agressor
Wed, 08 Jun 2011 - 07:22
Hej,
Chcę zmodyfikować ukł. wydechowy w mojej e36 z 1991r 318i.
Macie jakieś pomysły, mam już porządny tłumik z kwasówki,
który daje cichy rasowy dźwięk. Chciałbym teraz zmienić
katalizator na sportowy i kolektory, nie wiem jaki
wybrać czy magnaflow czy może jakiś polski lindogobex?
Nie chciałbym aby auto było głośnie.
Pozdrawiam
Walle
Wed, 08 Jun 2011 - 09:04
Pojawia się pytanie, czy jest sens inwestować pieniądze w taki silnik. Z mojej strony - jeśli nadwozie jest zdrowe - uzbieraj finanse na wymianę motoru, bo to co chcesz zrobić to sztuka dla sztuki. Tekt poparty doświadczeniem życiowym
agressor
Wed, 08 Jun 2011 - 09:30
pewnie masz racje
ok pozdrawiam
dobrus
Wed, 08 Jun 2011 - 10:19
rób swapa na 2,5 ewentualnie 2.8
agressor
Wed, 08 Jun 2011 - 11:15
ok skoro pojawil sie temat swap'u jaki jest koszt calej zabawy?
Terror
Wed, 08 Jun 2011 - 11:18
albo jak nie chcesz duzo kombinowac to laduj is (m42/m44)
po roczniku widac ze masz m40b18 bociany juz lataja pod maska?
albo laduj jak dubrus pisze 2.5/2.8 to juz jest cos
Terror
Wed, 08 Jun 2011 - 11:19
koszt swapu ktorego silnika?
m42/m44 nie liczac elektryki chyba ze jestes zdolny to wyjdzie cie tyle co zakup silnika i wsadzenie go samemu
a co do m50/m52 to juz chyba 5 tys trzeba liczyc, ale pewny nie jestem jakby co to ktos mnie pewnie poprawi
Walle
Wed, 08 Jun 2011 - 11:48
jaki jest sens swapu na m42/44?
Przymierzyłbym się ewentualnie do m52b28tu lub m54b30. Wszystko mniejsze nie ma sensu.
Koszty? W zależności co będziesz robił sam, czy kupisz wszystko osobno, czy na przykład całe auto anglika, kto będzie Ci robił i w jakiej części kraju, czy już się ceni bo gdzieś tam na forach o nim plotą farmazony jaki jest dobry, czy ktoś kto ogarnia, ale nie kasuje za PR....
Przykładowo - anglik E46 328 - koszt zakupu całego auta(kolegi) - 7.000 PLN + transport jakiś 1000 pln pewnie wyszedł bo daleko było. Silnik i cały osprzęt wykorzystujesz, resztę sprzedajesz.
Silnik dobrze jest kupić w aucie, bo wiesz mniej więcej co kupujesz.
dobrus
Wed, 08 Jun 2011 - 12:03
zastanow sie tez czy nie lepiej sprzedac to co masz i kupic od razu 328. bo silnik to nie wszystko, po swapie okaze sie ze brakuje hebla i zawiasu i w ten sposob wydasz wiecej hajsu niz roznica w cenie zakupu tych 2 aut.
Terror
Wed, 08 Jun 2011 - 12:50
CYTAT(Walle @ Wed, 08 Jun 2011 - 11:48)
jaki jest sens swapu na m42/44?
bo ma wszystko P'n'P ?
a i mniej do przerobki jesli mialby wsadzac jakiegos R6
Walle
Wed, 08 Jun 2011 - 13:06
Zamienił stryjek siekierkę na kijek.....
Terror
Wed, 08 Jun 2011 - 13:39
CYTAT(Walle @ Wed, 08 Jun 2011 - 13:06)
Zamienił stryjek siekierkę na kijek.....
widzisz cos zlego w m42/m44? bo ja nie...
harry_bimmer
Wed, 08 Jun 2011 - 14:31
Osobiście za kwotę 5-6 kPLN wolałbym kupić M42, wyremontować i przy okazji poskładać strokera na 2.1. Oprócz przekładki silnika nie trzeba niczego ruszać a masz ok. 180 KM/230 Nm które jest lekkie i bardzo żwawe. Z przejściem na R6 wiąże się mnóstwo małych detali, które oczywiście można pominąć lub zadrutować, kto jak lubi.
Walle
Wed, 08 Jun 2011 - 15:06
Myślę, że napewno kolega, który zastanawiał się nad tłumikiem z kwasówki pomyśli teraz o remoncie m42 i strokerze na 2.1. Temat akademicki się zrobił. Sorry za OT.
harry_bimmer
Wed, 08 Jun 2011 - 15:26
Chciałem to samo napisać pod swoim postem. Swoją drogą pierwsza odpowiedź skazała ten temat na takie dywagacje.
Żeby nie było OT - autorze tematu jeśli chcesz dłubać wydech czy cokolwiek w 318i M40 poszukaj w goglach samochodu forumowicza Reza.
Krzysztofff
Wed, 08 Jun 2011 - 16:17
CYTAT(harry_bimmer @ Wed, 08 Jun 2011 - 14:31)
Osobiście za kwotę 5-6 kPLN wolałbym kupić M42, wyremontować i przy okazji poskładać strokera na 2.1. Oprócz przekładki silnika nie trzeba niczego ruszać a masz ok. 180 KM/230 Nm które jest lekkie i bardzo żwawe. Z przejściem na R6 wiąże się mnóstwo małych detali, które oczywiście można pominąć lub zadrutować, kto jak lubi.
Przy strokerze na 2.1, od czego wał korbowy i tłoki ? Wał od diesla, tłoki od nsxa ?
Jest to gdzieś opisane ? Nie mogę znaleźć.
Mam w garażu m42b18 w idealnym stanie na nowych częściach i chyba się wezmę za niego.
harry_bimmer
Wed, 08 Jun 2011 - 16:37
Wał od M47 88mm przy czym były 2 rodzaje - jeden wymaga trochę większych przeróbek, drugi praktycznie p&p.
Tłoki od S50 86,5mm zeszlifowane
korby M42
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=124259kombinacji jest więcej przedział pojemności jest od 1990 do 2100+
Jak przedrzesz się przez ten temat to będziesz wiedział praktycznie wszystko:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471
agressor
Wed, 08 Jun 2011 - 17:00
dzieki za podpowiedzi pozdr
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.