Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przeprogramowanie skrzyni automatycznej
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
R2rrr
Witam,
Temat dotyczy BMW e46 318 TiA (2003).
W opcji "recznej" zmiany przelozen automat i tak pomimo wybrania 3 biegu robi kick-down przy wcisnieciu gazu.
Wiem ze nowsze skrzynie (DSG) mozna dowolnie przeprogramowac, czy tutaj tez mozliwe jest "symulowanie" recznej zmiany biegow (zmieni dopiero jak pociagnie dzwignie, nie sam z siebie)?
Kolejne pytanie - na postoju mozna w trybie manualnym wrzucic bieg do 3, czy to jest poprawne dzialanie tej skrzyni (tzn czy ten egzemplarz jest sprawny?). Dodam ze wtedy i tak rusza z jedynki.

Pozdrawiam
Joker
CYTAT(R2rrr @ Thu, 28 Jul 2011 - 17:14) *
W opcji "recznej" zmiany przelozen automat i tak pomimo wybrania 3 biegu robi kick-down przy wcisnieciu gazu.
Wiem ze nowsze skrzynie (DSG) mozna dowolnie przeprogramowac, czy tutaj tez mozliwe jest "symulowanie" recznej zmiany biegow (zmieni dopiero jak pociagnie dzwignie, nie sam z siebie)?

Zapytam z drugiej strony - do czego potrzebujesz takiej operacji ?
To słaby silnik, po wciśnięciu do pozycji granicy z przyciskiem kick-down (nie wciskając go) samochód napędzi się tak samo jak po jego wciśnięciu gdy teoretycznie nie zredukowałby biegu.

A więc???


CYTAT(R2rrr @ Thu, 28 Jul 2011 - 17:14) *
Kolejne pytanie - na postoju mozna w trybie manualnym wrzucic bieg do 3, czy to jest poprawne dzialanie tej skrzyni (tzn czy ten egzemplarz jest sprawny?). Dodam ze wtedy i tak rusza z jedynki.


Czy po ruszeniu na wyświetlaczu wskakuje 1? Czy wyświetla się nadal '3' a odczuwalnie rusza z 1-ki ?
R2rrr
Po to ze przy mocniejszym wcisnieciu wchodzi w okolice 6 tys zawsze, a ja chce zeby sobie spokojnie odjechal z 2 tysiecy. W koncu to opcja manual i ja ustalam na ktorym biegu chce jechac.

Na wyswietlacz wraca pierwszy bieg.
Joker
CYTAT(R2rrr @ Thu, 28 Jul 2011 - 18:50) *
Na wyswietlacz wraca pierwszy bieg.

To bym się nie przejmował. Sprawdzę jak wrócę z wakacji jak to wygląda.

CYTAT(R2rrr @ Thu, 28 Jul 2011 - 18:50) *
Po to ze przy mocniejszym wcisnieciu wchodzi w okolice 6 tys zawsze, a ja chce zeby sobie spokojnie odjechal z 2 tysiecy. W koncu to opcja manual i ja ustalam na ktorym biegu chce jechac.

Piszesz, by spokojnie odjechał ale z gazem w podłodze tak? Te dwa słowa się gryzą. I to w dodatku motor 4-cylindrowy bez dobrego dołu.

To nie jest opcja manual - przynajmniej nie seryjnie.
Powtórzę - zarzuć sobie trzeci bieg, wciśnij gaz do granicy z kickdownem i odjedzie Ci tak, jakby miał odjechać z gazem w podłodze.
Po to jest aktywny kickdown w trybie manualnym, że jakby na drodze coś się stało i byś potrzebował natychmiast najlepszego przyspieszenia to zawsze po jego wciśnięciu nastąpi redukcja do możliwie najniższego biegu.

Piszesz jeszcze, że przy mocniejszym wciśnięciu wchodzi w okolice 6 tys, a wcześniej jest na 2 tys. - to oznacza, że redukuje raczej o dwa biegi.
Kolejna wskazówka - skoro skrzynia w tym trybie przy depnięciu redukuje niżej, tzn. że niezdrowo dla napędu, skrzyni i silnika jest butowanie to na długim przełożeniu z niskich obrotów.
Wojtek
Jezdze 3 litrowym tdi w automacie 225 km. audi jesli ma to znaczenie skrzynia tiptronic 6b
Moje obserwacje sa takie ze podczas wyprzedzania przy wcisnieciu pedalu na max zredukuje czasem o 2 biegi i wcale to nie jest najlepsze dla przyspieszania bo juz sa za wysokie obroty i odrazu zmiana na kolejny bieg i w sumie strata - wiec nie raz jak chce wyprzedzic to sam redukuje lopatka tylko o jeden bieg turbo ma odp obroty itd i przyspieszenie jest o wiele bardziej korzystne. W sumie to zalezy z jakich obrotow wyprzedzam to uzywam pedalu do redukcji lub lopatki.
Joker
Wszystko fajnie to co piszesz, ale automat w dieslu zachowuje się inaczej niż w benzynie.

