markus344
Thu, 19 May 2011 - 03:49
witam Panów forumowiczów - wybieram się do swojej dziupli i mam nie mały dylemat
nie owijając w bawełnę -wysprzedałem wszytstkie bmw i buduję ostatnią na zawsze u mnie.
dylemat polega na tym -,że wszystkie opcje dla mnie są w podobnej cenie i nie jestem zdecydowany na żadną z nich jeszcze...
-co byście kupili,aby wrzucić do e30 manele?
1. 540 e39 manual 6biegów- wiadomo skrzynia -silnik i mnóstwo innych rzeczy - dawca silnika i skrzyni-rozruch itd itp.
2. m3 e36 evo - wiadomo skrzynia 6 i silnik -jak wyżej dawca itd- heble itd - ale to już mam .
3. no i z3 2.8 lub 3.0 - wiadomo najwięcej i najbardziej maneli do e30 "chyba" opłacalne najbardziej - silnik plus turbo- skrzynia - zawias tył dla którego na chwilę obecną najbardziej jestem za z3,bo wiadomo ile kosztuje wahacz do 2.8 kompletny z piastą około 3k komplet jakiś??? nie wiadomo jaki - ale z z3 byłoby najwięcej przydatnych mi maneli- kontrola trakcji itp
więc słabo ze snem u mnie dlatego pytanko do was?
serdeczne dzięki za podpowiedzi
pozdrawiam i dodam tylko,że ciężki motor w e30 miałem już nie jeden - i chciałbym poprawić handling
szybciutki
Thu, 19 May 2011 - 04:18
ja bym szedł w m3 bo lekki w n/a masz sporo mocy, silnik typowo do upalania tylko ponoć s50 mniej awaryjne a s52 nie trzyma mocy, ale to pewnie wiesz..
jak za te same $$$ to nie ma co myśleć za bardzo
Kajman
Thu, 19 May 2011 - 07:47
Jak chcesz poprawić handling to powinieneś iść w 4cyl motor z M3 E30/325is, widziałem 2 dni temu taki motor, wolnossący wypłuł na hamowni 260KM, w E30 to już wystarczy. Tylko jego cena
Z w/w to najszybciej chyba M3 w E30 lub Z3 3.0.
dobrus
Thu, 19 May 2011 - 08:30
Nie bądź łosiem, kup V8
Kajman
Thu, 19 May 2011 - 09:01
Ma być handling, w E30 będzie ciężko go z tym silnikiem uzyskać.
Grzesi(E30)k
Thu, 19 May 2011 - 09:39
Najlżejsze będzie M52/M54 czyli 2.8 3.0 z Z3-bo mają alu bloki
S50B32 to bite +200kg silnika z cholernie ciężką skrzynią szóstką
ps.założenie tylnej belki z poliftowego (szerokiego) Z3 do E30 wiązać się będzie z poszerzeniem nadkoli na start...o kilka ładnych cm.
dobrus
Thu, 19 May 2011 - 09:47
CYTAT(Kajman @ Thu, 19 May 2011 - 09:01)
Ma być handling, w E30 będzie ciężko go z tym silnikiem uzyskać.
s50 to podobny przedział wagowy, a V8 będzie zawsze bliżej środka więc rozklad mas in plus
Kajman
Thu, 19 May 2011 - 09:49
Oczywiście możemy brnąć dalej, że R6 ma środek ciężkosći niżej i bardziej w osi samochodu,ale to chyba wiesz. Różnica w wadze między nimi jednak będzie, M62b44 jest niewiele cięższy od żeliwnego M50,ale S są już całe aluminiowe w EU i znowu powinna różnica wzrosnąć. Kolega ma e30 z S50 i nieźle się to prowadzi.
dobrus
Thu, 19 May 2011 - 09:56
http://www.bimmerforums.com/engine_faq.phptutaj macie podane masy silników bmw (sadze ze podane wartosci odnoszą się do gołych silników), jak widac roznica V8 - s50 praktycznie żadna
na korzysc V8. Do tego skrzynia 6gang w e36 3.2 jest bardzo ciezka a pod V8 mozna podpiac zwykla 5 biegówke tak wiec powinno byc jeszcze lżej.
Grzesi(E30)k
Thu, 19 May 2011 - 10:16
Kajman chyba mylisz silniki. S50B30 286-300PS oraz S50B32 321PS są to typowe żeliwne bloki z głowicami w specyfikacji kosior.
M50B30 (te pierwsze M3 3.0 US 240PS) oraz S52B32 (znowu takie M50 ale z pojemnością 3.2) są na bazie silnika M5x i tylko z inna pojemnością ,wałkami itd.
