Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motronic 1.5 VS Motronic 1.52 [różnice]
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
michanio91
Witam smile.gif
Posiadam lanosa c20ne z przepływomierzem klapkowym M1.5,za jakiś czas chcę przejść na M1.52,powodem podstawowym jest pozbycie się przepływomierza klapkowego na rzecz termicznego.
Więc pierwszą różnicę już mamy smile.gif
Chciałbym zapytać jakie jeszcze różnice są między M1.5 a M1.52 ?
Wewnętrzne ?
Inne mapy paliwa ?
Jakieś jeszcze różnice w osprzęcie silnika ?
Może 1.52 jest w jakiś sposób lepszy od 1.5 ?
Czy strojenie obu kompów wygląda tak samo ? Do obu potrzebny jest ecumaster czy inny twór ?


To takie pierwsze pytania na które szukam odpowiedzi. Próbowałem już na elektrodzie , ale tam chyba nie ma miłośników "dłubania" ohmy.gif

pozdrawiam
michanio91
Chyba zadałem trudne pytanie tongue.gif
Cieniu
Poprostu jest nowocześniejszym urządzeniem który obsługuje nowszego typu czujnik przepływu powietrza który charakteryzuje się lepszym przepływem w związku ztym wszystkie mapy są inne niczym innym się sie różni
michanio91
CYTAT(Cieniu @ Thu, 19 Jan 2012 - 00:08) *
Poprostu jest nowocześniejszym użądzeniem który obsługuje nowszego typu czujnik przepływu powietrza który charakteryzuje się lepszym przepływem w związku ztym wszystkie mapy są inne niczym innym się sie różni


Więc cały osprzęt mogę przełożyć ze starego M1.5. Dzięki bardzo za odpowiedź ,mam nadzieje że przejście z 1.5 na 1.52 wypadnie korzystnie tongue.gif
Cieniu
tylko przepływkę zmień wink.gif
michanio91
Wiązkę ze sterownikiem i przepływką mam rozumieć smile.gif
Cieniu
tak jest
ddziaduch
W ogóle opłacalna jest taka zabawa? Coś to daje?
michanio91
CYTAT(n0zyk @ Tue, 07 Feb 2012 - 18:33) *
W ogóle opłacalna jest taka zabawa? Coś to daje?

1. Nie ma klapki = lepszy przepływ powietrza.
2. Ponoć nowsze ( czyt. lepsze ) mapy paliwa.

Ja myślę nad wiązką i kompem z XE aktualnie,podobno jest jeszcze lepiej niż na M1.52.
menel
CYTAT(michanio91 @ Tue, 07 Feb 2012 - 19:28) *
Ja myślę nad wiązką i kompem z XE aktualnie,podobno jest jeszcze lepiej niż na M1.52.


Tylko chyba tam jest siemens ktory do zaDETowania sie slabo nadaje.
markosz
CYTAT(menel @ Tue, 07 Feb 2012 - 23:30) *
Tylko chyba tam jest siemens ktory do zaDETowania sie slabo nadaje.

XE lata na kompie Boscha dokładniej to motronic m2,5 lub m2,8
Pomyśl o kompie z wiązką z lanosa to pozbędziesz się całkiem przepływki tylko zabawa będzie z silnikiem krokowym wolnych obrotów z tego co pamiętam.
michanio91
CYTAT(markosz @ Wed, 08 Feb 2012 - 08:05) *
XE lata na kompie Boscha dokładniej to motronic m2,5 lub m2,8
Pomyśl o kompie z wiązką z lanosa to pozbędziesz się całkiem przepływki tylko zabawa będzie z silnikiem krokowym wolnych obrotów z tego co pamiętam.

Niee nie chce żadnych zabaw i niespodzianek... Na XE poskładam i będzie cacuś tongue.gif
Cieniu
W sumie to nie wiem co tu kombinujesz. Chcesz założyć det-a ? To zakładaj na swojej orginalnej wiązce i bedziesz móg odpiąć przepływkę na zawsze.
michanio91
CYTAT(Cieniu @ Wed, 08 Feb 2012 - 18:07) *
W sumie to nie wiem co tu kombinujesz. Chcesz założyć det-a ? To zakładaj na swojej orginalnej wiązce i bedziesz móg odpiąć przepływkę na zawsze.

