dvj
Sun, 06 Nov 2011 - 01:10
Witam ostatnio dużo myślałem o zamontowaniu twin turbo które znajdowały by się zamiast końcowych tłumików z tyłu pojazdu , takie rozwiązanie jako zestaw daje nam np. firma STS . Jeśli chodzi o moją wiedzę na temat turbo jest ona na pewno ponad przeciętną ale z takim rozwiązaniem nie miałem do czynienia, oczywiście nie interesuje mnie nabycie gotowca, to jakie turbiny zastosować osprzęt to z tym dam sobie rade natomiast mam do was pytanie.
Jeśli ktoś miał kontakt z takim rozwiązaniem to prosił bym o podzielenie się sugestiami dotyczącymi takiego rozwiązania bo na razie widzę same zalety ale może coś pominąłem.
Np. jedną z zalet jest temperatura przez co można zainstalować turbiny gorszej jakości przez co tańsze a swoją żywotnością myślę ze przeżyją nawet najlepsze z najlepszych.
peerbe111
Sun, 06 Nov 2011 - 02:17
Teoretycznie
1. Turbiny na "wierzchu"
a. Jak to przejdzie przegląd?
b. Filtry mogą zasysać wode, błoto itp
c. Ktoś może ukraść
d. Samochód niski - możesz zawadzić i urwać (śpiący policjant itp)
2. Odległość od silnika (przyjmuję że silnik jest z przodu)
a. Może późno wstawać
b. Długość rur turbo - silnik, trochę czasu minie zanim powietrze dotrze do celu, straty itp
c. Waga tego wszystkiego
Wymyślone na poczekaniu, pewnie by się trochę jeszcze tego znalazło
Praktycznie - nie wiem, nigdy czegoś takiego na oczy nie widziałem, chyba że ja nie umiem czytać...
Ty chcesz to zamontować w tym miejscu?
BARANEK
Sun, 06 Nov 2011 - 08:48
Chyba o to chodzi
Twin turbo w BMW M5 wykonane przez pewna firme w USA
dvj
Sun, 06 Nov 2011 - 11:12
CYTAT(peerbe111 @ Sun, 06 Nov 2011 - 02:17)
Praktycznie - nie wiem, nigdy czegoś takiego na oczy nie widziałem, chyba że ja nie umiem czytać...
Ty chcesz to zamontować w tym miejscu?
tak dokładnie w tym miejscu jesli chodzi o przegląd to i tak już pozbyłem sie katalizatorów wiec w czym miały by przeszkadzać turbiny
poza tym jeśli chodzi o miejsce to w corvette jest na tyle miejsca z tyłu ze były by one doskonale schowane na poziomie sanek co da im doskonałą ochronę , a powietrze hmm filtry stosuje się w zderzaku wiec na rażone są tak samo na zanieczyszczenia jak z przodu , a jeśli chodzi o turbo dziurę to poniżej zamieszczam link z testu takiego systemu
http://www.youtube.com/watch?v=rdjh3EY6shUhttp://www.youtube.com/watch?v=PQaFwSKesRIhttp://www.youtube.com/watch?v=1SWqNkqofqA...player_embeddedJeśli chodzi o lagę to myślę ze cała tajemnica tkwi w momencie obrotowym jaki posiadają te silniki same w sobie
dlatego wciskając gas auto samo z siebie natychmiast rwie do przodu i nawet jeśli turbo dziura jest to nie jest to uciążliwe ani wyczuwalne
Jedenasty
Sun, 06 Nov 2011 - 12:17
Generalnie w USA trochę wozów na tych systemach lata ale nie jest to jakieś mega popularne rozwiązanie bo za dużo to nie daje poza brakiem podnoszenia temperatury pod maską, ogólnie jak masz możliwości to rób taki system, będziesz pionierem u nas i zobaczysz z czym to się je
pzdr
peerbe111
Sun, 06 Nov 2011 - 13:21
A jak z dopływem/odpływem oleju?
Jedenasty
Sun, 06 Nov 2011 - 13:24
chłopie czy możesz poczytać (polecam www.google.pl) zanim zaczniesz zadawać tak banalne i trolowate pytania ? poza tym zdjęcie BMW z tego tematu powinno ci odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania odnośnie instalacji
pzdr
rottie
Sun, 06 Nov 2011 - 13:33
Widzialem cos takiego w C4 przerobionej na pickupa
Wlasciciel byl zadowolony.
dvj
Sun, 06 Nov 2011 - 15:57
CYTAT(peerbe111 @ Sun, 06 Nov 2011 - 13:21)
A jak z dopływem/odpływem oleju?
firma STS stosuje na powrocie pompę oleju to mnie trochę martwi bo nie mogę namierzyć takiej pompy ale coś wymyślę może okaże się zbędna
dvj
Sun, 06 Nov 2011 - 16:13
CYTAT(AWSA @ Sun, 06 Nov 2011 - 12:17)
ogólnie jak masz możliwości to rób taki system, będziesz pionierem u nas i zobaczysz z czym to się je
To jest następny powód przemawiającym za tym aby sobie coś takiego sprawić poza tym jeśli okaże się ze ten system jest do bani zawsze będzie można przenieść turbo na kolektor aczkolwiek nie chciał bym tego robić bo jeśli przyjdzie mi dostosować kolektory to sprawa zaczyna nie wyglądać tak kolorowo do strony finansowej jak w przypadku zamontowania tego z tyłu .
