menzuramenzura
Wed, 21 Sep 2011 - 21:02
Witam, pozwolę sobie w skrócie opisać mój skromny projekt. Jest nim Duży fiat, fabrycznie 4biegowy z silnikiem 115C.
Pierwsza przekładka silnika nastąpiła w styczniu 2010, 2 dni po zakupie auta. Pod maską zagościł 1.4 rover, auto zaczęło całkiem fajnie jeździć.
Druga przekładka silnika w lipcu 2010. Pod maską pojawił się 1.8 VVC rover 145hp. Auto zaczęło jeździć jeszcze fajniej. Z ciekawszych rzeczy; przy tylnym moście zawitał stabilizator i drążek panharda a z przodu dwutłoczkowe hamulce z łady. Poniżej kilka zdjęć z tamtych dni:
A teraz krótki opis planowanych zmian i zaczętych prac:
Auto: FSO 125p 1989r
Silnik: Saab B234R
Modyfikacje bloku: seryjny
Układ dolotowy: seryjny z przepustnicą przeniesioną na przód silnika, albo kolektor z saaba 900 NG
Układ wydechowy: będzie wyspawany nowy kolektor, 2 tłumiki; 2,5"
Układ wtryskowy: seryjny
Elektronika: seryjna wiązka i ECU od tego silnika
Układ chłodzenia: będzie
Układ napędowy: skrzynia z e46 2.8 wał od e39 2.8
Zawieszenie: tylne: wózek z e30 4x100 na tarczach, przód: wahacze łada, zwrotnice polonez, maglownica saab, felgi stalowe fso poszerzone do wymiaru 8x13
Ogólnie jest to auto do zabawy i dłubania, duży fiat z niespodzianką
Poniżej kilka zdjęć z rozpoczętych prac:
berkut
Wed, 21 Sep 2011 - 21:22
Wow....
Czekam na rezultaty, jak to bedzie gotowe bedzie grubo.
Saab robi inwazje na Polske.
Widze ze auto budowane jest podobnie jak moj Escort. Wspolczuje, duzo pier******* jest. Ale efekt koncowy bedzie tego wart. Nie poddawaj sie nawet jak nie widac konca i zycie mowi nie. Pamietaj ze efekt koncowy jest proporcjonalny do wlozonej pracy i bedzie GRUBO.
adamac
Wed, 21 Sep 2011 - 21:24
Szykuje się niezła maszynka
Oby tylko budżet i chęci wytrzymały założenia. Jakie jest przeznaczenie tej wydumki? 3mam kciuki. berkut istny potop szwedzki
Qulek
Wed, 21 Sep 2011 - 21:27
Trzymam kciuki za fajny projekt !! A co to za policyjny poldon na lawecie ?
TJung
Wed, 21 Sep 2011 - 21:27
A mnie intryguje ten wóz w prawym górnym rogu na czwartym zdjęciu...
michal02
Wed, 21 Sep 2011 - 21:35
Tjung, patrz wyżej, nie tylko Ciebie
A ja nawet nie zauważyłem
adam87
Wed, 21 Sep 2011 - 21:39
A jak się udało dopasować tą skrzynię? Fajnie by było zrobić w saabie napęd RWD
adamac
Wed, 21 Sep 2011 - 21:44
Ogólnie to widać, że jakieś FSO, fiat 125 service
I jeszcze jedno pytanie, czy na-pewno ten pocięty fiat to ten co u góry? Bo jakoś kolor mi nie pasuje
michal02
Wed, 21 Sep 2011 - 21:55
olśniło mnie
Przypomniałem sobie o tym:
http://veteran.mojeforum.net/temat-vt658.html jak zobaczyłem ile budy zostaje na starcie projektu. I tu moje pytanie: Czy jeśli to sa aktualne zdjęcia i buda jest tak pocięta to nie byłoby jeszcze oryginalniej przesunąc słupek B do tyłu (trochę mniej niz w linku), przedłuzyc drzwi i zrobić coupe?