Blok z S50 jest bardzo spokrewniony z M50. Wiele części z osprzętu pasuje p&p (np. podstawki pod olej etc)
Co do wagi skrzyń. Getrag S6S 420G od 3.2 6b waży ~46kg i jest z 10cm dłuższy od ZF'a S5D320Z z 3.0/328i (35kg) więc nie wiem czy aż tak znowu zaburzy rozkład mas bo tam punkt podparcia nam się cofa
Kajman
Thu, 19 May 2011 - 10:29
Racja, myślałem że S są aluminiowe, mój błąd. V8 jest spoko, kocham ten dźwięk, ale nie wiem czy do M3 różnica w osiągach będzie jakaś porażająca.
markus344
Thu, 19 May 2011 - 10:41
CYTAT(Kajman @ Thu, 19 May 2011 - 06:47)
Jak chcesz poprawić handling to powinieneś iść w 4cyl motor z M3 E30/325is, widziałem 2 dni temu taki motor, wolnossący wypłuł na hamowni 260KM, w E30 to już wystarczy. Tylko jego cena
Z w/w to najszybciej chyba M3 w E30 lub Z3 3.0.
no cena motorka jest ostra- ostatnio-a może nawet jeszcze kompletny 2.3(niestety nie evo) jest za 8k do zabrania 2000km z pl,ale mi to nie robi- 2.5evo tak ale 2.3 jest super ale raczej odpada .-no i muszę kupić całe auto,żeby wiadomo koszta mniejsze niż już coś wyjęte w worku kupować.
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Thu, 19 May 2011 - 08:39)
Najlżejsze będzie M52/M54 czyli 2.8 3.0 z Z3-bo mają alu bloki
S50B32 to bite +200kg silnika z cholernie ciężką skrzynią szóstką
ps.założenie tylnej belki z poliftowego (szerokiego) Z3 do E30 wiązać się będzie z poszerzeniem nadkoli na start...o kilka ładnych cm.
już jest poszerzona i to bardziej niż m3e30 więc pod to się dopasowuję...
napisałeś z poliftowego - myślałem ,że od 2.8 zaczynają się szersze nie ważne od roku itp wsio pasuje p&p - poprawcie mnie jak coś źle piszę -ale szersze są 2.8 nawet w 1997roku - nie miał znaczenia "lift"???
ciężko na przodzie już miałem z v8 - jest pięknie - nawet motory ostro w plecy - ale konieczność gwintu przy v8 - a zestaw hamulców porshe i zimmermann 330mm już gotowe na bilstein b8 i eibach sprężynka-fela hartge 19' model "c" myślę do 2.8 plus turbo perfekt. gwintu pod moje cuda nie zapnę.
Nie mogę przesadzić z wagą na przodzie , bo chyba nie muszę tłumaczyć Panom jak zapiąłem heble porshe 996turbo do e30
-pęknąć lub rozlecieć się nie powinno,ale kto wie... przy tzw "druciarstwie" ale wiadomo zawias można zmienić - ale naupalałem się e30 w życiu i teraz raczej auto ma cieszyć mnie i wyglądać perfekt - i tak będzie coś w stylu "show car" czym dłużej piszę tym bardziej jestem przekonany,że v8 odpada.- zawias z zestawem porshe i 330mm jest kur...sko ciężki klatka itd itp - v8 odpadł w szeregach - super silnik ale ... za ciężko będzie wtedy,a mistrzów prostej znam i nie należę do tej grupy.