Jak na razie nikt nie podał żadnego poważnego powodu dlaczego miał bym tego nie robić wiec jeśli dalej tak pójdzie to będę miał zimę pełną roboty
Ps. wie ktoś może jakie ciśnienie dodatnie jest w stanie pokazać seryjny MAP sensor w LS1 ???
Jedenasty
Sun, 06 Nov 2011 - 17:19
nie całe 0,5 bara, a i nie kupuj produktów STS, mają słabą opinię
pzdr
kremat0r
Sun, 06 Nov 2011 - 19:59
CYTAT
firma STS stosuje na powrocie pompę oleju to mnie trochę martwi bo nie mogę namierzyć takiej pompy
Pompa od dyfra 200sx
dobrus
Sun, 06 Nov 2011 - 20:45
a co z jazdą po mokrym? różnice temperatur na pewno nie wplyna pozytywnie na wytrzymalosc turbin, a po zrobieniu 100km w deszczu po naszych drogach te turbiny będą tak usyfione że aż bałbym się spojrzeć pod auto
Performante
Wed, 09 Nov 2011 - 22:41
Testujemy obecnie podobny system w R8. Bardzo przydatne w przypadku bardzo ciasnej komory silnika. Z tym że jak wiadomo w R8 silnik jest centralnie, wiec uklad nie ma takiej objetosci jak w przypadku prezentowanego BMW.
pinin
Thu, 17 Nov 2011 - 23:39
Hmm, kilka lat temu taki zestaw był montowany w Ram'ie w Kreatorze Mocy. Zestaw był P'n'P, ale bez elektroniki. Działało to fajnie, do póki skrzynia nie padła, potem już nie śledziłem tematu.
Bartek ZTR
Sat, 19 Nov 2011 - 00:02
Nie bój się tej koncepcji - tylko nie stosuj pompy STS ani od dyfra... są lepsze pewniejsze pompy.
Jak będziesz miał problem techniczny to wal n PW
chevchelios
Sat, 03 Dec 2011 - 16:52
A może po prostu supercharger? Mniej roboty.
Jedenasty
Wed, 25 Jan 2012 - 22:08
januszek1206
Thu, 26 Jan 2012 - 17:24
i po sprawie montuj z przodu:P
MArcin91
Sat, 28 Jan 2012 - 01:13
Miejsce zawsze się znajdzie
torek
Sat, 28 Jan 2012 - 09:24
no dobra, bmw umieściło turbiny tuż przy wylocie, a czy nie można ich umieścić w takim razie gdzieś w połowie auta, ewentualnie zaraz za kolektorem wydechowym? ( oczywiście zakładając że jest miejsce załóżmy w okolicach skrzyni biegów - RWD
)
MArcin91
Sun, 29 Jan 2012 - 19:22
Zakładam że o takie coś chodzi ?
Jedenasty
Sun, 29 Jan 2012 - 19:44
można gdziekolwiek gdzie ci wygodnie, zrobisz dobrze odpływ oleum i nie urwiesz na dziurze/krawężniku
pzdr
satsun
Wed, 01 Feb 2012 - 02:14
w przypadku zdjęcia baranek110 jaki sens ma owijanie tylko tego kawałka zaraz przed turbosprężarką?
MArcin91
Wed, 01 Feb 2012 - 11:24
Po mojemu to tylko po to by nie nagrzewać/stopić dolotu którymi turbo zasysa powietrze.
k64
Thu, 29 Aug 2013 - 21:11
odpoie temat, nawet cwiartkowce widzialem ze przenosza turbiny ... poprawiajac poprostu srodek ciezkosci, np. bmw zbyt duzo z przodu ciezaru, za leciutko na tyle ...
sie zastanawiam ... turbo lag bedzie moze wiekszy bo zanim napelnim dolot o boshe ... a turbo dziura ?
Macius
Wed, 04 Sep 2013 - 10:34
A kwestia taka jak wjazd w kałużę, gdy turbiny będą mocno rozgrzane? Nie odbije się to mocno na żywotności turbin?
ddziaduch
Wed, 04 Sep 2013 - 13:06
Teoretycznie chyba można by zamontować jakieś osłony na te turbo?
rennen
Wed, 04 Sep 2013 - 15:58
CYTAT(ddziaduch @ Wed, 04 Sep 2013 - 13:06)
Teoretycznie chyba można by zamontować jakieś osłony na te turbo?
Tylko jeśli będą na tyle szczelne by nie nalała się tam woda z kałuży, to nie będzie tam przewiewu i zrobi się bardzo gorąco więc wracamy do punktu wyjścia
GIB
Mon, 09 Sep 2013 - 10:12
Może to na rynki arabskie
mitusm
Sat, 31 Jan 2015 - 14:31
Turbo zamontowane na końcu samochodu nie będzie tak gorące jak przy kolektorze, problem temperatury może nie wystąpić.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.