Coobcio
Wed, 21 Sep 2011 - 22:27
Kurcze pięknie pięknie, jak będziesz potrzebował pomocy w elektryce silnika i elektornice to wal śmiało z miła chęcią pomogę i a jeszcze z większą chęcią przejadę się Saabem RWD !!
Silnik na przepływce czy na map sensorze ??
menzuramenzura
Wed, 21 Sep 2011 - 22:27
To szare, to nadwozie do testów i pomiarów. Do niczego innego już się nie nadawało.
Docelowo cały ten wypas znajdzie się w pomarańczowym fiacie.
Skrzynia nie jest jeszcze spasowana do silnika. Szwedzi najczęściej łączą poprzez flanszę, też miałem tak robić ale jak przymierzyłem po raz pierwszy skrzynię do silnika okazało się że od łożyska sprzęgła do docisku jest 35mm, a frez na wałku sprzęgłowym nie sięga do koła zamachowego. Po dołożeniu flanszy byłoby ponad 40mm, a wałek sprzęgłowy byłby jeszcze dalej od zamachu. Tak więc w moim przypadku będzie spawanko 2 dzwonów w 1. A Szwedzi mają coś więcej pokombinowane niż tylko flansza i gotowe.
Tarcza sprzęgła z Z3 2.8 240mm, docisk z saaba 9000aero. Wysprzęglik i łożysko oporowe są od tej skrzyni z beemki.
Centrowanie wałka skrzyni do wału jest bardzo proste, idealnie pasuje jedno z dostępnych od ręki łożysk igiełkowych, wystarczy wcisnąć w wał.
Mickey
Wed, 21 Sep 2011 - 22:36
spawanie to chyba najmniej fachowe osiowanie, można jeszcze wysunąć zamach (dorobic custom..) u mnie flansza ma 8mm grubości i nosi 500koni bez problemu. życze powodzenia w modyfkacjach
Wojtek_GTX
Thu, 22 Sep 2011 - 07:38
Bardzo fajny projekcik ... lubię takie wydumki, będę obserwował postępy
menzuramenzura
Thu, 22 Sep 2011 - 07:54
Co do spawania dzwonu, na 100% miałem robić flanszę, mam zwymiarowane rysunki, ugadałem zakład cnc który wykona mi flanszę. Ale jak przymierzyłem skrzynkę, okazalo się że potrzebowałbym stworzyć jakieś mocno odsadzone koło zamachowe a to rodzi duzo kolejnych problemów. Gadałem tu w Łodzi z kilkoma osobami, które mają u siebie spawane dzwony. Podpowiedzieli mi co i jak, także zdecydowałem się na spawanko.
Coobcio- silnik z saaba 9000aero, z mapsensorem. Na pewno bedę miał do ciebie masę pytań. A tak wogóle to właśnie po przeglądaniu twoich postów odkryłem świat saabów, bo już miałem kupować omegę mv6
Toldi
Thu, 22 Sep 2011 - 08:11
CYTAT(TJung @ Wed, 21 Sep 2011 - 21:27)
A mnie intryguje ten wóz w prawym górnym rogu na czwartym zdjęciu...
haha, tez to zauwazylem
DOHC
Thu, 22 Sep 2011 - 08:56
Kibicuje , Ciekawe kiedy wyjedzie pierwsze fso-saab
pozdrawiam
flapjck1
Thu, 22 Sep 2011 - 09:44
Rylu
Thu, 22 Sep 2011 - 16:12
To chyba właśnie z Tobą miałem okazję się kiedyś poganiać po Pabianickiej i byłem ciekaw co tam drzemie pod maską.
Gratki za projekt i powodzenia
menzuramenzura
Thu, 22 Sep 2011 - 19:34
Taa. Zacięła mi się przepustnica w pozycji otwartej i musiałem przerwać zabawę.
