Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M20 - modyfikacje NA
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
adams_BMW
witam, planuje zbudować jakieś wesołe M20 i szukam info o tym, co zrobić żeby polepszyć ten silnik. Żeby naprowadzić na to co, ma z tego wyskoczyć, to samochód jest zabawką, nie jeżdze nim do pracy, nie woże dzieci, ma być na wieczór i na zlot. aha, i swap na plastik też odpada, nawet jak wyjdzie taniej wink.gif

to do rzeczy:
bazą jest M20B25. zaczne od kompletnego remontu. do tego jest już wał od m52 odelżony przygotowany pod m20. Dam go jeszcze do szlifu, bo chyba warto złożyć ten silnik dokładnie. do tego krótkie korby od M20B20 (130mm) i tłoki od b25. jeśli chodzi o głowice, to planuje nowy wałek Schricka z twardszymi sprężynkami (i tu pytanie - warto się bawić w 272/284, bo 288 brzmi kusząco. Czy może CatCams?). Jakie wtryski do tego?M54? co jeszcze można w głowicy sensownego zrobić? bo koniki chyba zostaną ori.

No i to, czego najbardziej sie boje - ITB. przepustnice od S50, S54? bo cenowo i tak wychodzą podobnie. EcuMaster to ogarnie?
dobrus
jak nie plastik to rób swapa na m30b35 i zapodaj remont. zabawa w m20 nie ma sensu
adams_BMW
zle sprecyzowałem. m20 i nic innego wink.gif
tomek_7
Mocniejsze sprężynki + wyższe obroty i ryzykujesz pękaniem seryjnych dźwigienek. Poza tym i tak pewnie są już przytarte więc warto odrazu coś lepszego wrzucić. Myślę że warto pozbyć się klapkowej przepływki i przejść na MAP/MAF.
Aha, największą składnicą wiedzy o M20 jest e30tech.com, tam polecam szukać podpowiedzi.
dobrus
CYTAT(adams_BMW @ Sat, 18 Jun 2011 - 12:49) *
witam, planuje zbudować jakieś wesołe M20 i szukam info o tym, co zrobić żeby polepszyć ten silnik. Żeby naprowadzić na to co, ma z tego wyskoczyć, to samochód jest zabawką, nie jeżdze nim do pracy, nie woże dzieci, ma być na wieczór i na zlot. aha, i swap na plastik też odpada, nawet jak wyjdzie taniej wink.gif

to do rzeczy:
bazą jest M20B25. zaczne od kompletnego remontu. do tego jest już wał od m52 odelżony przygotowany pod m20. Dam go jeszcze do szlifu, bo chyba warto złożyć ten silnik dokładnie. do tego krótkie korby od M20B20 (130mm) i tłoki od b25. jeśli chodzi o głowice, to planuje nowy wałek Schricka z twardszymi sprężynkami (i tu pytanie - warto się bawić w 272/284, bo 288 brzmi kusząco. Czy może CatCams?). Jakie wtryski do tego?M54? co jeszcze można w głowicy sensownego zrobić? bo koniki chyba zostaną ori.

No i to, czego najbardziej sie boje - ITB. przepustnice od S50, S54? bo cenowo i tak wychodzą podobnie. EcuMaster to ogarnie?


piszesz tak jakbyś zabardzo nie wiedział o co chodzi. Zaznaczasz,że nie chcesz robic swapa 'na plastik' a wał od plastika już możesz wlozyc? wink.gif i nie wiem po co chcesz szlifowac dobry wał, żeby zedrzec z niego warstwe azotową? po co ci większe wtryski do tego? w przypadku głowicy z b25 jedyną sensowną rzecza jaką mozna z nią z robic to wystawic na allegro. I uwazac aby przy tym nię popękała wink.gif

może zapytam inaczej - jakie moce/czasy chcesz docelowo osiągnac w tym aucie? latwiej bedzie cos sensownego doradzic.
Cieniu
http://www.youtube.com/watch?v=N65YvmvmPRQ

