Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobór większych hamulców
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
daroot

Moje auto to Renault Safrane V6 24V z 2000r. Tarcza z przodu ma 280mm i jeden mały tloczek.
W biturbo jest 320mm i o wiele lepiej to hamuje.
Miejsca jest dużo - felgi 17cali. Byly i dobre tarcze i klocki - chcę coś większego.

Gdzie i jak można dobrać większe tarcze hamulcowe oraz większe zaciski? Czy są jakieś katalogi?
Rozumiem że to nie subaru impreza i może być problem coś dopasować, a nie bardzo wierzę
w jakieś adaptery. Pomożecie?
uki82
dlaczego nie wierzysz w adaptery? Jeżeli jest to z głową zrobione to dlaczego nie?? A bez adapterów to tylko zestawy dedykowane, ale takie to na przód mogą kosztować 4-5 tys PLN ale z zestawami do Twojej Renaty może być problem. Jeżeli chcesz coś taniej wykombinować to allegro, zwrotnicę z Twojej Reni jakiś zacisk, suwmiarka i musisz trochę pomóżdżyć.

W dziale Audi sport masz na pierwszej stronie temat o zmianie hamulców. Przeczytaj to:
http://www.racingforum.pl/jarzma-pod-zacis...2mm-t65813.html

Ja w swoje A4 B5 wsadziłem zaciski z AR 166 Bremobo. Nie obyło się bez kombinacji.
daroot
Dziękuje kolego za rzeczową odpowiedź.

Zastanawiam się nad skutecznością w przypadku zastosowania np brembo max i mocnych konkretnych klocków (dla tego modelu auta)
a zainstalowaniem wiekszych tarcz i 4-tloczkowych zaciskow.

Co bedzie skuteczniejsze?

Kras
Na duzym zestawie przede wszystkim zyskasz wytrzymalosc cieplna. A ze auto nie jest najlzejsze to mu pewnie nie zaszkodzi.
grzywaczewski
CYTAT(daroot @ Tue, 10 May 2011 - 13:28) *
Zastanawiam się nad skutecznością w przypadku zastosowania np brembo max i mocnych konkretnych klocków (dla tego modelu auta)
a zainstalowaniem wiekszych tarcz i 4-tloczkowych zaciskow.

Co bedzie skuteczniejsze?

Wiekszy zestaw!
Lepszy klocek i lepsza tarcza to troche wieksze tarcie, dluzsza zywotnosc, nie bedzie sie zaklejal albo szklil jak jakies pazdzierze. Ale roznica nie bedzie drastyczna.

Wieksza tarcza to [a] wieksza pojemnosc cieplna, [b] wieksza "dzwignia". Przy tak ciezkim aucie 280mm to nieporozumienie. W Legacy Turbo mam 277mm, ale auto wybebeszone i uzywane na technicznych pojezdzawkach gdzie predkosci rzadko przekraczaja 130kmh... tyle ze ja na 15" jezdze a nie stac mnie na kupienie przynajmniej 2 x 6szt. BRAIDow 15" mieszczacych hamulce z WRXa sad.gif

Wiekszy zacisk... to zalezy od typu zacisku. Jesli przechodzisz z plywajacego na staly (tloczki po obu stronach) to masz duza zmiane jakosciowa. Jesli tylko zwieksza sie liczba tloczkow (bo bylo po jednym na strone zacisku a teraz beda po dwa) to zmiana jest mniejsza, glownie na czuciu hamulca i na zywotnosci klocka/tarczy ktory jest rownomierniej dociskany. Po prostu zwiekszenie x2 ilosci tloczkow nie wiaze sie ze zwiekszeniem x2 ich powierzchni, ta najczesciej po zsumowaniu jest podobna do 'monotloczka'. Aczkolwiek zmiana zacisku zwykle idzie ze zwiekszeniem srednicy tarczy biggrin.gif

Poczytaj na forach czy takie mody nie wiaza sie z koniecznoscia zmiany pompy hamulcowej, bo ta od mniejszych moze nie wyrabiac.
Rijndael
CYTAT(grzywaczewski @ Tue, 10 May 2011 - 14:22) *
Lepszy klocek i lepsza tarcza to troche wieksze tarcie, dluzsza zywotnosc, nie bedzie sie zaklejal albo szklil jak jakies pazdzierze. Ale roznica nie bedzie drastyczna.