Rafciu
Fri, 23 Sep 2011 - 16:17
Czekam na kolejne updejty
Dziku
Fri, 23 Sep 2011 - 16:20
W jakie moce celujesz? Rozumiem, że z docelowym silnikiem dalej będzie stał na 13" mało miejsca na hebel, a tak prawdę mówiąc to przy masie 1200kg i mocy powyżej 170KM, to ja bym niżej ~280mm nie schodził, a na to już 15" trzeba...
menzuramenzura
Fri, 23 Sep 2011 - 20:31
Zależnie od przypływu gotówki, w najgorszym przypadku na początek seryjne 220kunia. Tarcze z łądy mają250mm, zaciski są dwutłoczkowe. Jeśli będzie bryndza z heblami, trzeba będzie zapodać coś większego.
Masa auta z pełnym wnętrzem(oprócz wytłumień) i silnikiem rover, felgami 6,5" wynosiła 980kg. Teraz są szerze felgi i opony, ale nie sądzę żeby pękło 1000kg.
Dziku
Fri, 23 Sep 2011 - 21:57
Z zawiasem z bmw, klocowatym silnikiem i co tam jeszcze będzie? 1100 spokojnie pęknie...
ert
Sun, 09 Oct 2011 - 20:56
Zajefajny projekt , nareszcie ktoś poważnie bierze się za 125p
Jest szansa że będzie wyglądał tak :
http://galeria.fsoptk.pl/displayimage.php?album=12&pos=0 ?
mihas66
Sat, 15 Oct 2011 - 19:49
O panie kosa... Ale by było gdyby karoseria poldka policyjnego dostała to serducho, na mieście ludzie by myśleli że to ufo-policyjny polonez wyprzedza nieoznakowana vectre przy 150-pewnie nawet mandatu byś nie dostał tylko miśki by zaraz oglądały z każdej strony...
menzuramenzura
Fri, 11 Nov 2011 - 17:08
alvar4
Fri, 11 Nov 2011 - 21:46
Fiat-widmo nic tylko przebrać się za kostuchę i w Halloween po mieście poostraszyć . . . Można by kierowcę w bagażniku posadzić i dociągnąć mu wajchy i pedały i niech zapier . . . .
Offczar
Sat, 12 Nov 2011 - 14:05
Nic tylko konstrukcję z rurek zrobić i założyć przód odlany z laminatu
DOHC
Sat, 12 Nov 2011 - 17:39
masz jakieś fotki przedniego zawieszenia ?
porez
Sat, 12 Nov 2011 - 17:47
ja bym tu widział 5cm krótsze słupki
Cieniu
Sun, 13 Nov 2011 - 16:44
krótsze i cofnięte //coupe
menzuramenzura
Sun, 13 Nov 2011 - 20:11
Nie mam zdjęć zawieszenia. Tam są wahacze i stabilizator z łady, zwrotnice i piasty fso. Zanim wziąłem sięza cięcie i spawanie korzystałem min. z suspension analyzer i z książki "budowa i konstruowanie podwozi samochodowych"-czy jakoś tak to było.
DOHC
Sun, 13 Nov 2011 - 21:08
CYTAT(menzuramenzura @ Sun, 13 Nov 2011 - 20:11)
Nie mam zdjęć zawieszenia. Tam są wahacze i stabilizator z łady, zwrotnice i piasty fso. Zanim wziąłem sięza cięcie i spawanie korzystałem min. z suspension analyzer i z książki "budowa i konstruowanie podwozi samochodowych"-czy jakoś tak to było.
pozytywnie że nie na "pałę" . Jak będzie wyglądała legalność tak pociętego nadwozia ? Nie boisz się że będą z tym problemy przez ślady po takim mocnym cięciu ?
pozdrawiam
KZ
Mon, 14 Nov 2011 - 09:19
CYTAT(menzuramenzura @ Wed, 21 Sep 2011 - 22:27)
To szare, to nadwozie do testów i pomiarów. Do niczego innego już się nie nadawało.