M3evo ????? nigdy nie byłem przekonany -dlatego pytam was Panowie - dla mnie m/// kojarzy mi się to raczej ze sporymi wkładami finansowymi w razie coś padnie, nie pada ponoć ale.... no i jak wezmę m3 to skrzynka silnik -reszta na graty
z takiej z3 2.8 najwięcej by się wykorzystało wiadomo -a turbo dołożyć w tym silniku nie łączy się z łapaniem za głowę jak przy v8 - choć i to da radę obejść
NAJBARDZIEJ MNIE MARTWI,ŻE CELOWAŁEM W SOBIE WEWNĄTRZ W SOBIE - WIZJĘ UKŁADAŁEM KILKA LAT I CELOWAŁEM W 500-550KM I NA PEWNO NIC NIE MUSIAŁBYM WIĘCEJ ZMIENIAĆ DO KOŃCA MNIE LUB MOJEJ E30. I TAK SIĘ ZASTANAWIAM WŁAŚNIE,ŻEBY 2.8 NA TURBINCE OKOŁO 400HP I ZNÓW MI KIEDYŚ ZABRAKNIE I ZNÓW TO SAMO - 28LAT WIĘC JUŻ NA BUDOWĘ NASTĘPNEJ NIE MAM CZASU I ZA BARDZO GO NIE BĘDZIE - DLATEGO MOŻE JEDNAK V8 I ZAWIAS ODSPRZEDAĆ I GWINT -ŚCIANA GRODŹ ITD ITP
DALEJ MAM GWOŹDZIA CO I JAK - V8 6SPEED I GWINT? JAKBY WSZYSTKO ŁADNIE POMIEŚCIŁ Z PRZESUNIĘCIEM GO MAX- BYŁOBY SUPER PLUS TURBO I 10LETNIE MARZENIE 400KM NA KOŁACH BY BYŁO - NAJBARDZIEJ pANOWIE SIĘ OBAWIAM ,ŻE ZNÓW MI ZABRAKNIE MOCY??? MUSZĘ MIEĆ MIN W PRZYSZŁOŚCI 400KM NA KOŁACH NIE SILNIKA. dLA MNIE STREETOWY HARDCORE POJAZD WŁAŚNIE TYLE POWINIEN MIEĆ NA KOŁACH -JUŻ WIĘCEJ KM NA KOLE -MARNUJE SIĘ NA ULICY
AJ JUŻ SAM NIE WIEM JAK I CO - AUTO NA CODZIEŃ -WIADOMO Z WYJĄTKIEM ZIMY
Kajman
Thu, 19 May 2011 - 10:56
Uturbienie M62 to nie tania zabawa (min +7-12kzł), a trwałością ten silnik też nie grzeszy chyba, 450KM bym widział na nim na seryjnych gratach, potem raczej kute tłoki i mały remont, czyli jakieś +12kzł. Może lepiej motorownia z M5? Ale to też z 20kzł,ale masz fabryczne 400KM. Ew V10 z 510KM, to już potęga,ale ceny też oraz skomplikowanie swapa nieziemskie.
markus344
Thu, 19 May 2011 - 11:22
no właśnie - i już mnie ciągnie do v8
-ale zawias będę musiał pożegnać - porshe zimmerman eibach bilstein , bo v8 na b8 nie wiem jak się sprawuje??? ma ktoś w v8 bez gwintu zawias?
wiadomo coś za coś...- ajajajaj nie wiem co ma zabrać...................................... v8 manual 6 muszę dać z 8-10k z3 2.8 tak samo , m3 niewiele więcej jakieś 10-12k - ale już m/// odpada - na pewno --- czy M/// konkuruje z v8 na pewno na 100% tak - dlaczego wyszło 767sztuk w manualu 540-ek ??? bo m/// przestawało się sprzedawać ,bo w manualu niestety v8 i m szły bardzo podobnie - a jak podobnie to po co przepłacać... żywotność znam m62 nie cieszy się super sławą bezawaryjności, ale przy dobrze złożonym,bez upalania daję rade dłuuuugo - na pewno dłużej niż m52b28 - te z kolei są bardzo łatwe do zajechania - -- ajajajjaja nie wiem sam a czas do wyjazdu zbliża się szybko
dobrus
Thu, 19 May 2011 - 12:57
nie baw sie w dmuchanie m62... zanim to bedzie spokojnie jezdzilo to wyłysiejesz
jak V8 to tylko wolnosrak, a i tak kup sobie od razu 2 sztuki tego silnika, bo zapewne po pół roku się wysra. A jak turbo to proponuje m50 oczywiscie po zakuciu itd - chyba najlepsza opcja na moce powyzej 300ps
Kajman
Thu, 19 May 2011 - 13:01
Tylko że300 to ma fabrycznie m62, więc nie wiem czy jest sens uturbiać,ładować kasę i kombinować z m50. Sztuka dla sztuki, a nic trwalszy ten silnik nie jest, głowice padają jak muchy. Poza tym dokładane turbo też się wysrywa zawsze jakiś wężyk, kabelek itd itp. W razie wysrania m62 kupisz cały motor za 2000zł, a do m50 bedziesz jeszcze raz robił remont i kupował kut graty itd itp.
zakopianin
Thu, 19 May 2011 - 13:03
V8 w e30 to pomyłka, jeżdziłem i w porównaniu do E36 M3 3.2 jest niczym. Wszystkie parametry ma gorsze. Nawet do driftu wymaga nakładu rzędu 40k , by mogło dotrzymać kroku japonii. Gorąco nie polecam. Przód wcale nie jest taki lekki przy V8 ponieważ serwo wendruje przed przednią oś. Do tego dochodzi większa chłodnica wody , cóż większa pojemność to więcej ciepła.
Cięcie grodzi na pewno pomoże , tylko w jakimś momencie stworzy dyskomfort w użytkowaniu.
