Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: e30 + 1jz prosze o porady :)
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Zyniu
Witam

od dluzszego czasu mysle o budowie auta nie do driftu nie na tor po porostu "zabawki", przez glowe przechodzily mi rozne pomysly od przekladki w subaraku z UK, turbo hondy ,bmw V8, przekladki w nissanie pulsar, grzebaniu w moim dupowozie itp.

w koncu udalo mi sie dojsc do tego ze najlatwiej i przystepnie cenowo, bedzie zabawic sie z BM'ka wybor pada raczej na e30 a ze ciekawy silnik w bmce to juz raczej duze koszta a tym bardziej swap z m3 i roznego typu V8 to juz oklepana sprawa, pomyslalem ze ciekawa opcja bedzie swap 1jz-gtte z soarera szczegolnie ze mam ogromny sentyment i zaufanie do jakosci "starej dobrej" technologi toyoty. widzialem i czytalem o paru projektach i z tego co wiem nie jest to kosmiczny performance ktory przewyzsza moje fundusze a w dodatku mozna w rozsadnych pieniadzach dostac zadbany silnik.

chcial bym wrzucic seryjny silnik z seryjnymi turbinami itp. i tu pytania

czy droga z zaadaptowaniem skrzyni manualniej R154 z supry MK3 to jedyna rozsadna droga, wiadomo mi tez ze owa skrzynia jest raczej trudno dostępna a jej cena jest dosc wysoka, czy jest moze jakos fajny i latwo dostepny getrag (ty musze przyznac ze cena ma znaczenie) z BMW ktory da rade latwo polaczyc z 1JZ??

jak wyglada sprawa umieszczenia tej jednostki w komorze, czy nie trzeba robic kosmicznej przebudowy budy i innych tego podobnych rzeczy?

czy moze jakis z obecnych tunerow podejmie by sie takiej przerobki( jak by co wdzieczny bede za wiadomosc na P.W.), czy moze jest w stanie to ogarnac czlowiek mniej wiecej znajacy sie w temacie?? ??

czy moze ktos ma jakiekolwiek pojecie czy ma szanse sie to fajnie prowadzic w tej budzie( osobiscie wydaje mi sie ze tak, w miare niska masa)??

i generalnie co myslicie o moim pomysle??

kwesti zawieszenia hamulcow itp. w e30 nie poruszajmy bo informacji na ten temat na forum jest od groma:)

z gory dziekuje za pomoc smile.gif

pozdrawiam!

Wojtek
na turbobmw masz e36 z takim silnikiem poczytaj temat duzo sie dowiesz.
Zyniu
ten temat mam juz przewertowany ale wlasnie w nim wlasciciel skorzystal z najlprostrzego i w sumie najlepszego sposobu laczenia skrzyni od supry mk3 ktora jest trudno dostepna i droga.
Wojtek
jesli to dobry i sprawdzony pomysl to pewnie warto.
jackobq77
Mam ten sam dylemat co ty tylko ja planuję 1JZ wpakować do s13 i trochę mnie zdziwiłeś, że taka operacja wyjdzie "tanio". Ja dla siebie liczyłem to tak cirka wyszło mi 15-20k zł (waluty strasznie podrożały) a do bmw podejrzewam, że wyjdzie dużo więcej bo do nissana są rzeczy które ułatwiają sprawę jak na przykład zestaw łap na wózek za 140Ł na DW. Ale generalnie pomysł bardzo fajny i nieoklepany
kozik007
na driftworksie masz e30 falkena z 1jz a w polsce bartek chrzanowski ma 2jz w e30

http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...z-re-built.html
Zyniu
podrzucil bys moze jakis link z tym e30 z polski??smile.gif
kozik007
nie widziałem nigdzie jego e30 opisanej dokładnie
markus344
podpowiem troche z doświadczenia- jeżeli e30 docelowo ma być na drogi publiczne ,a do tego ma pozostać w ori obudowie to warto pomyśleć o jak najlżejszym silniku- z casem będziesz chciał więcej i więcej Handling,u.Całkiem dobry pomysł z silnikiem 1jz ,aczkolwiek nie spotkałem się z nawet opisem takiej operacji-skrzynia może być tu problemem,ale to polska i zawsze jakieś wyjście jest... Widziałem opcje z hondy S2000,mitsubishi,alfa,y romeo na alu bloku itp. Mój kolega walczy właśnie o Handling.Ja postawiłem na mocarny V8 ze stajni BMW-ale walcząc o właśnie handling,- koszt zabawy u mnie "wynosi"bo jeszcze pracuje nad tym do 80k. Dlaczego czym lżej tym lepiej wiadomo można zostawić e30 tak jak jest i będzie ok,nie pakując fortuny w ulepszenia które mają zwalczyć ciężar!. Ja robię V8 cywilną wersję na drogi publiczne,bo wiadomo upalaczy jest już multum-ja chcę kompletną jak każde normalne auto, a nie wydmuszkę -więc sporo gotówki poszło na poszerzenia,wahacze tył z z3 2.8,wahacze m3 e36 3.2 , hamulce porshe,koła 19 hartge,lekka maska itd itd... bez tego cywilne V8 nie ma racji bytu,ale ja jestem zwolennikiem litrów. W niedalekiej przyszłości pompować je double turbo-ale przede mną jeszcze mnóstrwo pracy. Bardzo jestem ciekawy jak Ci pójdzie - koniecznie napisz co i jak idzie?- też sporo myślałem nad innym silnikiem,ale ja jestem taki troche rasista samochodowy i za bycie rasistą BMW trzeba płacić -dla mnie liczy się tylko BMW wub.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.