Docelowo cały ten wypas znajdzie się w pomarańczowym fiacie.
DOHC
Mon, 14 Nov 2011 - 09:45
no tak , temat czytany od początku ale wypadło z głowy .
pozdrawiam
menzuramenzura
Mon, 14 Nov 2011 - 15:35
A jeśli pytasz o kwestie rejestracji to raczej jednak zarejestruję to jako SAM. O takie rzeczy trzeba by spytać np. Berkuta , jak zamierza zarejestrować swojego escorta.
olozwirski
Tue, 15 Nov 2011 - 13:31
CYTAT(menzuramenzura @ Mon, 14 Nov 2011 - 15:35)
A jeśli pytasz o kwestie rejestracji to raczej jednak zarejestruję to jako SAM. O takie rzeczy trzeba by spytać np. Berkuta , jak zamierza zarejestrować swojego escorta.
Na SAMa sie nie da zarejestrowac samochodu ktory juz ma numer VIN.
Cieniu
Tue, 15 Nov 2011 - 17:20
czy ten pojazd posiada vin ??
*Pinio
Tue, 15 Nov 2011 - 19:38
JA tam widzę tylko kawałek budy od DF który śmiało można było kupić z kasacji lub innego szrotu
Czekam na moment odpalenia
menzuramenzura
Mon, 26 Dec 2011 - 19:02
Niedawno dotarła do mnie sprężareczka.
menzuramenzura
Wed, 25 Jan 2012 - 17:46
Bezimienny
Wed, 25 Jan 2012 - 17:55
Pięknie robione auto, tak lubie, kompleksowo a nie na sztuke
menzuramenzura
Sun, 29 Jan 2012 - 11:58
Bezimienny
Sun, 29 Jan 2012 - 12:36
Rozumiem że buda będzie wypiaskowana i malowana w całości, tak? no albo chociaż wyczyścić, usunąć ew. rdze i tez pomalować całość. Jak będzie??
menzuramenzura
Sun, 29 Jan 2012 - 12:51
Bedą nowe progi, błotniki, pas przód i tył, poszycia drzwi, itd itd.. Piaskowania nie będzie bo co tu zostanie ze starych blach? płat dachu i słupki hehe.
tomek 1980
Sun, 29 Jan 2012 - 13:12
Witam, muszę powiedzieć menzuramenzura , że robisz kawał dobrej roboty.
Pozdrawiam.
kuba_guzik110
Sun, 29 Jan 2012 - 13:53
licznie wygląda jak jest tak nisko i szeroko
super projekt czekam na dalsza foto relacje
michalp21
Sun, 29 Jan 2012 - 14:01
Super projekt
Kibicuje Ci bardzo !! Tak trzymaj
Osprzęt silnika, sterowanie zostawiasz z saaba czy jakiegoś SA bedziesz montować ? Fajnie by było to na seryjnym osprzęcie ogarnąć
Coobcio
Sun, 29 Jan 2012 - 15:46
Silnik widzę że pochodzi z 9000 i jest jak najbardziej właściwy z dziurą na czujnik położenia wału w odpowiednim miejscu
Najprościej by było dorzucić do niego wiązkę z 900NG wraz z osprzętem i ECU.
Będzie czad
menzuramenzura
Sun, 29 Jan 2012 - 15:58
Tam jest trionic 5 i takie coś chyba zostanie. Z osprzętu na pewno muszę kupić kolektor ssący z przepustnicą 65mm od 900ng. Nie ukrywam że liczę coobcio na twoją pomoc przy elektronice jak już zakończę prace blacharskie:). O ile to coś ułatwi to dodam że ten silnik b234r kupiłem wraz z całym saabem 9000 aero, tak więc mam kompletną wiązkę itd.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.