Jeżeli to do mnie , to powiem tak.
Chcę mieć lepsze mapy paliwa i pozbyć się przepływki klapkowej - żeby mieć lepszy przepływ powietrza.
Oczywiście że najlepiej dać det-a i wywalić , ale to są koszty. Tak zrobię może kiedyś jak pieniążki będą smile.gif

A całość ma wyglądać mniej więcej tak :
Blok C20NE
Elektryka z c20xe
Wałek 18E
Głowica c20ne z powiększonymi kanałami, lizana 1mm, może i więcej.
Przepustnica 3.0 Opel Senator
Lexmaul ssący
Wydechowy Mattig + przelot 2"
Tłoki Seh
Lżejszy zamach
markosz
Roboty i czasu w to włożysz z deka a efekt będzie i tak słabszy niż swap na c20xe gdzie masz na wejściu 150 kuca.
Wiem ze to twoja sprawa ale po co takie kombinacje ?
michanio91
CYTAT(markosz @ Thu, 09 Feb 2012 - 15:17) *
Roboty i czasu w to włożysz z deka a efekt będzie i tak słabszy niż swap na c20xe gdzie masz na wejściu 150 kuca.
Wiem ze to twoja sprawa ale po co takie kombinacje ?


4fun ? wink.gif
Z tym c20xe to nie koniecznie , serię powinienem objechać tongue.gif
Aczkolwiek jestem spokojnym kierowcą NIGDY nie stawałem z nikim na kresce i nie po to buduję sobie ten motor smile.gif
Cieniu
no nie mów że det3 wyjdzie drożej niż instalka z xe...
michanio91
CYTAT(Cieniu @ Thu, 09 Feb 2012 - 17:55) *
no nie mów że det3 wyjdzie drożej niż instalka z xe...

250 zł cały osprzęt od xe, jeszcze z możliwością zbicia ceny, cena det-a 2x więcej.
smile.gif
Cieniu
ok
michanio91
CYTAT(Cieniu @ Thu, 09 Feb 2012 - 20:54) *
ok

Hmmm czy mam to odczytać jako ironiczną odpowiedź ? smile.gif
Cieniu
Jeżeli jednak wyjdzie taniej niż det (500pln i wszytko masz podręką) daj znać
ILKU
CYTAT(michanio91 @ Wed, 08 Feb 2012 - 21:51) *
Głowica c20ne z powiększonymi kanałami, lizana 1mm, może i więcej.
Tłoki Seh

A nie lepiej dać tłoki z C20XE i nie planować głowicy??
Nie będzie problemu z przestawionym wałkiem a doprężenie będzie fajne.
michanio91
CYTAT(Cieniu @ Fri, 10 Feb 2012 - 17:19) *
Jeżeli jednak wyjdzie taniej niż det (500pln i wszytko masz podręką) daj znać

Aktualna cena za osprzęt XE to 250 zł , myślę że jednak coś jeszcze utarguję. Lub wymienię grat vs osprzęt XE smile.gif
CYTAT(ILKU @ Fri, 10 Feb 2012 - 17:34) *
A nie lepiej dać tłoki z C20XE i nie planować głowicy??
Nie będzie problemu z przestawionym wałkiem a doprężenie będzie fajne.

Ale chyba tłoki z XE będą wychodzić troszkę ponad blok. Doprężenie co prawda powinno być bdb smile.gif
Jakiś znawca wie coś o tym ? Cieniu ?
Wyglądasz na kogoś kto wie o czym gada wink.gif
ILKU
Wg TIS tłok w C20XE jak i w C20NE i 20SEH wystaje o 0,4mm. Uszczelka po montażu wg TIS ma 1,15-1,30mm więc korona tłoka i tak nie wychodzi ponad uszczelkę.
michanio91
CYTAT(ILKU @ Sat, 11 Feb 2012 - 07:15) *
Wg TIS tłok w C20XE jak i w C20NE i 20SEH wystaje o 0,4mm. Uszczelka po montażu wg TIS ma 1,15-1,30mm więc korona tłoka i tak nie wychodzi ponad uszczelkę.

