Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mercedes CLK 1997-2002
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Kuzi1987
Witam.

Postanowiłem się zarejestrować dopiero teraz mimo iż od dłuższego czasu zaglądam na forum. Mam do "Mądrych Głów" parę pytań odnośnie Mercedesa CLK 1997-2002 r. Jeśli mógłbym prosić o wypowiedzi osoby które jeździły albo miały jakąś styczność z tymi autami. Interesuje mnie Clk z silnikiem 2.0-2.3 kompresor. Pierwsze Moje pytanie brzmi: Czym różnią się silniki 2.0 kompresor i 2.3 kompresor (wiem, że pojemnością ;p ) czy są jakieś duże plusy 2.0 bądź 2.3 albo minusy? Czy te silniki są wytrzymałe (zarówno w serii jak i po modyfikacjach) ? Czy Clk dobrze się prowadzą czy są raczej tapczanami? Jak z dostępnością części ori jak i zamienników? Czy te modele mają jakieś bolączki? Może jakieś typowe usterki które są uciążliwe? Jak wygląda sprawa blacharki w tych autach? No i jeszcze pytanie pewnie które wielu rozśmieszy ale ile taki mercedes pali?

Ps.: Auto będzie używane codziennie do poruszania się z domu do pracy oraz weekendowe wyjazdy. Czyli cały czas hehehe ;p Średnio w miesiącu około 2-2.5 tysiąca km.
Ps.2: Jaką widzielibyście alternatywę dla CLK? ;>
candy81
Jak clk to tylko v8. reszta zwyczajnie nie jedzie
Iron.GD
Miałem 200 kompressor, 98 rok, avantgarde.

Świetny samochód na codzienne jeżdżenie i pod dyskotekę. Reszta bez modów to typowy Merc. Miękko i przytulnie.

Silnik raczej niezły, czasami kompresory padają. 192 konie nie robią wrażenia. Nie wiem, czy tyle miał bo nie był hamowany ale strasznie ospale się wkręcał. Z modów to nie masz wielkiego pola do popisu. Najprostszym sposobem jest zmiana kółka na kompresorze. Reszta raczej nieopłacalna.

Różnica między 2.0 a 2.3 jest m.in. taka, że 2.0 częściej miały skrzynię manual a 2.3 automat.

Z awarii nic nie miałem. Części eksploatacyjne tanie jak barszcz. Większość podchodzi z c-klasse W202. Słyszałem, że przepływka lubi paść (drogo). Reszta na innych forach.

A co do blach to rudy lubi wychodzić. W różnych miejscach, nawet na dachu. W zimie pamiętaj o zabezpieczeniu uszczelek bo nie otworzysz drzwi ( szyby bez ramek ). Dodatkowo jeśli nie zabezpieczysz klapy przed wodą to też nie otworzysz. Wtedy tylko suszarka:)

W środku przytulnie, jak w niemal każdym Mesiu. Miejsca nawet z tyłu pod dostatkiem ( jeśli wozisz tylko chude panny:)) Z przodu miałem troszkę ciasno ale to może być wina moich gabarytów.

Ogólnie miło wspominam ale nie wrócę już do tego modelu.

Aha, spalanie w okolicach 10 litrów. Bez pałowania.

Alternatywa? Hmm, bierz BMW:)
czesław
Roznica miedzy 2.0 a 2.3 to 30 koni.
xs
CYTAT(czesław @ Sun, 30 Oct 2011 - 10:55) *
Roznica miedzy 2.0 a 2.3 to 30 koni. Wiec nie bardzo wiesz nawet co miales pod maska wink.gif

`98 to przedlift, a wedy 2.0 mialo wieksze cisnienie doladowania i mialo rowniez 192hp jak 2.3. Po lifcie zmniejszyli moc, nie wiem czemu. Kompressor super przyjemny silnik do miasta i w trase, ciagnie od 2k rpm jak diesel. Spalanie w ciezkim W210 kombi ~13l/100km 100% miasto, czyli 2-3l mniej niz V-ka.
czesław
To przepraszam za moja niewiedze huh.gif
Kuzi1987
Dziękuje za odpowiedzi. smile.gif biggrin.gif Odnośnie v8 niestety na obecną chwile nie stać mnie na utrzymanie przy dzisiejszych cenach benzyny v8 ;/ sad.gif A poza tym v8 chyba tylko automat więc też odpada.