Ale dobry klocek + gładka tarcza wytrzyma dłużej niż taki z tarcza wierconą/nacinaną.

Co do reszty pełna zgoda. O ile tylko można najlepiej zrobić swap na większe hamulce, do tego porządna gładka tarcza i dobry klocek.
rex
ja w escorcie mialem 240mm seryjnie...jedno hamowanie od 160 i drugie juz bylo na przegrzanym heblu. Zmiana klockow zaowocowal tym, ze bylo lepiej ale skonczyly sie jeszcze szybciej (3000km). Dopiero tarcza 278 z mondeo problem rozwiazala takze lepiej od razu isc w wiekszy rozmiar bez dwoch zdan.
uki82
a jaki to dobry klocek polecacie??
Rijndael
Jeśli do dupowozu to Ferodo DS, dość trudno je przegrzać, na zimno też działają.
uki82
a oczywiście do dupowozu, zapomniałem dodać.

Dzięki.
grzywaczewski
Tak jak kolega napisal Ferodo DS. DS2000 zwane teraz Performance albo DS2500. DS3000 sobie odpusc (acz pewnie i tak nie ma pod maly hebel).

Wiercone tarcze sa do kitu, wczesniej czy pozniej pekaja, a takie male otworki na malej tarczy nic nie wnosza.
Nacinane maja sens, bo "teoretycznie" te naciecia maja oczysczac klocek z pylu.

W Imprezie zmienilismy z 277mm i dwa tloczki na 298 (chyba dokladnie tyle) i cztery tloczki. Tyl tez zmieniony (wszystko z WRXa). Tarcze gladkie Zimmermann, kloclo DS2500 (P) i DS2000 (T). Bardzo duza poprawa.
Macius
Też polecam zmienić zacisk i większą tarczę wrzucić. Ja w Audi A4 zmieniłem z 288mm/245mm (przód/tył) na 321mm/280mm i jest niebo a ziemia. Teraz na autostradzie ciśniesz a jak potrzeba to komfortowo, bez nerwów hamujesz. Tarcze zwykłe gładkie Zimmermany + klocki Ferodo Premier (Performance akurat do mnie nie ma na przód, więc założyłem wszędzie Premiery). Żadne tam nacinane czy srane, pękają, hałasują podczas hamowania, drą klocek, później zacznie się bicie i prędzej czy później zmienisz na gładkie.
uki82
u mnie w a4 było 288 i zacisk jeden tłoczek a teraz jest tarcza brembo gładka 312mm i zacisk brembo cztery tłoczki z AR166 3.0, a klocki to jakiś najtańszy shit. Hamuluje to całkiem nieźle, a ciekawy jestem co by było jakby wsadził jakieś lepsze klocki.
daroot
Cieszę się że tak temat się rozwinął smile.gif
Przestraszyliście mnie trochę tą pompą hamulcową, ale w razie czego trzeba będzie szukać mocniejszej. Choć mam cichą nadzieję że ta wystarczy.

Tarcze mam 324mm i szukam teraz zacisków. Wiem już ze rozstawem na pewno się nie wstrzelę i trzeba będzie adaptery.
Moj rozstaw to 14.5cm (mocowanie do zwrotnicy). Natomiast upatrzylem sobie zaciski brembo od BMW E38, gdyż tam również jest tarcza 324mm i łatwo jest dostać.
Np cos takiego: http://allegro.pl/zaciski-hamulcowe-brembo...1607254731.html

Skad takie klocki potem kupic, skoro w katalogu do tego auta sa zupelnie inne?

