Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 328 coupe - problem z doprowadzeniem do porzadku
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Macius
Hej.
W zasadzie to mało tuningowy temat ale już białej gorączki można dostać - kupiliśmy E36 328 coupe 1997, jeździ ładnie, w tym tygodniu jedziemy na hamownie ale jest mały problem. Nikt nie może sobie poradzić z wyskakującym błędem układu ASC (sam układ ASC nie działa), dodam, że ABS jest w porządku i normalnie reaguje. Obskoczyłem już wielu 'speców' i generalnie wszyscy rozkładają ręce. Gdzieś wyciągnąłem z netu, że należy poprawić/sprawdzić linkę przy przepustnicy od tego układu ale w sumie nic widać tam nic niepokojącego. Jeden facet chciał zczytać błędy ale nie udało się połączyć z kompem (chciał jakimś kablem uniwersalnym Boschowskim odczytać ale wydaje mi się, że powinien użyć po prostu do BMW a nie jakieś uniwersalne).

Może ktoś ma jakiś pomysł co można sprawdzić samemu? Jakieś typowe usterki? Koleś od którego kupiliśmy auto twierdzi, że zapaliła się kontrolka po odłączeniu akumulatora na dłużej.
Wszystkie super-spece nie wiedzą o co chodzi a ja nie mam ani czasu ani kasy, żeby zostawiać u każdego 'co mu się wydaje, że wie' na kolejny tydzień, bo chce w końcu cieszyć się autem! smile.gif

Dzięki serdeczne i pozdrawiam.
SzybkiKuba
Miałem podobny problem z E36 kiedyś. Okazało się że do wymiany była wtyczka od ASC przy przepływomierzu. Początkowo wystarczyło ją "docisnąć" ale po czasie w ogóle przestała przewodzić i konieczna była wymiana na nową. Oto numery części o które mi chodzi: 12 52 1 706 068 i 12 52 0 141 125. Jeśli to nie to to nie mam pomysłu.
Macius
Wielkie dzięki smile.gif, sprawdzę to.
glmno
a ja miałem tak jak piszesz sprawdzi ta linkę czy czasem nie jest za bardzo napięta lub za luźna, bo gdy załączasz motor to następuje test tego badziewia i jak coś nie tak np nie domyka przepustnicy (bo jest za luźno ) to wyskoczy błąd taki przypadek ja miałem
DeathRider_85
Na hamowni i tak wyskoczy ten błąd nawet jak asc wyłączysz przyciskiem (trzeba to zrobić). Przynajmniej ja tak miałem. Jak tylko ruszyłem błąd się automatycznie skasował.
Jak masz ASC + T to faktycznie jest linka przy przepustnicy. U mnie wystarczy nią lekko poruszyć i wyskakuje błąd, który później sam się kasuje.
Macius
A mógłby ktoś na dobrej jakości zdjęciu spod maski E36 6cyl zaznaczyć która to linka?
k11
Na przepustnicy są dwie linki: jedna, pod spodem, od gazu, druga, na wierzchu, od ASC+T.

r.
dobrus
rzuc jeszcze okiem na opony. nie masz czasem roznicy w rozmiarze opon z przodu i z tylu? wystarcza delikatna roznica i bedzie wywalalo blad asc
DeathRider_85
CYTAT(dobrus_m30 @ Thu, 01 Dec 2011 - 08:50) *
rzuc jeszcze okiem na opony. nie masz czasem roznicy w rozmiarze opon z przodu i z tylu? wystarcza delikatna roznica i bedzie wywalalo blad asc


To też fakt. Jeśli opony z tyłu mają mniejszą średnicę, niż przód wtedy wyskakuje błąd. No chyba, że masz seryjnie 225/45/17 i 245/40/17, to się nie pojawia.
dobrus
wszystkie koła muszą mieć taki sam obwód
DeathRider_85
CYTAT(dobrus_m30 @ Thu, 01 Dec 2011 - 20:21) *
wszystkie koła muszą mieć taki sam obwód