Wracając do 2.3 czyli nie ma zbytnio potem możliwości tuningu silnika? Przy masie 1400 kg i tych 192 koni to może nie będę zawalidrogą aż takim ;p smile.gif Odnośnie miejsca też raczej jestem hmmm trochę większy niż przeciętny chłopak ;p smile.gif Czy były jakieś dedykowane zawieszenia do CLK w cenach nie astronomicznych?
K@rol
Najbardziej w tym aucie nalezy martwić się rdząsmile.gif
Kuzi1987
Hmmm czyli trzeba będzie przy kupnie tego Autka szukać rdzy i ocenić czy warto się w to bawić ... Jeśli chodzi o BMW to jeździłem i jezdze dość często autami tej marki i ani e36 ani e46 w coupe nie podobają mi się aż tak bardzo poza tym ile jest BMW e36,e46 a ile CLK smile.gif Tylko czy warto się pchać w te auta. Z tego co przeczytałem na forum CLK to każdy poleca to autko hehe ale jak ludzie mają nie polecać skoro je mają smile.gif
xs
Czyli reasumujac szukaj e36 328 coupe laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kuzi1987
Hehehe tak też myślałem, że będą takie propozycje smile.gif BMW e36 328 raczej odpada bo naprawdę za wiele tych e36 widuje sad.gif
Iron.GD
Z tą rdzą to nie jest aż tak strasznie. Tylko przed zakupem sprawdź dokładnie dach, progi, tylną klapę i nadkola.
Z drugiej strony jeśli coś było malowane w tym przypadku nie musi oznaczać kolizji.

A jeśli chodzi o alternatywę to e36 coupe jest chyba jedynym odpowiednikiem w tej klasie.
Też za bardzo nie przepadam za BMW. W Mietku podoba mi się ten "klasyczny" ( niektórzy powiedzą, że nudny ) styl.

Tyle tylko, że pomimo sylwetki i mocy na papierze nie oczekuj, że będzie to pełnokrwisty samochód sportowy.
A na dodatek, pomimo, że uwielbiam sztywne zawiasy to jakoś do tego samochodu mi nie pasowałsmile.gif

Najprościej. Przejedź się, posiedź trochę, posłuchaj i zobaczysz jak będzie.
Minio
Moja zona ostatnie 4 lata przejeździła takim 200 Kompressor, i niestety ja o tym samochodzie nie mogę powiedzieć ani jednego dobrego zdania...
Spalanie w mieście ok 13 litrów, osiągi mizerne... dźwięk silnika jak dla mnie fatalny!!
Autem przez 4 lata zrobiła ok 50000km, a w tym czasie wymieniałem 2 razy dyfer, 2 razy cewki, sondy lambda itp... nie wspominając o 100 innych pierdołach...
Zawieszenie i hamulce nie maja nic wspólnego ze sportem, w skróci mówiąc nie hamująca kanapa...
Na desce ciągle gościła jakaś kontrolka SRS, ABS, ESP, BAS lub inna.... a to mata w fotelu pasażera, a to jakiś błąd złapał.... Jak dla mnie tragedia..
Auto było po liftowe z 2000 roku i sprzedaliśmy je jak miało 150000km wiec teoretycznie nie tak dużo....
Kuzi1987
Hmmm dziękuje za odpowiedzi. Musze się przejechać jakimś dobrym egzemplarzem i zobaczyć co i jak. Dziękuje za podpowiedzi co i jak może być nie tak, trzeba się mocno zastanowić. Ehhh może to BMW też będzie warte zastanowienia się ...
adiko2
Coś jeszcze ode mnie:
Mniej awaryjnej elektroniki miały modele przed liftowe.
Sam długo szukałem takiego auta i naprawdę ciężko dostać coś w znośnym stanie technicznym za rozsądne pieniądze. Potwierdzam opinie na temat zawieszenia i hamulców. W208 nie jest ani trochę sportowe i o dynamicznej jeździe można zapomnieć.