No i ten rozstaw, w BMW jest 11.5cm u mnie 14.5cm. Adapter to nie problem, tylko zastanawia mnie czy sie wstrzelę idealnie na tarczę, żeby się nie okazało że adapter może mieć grubość 2mm albo musi mieć 5cm sad.gif Co sądzicie?

Nie da się wymierzyć nie mają tego w ręku, wiem wiem... Z tego co czytam to i felga musi być inna albo dystans.

CELICA FAN
Zeby dokładnie pomierzyc jarzmo POWINIENES!! miec załozona i dolegajaca tarcze przynajmniej i zacisk w rece! Ja mam zaciski z Prosiaka i tarcze z STI i wszystko było mierzone na aucie a i tak sie nie udało od razu!
Kras
A najlepiej to miec w ogole cala zwrotnice z piasta wymontowana z auta i to zaniesc do zakladu razem z tarcza i zaciskiem.
Misior
CYTAT(daroot @ Thu, 12 May 2011 - 14:02) *
Skad takie klocki potem kupic, skoro w katalogu do tego auta sa zupelnie inne?

Idziesz do kumatego sprzedawcy i mowisz zeby Ci znalazł, albo idziesz do mniej kumatego i mowisz ze nr ferodo to FDB998 smile.gif
dr_aus
darot podejrzewam że zaciski z laguny 300 i 310mm powinny pasowac plug and play. Jakbyś zmierzył rozstaw to mam gdzieś w garazu takie zaciski. Do jazdy na codzień może wystarczy. Mozna tez próbować zaciski 4ro tłoczkowe z clio v6,tam jest 330 tarcza, ale do jazdy na codzień to raczej przesada, poza tym może wyjść drozej niz jakieś tuningowe bo tam tarcze lekkie z kompozytów są.

Btw ja mam do jazdy na codzień 280mm przy masie zaledwie 1100kg i dopiero takie sa ok. Do Renault najlepsze klocki robi moim zdaniem tekstar.
daroot
Moj rozstaw to 14.5 cm. Na pewno pasuje p&p od safrane biturbo. Tam jest wlasnie tarcza 324mm, ale za zaciski wołają sobie 150 Euro + wysylka do polski, to juz wole zainwestowac w 4-tloczkowe zaciski.
Z kolei z tego co pisza ludzie tutaj na forum, do tarczy 324 mm zaciski od bmw e38 nie przypasuja, bo sa po prostu za male.

To juz sie zastanawiam czy nie udaloby sie wcisnac takich zaciskow: http://allegro.pl/brembo-cayenne-touareg-q...1615351184.html
uki82
rzuć też okiem na zaciski od AR 166 wersja z silnikiem 3.0 - brembo 4 tłoczki. Te zaciski są dosyć sporawe. Nie mam pewności , ale one są chyba większe od tych z BMW. Rozstaw otworów w zaciskach z AR166 jest 150 mm. Zobacz jak to u Ciebie będzie wyglądać.
dr_aus
14,5cm to sorry laguna nie podejdzie bo tam jest więcej. 14,5 jest w zwykłej megance.

Jesli piszesz że w safrane biturbo są większe i pasują to ja bym to zastosował, nie ma sensu nic innego kombinować, 320 Ci spokojnie wystarczy, jesli nie będziesz czekać zbyt długo z wymiana tarcz.
Moim zdaniem kupowanie 4ro tłoczków jest kompletnie bez sensu, lepiej zainwestuj w lepsze opony.
pavel
CYTAT(uki82 @ Mon, 16 May 2011 - 10:51) *
rzuć też okiem na zaciski od AR 166 wersja z silnikiem 3.0 - brembo 4 tłoczki. Te zaciski są dosyć sporawe. Nie mam pewności , ale one są chyba większe od tych z BMW. Rozstaw otworów w zaciskach z AR166 jest 150 mm. Zobacz jak to u Ciebie będzie wyglądać.


prawda- AR166 są o 4,5 cm dłuższe i minimalnie węższe niż E38
Rijndael
CYTAT(daroot @ Mon, 16 May 2011 - 08:46) *
Moj rozstaw to 14.5 cm. Na pewno pasuje p&p od safrane biturbo. Tam jest wlasnie tarcza 324mm, ale za zaciski wołają sobie 150 Euro + wysylka do polski, to juz wole zainwestowac w 4-tloczkowe zaciski.