Musisz poszukać silnika turbo lub kompresor , który to urządzenie posiada fabrycznie.
dobrus
Thu, 19 May 2011 - 13:19
CYTAT(Kajman @ Thu, 19 May 2011 - 13:01)
Tylko że300 to ma fabrycznie m62, więc nie wiem czy jest sens uturbiać,ładować kasę i kombinować z m50. Sztuka dla sztuki, a nic trwalszy ten silnik nie jest, głowice padają jak muchy. Poza tym dokładane turbo też się wysrywa zawsze jakiś wężyk, kabelek itd itp. W razie wysrania m62 kupisz cały motor za 2000zł, a do m50 bedziesz jeszcze raz robił remont i kupował kut graty itd itp.
kolega w temacie pisze o mocach rzędu 400-450ps a do tego seryjnemu m62 daleko.. nie wiem o co chodzi z tymi glowicami, duzo osob upala m50b25, sam kiedys mialem a o peknietej glowicy w tym silniku nic nie slyszalem. pokaz mi 4,4 za 2000zl ktory się nadaje do czegolwiek, ja ostatnio dalem 2,5k za 4.0 i idealny to on nie jest .
Co do e30 z V8 to nie przesadzajmy - jezdzilem takim i nie prowadzi się to gorzej niz seryjne m20b25. a serwo to akurat tam najmniej waży za tą przednią osią
Grzesi(E30)k
Thu, 19 May 2011 - 14:47
No to kolego 1JZ albo 2JZ jak ma być z patentem na 400rwhp oraz w miarę bezawaryjnie
Koszta nie zabiją w porównaniu do S50 i podciąganiu go do 400rwhp
markus344
Thu, 19 May 2011 - 14:59
CYTAT(dobrus_m30 @ Thu, 19 May 2011 - 11:57)
nie baw sie w dmuchanie m62... zanim to bedzie spokojnie jezdzilo to wyłysiejesz
jak V8 to tylko wolnosrak, a i tak kup sobie od razu 2 sztuki tego silnika, bo zapewne po pół roku się wysra. A jak turbo to proponuje m50 oczywiscie po zakuciu itd - chyba najlepsza opcja na moce powyzej 300ps
niestety od około 8lat jestem non stop łysy
co do myślenia - jest mocno
polatałbym z3 do końca wakacji,ale 540 w manualu też bym sobie polatał - nie wiem sam.... ale szalka mimo wszystko przeważa się na m62b44 - mam już jeden taki silnik z automata 7 którą zabiłem -a raczej tip padł i skończyła na żyletkach,więc graty mam x2 ewentualnie. No i sobie przypomniałem jedno bardzo ważne spostrzeżenie!!! m50 m52 - przepraszam zwollenników ale tak spada z obrotów ten silnik aż się płakać chce - w górę strzałka szybciutko a opada jakby wiatr w nią wiał od dołu -tego nigdy nie lubiłem i nie polubię pewnie... ach ta szalka - mam 540 manual- nie całe 10k. z3 3.0 uciekła mi za 12k z 2001-fuck - 3.0 byłbym za,ale teraz jest jedna za 15k słabo-za dużo jak na same graty....
wiem ,że muszę po prostu muszę mieć zawias tył i trakcje z z3. -w pl muszę wywalić na to około 5k za same wahacze i trakcję-a gdzie silnik i skrzynia plus mnóstwo dupereli....
mam dalej zagwozdkę ale chyba będzie powrót do 4.4 tylko teraz plus 2turbinki na razie bez kucia,zobaczę wagę jak i co będzie latało - dociąży się co trzeba,ale przy v8 gwint jest wymagany i mój set up trzeba będzie porzegnać
no cóż mam jeszcze z dwa dni na zastanowienie....
markus344
Thu, 19 May 2011 - 15:23
panowie kolejne pytanie - czy ten m62tub44 na chłodzonym cieczą alternatorze ma różnice nie do przełożenia do m62b44 bez alternatora chłodzonego powietrzem? jak to jest bo bmw 540 manual z 1999roku niestety i pewnie alternator cieczą chłodzony - jak to jest,?czy ten z m62tub44 ma jakąś zaporę? co do wstawienia do e30? czy problemem jest ten alternator? kiedyś czytałem ,że m62b44 jest najlepszą opcją do e30 - i nie pamiętam jakie były argumenty - pamiętam ten alternator cieczowy ale czy coś jeszcze jest kiepskie lub czy ecu nie buszuje np.abs itp...?
dobrus
Thu, 19 May 2011 - 15:31
myślę,ze to bez wiekszej roznicy będzie czy altek chlodzony cieczą czy powietrzem
markus344
Thu, 19 May 2011 - 15:41
CYTAT(dobrus_m30 @ Thu, 19 May 2011 - 14:31)
myślę,ze to bez wiekszej roznicy będzie czy altek chlodzony cieczą czy powietrzem
no właśnie czy tylko to? a jak dojdzie coś nie do obejścia jak np:w 3.0d tylko pierwszy można wszczepić,reszta odmawia posłuszeństwa w e30 i wchodzi w tryb awaryjny
dlatego pytam ,bo bardzo ważne - a jak z częściami? zamiennie pasują w tub44 i b44??? jak to jest? - słyszałem ,że double vanos w tu czy cośpodobnego? jak to jest Panowie?
p.s zadzwoniłem do kolegi -mówi nie kombinuj - na vanosie - więcej rzeczy się może zpi... a lata tak samo... ajjajajaaj i nie mam 540 do 1998,,,ajajajaj nie dobrze
Może ktoś zapinał m62tub44?i może podpowiedzieć coś?
