Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: FIAAB 125p
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
menzuramenzura
Witam, pozwolę sobie w skrócie opisać mój skromny projekt. Jest nim Duży fiat, fabrycznie 4biegowy z silnikiem 115C.
Pierwsza przekładka silnika nastąpiła w styczniu 2010, 2 dni po zakupie auta. Pod maską zagościł 1.4 rover, auto zaczęło całkiem fajnie jeździć.
Druga przekładka silnika w lipcu 2010. Pod maską pojawił się 1.8 VVC rover 145hp. Auto zaczęło jeździć jeszcze fajniej. Z ciekawszych rzeczy; przy tylnym moście zawitał stabilizator i drążek panharda a z przodu dwutłoczkowe hamulce z łady. Poniżej kilka zdjęć z tamtych dni:




A teraz krótki opis planowanych zmian i zaczętych prac:

Auto: FSO 125p 1989r

Silnik: Saab B234R

Modyfikacje bloku: seryjny

Układ dolotowy: seryjny z przepustnicą przeniesioną na przód silnika, albo kolektor z saaba 900 NG

Układ wydechowy: będzie wyspawany nowy kolektor, 2 tłumiki; 2,5"

Układ wtryskowy: seryjny

Elektronika: seryjna wiązka i ECU od tego silnika

Układ chłodzenia: będzie

Układ napędowy: skrzynia z e46 2.8 wał od e39 2.8

Zawieszenie: tylne: wózek z e30 4x100 na tarczach, przód: wahacze łada, zwrotnice polonez, maglownica saab, felgi stalowe fso poszerzone do wymiaru 8x13

Ogólnie jest to auto do zabawy i dłubania, duży fiat z niespodziankąsmile.gif Poniżej kilka zdjęć z rozpoczętych prac:

berkut
Wow....


Czekam na rezultaty, jak to bedzie gotowe bedzie grubo.

Saab robi inwazje na Polske.

Widze ze auto budowane jest podobnie jak moj Escort. Wspolczuje, duzo pier******* jest. Ale efekt koncowy bedzie tego wart. Nie poddawaj sie nawet jak nie widac konca i zycie mowi nie. Pamietaj ze efekt koncowy jest proporcjonalny do wlozonej pracy i bedzie GRUBO.

adamac
Szykuje się niezła maszynka wink.gif Oby tylko budżet i chęci wytrzymały założenia. Jakie jest przeznaczenie tej wydumki? 3mam kciuki. berkut istny potop szwedzki wink.gif
Qulek
Trzymam kciuki za fajny projekt !! A co to za policyjny poldon na lawecie ?
TJung
A mnie intryguje ten wóz w prawym górnym rogu na czwartym zdjęciu...
michal02
Tjung, patrz wyżej, nie tylko Ciebie smile.gif A ja nawet nie zauważyłem smile.gif
adam87
A jak się udało dopasować tą skrzynię? Fajnie by było zrobić w saabie napęd RWD smile.gif
adamac
Ogólnie to widać, że jakieś FSO, fiat 125 service wink.gif I jeszcze jedno pytanie, czy na-pewno ten pocięty fiat to ten co u góry? Bo jakoś kolor mi nie pasuje wink.gif
michal02
olśniło mnie smile.gif Przypomniałem sobie o tym:http://veteran.mojeforum.net/temat-vt658.html jak zobaczyłem ile budy zostaje na starcie projektu. I tu moje pytanie: Czy jeśli to sa aktualne zdjęcia i buda jest tak pocięta to nie byłoby jeszcze oryginalniej przesunąc słupek B do tyłu (trochę mniej niz w linku), przedłuzyc drzwi i zrobić coupe? smile.gif
Coobcio
Kurcze pięknie pięknie, jak będziesz potrzebował pomocy w elektryce silnika i elektornice to wal śmiało z miła chęcią pomogę i a jeszcze z większą chęcią przejadę się Saabem RWD !! smile.gif
Silnik na przepływce czy na map sensorze ??
menzuramenzura
To szare, to nadwozie do testów i pomiarów. Do niczego innego już się nie nadawało.
Docelowo cały ten wypas znajdzie się w pomarańczowym fiacie.
Skrzynia nie jest jeszcze spasowana do silnika. Szwedzi najczęściej łączą poprzez flanszę, też miałem tak robić ale jak przymierzyłem po raz pierwszy skrzynię do silnika okazało się że od łożyska sprzęgła do docisku jest 35mm, a frez na wałku sprzęgłowym nie sięga do koła zamachowego. Po dołożeniu flanszy byłoby ponad 40mm, a wałek sprzęgłowy byłby jeszcze dalej od zamachu. Tak więc w moim przypadku będzie spawanko 2 dzwonów w 1. A Szwedzi mają coś więcej pokombinowane niż tylko flansza i gotowe.
Tarcza sprzęgła z Z3 2.8 240mm, docisk z saaba 9000aero. Wysprzęglik i łożysko oporowe są od tej skrzyni z beemki.
Centrowanie wałka skrzyni do wału jest bardzo proste, idealnie pasuje jedno z dostępnych od ręki łożysk igiełkowych, wystarczy wcisnąć w wał.
Mickey
spawanie to chyba najmniej fachowe osiowanie, można jeszcze wysunąć zamach (dorobic custom..) u mnie flansza ma 8mm grubości i nosi 500koni bez problemu. życze powodzenia w modyfkacjach
Wojtek_GTX
Bardzo fajny projekcik ... lubię takie wydumki, będę obserwował postępy
menzuramenzura
Co do spawania dzwonu, na 100% miałem robić flanszę, mam zwymiarowane rysunki, ugadałem zakład cnc który wykona mi flanszę. Ale jak przymierzyłem skrzynkę, okazalo się że potrzebowałbym stworzyć jakieś mocno odsadzone koło zamachowe a to rodzi duzo kolejnych problemów. Gadałem tu w Łodzi z kilkoma osobami, które mają u siebie spawane dzwony. Podpowiedzieli mi co i jak, także zdecydowałem się na spawanko.

