jackolus
Tue, 17 May 2011 - 12:37
Czy ktoś podejmie się zmiany map na seryjnym ECU Siemensa w M52B28 :?: Chodzi przede wszystkim o woj. małopolskie
Silnik jest poliftowy z autoadaptacją
Po zmianie na kolektor M50 ewidentnie jest za uboga mieszanka, no i poza tym trochę brakuje pod prawą nogą.
Jaki byłby przybliżony koszt, czy jest sens to robić na seryjnym sterowniku i do kogo mam się zwrócić ?
z góry dzięki za pomoc
Krzysztofff
Tue, 17 May 2011 - 15:21
Najlepszym rozwiązaniem jest zmiana wiązki na Boscha.
dobrus
Tue, 17 May 2011 - 17:03
V-tech w jastrzebiu na śląsku robi remap w tym silniku
jackolus
Wed, 18 May 2011 - 01:12
Z przekładaniem wiązki za dużo roboty a koszta pewnie porównywalne
Mówiąc o kasie - w jaką jej ilość mniej więcej trzeba się uzbroić w V-techu ?
Orientujecie się może czy to tylko modyfikacja wtrysku i zapłonu czy grubsza sprawa np. z oszukiwaniem sond i przepływki ?
dobrus
Wed, 18 May 2011 - 08:42
koszt chyba coś ok 1200zł jak pamiętam. jeśli chodzi o zakres modyfikacji to nie mam pojęcia
hz10
Wed, 18 May 2011 - 08:44
CYTAT(jackolus @ Tue, 17 May 2011 - 12:37)
Czy ktoś podejmie się zmiany map na seryjnym ECU Siemensa w M52B28 :?: Chodzi przede wszystkim o woj. małopolskie
Silnik jest poliftowy z autoadaptacją
Po zmianie na kolektor M50 ewidentnie jest za uboga mieszanka, no i poza tym trochę brakuje pod prawą nogą.
Jaki byłby przybliżony koszt, czy jest sens to robić na seryjnym sterowniku i do kogo mam się zwrócić ?
z góry dzięki za pomoc
ile jeździłeś po modyfikacji?daj mu szanse sie zaadoptować.
jackolus
Wed, 18 May 2011 - 09:58
Remap tylko w ostateczności. Po drodze ustawię rozrząd ( łańcuch się trochę rozciągnął ), wymienię świece i może przepływomierz.
Mimo że silnik pracuje bardzo ładnie i nie pali nic oleju to na ćwiartce wyprzedza seryjne 328 w sedanie z przebiegiem 120tys tylko o pół długości, a z Golfem V Gti DSG idzie co do centymetra - oba te auta powinno zniszczyć bo buda to Compact o wadze mniej niż 1240kg
Z powyższych wyników wychodzi że moc to około 180koni po kolektorze więc coś jest nie tak...
Misior
Wed, 18 May 2011 - 12:22
Takimi pomiarami bym sie nie sugerowal. Kiedys brat sprawdzał vectrą i500 róznice do zwyklej ( jakies ~20KM roznicy) i powtarzalnie wychodzilo okolo jednej dlugosci auta. Wiec niewiem czy to taki zly wynik jak 328 dostaje o pol dlugosci (nie biorąc pod uwagi masy auta).
dobrus
Wed, 18 May 2011 - 14:05
a mierzyłeś go gtechem? ja swojego sedana 328 na kolektorze z m50 i chinskim baranie mierzylem tym takim starym z czerwonym wswietlaczem to pokazal... 5,9s
oczywiście wynik delikatnie mowiac optymistyczny, ale bardzo fajnie to latało. Bez żadnego remapu, myślę ze po tej modyfikacji nie jest on konieczny biorac pod uwage mozliwosci adaptacyjne ecu.
jackolus
Wed, 18 May 2011 - 14:31
wszystkie porównania z autami powyżej były z rolki
Jeździłem 328 vs 328 + M50 i różnica była kolosalna dlatego jestem rozczarowany u siebie.
Mam dostęp do Gtecha, może w czwartek/piątek go zmierzę.
Ciekawe jaki wpływ ma przestawiony rozrząd o 5stopni
Ponadto zaznaczyć trzeba że wydech mam ze wszystkimi katami bo ktoś straszył że bez nich kompresja i moc spadają.
Odnośnie chińskich baranów to tak samo są różne wersje - niektórzy twierdzili że na rolkach też wyszło mniej
dobrus
Wed, 18 May 2011 - 15:17
CYTAT(jackolus @ Wed, 18 May 2011 - 14:31)
wydech mam ze wszystkimi katami bo ktoś straszył że bez nich kompresja i moc spadają.