Alternatywa: Peugeot 406 coupe. Teoretycznie nie ta półka ale można znaleźć przyzwoite 2.2HDi albo 3.0v6 z hamulcami brembo. Koszty utrzymania nie będą wyższe.
Problem jest taki że nadal masz tapczan... wink.gif
Lakier
Jeszcze jedna alternatywa jest. Volvo C70. Ma świetne silniki.
Kuzi1987
Bardziej interesuje mnie coś z napędem na tył albo 4x4. Nie ukrywam, że audi s4b5 byłoby idealne ale spalanie i cena dobrej sztuki są na razie poza moim zasięgiem ... sad.gif
Lakier
Wolałbym mięć zagazowany samochód taki o jakim marze, niż jeździć na benzynie półśrodkiem w postaci rdzewiejącego merca. Gdybym chciał s4, to bym go brał i gazował stagiem.
Kuzi1987
Tylko, że za dobrą s4 trzeba dać jakieś 28-30 tysięcy ... I ciężko o dobry egzemplarz ... Na razie zastanawiam się jednak pomiędzy CLK a BMW 328 ... ;/ Ehhh po prostu nie ta kasa na dzień dzisiejszy ... sad.gif
peerbe111
Nawet nie słuchaj takich rad żeby kupić S4 i zagazować ohmy.gif

Masz takie przykłady, nie mówię o konkretnie tych egzemplarzach...

Podoba Ci się Mercedes - W203

TT

Astra Coupe
świerzak
CYTAT
192 konie nie robią wrażenia. Nie wiem, czy tyle miał bo nie był hamowany ale strasznie ospale się wkręcał. Z modów to nie masz wielkiego pola do popisu


Muszę się zgodzić... dry.gif

Niewiem jak jeździ ten v8 ( na papierze 6,3 do 100 ), jeździłem 320ce - 220km kolegi i troche zamulał, chociaż ze startu zatrzymanego bertone turbo nie miała szans....

Są plusy i minusy, z moich doświadczeń mercedes ma raczej trwałe i tańsze silniki niż bmw, bmw nadrabia hamulcami, zawieszeniem...

S3 ?

Rijndael
Trzeba pamiętać, że w takim aucie subiektywne odczucie osiągów jest mniejsze niż w jakiejś wydmuszce ze względu na dużo wyższy komfort...
candy81
Silniki trwale sa ale nie 1.8 2.0 i 2.3 kompressor. zbieraj kase i organizuj V8. Jak nie wyrabiasz na Pb to zawsze mozesz zapodac staga na 2-ch reduktorach. Do tego powtarzalne i wydajne wtryski i bedzie jezdzic. Dzwiek V8 w MB to muza dla moich uszu. Spalanie przy spokojnej jezdzie jest wieksze o maks 3l
matteusz
Odświeżam 8-letniego kotleta biggrin.gif

Przymierzam się do zakupu CLK 230K jako daily z LPG. Możecie podpowiedzieć czy to dobry wybór, czy lepiej trzymać się od tych aut z daleka? Przeczytałem posty powyżej, ale 8 lat trochę zmienia perspektywę. Co najczęściej pada w tych samochodach? Na co zwracać uwagę podczas oględzin? Wszystkie słabe punkty mnie interesują. Nigdy nie miałem Mercedesa, więc zupełnie nie wiem z czym to się je.

Z góry dzięki smile.gif
MadeInPoland
2.3k jest pancerny, mozesz zwiekszyc moc zmieniajac kolo na kompresorze. Lepszym wyborem jednak v6. P.S. nawiazujac do posta powyzej bmw nie nadrabia niczego zawieszeniem bo ma skopiowane zawieszenie mercedesa.
119
Te samochody straszliwie gniją.
matteusz
CYTAT(119 @ Fri, 01 Mar 2019 - 12:07) *
Te samochody straszliwie gniją.