Coobcio- silnik z saaba 9000aero, z mapsensorem. Na pewno bedę miał do ciebie masę pytań. A tak wogóle to właśnie po przeglądaniu twoich postów odkryłem świat saabów, bo już miałem kupować omegę mv6 smile.gif
Toldi
CYTAT(TJung @ Wed, 21 Sep 2011 - 21:27) *
A mnie intryguje ten wóz w prawym górnym rogu na czwartym zdjęciu...


haha, tez to zauwazylem biggrin.gif
DOHC
Kibicuje , Ciekawe kiedy wyjedzie pierwsze fso-saab smile.gif


pozdrawiam
flapjck1
co do tajemniczego pojazdu...


http://allegro.pl/wynajme-polonez-rolicja-i1782784197.html
Rylu
To chyba właśnie z Tobą miałem okazję się kiedyś poganiać po Pabianickiej i byłem ciekaw co tam drzemie pod maską. ohmy.gif


Gratki za projekt i powodzenia biggrin.gif
menzuramenzura
Taa. Zacięła mi się przepustnica w pozycji otwartej i musiałem przerwać zabawę.
Rafciu
Czekam na kolejne updejty biggrin.gif
Dziku
W jakie moce celujesz? Rozumiem, że z docelowym silnikiem dalej będzie stał na 13" mało miejsca na hebel, a tak prawdę mówiąc to przy masie 1200kg i mocy powyżej 170KM, to ja bym niżej ~280mm nie schodził, a na to już 15" trzeba...
menzuramenzura
Zależnie od przypływu gotówki, w najgorszym przypadku na początek seryjne 220kunia. Tarcze z łądy mają250mm, zaciski są dwutłoczkowe. Jeśli będzie bryndza z heblami, trzeba będzie zapodać coś większego.
Masa auta z pełnym wnętrzem(oprócz wytłumień) i silnikiem rover, felgami 6,5" wynosiła 980kg. Teraz są szerze felgi i opony, ale nie sądzę żeby pękło 1000kg.
Dziku
Z zawiasem z bmw, klocowatym silnikiem i co tam jeszcze będzie? 1100 spokojnie pęknie...
ert
Zajefajny projekt , nareszcie ktoś poważnie bierze się za 125p biggrin.gif Jest szansa że będzie wyglądał tak : http://galeria.fsoptk.pl/displayimage.php?album=12&pos=0 ?
mihas66
O panie kosa... Ale by było gdyby karoseria poldka policyjnego dostała to serducho, na mieście ludzie by myśleli że to ufo-policyjny polonez wyprzedza nieoznakowana vectre przy 150-pewnie nawet mandatu byś nie dostał tylko miśki by zaraz oglądały z każdej strony...
menzuramenzura
Powoli, ale do przodu.





