No to jest Twoje zdanie. Zadaniem człowieka, który ma dosyć duże doświadczenie w budowie takich konstrukcji, nie będzie z tym większego problemu. Tak samo z wymiarami - te estonie nie miały z tym problemu, bo wahania oryginalnych nowych konstrukcji była by w obecnych czasach nie do pomyślenia. I takie info otrzymałem od kilku osób, które miały styczność z takimi pojazdami
Pierwszym i podstawowym zadaniem tego kokpitu jest otrzymanie wiedzy, której nam - zespołowi SiMR'u - brakowało. Jeśli to odbudujemy, to bęzie fajnie, jeśli nie, to będzie to strata kilku piw, które zapłaciliśmy za ten element
Nie wiem, czy wiesz jak wygląda konstrukcja tego kokpitu, bo generalnie jego odbudowa będzie wymagała zbudowania go od nowa poza 3 elementami. Na całe szczęście, dzięki wsparciu, które już teraz otrzymaliśmy, nie będzie to skomplikowane. Wielkim plusem jest brak jakichkolwiek łuków - wszystko to proste gięcia i płaszczyzny
PS. Piankę, którą są wypełnione profile już mamy. Ma ona dokładnie takie same parametry jak ta zastosowana w zniszczonym kokpicie
Działamy dalej
[/quote]
Witam
Z całej dyskusji wywnioskowałem, że kolega chce odbudować Estonię do celów rekreacyjno- zabawowych. Kilka lat temu miałem podobny pomysł i doszedłem do wniosku, że więcej satysfakcji będę miał wtedy kiedy zbuduję bolid od podstaw według własnego projektu.
Po czterech latach prac ( w czasie wolnym) na jesień 2010 roku pojechaliśmy na pierwsze testy torowe. W 2011 roku próbowaliśmy bolid na torze kartingowym w Zielonej Górze, a jesienią na torze samochodowym w Poznaniu. Mieliśmy za szybkie przełożenie co spowodowało , że nie można było wykorzystać wszystkich możliwości. Porównując czasy osiągnięte w maju tego roku podczas zawodów w Poznaniu niemieckiej serii HAIGO HISTORIC CUP 2011 ( Estonie, Promoty, MT 90, 77, Konig, MTX) zajęli byśmy 14 pozycję na 26 startujących z czasem 1min. 54s.
Podaję link gdzie można zobaczyć historię budowy , a w galerii zdjęcia z testów torowych.
Jeśli starczy zapału to na pewno osiągniesz zamierzony cel. Powodzenia i nie martw się pesymistycznymi opiniami, ja to wszystko przeszedłem i cel osiągnąłem.
F 1000