Dopuszcza się różnicę 1% jeśli tylne koła mają mniejszy obwód (tak jest w przykładzie oryginalnych opon, które podałem), natomiast gdy przekroczyłem 1% w stosunku do tylnej osi to ASC+T świrowało.
Natomiast jak z przodu miałem opony o prawie 3.5% mniejsze w porównaniu do tyły, to nic się nie działo.
dobrus
może w e36 jest inaczej, ale w e34 i e38 bankowo różnica wieksza niz 1 % nie przechodzi smile.gif podobnie jak w Mercedesie
SzybkiKuba
W E36 na pewno przy 1% przechodziło i wydaje mi się że trochę przesadziliście z tym 1%. Więcej procentów różnicy może pojawić się w wyniku zużycia większego opon na tylnej osi, a przecież przy rwd i nawet normalnej jeździe różnica prędzej czy później się pojawi. Teraz w E82 po jednym sezonie jeżdżenia przód mam prawie nietknięty a z tyłu już ścieram te znaczniki min. głębokości i nic nie wyskakuje, a komp od kontroli dużo ewoluował w porównaniu do E36. Poza tym jak macie koła od m-pakietu z mieszanym ogumieniem dla obu osi to też występuje kilku procentowa różnica pomiędzy osiami i nic się nie dzieje.
dobrus
może w niektorych modelach jest inaczej, ale wiem na pewno ze ASC w e34 (540) jest bardzo wrażliwe na te rozmiary opon bo u siebie musialem zmieniać dwukrotnie opony na tyle i dopiero zaskoczyło. Podobnie było w mercedesie w210
SzybkiKuba
Może, ale na pewno nie 1%. Zobacz, jak rozpatrzymy E38 z felgami LA StarSpoke 69 to przednia felga ma parametry 8JX18 ET:20, a tylna 9,5JX18 ET:25. DO tego dochodzą opony przód 235/50 ZR18 i tył 255/45 ZR18. Jak sobie policzysz obwód przy wzorcowej oponie z 100% bieżnikiem to Ci wychodzi że tylne koło na wstępie ma 1% mniejszą średnicę. Obwód będzie wynosił kolejno 2174.6mm przód i tył 2157.3mm, a tył zacznie się zużywać szybciej i różnica na pewno urośnie do tych 3-4% rocznie. Myślę, że jest jak mówisz, ale dopiero ( tutaj strzelam bo nie mam pojęcia ) od jakichś 5-6% w górę, bo w innym razie było by to bardzo uciążliwe dla użytkownika.

A co do 540i E34 jak zaczniesz rozpatrywać w ten sam sposób jak wyżej rozpatrzyłem E38 to np przy felgach Styl19 7-spoke composite, fabryczna różnica wynosi 1,2% na niekorzyść tyłu więc nawet większa odchyłka niż w E38.
Dążę do tego żeby Wam udowodnić że 1-3,4 % nie może wpływać na kontrolę trakcji bo wyobraź sobie jakie było by to uciążliwe i nieekonomiczne w związku z oponami.
dobrus
rzeczywiście, nie wiem skąd się wzielo to 1% smile.gif chodzilo mi bardziej o to,zeby te różnice nie byly duże i żeby starać się dobierać szersze opony tylne o takim profilu aby mniej wiecej pokrywaly sie z obwodem przednich. Dziwi mnie tylko fakt dlaczego ABS nie łapie błędu a jedynie ASC
SzybkiKuba
Spoko rozumiem. I masz rację, na pewno większe niż te kilka procent różnice zakłóciły by pracę systemów. smile.gif
No mi tylko ASC też wyskakiwało, ale jak pisałem wyżej - winowajczynią była wtyczka. I u mnie też wspólne odpięcie się wszystkich systemów, następowało tylko na hamowni, ale po przejechaniu kilkuset metrów "uzbrajały" się samoczynnie.
Z drugiej strony zainteresowany chyba wyłączył się z tematu wink.gif Może już się z tym uporał i się z nami podzieli co było nie tak?!
dobrus
tak w przypadku hamowni u mnie też zawsze zaświecały sie obie lampki - abs i asc. Ale to akurat normalne - komp myśli że nie działają 2 czujniki w przednich kołach
DeathRider_85
Jak miałem opony z piątki:
235/45/17
255/40/17
to odcinało mi zapłon przy 140km/h i często potrafiła przyświrować podczas ostrego wyprzedzania.
W takiej sytuacji różnica to ponad 1%.

Jak włożyłem jak BMW zaleca:
225/45/17
245/40/17
to samochód oczywiście jeździ bez problemu. Różnica w granicach 1% wychodzi. W tej chwili też mam tył zjechany prawie do znaczników i oczywiście nie mam problemów z trakcją.

Zauważyłem, że jak przód ma nawet znacznie mniejszy obwód, to kontrola działa OK. Jak na tył włożyłem oponę o zauważalnie mniejszym obwodzie od razu był problem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.