Hmm więc ktoś mnie wprowadził w błąd tongue.gif Rozważę też tłoki z XE ,łatwiej je dostać niż seh-owe smile.gif
Tylko czy wtedy trzeba będzie coś jeszcze liznąć głowicę co by ładnie doprężyło do tyle ile potrzeba smile.gif
ILKU
CYTAT(michanio91 @ Sat, 11 Feb 2012 - 09:07) *
Hmm więc ktoś mnie wprowadził w błąd tongue.gif Rozważę też tłoki z XE ,łatwiej je dostać niż seh-owe smile.gif
Tylko czy wtedy trzeba będzie coś jeszcze liznąć głowicę co by ładnie doprężyło do tyle ile potrzeba smile.gif

Te tłoki z XE doprężą mocniej niż z SEHa. Powinieneś to dokładnie obliczyć, ale na moje oko bez żadnego planowania będzie 11:1.
michanio91
CYTAT(ILKU @ Sat, 11 Feb 2012 - 09:35) *
Te tłoki z XE doprężą mocniej niż z SEHa. Powinieneś to dokładnie obliczyć, ale na moje oko bez żadnego planowania będzie 11:1.

Hmmm ....Nie pozostaje nic innego jak zamontować te tłoki XE i zobaczyć co będzie smile.gif
Nie chciałbym tylko by silnik szybko zakończył swój żywot dry.gif Jak by nie patrzył autkiem będę pomykał na co dzień smile.gif
Cieniu
tłoki z xe podejdą ale stopień może być hardkorowy ale to już trzeba było by pomacać smile.gif
michanio91
CYTAT(Cieniu @ Mon, 13 Feb 2012 - 17:10) *
tłoki z xe podejdą ale stopień może być hardkorowy ale to już trzeba było by pomacać smile.gif

Tego się właśnie boję biggrin.gif Głowicę mam nie ruszaną oczywiście z c20ne ,nie 18E.
Z drugiej strony ja37 miał tłoki z sehą i głowicę 18e zciachaną o 1mm.
Ciekawe czy tłoki xe doprężą mniej niż w jego przypadku.

porównanie danych silnika c20ne i 18e
---------------------------------------------c20ne----------------18e
średnica kanałów ssących-----------------33-------------------36
średnica komory spalania-----------------86------------------84,8 (ale z pomiaru 83.5, jak widać uszczelka jest deczko szersza)
średnica zaworów--------------ssące 41,8/wydech 36,5-----ssące 41/wydech 35
głębokość komory spalania--------------11,5-------------------8,5
wysokość głowicy--------------------------96------------------96,5
przepustnica--------------------------------60------------------51 i 36
pow przepustnicy w mm2-----------------2826------------2041 + 1017 = 3058
wysokość krzywek 20SEH/18E---------6,6 i 6,4-----------7 i 6,8 (przy porównaniu na oko widać, że seh ma "grubszą" krzywkę). Nie wiem jak jest z wałkiem z ne bo nie mam takiego luzem ale na pewno jest słabszy.

Więc komora spalania jest na starcie już 3 mm niższa i 1,8mm węższa w c20ne.
Krzywki też przełożę z 18E,wałek 18E i zostanie mi tylko powiększyć kanały , co by głowa c20ne była lepsza niż 18E w tym przypadku smile.gif
kuki_VU
znam co najmniej 2 projekty NE z tlokami od XE walkiem od 1.8 itd... jezdza juz sporo czasu i maja sie bardzo dobrze... moc ok 135-140KM
michanio91
CYTAT(kuki_VU @ Tue, 14 Feb 2012 - 08:55) *
znam co najmniej 2 projekty NE z tlokami od XE walkiem od 1.8 itd... jezdza juz sporo czasu i maja sie bardzo dobrze... moc ok 135-140KM