Pozdrawiam
markus344
Thu, 19 May 2011 - 15:46
.
markus344
Thu, 19 May 2011 - 16:21
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Thu, 19 May 2011 - 08:39)
Najlżejsze będzie M52/M54 czyli 2.8 3.0 z Z3-bo mają alu bloki
S50B32 to bite +200kg silnika z cholernie ciężką skrzynią szóstką
ps.założenie tylnej belki z poliftowego (szerokiego) Z3 do E30 wiązać się będzie z poszerzeniem nadkoli na start...o kilka ładnych cm.
kolego zapiąłeś mi ćwieka... poliftowego(szerokiego) z3 - więc rozumiem,że np: 2.8 z 1997roku nie jest szersza niż koleżanki 1.8 1.9 2.0 2.2??? bo ja tak właśnie myślałem i widzę ,że tak jest ,ale posłucham jak coś mi umknęło z tak ważnej sprawy???
dobrus
Thu, 19 May 2011 - 16:26
jeszcze co do pękających głowic to Kajman chyba mylisz silniki m50 z m20, bo to te starsze R6 z e30 miały ten problem, m50 montowane w e36 już nie
Driftman
Thu, 19 May 2011 - 17:09
Kajman pewnie blok albo głowica była krzywa.
M50 jest nie do zarżnięcia nie słychać też żeby komuś te głowice pękały co innego m20
Markus- jeżeli te e30 ma mieć u ciebie dożywocie to bierz s62 albo V10 i to będzie szok w trampkach. Mocy Ci na bank nie zabraknie, A że koszta duże..nic niema za darmo. Konie kosztują, ale s62 już jest w przystępnych cenach i 400 km oraz 500niuta w serii przy czym można ugrać jeszcze te 20-30 kucyków niewielkim kosztem.
Wytrzymałość tych silników jest ogromna, a nawet niesamowita.
zakopianin
Thu, 19 May 2011 - 21:31
Każde e30 z silnikiem uzbrojonym w osprzęt- ważącym powyżej 200kg będzie lipnie się prowadzić. Na domiar złego szukasz kompromisu- komfortu i przyspieszenia. Z jednej strony podoba Ci się 540 bo jest wygodne , a z drugiej strony oferuje zbyt małego buta. W E30 4,4 będziesz miał nędzny komfort i średni but. W e30 3.2 będzie większy but i odrobine lepszy komfort. Popatrz sobie na projekty samochodów PUZ-a , pojedż tam , przewież się, może nieco otworzysz oczy. Natomiast silnik z M5 w e30 to ogromny koszt. Jeżeli już uturbiać to tylko silnik 3,6 ze starego M5.
rottie
Thu, 19 May 2011 - 21:45
CYTAT(markus344 @ Thu, 19 May 2011 - 15:21)
kolego zapiąłeś mi ćwieka... poliftowego(szerokiego) z3 - więc rozumiem,że np: 2.8 z 1997roku nie jest szersza niż koleżanki 1.8 1.9 2.0 2.2??? bo ja tak właśnie myślałem i widzę ,że tak jest ,ale posłucham jak coś mi umknęło z tak ważnej sprawy???
Jest. 2.8 od poczatku produkcji jest szersze.
Driftman
Thu, 19 May 2011 - 23:59
Ja bym się zastanowił nad uturbieniem i zakuciem silnika z isa. Będzie rozkład mas, prowadzeni, osiągi i w miarę kontrolne wydatki w końcu to 4 cylindry. I to będzie chyba najlepsze w Twoim przypadku.
Rozważył bym też którąś z jednostek turbodoładowanych jak sugeruje kolega
Zakopianin. Może innego producenta, albo z nowszych bmw.
A może silnik od EVO i skrzynia BMW ? Są już takie projekty. Może napisz nam jaki budżet na to przeznaczasz
Tu kompletny swap z s62 2002rok
http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=22&t=7422
rottie
Fri, 20 May 2011 - 00:48
CYTAT(Driftman @ Thu, 19 May 2011 - 22:59)
Ja bym się zastanowił nad uturbieniem i zakuciem silnika z isa. Będzie rozkład mas, prowadzeni, osiągi i w miarę kontrolne wydatki w końcu to 4 cylindry. I to będzie chyba najlepsze w Twoim przypadku.