Tak, to wiem, ale to dość łatwo zwerfikować. Raczej tematy mechaniczne mnie interesują.
Lincoln e30ix
CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 01 Mar 2019 - 07:48) *
2.3k jest pancerny, mozesz zwiekszyc moc zmieniajac kolo na kompresorze. Lepszym wyborem jednak v6. P.S. nawiazujac do posta powyzej bmw nie nadrabia niczego zawieszeniem bo ma skopiowane zawieszenie mercedesa.


LOL, ale Funboy MB z Ciebie sie zrobił. Jeśli ma skopiowane, to widać lepiej wykorzystał jego potencjał, bo prowadzenie jest lepsze tongue.gif
maaaad
CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 01 Mar 2019 - 07:48) *
2.3k jest pancerny, mozesz zwiekszyc moc zmieniajac kolo na kompresorze. Lepszym wyborem jednak v6. P.S. nawiazujac do posta powyzej bmw nie nadrabia niczego zawieszeniem bo ma skopiowane zawieszenie mercedesa.

A to konstruktorzy BMW chyba wehikuł czasu skonstruowali, polecieli do 1997 r., skopiowali zawieszenie CLK i wrócili do lat 80, żeby je w e36 zaaplikować laugh.gif
MadeInPoland
CYTAT(maaaad @ Sun, 03 Mar 2019 - 14:37) *
A to konstruktorzy BMW chyba wehikuł czasu skonstruowali, polecieli do 1997 r., skopiowali zawieszenie CLK i wrócili do lat 80, żeby je w e36 zaaplikować laugh.gif


Wiedza na ten temat jest powszechnie dostępna, proponuje zamiast pajacować trochę poczytać. Chociaż wiem, że natura stawia opór to jednak przy odrobinie starań uda się coś Tobie dowiedzieć. Podobno masz zdaną maturę to do czegoś zobowiązuje.
maaaad
Dlatego dziwi mnie, że takie kocopoły wypisujesz.
matteusz
Nie drapcie się dziewczyny wink.gif
Tak bardziej merytorycznie: po czym poznać, że kompresor się kończy? Ile mniej więcej kosztuje regeneracja?
MadeInPoland
Spada ciśnienie oraz moc. Objawów organoleptycznie stwierdzalnych nie prezentuje. Zasadniczo ceny sprawnych używek jak również regeneracji nie są spore więc nie uważam, że temat jest wart zmartwień.
matteusz
Ok, wygląda na to, że mechanicznie ten samochód nie ma żadnych problemów smile.gif
Chycu
Oglądałem w ostatnim roku dla znajomego kilka v6, jedno v8 i jedno 2.3k w budżecie 9-19k.
Wszystkie te auta to były samochody kwalifikujące się do zakładu blacharsko-lakierniczego.
2.3k w porównaniu do v6 jedzie kiepsko i strasznie hałasuje, choć mogła to być wina ogólnego "zgruzowania" tego egzemplarza.
jakub1t
Sprawny slk c230k po zmianie kółka nie powinien mieć problemu z slk320. Na forum jest przepis na 230km nawet bez programu. No i slk 230k jest sporo lżejsze od 320.
MadeInPoland
Ile lzejsze, ze sporo? Zalezy od wyposazenia bo sam silnik 3.2 jest lzejszy.
W 3.2 sa tansze i szybsze metody na 250KM ale to juz temat nie na forum.
Driftman
Mipie a na co jak nie na forum smile.gif
Dawaj pisz chętnie poczytam


3 lata temu szukałem dla kogoś V6( nie jedzie) lub v8
Wszystko to śmietnik. Wszedzie rdza. Oraz ukryta rdza.
Odpuść bo nie warto.
Te auta choruja tez na elektryke. Duzo palą a bez system commandera i klimatronika wnetrze przypomina muzeum.
Takie bez rdzy to 25k +
Warto brac klubowe najlepiej od moderatorow z Clk klub polska.

