cotic
Sat, 07 May 2011 - 13:43
Witam,
brat ma problem z układem hamulcowym w swoim BMW 320D E90 (2006)
tarcze się przegrzewają i przy hamowaniu (na rozgrzanych tarczach) czuć mocno na kierownicy.
Próbowaliśmy wszystkich możliwych sposobów:
1) oryginalne tarcze + oryginalne klocki
2) oryginalne tarcze + klocki ebc green stuff
3) tarcze zimmermann + klocki ferodo
Auto ma przejechane około 60.000
Ostatnio znów zaczęły drgać zaraz po wymianie (brat zrobił tylko trase Kraków-Saltzburg-Kraków) i sami nie wiemy co robić.
Myśle że najrozsądniejszy byłby SWAP np 330d.
Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie? Czy rozwiążemy ten problem jak kupie komplet zacisków, jarzm, tarcze i klocki z 330d?
iktorn92
Sat, 07 May 2011 - 13:50
Moze piasty są krzywe? Dokonywaliscie pomiaru bicia tarcz i piast przy montazu nowych kpl? Czy piasty zostały dokładnie oczyszczone?
cotic
Sat, 07 May 2011 - 14:06
Niestety nie.
Co teraz?
Aguirre
Sat, 07 May 2011 - 17:15
Podejrzewam,że brat ma ogólnie taki problem z hamulcami jak ja.Co nie założy to momentalnie wykończy
.
Do swojej E36wrzucałem wszystko co możliwe i efekt zawsze ten sam.Maksymalnie 5tyś i po hamulcach.Tarcze pokrzywione.
Teraz mam z 330i cały komplet łącznie z nowymi przednimi piastami i niestety już się pokrzywiły.
Chyba styl jazdy ma w tym wypadku spore znaczenie.
peerbe111
Sat, 07 May 2011 - 17:49
A może od razu po założeniu nowych tarcz za ostro hamuje?
cotic
Sat, 07 May 2011 - 17:56
Nie najpierw dociera kolocki ale to i tak nic nie daje.
Bo tak jak kolega wcześniej pisał 5000 i pokrzywione.
Ja miałem kiedyś podobny problem w Leonie FR, wkońcu zrobiłem SWAPa hamulców z Golfa R32 i było po problemie.
Jesteśmy w kropce....
As_
Sat, 07 May 2011 - 23:22
CYTAT(cotic @ Sat, 07 May 2011 - 13:43)
Myśle że najrozsądniejszy byłby SWAP np 330d.
Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie? Czy rozwiążemy ten problem jak kupie komplet zacisków, jarzm, tarcze i klocki z 330d?
piasty i zwrotnice w 320d i 330d sa te same (patrz realoem.com) więc powinno pasować p&p
edit: też bym zaczął od sprawdzenia bicia na nowej tarczy, jakoś nie wyobrażam sobie zarznięcia hebli przy dupowozeniu autostradowym w austrii i czechach gdzie prawie nikt 160km/h nie przekracza
cotic
Sun, 08 May 2011 - 07:56
No właśnie. Normalna jazda i tym sposobem załatwił kolejny komplet tarcz i klocków.
As_
Sun, 08 May 2011 - 21:36
sprawdźcie jeszcze jak hamuje tył, kiedyś accord masakrował mi wszystkie możliwe tarcze. Po zrobieniu tyłu na przodzie zaczęły dawac radę zwykłe ebc (nie turbo groovy)
dobrus
Mon, 09 May 2011 - 10:05
Hamulców. Popraw temat bo troche to razi
Rufios
Tue, 10 May 2011 - 22:47
Coś dziwnego z tymi hamulcami.
320d nie jest ciężka i nie powinno się nic dziać.
Przyanjmniej jak miałem E91 320d wszystko zawsze było ok.
Teraz mam 330d i mam tarcze i klocki i oryginały to nawet po jeżdzeniu na torze w Poznaniu z hamulcami wszytko było ok.
pavel
Mon, 16 May 2011 - 16:24
Mam małe pytanko i nie chcę zakładać nowego tematu.
Pacjent: M3 E46 z tarczami 325mm.
Czy p&p podejdą do niego i tych tarcz zaciski Brembo z E38?.
Ewentualnie jakie tarcze należałoby zastosować?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.