 14 Mar 2012 - 09:50
Czy wiecie może jakie czterotłoczkowe zaciski (oprócz tych z e31 i e32) mają rozstaw śrub mocujących 120mm i są małe (felga 15")? Planowałem swap do mojej MX-5, kupiłem nawet bardzo ładne zaciski z e38, ale 110mm vs 120mm robi już niezły problem. Może ktoś z Was spotkał się z rozwiązaniem tego, bo o ile kojarzę to w e36 też jest 110mm. Ale tam chyba przekładają zwrotnice, co tu nie wchodzi w grę.
Toldi
Wed, 14 Mar 2012 - 11:22
Clio Sport III ma 4 tłoki ale na tarczy 312mm
mlody1921
Wed, 14 Mar 2012 - 12:38
Dołaczam sie do pytania zacisk na mocowanie 120mm tez mazda zacisk czy 4tłoczki czy 2 czy 1 ale dobry pod tarcze 280-285 mm
funky
Wed, 14 Mar 2012 - 12:40
Toldi, a orientujesz się może jaka minimalna tarcza tam wejdzie? U mnie przy 15" max to jakieś 280mm
Szczerze mówiąc to nawet powoli odpuszczam te 4 tłoczki, ale jakieś sensowne 2 też by były ok
byle 120mm
Toldi
Wed, 14 Mar 2012 - 13:01
CYTAT(funky @ Wed, 14 Mar 2012 - 12:40)
Toldi, a orientujesz się może jaka minimalna tarcza tam wejdzie?
nie odpowiem Ci na to pytanie
Mlynek
Wed, 14 Mar 2012 - 16:29
to może ktos wie czy jest jakiś czterotłoczek z rozstawem otworów 140mm??
FOOR!4
Thu, 15 Mar 2012 - 15:40
Mlynek
Thu, 15 Mar 2012 - 18:26
jakie ET w tej feldze?
apogeum
Fri, 16 Mar 2012 - 09:08
CYTAT(FOOR!4 @ Thu, 15 Mar 2012 - 15:40)
nie masz felgi zjebanej ale masz udziwniona tarcze, widac jak byk
FOOR!4
Fri, 16 Mar 2012 - 15:58
CYTAT(apogeum @ Fri, 16 Mar 2012 - 09:08)
nie masz felgi zjebanej ale masz udziwniona tarcze, widac jak byk
Nie wiem co Ty tam widzisz ale sa to najzwyklejsze tarcze (w oryginalnym rozmiarze z golfa 2, corrado G 60) tylko nacinane..i wieksze od poprzednich. Napisalem ze zjeb... felgi bo tak sobie mi sie podobaly i ET bylo 48 albo 49 wiec b. glebokie co je eleminowalo na "dzien dobry" ale po zalazeniu dystansow zrobilo sie ET ok. 30 i jak widac sie zmiescilo.
tak przy okazji...moze ktos mi powiedziec czy te czerwone zaciski moga byc z mitsu evo 7 ?? Bo nie wiem gdzie klocki kupic !
apogeum
Fri, 16 Mar 2012 - 20:20
jakbys wstawil inna tarcze z innym ET to nie byloby problemu i gwarantuje ci ze felga jakby byla z ET 30 to tez by nie weszla
FOOR!4
Sat, 17 Mar 2012 - 14:45
Tu masz jeszcze foty zeby lepiej zobaczyc o czym mowisz. Jak widzisz tarcza jest w jednej plaszczyznie z wiankiem ABSu...teraz zobacz na drugim zdjeciu ile jest miejsca do uszu mocujacych zacisk do zwrotnicy.."inna" tarcza musialaby miec wieksza srednice wewnetrzna zeby uszy weszly do srodka...a nawet gdyby cos podeszlo to zaraz wbiloby sie w zwrotnice.
Nie wiem dlaczego piszesz ze jakby felga miala ET 30 to by nie weszla...skoro ta ma tyle (ET 49 dystans 20mm czyli jak pisalem ET 29 (ok. 30) czyli felga wyjechala na zewnatrz ale wszystko weszlo bez mlotka czy loma !
Poza ET jeszcze wazny jest ksztalt ramion co nie bylo klopotem w moim przypadku.
krzysiu134
Sat, 24 Mar 2012 - 18:49
Witam
Nie chciałem zakładać nowego tematu. Czy po swapie na czterotłoczkowe zaciski seryjna pompa hamulcowa daje radę czy konieczna jest jej wymiana?
FOOR!4
Sun, 25 Mar 2012 - 09:28
CYTAT(krzysiu134 @ Sat, 24 Mar 2012 - 18:49)
Witam
Nie chciałem zakładać nowego tematu. Czy po swapie na czterotłoczkowe zaciski seryjna pompa hamulcowa daje radę czy konieczna jest jej wymiana?
Czesc, moja dawala rade bez najmniejszego klopotu. Nie zauwazylem roznicy przed i po ...pedal "nie wpadal", nie lapal nizej.. ABSik zasuwal jak glupi.
m52owner
Tue, 17 Dec 2019 - 20:24
Czy są jakieś przeciwskazania żeby tylne zaciski montować na przód,bo tak mi się kiedyś obiło o uszy?.Pomijając oczywiście dobór zacisku do wielkości tarczy.
P@bLO
Tue, 17 Dec 2019 - 22:09
Te tylne czterotłoki pomimo dużych gabarytów samego zacisku mają śmiesznie małe średnice tłoczków dlatego są słabsze od większości seryjnych jednotłoków. Genialny przykład to popularnie pakowane tylne z cayenne do golfów na przód.
m52owner
Wed, 18 Dec 2019 - 03:31
Chcem założyć zaciski z touarega tylne .Miałyby pracować z tarczą 280 i zastępować pojedyńczy tłoczek 60mm.
Czy w zaciskach wielotłoczkowych suma pola powierzchni wszystkich tłoczków daje nam obraz jaki zacisk jednotłoczkowy możemy zastąpić?
voytekk1
Wed, 18 Dec 2019 - 09:46
Mniej więcej tak to działa tylko dla zacisku jednotłoczkowego przyjmuje się powierzchnię podwójną. Dokładniej to jest opisane tutaj:
https://brakestock.pl/news/view-rzeczywista...amulcowego.htmlJeśli toureg ma z tyłu tłoczki 28 i 30mm to skuteczność teog zacisku wynosi połowę tego co masz teraz zakładając że masz tą samą tarczę.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.