Rozważył bym też którąś z jednostek turbodoładowanych jak sugeruje kolega
Zakopianin. Może innego producenta, albo z nowszych bmw.
A może silnik od EVO i skrzynia BMW ? Są już takie projekty. Może napisz nam jaki budżet na to przeznaczasz
Tu kompletny swap z s62 2002rok
http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=22&t=7422Auto projekt zabawka do konca zycia i cztery cylindry?? No co Ty...
markus344
Fri, 20 May 2011 - 01:30
CYTAT(Driftman @ Thu, 19 May 2011 - 22:59)
Ja bym się zastanowił nad uturbieniem i zakuciem silnika z isa. Będzie rozkład mas, prowadzeni, osiągi i w miarę kontrolne wydatki w końcu to 4 cylindry. I to będzie chyba najlepsze w Twoim przypadku.
Rozważył bym też którąś z jednostek turbodoładowanych jak sugeruje kolega
Zakopianin. Może innego producenta, albo z nowszych bmw.
A może silnik od EVO i skrzynia BMW ? Są już takie projekty. Może napisz nam jaki budżet na to przeznaczasz
Tu kompletny swap z s62 2002rok
http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=22&t=7422budżet przy życiowym projekcie to pewnie jak mieszkanie - czyli 50k włożysz w wystrój a i tak będzie na co wydawać - ciężko po poprzednich projektach mi określić w jakich kosztach się to zamknie - jak w temacie jadę po furkę polatać mogę pół roku góra w pl później albo wcześniej rozbiorę ją na graty- a większość pójdzie do mojej e30 . 540 nie ma aktualnie do 1998roku i nie chcę m62tub44 więc myślę czy na razie z 3 2.8 - wtedy mam komplet maneli do roboty- koszta????pytasz o koszta,a ja nie liczę bo po co???? załamywać się,że wrzucone a dalej nie czuć tego co trzeba... koszta - nie wiem np: fele hartge 25k 19(jeszcze myślę jak ja je tam zapakuję) heble i zawias 5k - cała z3-12k -poszerzona e30 w opakowaniu m3-6k ,ale troszkę szersza niż m3- jeszcze nie pomalowana czyli plu ok 3k, lusterka m3 e30 dtm carbon ori i dokładka zderzaka m3e30evo dtm -nie dokładka pod zderzak dokładka płetwa dolna do zderzaka M///-prosto z dtm -nowa i też ori -lusterka i dokładka 2k i szukania dla niektórych all f life-i tak można w pyte liczyć i liczyć - i liczyć- nawet nie sumuję co po łebkach napisałem.
WŁAŚNIE PO TO TYRAŁEM NA OBCZYŹNIE JAK WÓŁ- ALE TEŻ DZIĘKI TEMU MAM TAKIE RARYTASY NIE DO DOSTANIA,bo wiadomo,że w pl nie ma nic -prawie oprócz tego co zwiozą zza granicy.
Każdy ma swoje priorytety - ja wiem,że jak do roku nie zbuduję sobie ostatniej mojej e30 to nie będzie już czasu na takie ceremonie -to mój taki ostatni gówniarski wybryk ,zakończenie młodości której już mi wystarczy 28lat a jak latam e30czuję się jak 17
później ,a raczej już fundusze to idą w inwest a nie w e30 - naszczęście klamotów mam na zajebb... sty show car a jednym z ostatnich wydatków jest z3 2.8 -jak będzie mnie drażnił niedomaganiem wtedy będzie 4.4 twin turbo 6speed - najbardziej ceniłem pod tym względem m30b35 - on się ze mną drażnił-ja mu do końca non stop-a on się ze mnie śmiał i mówił co tak słabo - silnik m50b25 ja go dotknął a on weź mnie nie bij - tak to widzę - ale klamoty i z3 raczej tak będzie - trakcja na starość też się kiedyś przyda
Co do tego "is-a" nikomu nie ubliżam ,ale lejce trochę Ci puściły - to przecież padło jak dla mnie i to moje oczywiście zdanie- szukam 400 -550km a nie 190koni z górnictwa pod ziemią
na chwilę obecną- z3 2.8 -najwięcej gratów wykorzystam no i 2.8 trzeba dobrze przetestować,bo te opadanie obrotów mnie drażni ,ale handling przede wszystkim- jak będzie źle- niewystarczająco to 4.4 się zapakuje,to już nie problem - teraz to wszystko poskładać - tylko coś czuję ,że z3 2.8 też będzie fajnie się latało na wakacje i podejrzewam,że tak szybko nie rozbiorę do swojej. Ale na jesień ruszam
Wielkie dzięki Panowie - bardzo miło się czytało i mam do myślenia w kilku kwestiach - ale stawiam na z3 2.8 muszę stestować,bo moje heble porshe i 330mm są ciężkie na max-a więc silnik z tych względów na razie lżejszy - zapytałbym które 2.8 najlepiej,ale nie mam na to zbyt wpływu - bo kontrola trakcji nawet w z3 2.8 to żadkość - więc priorytet zawias tył i trakcja później patrzę na rok i model silnika
pozdrawiam
rottie
Fri, 20 May 2011 - 01:47
Dziwne troche to wszystko.