Mój sąsiad ma ślicznego zadbanego srebrnego 2.0 136 w sporcie jasne wnetrze. Zadbany i nie rdzewieje. Chce pewnie z 13k. Warto go zobaczyc jak starczy silnika.
Moge dac namiar.
MadeInPoland
Driftman na forum to 3.2 m112 jest ciezki kloc, m111 zeliwny lzejszy od k20, a ja sie nie znam bo mam tych silnikow wszystkich chyba juz kilkadziesiat w zwiazku z czym malo wiem i lepiej niech tak zostanie.
jakub1t
Kółko plus program w m111 jaki da wynik? I ile to kosztuje? I ile za tą kwotę można mieć koni w 3.2. Tanich modów do 3.2 nie znam niestety na 250km.
MadeInPoland
Odpowiesz na pytanie ile sporo lzejszy?
jakub1t
Wcześniej pisałem o slk przez pomyłkę i na stronie zeperfs różnica to około 80kg na korzyść 230k. W przypadku clk jest to 60kg ale v6 waga jest podana ze skrzynią automatyczną, więc różnica będzie mniejsza.
ledziu
Jakub a jakie to ma znaczenie przy takich kiblach...? Posiadałem przez chwilę clk 4,3 potem sprzedałem go koledze który posiadał toauto przez kilka lat...i rdza, rdza, rdza i jeszcze raz rdza. Nie ma cosię łudzić że ktoś tanio z nią wygra. Do tego usterki elektryki + zardzewiałe gówienka odpowiadające za mechanikę. Co do komresora to wydanie na niego 15k jest delkatnie mówiąc lipą.
MadeInPoland
jakub1t błąd może polegać też na porównywaniu innych roczników. 2.3K i 3.2 z tego samego rocznika ważą +/- 2 % masy własnej to samo. Sam motor 3.2 jest lżejszy różnicę tych 10-20kg robi wyposażenie. Tak czy inaczej nie jest to 'sporo lżej' w żadnym przypadku.
dejv667
CYTAT(matteusz @ Mon, 04 Mar 2019 - 08:39) *
Nie drapcie się dziewczyny wink.gif
Tak bardziej merytorycznie: po czym poznać, że kompresor się kończy? Ile mniej więcej kosztuje regeneracja?

Brzmi jakby ktoś do niego wsypał garść metalowych kulek.
Regeneracja kilkaset PLN. Szukaj ogłoszen na OLX>

CYTAT(matteusz @ Mon, 04 Mar 2019 - 10:06) *
Ok, wygląda na to, że mechanicznie ten samochód nie ma żadnych problemów smile.gif

Kupiłem kilka miesięcy temu gruza 200 kompressor LPG za jakieś groszowe pieniądze. Auto potwornie zaniedbane - ale o dziwo większość mechanicznych rzeczy łatwo nienaprawialna.
Lubią ponoć paść mosfety w ecu odpowiedzialne za boost - u mnie padł, ale naprawa to 50 PLN. Elektromagnes w rozruszniku umierał... A poza tym nic i to pomimo tego, że pod autem podpisywał się Cytryn&Gumiak smile.gif
Kompresor grzechocze, ale fura się jakoś odpycha wiec czekam aż padnie.

CYTAT(jakub1t @ Tue, 05 Mar 2019 - 11:57) *
Kółko plus program w m111 jaki da wynik? I ile to kosztuje? I ile za tą kwotę można mieć koni w 3.2. Tanich modów do 3.2 nie znam niestety na 250km.

W przedliftowym nie trzeba pisać programu. Ponoć, że seryjny zdrowy kompresor wypluje circa 240KM. Powyżej kompresor ponoć zaczyna zdychać w szybkim tempie.
Można tez zamienić kompresor na turbo. Na OLX znajdziesz ogłoszenie. Wtedy ponoć 260-280KM. Tutaj tez jedynie szerokopasmowa w wydech i boost ustawiony w oparciu o to.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.