Silnik całkowicie seryjny seryjne korby tłoki nawet uszczelka, jedynie blok oringowany i głowica ściągnięta arp gość mówi że silnik ładnie narazie znosi ale boi się o korby

ja też zrobiłem m20b25 w turbo i lata luks
najlepsza modyfikacja dla m20b25 N/A to wydech dolot i konwersja na MAP wtedy można ze 200KM wykrzesać i nie słuchaj tych mitów że to słaba jednostka bo każdy chyba co tak mówi nigdy nic nie zrobił z tym silnikiem głowice pękniete ? hmm jest to stara technika i ale ja jeszcze nie spotkałem w śród moich znajomych problemu głowicy trzeba poprostu nie przegrzać silnika myślę że jak ras przegrzejesz to już wtedy może pękać to jest pancerny silnik, są oczywiście pancerniejsze ale są też słabsze jednostki wink.gif
Rafciu
Pęknięta głowica pod wałkiem w m20bxx to standard. Trudno znaleźć nie pękniętą.
Cieniu
Standar nie wiem dla kogo ja się jeszcze z tym nie spotkałem jak woźnica kat to i czołg zajeździ
adams_BMW
ależ ja wiem doskonale czego chce. Chce zmodzone M20, więc zamiast przekonywac mnie do innego silnika proszę o pomoc. Zreszta, jak glowica powie papa założy się AMC. Po prostu każdy dziś zakłada M52 a ja chce zrobic prędkie M20. Czasy? nie bede tym autem się zbyt często scigał na ćwiartke, a chodzi mi o klasyczny wygląd komory bo ma byc to połączone z clean-lookiem i kupą chromu wink.gif

dobra - wiemy juz że koniki w serii nie dadzą rady, wiec na jakie wymienić?


Cieniu
CYTAT
wydech dolot i konwersja na MAP
dobrus
CYTAT(Cieniu @ Sun, 19 Jun 2011 - 17:05) *
Standar nie wiem dla kogo ja się jeszcze z tym nie spotkałem jak woźnica kat to i czołg zajeździ


a ja sie spotkałem wielokrotnie, nawet w spokojnie używanym 2.0 w automacie głowica popękała
Terror
Panowie to chyba jest zaleznosc losu w tych silnikach

ja znam m20b25 ktore katowane niemilosiernie wytrzymalo rok i jak je wyciagneli to nadal jak igla wszystko bylo

a z kolei m20b20 to tak samo

po prostu cytujac kolege wyzej "jak woźnica kat to i czołg zajeździ" wink.gif
Driftman
Ludzie często nie planują bloku i tak się dzieje. Znam przypadek w którym popękało 5 głowic po czym blok został splanowany i kolega katował b25 przez kolejne dwa lata po czym sprzedał silnik. Następny właściciel upalał dalej z dobrym skutkiem.
Chris320
Na 5 szt moich M20(przez 12 lat) tylko jedna głowica pękła,a wszystkie lekko nie miały.Jak zadbasz o silnik to dużo wytrzyma.
kamil.k
adams_BMW jak na prawde chcesz cos zrobic z m20 to tego gościa cos możesz sie poradzic bo ma/miał najbardziej podłubane m20 w pl http://www.racingforum.pl/Zobacz-profil-m4545.html
betmaster
Zima nadeszła (może i tylko w teorii) i moje zabawkowe e30 m20b25 które dało mi mnóstwo frajdy w tym roku potrzebuje trochę serca i pracy.
Jakieś barany założone przez poprzedniego właściciela już popękały i muszę je zutylizować. Z tego jak czuje pod nogą (bo nie mam porównania z seria) te barany i dolot dają mi dość spory przyrost mocy i nie bardzo chciałbym z tego rezygnować. Macie jakieś kontakty do producentów taki baranów lu całych wydechów ? Może wasi kumple mają przypadkiem na sprzedaż ?

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.