Priorytet to kontrola trakcji przy projekcie jak to?? Wiesz ze to nawet nie jest zawansowane ESP tylko zwykly uklad przeciwposlizgowy?
Przejmujesz sie prowadzeniem, gwintem itd a chcesz 19tki ladowac?
Opadanie obrotow Cie drazni???
markus344
Fri, 20 May 2011 - 03:00
normalne -masz prawo mieć swoje zdanie -ale po co mi twoje wywody??? o gustach się nie dyskutuje - tyle,- pytanie w temacie jest dość konretne -domniemania i wywody słyszałem tylko na milicji i w 100% miałem je w d.... .
dla pytań jak te - in english dla większej grzeczności - track control -yes there is some snow somethimes in poland EVEN IN HOT MONTHS so i want to put the best fuckin idea in my best fuckin car e30 - so what the fuck you want ???have esc mean use esc????i thinK NO and how do you thin rottie? esc-why,COS MY BRAIN TOLD ME ESP IN 25YEARS OLD E30-YOU KNOW NOW? cos my car cost a lot more than you ever tought and you'll never spend.-my break KIT IS SO HUGE -so i need 19'inches wheels - something no contact in your head?-what else you want to ask???why i have so much money?your thinking is absolutly different than my 5 to 10years behind me - don't ask why? i do not ask why you are polish typical person - it's a history problem !... you do not know nothing so do not write anything! it's not a tuning lesson for young boys - if you want to ask - you have a shoutbox... if you like swimming rpm's in m52 m50 -that's fine - i do not fuckin care - and don't ask why, cos i'll tell you again i do not fuckin care -so why you care about me?twat
co Ci nie pasuje??? "rottie" -zrobię wszystko żeby Ci pasowało -zrobię to specjalnie dla Ciebie
nie zasnę bo jakiemuś nie pasuje -mi nie pasują takie zacofane pytania-świadczące o Twojej nie wiedzy albo o kompleksach - teraz Ci dopiszę ,że nie wytrzymasz z
dopasowaniem felg mam 19, i to 9cali szerokości - ot dopiero zagadka - ty wiesz co to jest showcar? wygląda,trzyma się jak żadna inna i jedzie jak żadna inna w 100%
wykonaniu "show car" to moja idea indywidualna -nie twoja i nie kogoś tylko moja i te domniemania nie są tematem ważnym raczej idiotycznym - zadaj pytanie w
oddzielnym temacie -"coś mi nie pasuje w temacie markus344" tam będziesz mógł sobie po filozofować -pogdybać -podomniemać -- tylko na samym końcu okaże
się,że nic nie wiesz -bo to tylko domniemania i myślenie kogo??? nobody!- stać mnie na ewentualne poprawki więc sobie testuję -swoim a nie twoim kosztem - mało
tego zbudowałem kilka bmw e30 dla siebie wszystkie poszły w pl,mam doświadczenie co i jak składam -po swojemu - nie ma pytań jaK ja mam to zrobić w tym
temacie -BYŁO PYTANIE O GWINT? O COKOLWIEK Z TWOICH DOMNIEMAŃ ,bo mnie to w ogóle nie interesuje -interesuje mnie informacja od właścicieli -użytkowników
w/w aut -a nie twoje wywody - widzisz nauczyłem się ,że wszystko da radę zrobić -pytaniem jest jakim kosztem??? , a nie coś mu nie pasuje..... - doktor rottie się
