Patu
Sun, 05 Feb 2012 - 22:19
Witajcie serdecznie,
Panowie ( i Panie? ) mam do Was zapytanie- posiadam BMW e36 z motorem M54 i chcę wyrzucić fabryczną viskozę, którą zastąpi wentylator z tego samego modelu od klimatyzacji.
Wiatraczek chodzi w dwóch fazach- słabszej i mocniejszej. Chcę podpiąć tę pierwszą pod termostat ( gdy ten będzie "puszczał" zacznie chodzić wiatrak), a druga faza ma być uruchamiana z kabiny pstryczkiem.
Jak Wy rozwiązaliście kwestie montażu? Mam na myśli kwestię związaną z podpięciem się pod termostat.
Serdecznie pozdrawiam i proszę o porady.
P.S. jeżeli takowy temat już się pojawił z góry przepraszam- nie znalazłem odpowiedzi w wyszukiwarce.
dobrus
Mon, 06 Feb 2012 - 15:25
a po co chcesz wyrzucic visco? imo to bezsensowne działanie
wiatrak powinien się wlaczać nie w momencie gdy termostat się zaczyna otwierać lecz w momencie gdy temperatura plynu osiągnie jakąś konkretną wartość. Montuje się dodatkowy czujnik temperatury plynu, ktory będzie załączał wiatrak.
Patu
Mon, 06 Feb 2012 - 16:06
CYTAT(dobrus_m30 @ Mon, 06 Feb 2012 - 15:25)
a po co chcesz wyrzucic visco? imo to bezsensowne działanie
wiatrak powinien się wlaczać nie w momencie gdy termostat się zaczyna otwierać lecz w momencie gdy temperatura plynu osiągnie jakąś konkretną wartość. Montuje się dodatkowy czujnik temperatury plynu, ktory będzie załączał wiatrak.
Hmm... wiskoza zabiera moc z tego co wiem. Gdzie się ten czujnik instaluje, w dużym obiegu? Masz jakieś fotki.
Pozdrawiam i serdecznie dziękuję!
Patu
Mon, 06 Feb 2012 - 16:11
A chyba czaję. Mogę się podpiąć pod np. czujnik znajdujący się w głowicy, ten fabryczny od temperatury?
Albo może, jeżeli mam Gauge to może podepnę się pod czujnik od nich, od temperatury?
Dobrze chociaż trochę rozumuję?
dobrus
Mon, 06 Feb 2012 - 17:21
visco nie 'zabiera' mocy. To jakaś urban legend. są tto jakies ulamki % i w przypadku twojego silnika na pewno tego nei odczujesz. wiatrak elektryczny takze zabiera moc
poprzez obciazenie alternatora.
Najlepiej wziąć cały zestaw czyli wiatrak plus czujnik odpalający go z jakiegos auta i podpasować.
Patu
Mon, 06 Feb 2012 - 17:31
No tak i wszystko podpiąć potem pod + z jakiejś innej instalacji?
No to sie rozglądam.
Dziekuję bardzo!
duchu22
Mon, 06 Feb 2012 - 19:55
Jedz do dobrego mechanika i popros o zamontowanie wentylatora elektrycznego, wlacznika wentylatora w chlodnice(dziala jak przekaznik, zwiera jak osiagnie odp temperature) i polozenie instalacji.
Patu
Tue, 07 Feb 2012 - 00:09
Zrobię tak! Zostawię wiskozę, a wentylator podepnę pod włącznik przeciwmgielnych, których i tak już nie mam.
To chyba będzie najlepszy patent.
Dzięki Panowie.
P.S: Nie chcę nikomu oddawać, sam dłubię i mam z tego satysfakcję.
Pozdrawiam!
dobrus
Tue, 07 Feb 2012 - 14:05
No i bardzo dobrze myślisz
Misior
Tue, 07 Feb 2012 - 14:38
Sprawdź tylko jakie obciążenie robi ten wiatrak bo od przeciwmgielnych przeważnie kabelki są cieniutkie i może się instalacja zjarać.
Patu
Tue, 07 Feb 2012 - 16:36
O dziękuję za info- nie chce zrobić grilla w aucie.
Pozdrawiam Was serdecznie i jeszcze raz dziękuję!
dobrus
Tue, 07 Feb 2012 - 17:04
wiatrak na 2 biegu na pewno będzie ciągnął duzo wiecej niz halogeny, dlatego też trzeba go odpalać przelacznikiem poprzez przekaźnik
k11
Tue, 07 Feb 2012 - 23:36
CYTAT(Patu @ Mon, 06 Feb 2012 - 16:06)
Hmm... wiskoza zabiera moc z tego co wiem.
A wentyl elektryczny jest napędzany dobrą energią pochodzącą od kierowcy?
Nawet jeśli wisko zabierze z 0.5-1kW, to ma jedną, zasadniczą zaletę: włącza się stopniowo, w zależności od temperatury czynnika, czego nie można powiedzieć o wentylatorze elektrycznym.
CYTAT(dobrus_m30 @ Tue, 07 Feb 2012 - 17:04)
wiatrak na 2 biegu na pewno będzie ciągnął duzo wiecej niz halogeny, dlatego też trzeba go odpalać przelacznikiem poprzez przekaźnik
Nie sądzę, żeby ~7.5A było puszczone bez przekaźnika, ale nie chce mi się teraz szukać schematu i sprawdzać, czy to prawda, czy też jestem w błędzie.
r.
Patu
Tue, 07 Feb 2012 - 23:43
Nie no Panowie, macie rację, trochę się wygłupiłem z tym zabieraniem mocy. W dupie z nią. Już jeden silnik straciłem przez przegrzanie, chcę teraz aby wszystko było dopięte na ostatni guźik.
Oczywiście, że będzie przekaźnik, z resztą światła przeciwmgielne mają przekaźnik ( nr. 5). On nie podoła?
dobrus
Wed, 08 Feb 2012 - 10:37
Nie ty jeden, ostatnio widze że jakaś mania sie zrobila z usuwaniem tego nieszczesnego visco
Nie napisalem nigdzie,ze halogeny nie idą przez przekaźnik. zmierz jaki pobór prądu ma wiatrak i juz bedziesz wiedzial jaki przekaznik kupic.
Patu
Wed, 08 Feb 2012 - 12:18
No właśnie tak myslałem. Nie no tak pewnie się skończy, zmierzę, kupie i po temacie.
Misior
Wed, 08 Feb 2012 - 13:45
Przekaźnik to nie wszystko bo zauważ jakie przeważnie idą przewody do wiatraków - trzy razy grubsze jak do halogenów.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.