Witam. Szukam od dłuższego czasu info o Porsche i postanowiłem też zapytać na forum jako ze nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Szukam 911 serii 964 lub 993. Jako że nigdy nie miałem Porsche moja wiedza na temat tych aut jest czysto katalogowa. Mam w związku z tym kilka prozaicznych pytań.
Auto będzie użytkowane do jazdy weekendami, ewentualnie spotkania klasyków na torze, w zimę będzie spało w ciepłym garażu. Najchętniej kupił bym 964 Carrera 2 i w tym miejscu nasuwają mi się pytania. Jak wygląda sprawa nadwozi w Porsche? Czy bezwypadkowe egzemplarze dobrze bronią się przed korozją? Nie ukrywam że bardzo dużo prac z autem chcę przeprowadzać sam. Na mechanice się znam jednak priorytetem jest dla mnie czysta buda. Czy silniki 3.6 chłodzone powietrzem nękały jakies typowe problemy? Jak znoszą sporadyczne ale ciężkie traktowanie? Czy dostępność części a ASO Porsche do starych aut jest bezproblemowe? Czy warto w ogóle iść w stronę tylnonapędowego carrera 2 czy szukać wersji z napędem na 4 łapy? Jak w ogóle ma się 964 do 993? Czy różnice dzielące auta są bardzo znaczne? Jak w 993 też wygląda sprawa nadwozia? Co z napędem? Jeśli chodzi o 993 to pod uwagę też biore tylko wersje n/a. Turbo odpada ze względu na koszta zakupu. Najbardziej waham się co do napędu rwd vs 4wd. Czy rwd Porsche z tamtych lat prowadzą się aż ciężko? Czy warto brać pod uwagę wersje ściągane z USA czy różnią się one w jakimś stopniu od naszych? I gdzie najlepiej szukać zadbanych egzemplarzy? Czy Porsche w PL ma taki dział zajmujący się sprzedażą klasycznych 911?