Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przełożenie w moście volvo 240 vs Polonez
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
hatsan
Skołowałem most z volvo 240 podobno 2.3 benzyna chce zaaplikowac do poldka tylko chodzi o przelozenia,sciagnolem dekiel i na kole zebatym (foto) pisze 11:39 to chyba przelozenia jesli sie niemyle ,polonez 1.6 mial 11:43 tyle ze 11 zebów z poloneza mogą byc mniejsze niz 11 zebow volvo mam racje? bo jak krece walkiem i licze obroty kola to wychodzi ze jest krótszy od tego z poloneza...Fakt ze dokladnie nie sprawdze bo mechanizm roznicowy chyba dzieli to na dwa koła.Byłbym wdzięczny gdyby ktos mi jakas dał wskazówke czy ten most o takich oznaczeniach będzie mial krotsze czy dłuzsze przelozenia od tego z 1.6 polonezowskiego

Dodam tez pare fotek oznaczen na moscie moze ktos ma jakies informacje na ten temat








[IMG=http://img708.imageshack.us/img708/2716/25494535.jpg][/IMG]





wiotki
Dłuższy będzie , 3.5 volvo vs polonez 3.9
ww#296
Wielkość zębów nie ma znaczenia
hatsan
aha dzieki panowie kolego ww#296 wsumie przemyslalem na zdrowy rozum (myslalem az 5 minut) ze nawet gdyby kola zebate byly dwa razy wieksze ale taka sama ilosc zebow to kolo by sie obrocilo tyle samo.
obecnie jezdzilem na przelozeniu 4.1 i v max byl wystarczajacy ok.230 ale duzo wajhowania i na piatce szlo lapac odcinke,jedynka w zasadzie niepotrzebna i bardzo krotka,wiec 3.5 z tego volvo moze byc w sam raz a nawet troche za dlugi,
A slyszeliscie kiedys czy byly do takich mostow volvo szpery?temat na necie jest ciezki bo juz szukalem dosc stara konstrukcja malo popularna



cienki
Tak z ciekawosci co ty masz tam za motor że to daje rade 230 polecieć ??
Warpi
patrząc na inny temat to bmw m20b25
hatsan
tak jest m20b25,a słuchajcie ,jak będzie sie sprawowal w koleinach gdy rozstaw kół z tyłu bedzie szerszy od przodu o jakies 4-5cm na strone? odczuje ta roznice? Bo sam most volvo jest podobnej dlugosci ale bede musial dystanse zmieniajace rozstaw dorzucic.Teraz w koleinach jest ok koła 195/50/15

I jeszcze jest jeden dżinks gdy krece piastą to słysze dosc glosno mechanizm roznicowy ,gdy krece walkiem atakujacym jest cichutko czy tak ma byc?
Dziku
Może się okazać że będzie wył trochę...
Zamiast dystansów przerób piasty na polonezowy rozstaw śrub i dobierz do tego jakiś hamulec żeby było gut.
hatsan
no ok ale potrzebuje argumentów dlaczego lepiej przerabiac piasty zamiast dystansów?Bo ja nadal stawiam na dystanse

A moze wiecie gdzie szukać mechanizmu do tego mostu?
raich
jak dystans,to dokladasz mase wirujaca na kolo-jeden z minusow.
hatsan
jaka to masa 20mm aluminium? a zawsze bym miał 2 rozstawy
ju-by
20mm dystans jest już mocno odczuwalny, tak jak koledzy radzą - lepiej rzeźbić piastę.
xmaniekx
Nie wiem na ile chcesz, żeby to był sleeper - ale most z volvo serii 700/900 też tak samo "pasuje", łatwiej znaleźć normalne przełożenia (ja mam 3.7 z 2.3 turbo), podobno nawet występuje 3.9 ale przez pół roku nie znalazłem do kupna. Hamulców starych nie wywalaj, najwyżej na przód dorzucisz coś mocniejszego. Jak masz regulator na przewodzie to i tak tył nie będzie blokować przed przodem - przerabiałem to.

Pozdr
groszek1570
kumpel moj zalozyl do poloneza most od volvo ale z orginalna szpera chyba 25% . Polonez stoi na 15'' felgach (w mniejsze nie mieszcza sie hamulce z volvo;p ) i oponach 195/50 i wcale mocno nie wystaje za nadkola. wiec mozesz smialo pchac te mosciwo:)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.