Pytanie czy warto rzeźbić dla tych czterech tłoczków. Jak zmienisz 280 na 324 to różnica i tak będzie ogromna.
daroot
Hej Panowie... Najpierw piszecie jaka to bedzie poprawa na 4-tloczkach, napaliłem się jak szczerbaty na suchary, juz nawet znalazlem tarcze od peugeota 607 o srednicy 330mm (pasujace do mnie) i do tego 6-tloczkowe zaciski brembo - a Wy piszecie zeby zostac przy standardowych zaciskach od biturbo biggrin.gif To jak to jest?

Nie wykorzystam tego w cywilnej jezdzie, tak?


daroot
Odgrzeje troche:

Dzisiaj było trzecie podejscie i w koncu sie udalo smile.gif
Tarcze TRW i klocki Zimmermann. Płyn wyczynowy ATE. Nowe dłuższe przewody. Zaciski z Espace IV. Jest już 324mm czyli tyle ile biturbo. Zobaczymy jak to będzie hamować jak przejdą okres układania się. Nie obyło się bez dopasowywania kilku róznych zacisków i różnych tarcz.

Mam wykresy z hamowni przed przeróbką, jak dotrę te także zrobię pomiary.Włącznie z siłą nacisku na pedał hamulca smile.gif

Galeria zdjęć:
https://picasaweb.google.com/sheraster/Tarcze

grzywaczewski
Konkretnie, podoba mi sie biggrin.gif
daroot
Chciałbym jeszcze dla potomnych przedstawić wykresy z hamowni.
Dlaczego warto smile.gif

Przed wymianą:.....................................................................Po wymianie:


Okazalo się że prawe koło jest zapowietrzone, więc nie bierzemy go pod uwagę.

Zauważcie jak skoczyło skutecznosc hamowania.
Wcześniej hamulec zaczynał łapać od ok 34N nacisku na pedał. W tej chwili zaczyna łapać od ok 8N nacisku na pedał !!!

Od razu pnie się do góry.
Spójrzcie że na starych hamulcach, maksymalna siła była ok 31kN przy nacisku na pedal ok 75N,
na nowych hamulcach, maksymalna siła wyszła 35kN przy nacisku na pedał ok 50N.

Jestem baaardzo zadowolony biggrin.gif Stare hamulce jak byłem na pomiarach, to diagnosta powiedział że hamują idealnie, i pytał dlaczego chciałem te pomiary. Wyznałem prawdę. Jak przyjechałem dzisiaj to gęba mu się śmiała po wszystkim i nawet kasy nie wziął smile.gif
mitusm
Odkopię temat. Potrzebuję dobrać klocki to takiej tarczy:


Auto to honda ufo 1.8. Zamiast nowych tarcz, postanowiłem zmienić całe hamulce z type-r ep3 300mm.
Przy okazji zacisków kupiłem za grosze prawie nowe tarcze.
Auto 90% dupowóz, ale czasami lubie polatać po zakrętach .
Szukam klocków żeby nie znikały po 5tyś a hamowały.
ptq
zobacz z nowego legenda (one są pod 320mm) lub accorda type-s
Kras
Generalnie z kazdego Accorda 2.4 ostatniej generacji. Tarcza, zacisk podchodza P&P, zdaje sie 320x32 takze pokazne. Niestety nie wchodza pod seryjne 17" z Ufo, brakuje paru mm w ET. Rozwiazaniem sa np felgi z CTR EP3. Generalnie fajny przepis na mocny i budzetowy hamulec w Hondzie z piasta 5x114,3.

