Andrzej87
Thu, 16 Jun 2011 - 15:49
Witam
Samochód: E36 z M54B30, skrzynia 5b, dyfer ze szperą
Objawy: Jadę powoli na jedynce, wciskam pedał sprzęgła i słyszę(przy otwartym oknie) stuknięcie i czuć lekkie uderzenie. Przy wyższych biegach nie słyszę być może z powodu innych hałasów.
Istotne informacje: Przy gaszeniu silnika słychać terkotanie i trochę trzęsie samochodem, nie ma drgań na sprzęgle(obstawiam dwumas). Sprzęgło, docisk i łożysko są nowe, podpora wału i łącznik elastyczny skrzynia-wał też, poduszki pod silnikiem i skrzynią nowe.
Skrzynia, wał, dwumas i dyfer ze szperą są wstawione używki nietestowane.
Co może być przyczyną takiego stukania? Czy dwumas może również powodować takie stuki?
Misior
Thu, 16 Jun 2011 - 17:09
Sprawdz tuleje na dyfrze. Kiedys mielismy identyczna sytuacje i okazało sie ze tuleje metalowo-gumowe przy dyfrze sie rozleciały (mimo ze nie bylo tego widac z zew).
Andrzej87
Thu, 16 Jun 2011 - 17:17
Zapomniałem o tym: przy SWAP-ie zostało to wymienione. Po to właśnie sporo części nowych włożyłem, żeby takich sytuacji nie było, ale jednak ciężko tak, żeby wszystko było OK.
Może wykonać jakieś testy, typu ręczny i puszczanie powoli sprzęgła, jazd przód, tył itp.? Cokolwiek co Wam pomoże zdiagnozować.
Najgorsze dla mnie jest jak nie wiem co wymaga wymiany, jak już wiem, to jestem spokojny.
Sputnik
Thu, 16 Jun 2011 - 17:19
Nie masz naderwanego tylnego wózka przypadkiem? Częsta bolączka w e36
Andrzej87
Thu, 16 Jun 2011 - 21:37
Przed SWAP-em tego nie było (od pierwszego odpalenia przejechałem dopiero 450 km) i przy wyjmowaniu dyfra mając trochę lepszy widok, patrzyłem jak to wygląda i nie widziałem nic nie pokojącego. Objaw wyrwanego wózka chyba byłoby słychać przy dodawaniu i odejmowaniu gazu i ostrym ruszaniu, a tu nic takiego nie ma.
dobrus
Fri, 17 Jun 2011 - 08:38
dwumas jak najbardziej sprawdz jeszcze czy nie masz luzu na krzyżaku wału
Andrzej87
Fri, 17 Jun 2011 - 21:54
Byłem w warsztacie i przy okazji poprosiłem o diagnozę. Stwierdzili, że napewno coś jest ze skrzynią, bo przy ruszaniu wałem na włączonym biegu dochodzą z niej nadmierne stuki. Dwumas stwierdzili, że raczej OK. Pomyślałem, że przy gaszeniu silnika te stuki też wychodzą ze skrzyni, ale zrobiłem test: zaparkowałem, wcisnąłem sprzęgło wrzuciłem bieg odczekałem około 15 sekund, żeby wnętrzności skrzyni się zatrzymały i na wciśniętym sprzęgle wyłączyłem silnik i stuk jednak był więc chyba dwumas stuka, a nie skrzynia przy gaszeniu silnika.
Sprawdzę krzyżak, ale będę przy samochodzie chyba dopiero w poniedziałek.
Przy okazji wykryli luz na zewnętrznym przegubie prawej półosi, ale to raczej nie to.
Pozdrawiam
duchu22
Fri, 17 Jun 2011 - 23:17
Jak stuka przy gaszeniu to dwumasa. Jak jedziesz na biegu bez gazu to tez stuka ? I jak np. dojezdzasz do skrzyzowania i wciskasz sprzeglo to tez stuknie - dwumasa.
Andrzej87
Sat, 18 Jun 2011 - 01:40
Jak jadę bez gazu na biegu, to nie stuka. Przy dojeżdżaniu i wciśnięciu sprzęgła stuknie, ale tylko raz.
dobrus
Sat, 18 Jun 2011 - 09:28
dwumasa na 99%
Andrzej87
Mon, 20 Jun 2011 - 16:21
OK dzięki za podpowiedzi.
Skrzynię oddam do regeneracji. Zna ktoś dobrych specjalistów od skrzyń?
Pozdrawiam
dobrus
Mon, 20 Jun 2011 - 16:26
skrzynie to chyba taniej wyjdzie kupic sprawną używke niż remontowac.
Andrzej87
Tue, 21 Jun 2011 - 00:32
Ta też miała być sprawna, tak samo jak półośka i dwumas, który też był kupowany, bo M54 jeździło z automatem.
dobrus
Tue, 21 Jun 2011 - 11:36
to poszukaj sprzedawcy, ktory udziela gwarancji rozruchowej na przynajmniej te 14 dni.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.