ju-by
Sun, 26 Feb 2012 - 16:29
Jak wygląda procedura przerejestrowania samochodu na "żółtych blachach"? Trzeba przerejestrować na inne żólte (ze swojej gminy) czy da się przerejestrować na zwykłe?
Marlon
Sun, 26 Feb 2012 - 20:03
ztcw nie da się na zwykłe, zabytek to zabytek, musisz dbać o niego
zresztą rejestracja na zwykłe nie ma większgo sensu, koszty rzeczoznawcy i innych korowodów ponosisz raz. minusem są oczywiście wyjazdy zagraniczne i ewentualna sprzedaż za granicę.
Polecam dzial prawny CA, na pewno wiedzą
Rene
Sun, 26 Feb 2012 - 20:13
a nie wystarczy opinia że auto jest nie oryginalne i masz białe.
k11
Sun, 26 Feb 2012 - 20:16
CYTAT(Rene @ Sun, 26 Feb 2012 - 20:13)
a nie wystarczy opinia że auto jest nie oryginalne i masz białe.
Na właścicielu zabytku spoczywa ustawowy obowiązek opieki, a to może oznaczać ewentualne konsekwencje dla kogoś, kto dopuścił do takiego stanu. Z drugiej strony na żółtych jeździ sporo zwieśniaczonych wynalazków, za które piątka bez zawiasów brzmi jak nagroda...
r.
ju-by
Mon, 27 Feb 2012 - 13:48
No dobrze, czy jeśli uzyskam opinię rzeczoznawcy, że auto nie spełnia jednak warunków "zabytku" to da radę wrócić do "białych" tablic? To sprawdzona informacja czy gdybanie?
ju-by
Wed, 29 Feb 2012 - 15:08
Otrzymałem odpowiedź z działu prawnego CA :
"Aby pojazd zabytkowy zarejestrować na zwykłe tablice możliwy jest tylko jeden sposób. Należy ów pojazd w drodze decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wykreślić z ewidencji. Aby to zrobić będzie musiał Pan posiadać opinię uprawnionego rzeczoznawcy który stwierdzi w niej, że pojazd ze względu na swój stan i oryginalność utracił atrybuty kwalifikujące go do miana pojazdów zabytkowych. Z tą opinią występuje Pan z wnioskiem do WKZ o skreślenie tego pojazdu z ewidencji zabytków. Mając w rękach decyzję udaje się Pan do diagnosty robiąc normalny przegląd. Z przeglądem udaje się Pan do Wydziału Komunikacji zdając tablice i dowód rejestracyjny i wypełniając wniosek o nadanie zwykłych białych tablic. To tyle."
Temat do zamknięcia.
Marlon
Wed, 29 Feb 2012 - 18:29
A teraz pewna hipotetyczna sytuacja.
Mam sobie auto, które nie jest nigdie obecnie zarejestrowane, ale jest odrestaurowane itd, są papiery z USA.
Klienta na niego mam... z Indii, a żeby tam zaimportować samochod, musiałby był zarejestrowany. Takie mają przepisy, nie można importować aut bez rejestracji.
W Polsce mógłbym go zarejestrować tylko na żółte.
A czy potem mogłbym go zarejestrować z powrotem na białe i wywieźć za granicę?
Pytam się retorycznie niby, ale tak się składa, że mam i takie auto, i znajomego w Indiach. Co prawda nie wiem, czy opłaca się go wieźć na subkontynent, ale ciekawe zagadnienie...
ju-by
Fri, 02 Mar 2012 - 11:18
Dobra rada zawsze w cenie : "Polecam dzial prawny CA, na pewno wiedzą"
Jedenasty
Fri, 02 Mar 2012 - 11:48
CYTAT(Marlon @ Sun, 26 Feb 2012 - 20:03)
ztcw nie da się na zwykłe, zabytek to zabytek, musisz dbać o niego
zresztą rejestracja na zwykłe nie ma większgo sensu, koszty rzeczoznawcy i innych korowodów ponosisz raz. minusem są oczywiście wyjazdy zagraniczne i ewentualna sprzedaż za granicę.
Polecam dzial prawny CA, na pewno wiedzą
Wyjazdy za granicę w obrębie EU nie są problematyczne, szczególnie jeśli na krócej niż 30 dni.
pzdr
MikeB
Fri, 02 Mar 2012 - 13:03
CYTAT(Marlon @ Wed, 29 Feb 2012 - 18:29)
A czy potem mogłbym go zarejestrować z powrotem na białe i wywieźć za granicę?
Skoro od razu nie możesz go klepnąć na białe, to znaczy, że czegoś (papierka?) Ci w nim brakuje. Jak chcesz to przeskoczyć?
Nie można sprzedać w częściach? Przecież w Indiach jeździ tyle dziwadeł, że muszą mieć jakieś superliberalne przepisy w sprawie rejestracji SAMów...
ju-by
Sun, 01 Apr 2012 - 13:14
W aktualnym numerze "CA" rozwinięcie tematu - gdyby kogoś to interesowało. Przeżyłem delikatny szok
Marlon
Sun, 01 Apr 2012 - 18:48
CYTAT(MikeB @ Fri, 02 Mar 2012 - 13:03)
Skoro od razu nie możesz go klepnąć na białe, to znaczy, że czegoś (papierka?) Ci w nim brakuje. Jak chcesz to przeskoczyć?
Nie można sprzedać w częściach? Przecież w Indiach jeździ tyle dziwadeł, że muszą mieć jakieś superliberalne przepisy w sprawie rejestracji SAMów...
Zarejestrować tam można wszystko, ale trzeba płacić podatki
Papierkowo z samochodem jest wszystko w porządku, zresztą nieważne, i tak na białe nie mam szans - z takich na przykład prozaicznych powodów jak brak pasów i oświetlenie "z epoki".
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.