A same klocki to wybor pod zacisk EP3/S2000 jest pokazny - DSPerformance, DS2500, rozne Hawki, zdaje sie nawet CL RC6 sie znajda...takze co kto lubi.
mitusm
Klocki są to wiem, nie wiem które najlepsze to tarcz wierconych/nacinanych ?
Nie byłem nigdy zwolennikiem takich tarcz, ale kupione za 100zł. Grubość jak nowe, sprawdzone na maszynie. Zero bicia.
Bogdan9999
Odświeżam temat.
Jakie największe tarcze hamulcowe + zaciski wejdą w felgę 17" , 18' i 19" ?
Czy zestaw zaciski R8 8 tłoczkowe i tarce 365 maja szanse wejść w felgę 18" ? Jest sens szukać takiej felgi ? Czy tylko 19" ?
ŁYSY66
Odnośnie tych hamli i tego zestawu mam temat opanowany.
Heble wsadziłem w cywila 18R ale kapeć 10,5cala/- 295/35
Są tematy, ze ten zestaw w niektóre 18 nie wchodzi.
Felgi w środku zwiększają swoją średnicę ku wew. obrysowi.
Czym bliżej brzegu/rantu tym mniej miejsca.
Dlatego gdy węższa fela tym kłopot moze być większy.
Próbować mozesz ale bez problemu to - 19R
EssiRS
W R129 mam 8tłoczków, tarcze 365mm i felgę 18".
W w202 mam 4tłoczki, tarczę 345mm i felgę 17".
Obydwa zestawy wymagały dopasowania do tak małych felg.
Tutaj co bardzo ważne, nie każda felga 18" ma tyle samo miejsca na zacisk i tarczę. Różnice potrafią być spore pomimo teoretycznie tej samej średnicy felgi.
olozwirski
Do S8 d2 polift na oryginalnej feldze 18" idzie zmieścić 6 tlok i 390mm na przykład. Bez dystansów, bardzo dużo zależy od felgi.
Bogdan9999
A jakieś modele z rozstawem 5x114 co wejdą ?
piwo
takie pytanie. robi ktos zaciski tylne dwutloczkowe po tloczku na strone zintegrowane z mechanicznym reczenym? mam zeliwny jednotloczkowy zacisk z tylu i chetnie podmienilbym na cos lzejszego i dwutloczkowego ale ciezko mi znalesc cos pod co mozna i podpiac linke recznego.
Andrzejsr
http://www.hispeccalipers.co.uk/rear.html

piwo
chcę zacisk aluminiowy hydrauliczny dwutloczkowy po obu stronach plus na linkę w jednymj z auta seryjnego z alledrogo do 500zl za parę.
Andrzejsr
No to poza tym że na allegro i do 500 to spełniają, ja te Ultralite 2 mam (choć w wersji bez ręcznego ) i lekutkie to jak piórko. Sam jestem ciekaw jakie alternatywy padną.
Rezor
Kiedyś w podobnym temacie padły zaciski od iveco Daily i to chyba największe zaciski z ręcznym.
piwo
ale to jednotlok, albo dwutlok ale z jednej strony wiec nie to czego szukam.
Misior
Wydaje mi się że chyba nie ma takich zacisków.
Jakby to miało być zrealizowane według Ciebie? Linka pociągnie za jeden tłok, a co z tym tłokiem z drugiej strony?
Rezor
To odpada jakakolwiek dostępność/niska cena. Sam przetrzepałem mnóstwo ogłoszeń na ebay i chyba tylko viper miał takie. Ewentualnie dwutłok z ebrake od vaga
anwi
Niestety też nic nie znalazłem, obecnie rozglądam się za czymś lekkim alu z tłoczkiem 44mm, a z ręcznym jeszcze nie wiem co.
Hipo
Tłoczek 44, alu zacisk z ręcznym na linke ma Alfa 159 2.4 i 3.2 Jarzmo żeliwne.
anwi
tylko nam chodzi o dwu tłoczka,
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.