znalazł na koniec miłego dialogu -ale zostałeś wyleczony i zastanowisz się zanim coś napiszesz następnym razem - nie agro,- tylko tuning - mało znane pojęcie w pl. nakład finansowy 10k to tylko moja opinia -to nie tuning to zabieg stylistyczny lub techniczny -bardziej lifcik - mam świadomość o ostrzeżeniu, ale takich
prymitywnych,pajacowatych domniemań chętnie bym nie widział - bo jak ktoś miał lub skończył psychologię wie o czym mówię - PRZEPRASZAM PANÓW KTÓRZY WIEDZĄ O CZYM NAPISAŁEM I DLACZEGO TAK NAPISAŁEM -ALE MUSIAŁEM - ŁAMIĘ STEREOTYPY POLAKA -TAKI JUŻ JESTEM I PYTKO DOMNIEMKÓW NIGDY NIGDY NIE ZROZUMIEM BO PO CO? ROZMAWIASZ NORMALNIE CZY PYTKO DOMNIEMANIA?CO TY Z POLICJI - CHCESZ SIĘ DOWIEDZIEĆ CZY NIE DOWIERZASZ -NIC KONKRETNIE TYLKO KRETYŃSKIE DOMYSŁY -TYPA CO ZBUDOWAŁ NIC
ROTTIE MASZ PROBLEM ZE ZROZUMIENIEM TEKSTU TRZEBA WRÓCIĆ DO ODPOWIEDNIEJ KLASY I PODSZKOLIĆ CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM - SENS WYPOWIEDZI
PODPOWIEM CI"PRIORYTET PRZY ZAKUPIE Z3 2.8 TO TRAKCJA" -JAK NIE WIESZ CZEMU -JA CI POWIEM TAKI SUPER JESTEM I GDYBYŚ NIE ZROZUMIAŁ WYŻEJ BO TAK MI PODPOWIEDZIAŁ MÓJ MÓZG - WRZUCIŁ W SYSTEM -ZAJEBIŚCIE BYŁOBY MIEĆ TRAKCJĘ -OT TAK SOBIE DLA FRAJDY -TYM BARDZIEJ,ŻE CENA Z3 Z I BEZ SIĘ NIE RÓŹNI -ZOBACZ ILE WIĘCEJ WIESZ - TYLKO POWTARZAM ZA LEKCJĘ PRAWDZIWEGO TUNINGU TRZEBA PŁACIĆ ,ALBO GRZECZNIE CZYTAĆ CO INTELIGENTNI LUDZIE NAPISALI - DYSKUSJA IDEALNA SZCZEGÓLNIE O GŁOWICACH -NIE ODPISYWAŁEM -ALE M5? SĄ ZNANE Z PĘKNIĘĆ MIĘDZYZAWORAMI - TO WIEM WIDZIAŁEM NIE RAZ-CZY TO ZNACZY,ŻE DMUCHA GŁOWICA -OCZYWIŚCIE NIE= ALE PĘKNIĘCIA SĄ CZYLI GŁOWICE NIE SĄ SUPER MOCNE - ALE NIE PISZĘ BO TO MOJE ZDANIE ALE NIE W MOIM AUCIE -MI NIGDY NIE PĘKŁO TO PO CO MAM PISAĆ BZDURY-SKORO NIE WIEM DO KOŃCA NA 100% JAK KTOŚ JEŹDZI I JAK DBA O WSZYSTKO- PIERWSZA ZASADA TUNINGU
TO -NIE ZACZYNAJ Z DUPY STRONY -IDEALNY PRZYKŁAD NA ZDJĘCIU WYŻEJ - WSZYTSKO JEST ZAPLANOWANE W MOJEJ GŁOWIE I JAK CHCĘ ZNAĆ OPINIĘ TO
PYTAM KONKRETNIE - A TY IDŹ NA SPACER POD BIGBENA,BO NA INSURANCE DO KEBABA 2.5 NALICZĄ cIĘ ĆWIERĆ TWOJEJ WYPŁATY MIESIĘCZNIE- CO TY
WIESZ,CHYBA TO SAMO CO "NICHE" ,ŻE IC NIE WIESZ - WSZYSTKO - POLECIANE Z KOLEJNĄ PYTULKĄ - WIERZ MI TEN TEMAT SŁUŻYŁ MI DO POTWIERDZENIA
- SŁUCHAM OPINII I ANALIZUJĘ WSZYSTKO - TY NIE WNOSISZ NIC DO ROZMOWY TYLKO PYTASZ I DOMNIEMASZ JAK JAKIŚ MAŁOLETNI ZAZDROSNY ZACOFANIEC
TY I LONDON???? CHYBA TE CZTERY ŚCIANY TO NIE LONDYN???? JA W ANGLII NIE MIAŁEM CZASU POPISAĆ Z CHŁOPAKAMI - MYŚLAŁEM JAK POLATAĆ E30 500KM A
NIE JAK ON WSTAWI 19CALI???/LONDON A TAKI TEMACIK BRZMI DLA CIEBIE JAK Z BAJKI? WHAT A FUCK??GIVE A KEYBORD FOR SOMEONE NORMAL?? widzisz kosztem moim zostałeś nauczony - pomyśl zanim napiszesz - lata 80 już dawno się skończyły - żyjesz w londynie a myślisz jak komunista klapki na oczach
BeeMiX
Fri, 20 May 2011 - 04:50
Kolega markus344 odpocznie sobie tydzień, miejmy nadzieje że wykorzysta ten czas słusznie na odreagowanie emocji.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.