Odnośnie chińskich baranów to tak samo są różne wersje - niektórzy twierdzili że na rolkach też wyszło mniej
z tą kompresją to dobre
jeśli o chodzi o barany to kto tak twierdzi ? te barany chinskie czy nie chinskie jakie by nie byly i tak powinny dac poprawe bo seryjne kolektory w m52 to jakiś kiepski żart
K@mill
Wed, 18 May 2011 - 16:47
CYTAT(dobrus_m30 @ Wed, 18 May 2011 - 15:17)
z tą kompresją to dobre
jeśli o chodzi o barany to kto tak twierdzi ? te barany chinskie czy nie chinskie jakie by nie byly i tak powinny dac poprawe bo seryjne kolektory w m52 to jakiś kiepski żart
Czemu kiepski żart ? Pytam serio bo nie wiem.
dobrus
Wed, 18 May 2011 - 17:27
mają celowo zwężone kanały, wystarczy porównac z kolektorami z m50 które przy mniejszej pojemności mają większe światło
K@mill
Wed, 18 May 2011 - 17:34
CYTAT(dobrus_m30 @ Wed, 18 May 2011 - 17:27)
mają celowo zwężone kanały, wystarczy porównac z kolektorami z m50 które przy mniejszej pojemności mają większe światło
Aha, myślałem że tylko dolotowy ma węższe.
W takim razie założenie kolektorów z m50 też powinno coś poprawić ?
dobrus
Wed, 18 May 2011 - 17:53
powinno są tacy co przekładają
jackolus
Wed, 18 May 2011 - 18:45
ogólnie po necie krążą legendy że wydech od 2.8 to świętość i nie należy go ruszać bo się tylko spieprzy.
Wiele jest przypadków że po zmianie wydechu na nieoryginał - moc spada. To samo tyczy się tej mojej zasłyszanej bajki z katalizatorami
Podobno jest idealnie obliczony pod ten silnik i nie należy nic kombinować.
Kolega sprzedaje auto więc wyjmuje z niego wszystko co wartościowe - jeśli powie mi dobrą cenę to się wymienię wydechem: mój od kolektorów do środkowych katów a jego barany M3 + środek z wyciętymi katami.
Chwilowo jedynym problemem jest brak funduszy, dopiero co auto złożyłem do kupy a tu ciągle nowe "okazje"
hz10
Wed, 18 May 2011 - 21:36
jeżeli twoje porównania z samochodami o których piszesz są rzetelne to ewidentnie masz coś popsute
Aguirre
Thu, 19 May 2011 - 20:18
Układ wydechowy jaki masz teraz w aucie?Od 328 czy jakiś inny?
Masz klapkę sterowaną podciśnieniem przy końcowym tłumiku?
jackolus
Thu, 19 May 2011 - 20:59
Buda to compact, wydech oryginalne 328 (2.5 cala x2 na całej długości ) skrócone o 20cm przed tłumikiem końcowym ze względu na budę
Wszystko szczelne w 100% , praktycznie nowe katalizatory
Klapka tłumika cały czas otwarta bo nie mam do niej instalacji ( swap silnika )
Podejrzani - rozrząd i świece
Sądzę w przeciągu tygodnia wszystko zrobię, oby 20 zgubionych koni wróciło z łąki
Dzięki Aguirre za pomysły rozwiązania problemu na wielu forach
Aguirre
Thu, 19 May 2011 - 21:03
Dlatego pytałem o wydech.Jak masz motor z e39 to do wydechu nie ma sterowania do tej klapki i soft jest wtedy inny jak do e36.
Można to olać i zostawić cały czas otwartą.Jestem ciekaw jak w końcu sprawa się potoczy bo powinno to latać na tym kolektorze na seryjnym kompie.
Co do rozrządu to ustawienie podstawowe przy sprawdzaniu np. DIS-em jest 0 +-5 stopni.
jackolus
Thu, 19 May 2011 - 23:22
Nie robię diagnostyki sam tylko zlecam koledze, pracuje w warsztacie gdzie ma dostęp do interfejsu za naście tyś. Zielonego pojęcia nie mam jakiego programu używa.
Wyszło mi na rozrządzie -5.2 , mówi że od 6 stopni komputer wywala błąd. Sprawdzaliśmy vanos podczas jazdy, przestawia się ładnie ale do jakichś +16 (powinien chyba do 20 ? )
Za regulacje powiedział mi śmieszne pieniądze, do tego nie trzeba łańcucha zmieniać. Problem w tym że gość ogarnia i terminy ma długie dlatego muszę czekać.
Liczę po cichu że zły moment otwarcia zaworów zabiera coś mocy, niby przestawienie niewielkie ale może starczy na klepnięcie serii 328
Silnik to E39 anglik, z tego co wiem ma nawet inne mapy niż E36 ( inny przebieg momentu, wartości max takie same )
jackolus
Sat, 21 May 2011 - 21:18
Kolejny zauważony objaw - na gorącym silniku po zdjęciu korka oleju praktycznie nie ma reakcji, minimalny spadek obrotów ale dalej chodzi równo. Po przyłożeniu ręki ssa dobrze.
Wypsikałem już na około silnika całe opakowanie Plaka i nigdzie nie znalazłem lewego powietrza.
Jakieś pomysły ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.