CYTAT(Cieniu @ Mon, 13 Feb 2012 - 17:10)
tłoki z xe podejdą ale stopień może być hardkorowy ale to już trzeba było by pomacać
Tego się właśnie boję
Głowicę mam nie ruszaną oczywiście z c20ne ,nie 18E.
Z drugiej strony ja37 miał tłoki z sehą i głowicę 18e zciachaną o 1mm.
Ciekawe czy tłoki xe doprężą mniej niż w jego przypadku.
porównanie danych silnika c20ne i 18e
---------------------------------------------c20ne----------------18e
średnica kanałów ssących-----------------33-------------------36
średnica komory spalania-----------------86------------------84,8 (ale z pomiaru 83.5, jak widać uszczelka jest deczko szersza)
średnica zaworów--------------ssące 41,8/wydech 36,5-----ssące 41/wydech 35
głębokość komory spalania--------------11,5-------------------8,5
wysokość głowicy--------------------------96------------------96,5
przepustnica--------------------------------60------------------51 i 36
pow przepustnicy w mm2-----------------2826------------2041 + 1017 = 3058
wysokość krzywek 20SEH/18E---------6,6 i 6,4-----------7 i 6,8 (przy porównaniu na oko widać, że seh ma "grubszą" krzywkę). Nie wiem jak jest z wałkiem z ne bo nie mam takiego luzem ale na pewno jest słabszy.
Więc komora spalania jest na starcie już 3 mm niższa i 1,8mm węższa w c20ne.
Krzywki też przełożę z 18E,wałek 18E i zostanie mi tylko powiększyć kanały , co by głowa c20ne była lepsza niż 18E w tym przypadku