Konkret , dzięki wink.gif
Może jakiś namiar na tych ludzi podrzucisz ? Popytałbym o kilak rzeczy wink.gif
Oczywiście wystarczy login z jakiegoś forum wink.gif
michanio91
Panowie a co jak by splanować trochę obudowę wałka ? smile.gif Bawił się w to ktoś z kolei ? smile.gif
Np planując głowicę o 1mm, zawór otwierałby się o 1mm bardziej ,co za tym idzie więcej mieszanki dostawało by się do komory spalania.
Lecz przy tej zabawie nieuniknionym wydaje się być strojenie tongue.gif
ILKU
Chyba musisz się trochę jeszcze dokształcić teoretycznie wink.gif
michanio91
CYTAT(ILKU @ Mon, 20 Feb 2012 - 15:21) *
Chyba musisz się trochę jeszcze dokształcić teoretycznie wink.gif

Dlatego własnie tu jestem i pytam wink.gif
ILKU
Trzeba znać pewne podstawy, żeby tu być i pytać. wink.gif
To jest forum o tuningu i przeróbkach, nikt nie będzie prowadził szkolenia w temacie budowy i działania silnika spalinowego.
ddziaduch
Podepnę się pod temat. Mam u siebie wiązkę z Calibry, przepływomierz wiadomo, klapkowy. Wtyczka jest 5 pinowa, ale kabli wychodzi 4, bo dwa się łączą w jeden.
Teraz w astrach GSi był montowany przepływomierz taki jak to się nazywa, bez klapki biggrin.gif Przepływowy chyba. On ma wtyczkę 4 pin. Czy można to po prostu podpiąć pod moją wiązkę i kompa? Czy może one się różnią i dają inne sygnały. Chcę się pozbyć tego klapkowca...
michanio91
Już się dokształciłem i wiem czemu nei ma prawa bytu planowanie obudowy wałka - głupi jestem przyznaje biggrin.gif

Aby pozbyć się klapki masz 2 wyjścia ...
M1.52 lub Mapsensor i strojenie ...
ddziaduch
Czyli chcesz powiedzieć że nie da się podłączyć przepływomierza nie klapkowego zamiast klapkowego? Czyli tak jak pisałem wcześniej, dają inne sygnały do kompa?
michanio91
CYTAT(n0zyk @ Tue, 27 Mar 2012 - 21:40) *
Czyli chcesz powiedzieć że nie da się podłączyć przepływomierza nie klapkowego zamiast klapkowego? Czyli tak jak pisałem wcześniej, dają inne sygnały do kompa?


Tak.
Jeszcze na elektrodzie jest koleś który robi układy które to umożliwiają.
Marcin_C20NET
CYTAT(kuki_VU @ Tue, 14 Feb 2012 - 08:55) *
znam co najmniej 2 projekty NE z tlokami od XE walkiem od 1.8 itd... jezdza juz sporo czasu i maja sie bardzo dobrze... moc ok 135-140KM



Też latam na takim setupie i kilka faktów

Tłoki XE głowica standard no co najwyżej 2 plan miała
Wałek c20ne wszystko ok czuć coś tam że się zmieniło
Wałek LX90 wyraźna poprawa czasami słyszalne stuki ale rzadko
Wałek od 1,8 e zdecydowane stuki w zakresie 2000 do 3500 obr (w tym zakresie zapłon cofniety stopniowo do 8 stopni w szczycie) poprawa mocy oraz silnik jakby dostrawał drugie życie powyżej 4000 czuć jak odchodzi

Wszystko zestrojone Det3 w FI wywalona przepływka zasrosowany map

Dla dociekliwych do takiej zabawy dobrze jest zaopatrzyć się w ściągacz wałka lub go sobie zrobić bo inaczej byśmy nie wyrobili na uszczelki smile.gif i szkoda czasu tongue.gif
mock
Przepraszam, ze odgrzeję kotleta, ale od dluzszego czasu szukam info i wciąz nie wiem na 100%. A mianowicie chodzi mi o to, jakie numery fabryczne ma komputer M1.5.2?

Na allegro podają tylko numery, a nigdzie nie ma informacji jaki typ Motronic.
mock
Super spis, dzięki
sp200
W spisie brakuje oznaczenia kompa od Astry GSI(1.52)- oznaczenie "GM"
mock
Zgadza się, taki wlasnie udalo mi się kupic.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.