Do tego każdą skrzynię trzeba wyczuć.

Wsiądź do benzyniaka o mocy 150 KM wolnossącego 4-cylindrowego i zobacz jak się przyspiesza z gazem w podłodze od 2 tys. obrotów na 3 czy 4 biegu.
O to mi się rozbiega.

CYTAT(freebsd @ Fri, 29 Jul 2011 - 12:18) *
Jezdze 3 litrowym tdi w automacie 225 km. audi jesli ma to znaczenie skrzynia tiptronic 6b
Moje obserwacje sa takie ze podczas wyprzedzania przy wcisnieciu pedalu na max zredukuje czasem o 2 biegi i wcale to nie jest najlepsze dla przyspieszania bo juz sa za wysokie obroty i odrazu zmiana na kolejny bieg i w sumie strata - wiec nie raz jak chce wyprzedzic to sam redukuje lopatka tylko o jeden bieg turbo ma odp obroty itd i przyspieszenie jest o wiele bardziej korzystne. W sumie to zalezy z jakich obrotow wyprzedzam to uzywam pedalu do redukcji lub lopatki.

W tym wypadku to także kwestia wyczucia skrzyni, skoro po wciśnięciu do podłogi redukuje o dwa biegi i wpada w w końcówkę (cały czas mowa o dieslu) tzn. tylko tyle, że wystarczyło nie docisnąć do końca pedału gazu a skrzynia zredukowałaby o jeden bieg, gdzie po sekundzie po dociśnięciu go do podłogi nie wskoczyłbyś już o bieg niżej bo prędkość by skrzyni na to nie pozwoliła (a raczej sterownik) i miałbyś to czego chcesz bez żadnej straty.

PS. Jak zrzucisz o jeden bieg łopatką i wrzucisz kickdown to powinno Ci zredukować i tak na ten zakres (niekorzystny końca biegu) o którym mówisz, także to zbicie łopatką to to samo o czym napisałem wyżej, czyli wyczucie pedału gazu, jeden bieg niżej - przyspieszenie i podłoga, po tym już nie zredukuje.
R2rrr
CYTAT(joker @ Fri, 29 Jul 2011 - 10:14) *
To bym się nie przejmował. Sprawdzę jak wrócę z wakacji jak to wygląda.


Piszesz, by spokojnie odjechał ale z gazem w podłodze tak? Te dwa słowa się gryzą. I to w dodatku motor 4-cylindrowy bez dobrego dołu.

To nie jest opcja manual - przynajmniej nie seryjnie.
Powtórzę - zarzuć sobie trzeci bieg, wciśnij gaz do granicy z kickdownem i odjedzie Ci tak, jakby miał odjechać z gazem w podłodze.
Po to jest aktywny kickdown w trybie manualnym, że jakby na drodze coś się stało i byś potrzebował natychmiast najlepszego przyspieszenia to zawsze po jego wciśnięciu nastąpi redukcja do możliwie najniższego biegu.

Piszesz jeszcze, że przy mocniejszym wciśnięciu wchodzi w okolice 6 tys, a wcześniej jest na 2 tys. - to oznacza, że redukuje raczej o dwa biegi.
Kolejna wskazówka - skoro skrzynia w tym trybie przy depnięciu redukuje niżej, tzn. że niezdrowo dla napędu, skrzyni i silnika jest butowanie to na długim przełożeniu z niskich obrotów.



A co z silnikiem 2.5 192 km? ma i dol i moc.
Joker
Ok, ale co ma być?

Rozumiem, że chcesz deaktywować kickdown w trybie manualnym po to, żeby po wciśnięciu gazu w podłogę nie było redukcji, chociaż przy 2 tys. obrotów to i tak nie jest rozwiązanie. No ok, ale w czym problem wcisnąć gaz mniej głęboko i otrzymać taki sam efekt?

Wierz mi, na wyższym biegu jest taki zakres niskich w obrotów, w którym czy wciśniesz do podłogi czy nawet do połowy to auto nie przyspieszy lepiej, dopiero jak złapie pewne obroty to wychylenie pedału gazu będzie miało znaczenie.
A dlaczego kickdown jest zaprogramowany tak a nie inaczej to pisałem wyżej.
R2rrr
ok, czyli tego nie da sie przeprogramowac, trzeba delikatniej wciskac. Taka jest konkluzja.
Dzieki za odpowiedzi! (i mozna zamknac)
m!xeR
Konkluzja jest taka, że da się zrobić wszystko ale nie zawsze warto. W Twoim przypadku zamiast likwidować kick-down (który czasami bywa szalenie potrzebny np. przy ustawionym LIMiterze w Mercedesie wciśnięcie kick-downu automatycznie wyłącza ogranicznik prędkości) lepiej/łatwiej/taniej/szybciej jest wyczuć pedał gaz tak aby wciskać go do granicy po przekroczeniu której pedał opiera się na kick-downie i "klika" :-)
Joker
Otóż to. Dać się może i da, ale IMHO nie warto.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.