alvar4
Fiat-widmo nic tylko przebrać się za kostuchę i w Halloween po mieście poostraszyć . . . Można by kierowcę w bagażniku posadzić i dociągnąć mu wajchy i pedały i niech zapier . . . .
Offczar
Nic tylko konstrukcję z rurek zrobić i założyć przód odlany z laminatu wink.gif
DOHC
masz jakieś fotki przedniego zawieszenia ?
porez
ja bym tu widział 5cm krótsze słupki wink.gif
Cieniu
krótsze i cofnięte //coupe
menzuramenzura
Nie mam zdjęć zawieszenia. Tam są wahacze i stabilizator z łady, zwrotnice i piasty fso. Zanim wziąłem sięza cięcie i spawanie korzystałem min. z suspension analyzer i z książki "budowa i konstruowanie podwozi samochodowych"-czy jakoś tak to było.
DOHC
CYTAT(menzuramenzura @ Sun, 13 Nov 2011 - 20:11) *
Nie mam zdjęć zawieszenia. Tam są wahacze i stabilizator z łady, zwrotnice i piasty fso. Zanim wziąłem sięza cięcie i spawanie korzystałem min. z suspension analyzer i z książki "budowa i konstruowanie podwozi samochodowych"-czy jakoś tak to było.

pozytywnie że nie na "pałę" . Jak będzie wyglądała legalność tak pociętego nadwozia ? Nie boisz się że będą z tym problemy przez ślady po takim mocnym cięciu ?

pozdrawiam
KZ
CYTAT(menzuramenzura @ Wed, 21 Sep 2011 - 22:27) *
To szare, to nadwozie do testów i pomiarów. Do niczego innego już się nie nadawało.
Docelowo cały ten wypas znajdzie się w pomarańczowym fiacie.


DOHC
no tak , temat czytany od początku ale wypadło z głowy .

pozdrawiam
menzuramenzura
A jeśli pytasz o kwestie rejestracji to raczej jednak zarejestruję to jako SAM. O takie rzeczy trzeba by spytać np. Berkuta , jak zamierza zarejestrować swojego escorta.
olozwirski
CYTAT(menzuramenzura @ Mon, 14 Nov 2011 - 15:35) *
A jeśli pytasz o kwestie rejestracji to raczej jednak zarejestruję to jako SAM. O takie rzeczy trzeba by spytać np. Berkuta , jak zamierza zarejestrować swojego escorta.

Na SAMa sie nie da zarejestrowac samochodu ktory juz ma numer VIN.

Cieniu
czy ten pojazd posiada vin ?? biggrin.gif
*Pinio
JA tam widzę tylko kawałek budy od DF który śmiało można było kupić z kasacji lub innego szrotu tongue.gif

Czekam na moment odpalenia happy.gif
menzuramenzura
Niedawno dotarła do mnie sprężareczka.

menzuramenzura
Update. Kilka aktualnych zdjęć.







Bezimienny
Pięknie robione auto, tak lubie, kompleksowo a nie na sztuke wink.gif
menzuramenzura
Jeszcze kilka zdjęć z przymiarek budy do ramy.









Bezimienny
Rozumiem że buda będzie wypiaskowana i malowana w całości, tak? no albo chociaż wyczyścić, usunąć ew. rdze i tez pomalować całość. Jak będzie??
menzuramenzura
Bedą nowe progi, błotniki, pas przód i tył, poszycia drzwi, itd itd.. Piaskowania nie będzie bo co tu zostanie ze starych blach? płat dachu i słupki hehe.
tomek 1980
Witam, muszę powiedzieć menzuramenzura , że robisz kawał dobrej roboty.
Pozdrawiam.
kuba_guzik110
licznie wygląda jak jest tak nisko i szeroko smile.gif super projekt czekam na dalsza foto relacje
michalp21
Super projekt wink.gif Kibicuje Ci bardzo !! Tak trzymaj wink.gif Osprzęt silnika, sterowanie zostawiasz z saaba czy jakiegoś SA bedziesz montować ? Fajnie by było to na seryjnym osprzęcie ogarnąć wink.gif
Coobcio
Silnik widzę że pochodzi z 9000 i jest jak najbardziej właściwy z dziurą na czujnik położenia wału w odpowiednim miejscu smile.gif
Najprościej by było dorzucić do niego wiązkę z 900NG wraz z osprzętem i ECU.
Będzie czad biggrin.gif
menzuramenzura
Tam jest trionic 5 i takie coś chyba zostanie. Z osprzętu na pewno muszę kupić kolektor ssący z przepustnicą 65mm od 900ng. Nie ukrywam że liczę coobcio na twoją pomoc przy elektronice jak już zakończę prace blacharskie:). O ile to coś ułatwi to dodam że ten silnik b234r kupiłem wraz z całym saabem 9000 aero, tak więc mam kompletną wiązkę itd.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.