Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Porsche 964, 993 jako niedzielnowóz
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
crazychild
Witam. Szukam od dłuższego czasu info o Porsche i postanowiłem też zapytać na forum jako ze nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Szukam 911 serii 964 lub 993. Jako że nigdy nie miałem Porsche moja wiedza na temat tych aut jest czysto katalogowa. Mam w związku z tym kilka prozaicznych pytań.
Auto będzie użytkowane do jazdy weekendami, ewentualnie spotkania klasyków na torze, w zimę będzie spało w ciepłym garażu. Najchętniej kupił bym 964 Carrera 2 i w tym miejscu nasuwają mi się pytania. Jak wygląda sprawa nadwozi w Porsche? Czy bezwypadkowe egzemplarze dobrze bronią się przed korozją? Nie ukrywam że bardzo dużo prac z autem chcę przeprowadzać sam. Na mechanice się znam jednak priorytetem jest dla mnie czysta buda. Czy silniki 3.6 chłodzone powietrzem nękały jakies typowe problemy? Jak znoszą sporadyczne ale ciężkie traktowanie? Czy dostępność części a ASO Porsche do starych aut jest bezproblemowe? Czy warto w ogóle iść w stronę tylnonapędowego carrera 2 czy szukać wersji z napędem na 4 łapy? Jak w ogóle ma się 964 do 993? Czy różnice dzielące auta są bardzo znaczne? Jak w 993 też wygląda sprawa nadwozia? Co z napędem? Jeśli chodzi o 993 to pod uwagę też biore tylko wersje n/a. Turbo odpada ze względu na koszta zakupu. Najbardziej waham się co do napędu rwd vs 4wd. Czy rwd Porsche z tamtych lat prowadzą się aż ciężko? Czy warto brać pod uwagę wersje ściągane z USA czy różnią się one w jakimś stopniu od naszych? I gdzie najlepiej szukać zadbanych egzemplarzy? Czy Porsche w PL ma taki dział zajmujący się sprzedażą klasycznych 911?
RaNaar
Taka raczej podpowiedz niz odpowiedz ;-) ale proponuje przynajmniej powtorzyc pytanie na forum PCP -> http://porscheclub.pl/forum/

Powodzenia!
ju-by
Jaki budżet, bo od tego będzie zależało który model RWD Ci polecić.
rennen
W każdym porsche wcześniejszym niż 997 raczej nie ma co brać wersji 4x4. Co do auta to dobrze utrzymane nigdy się nie psuje oraz wytrzymuje "katowanie z głową".
spoon
Silniki 3.6 jesli zadbane, trudne do zabicia.
Buda w 964/993 jesli zadbana i nie bita, raczej problemow z ruda nie ma.
W 964 przy 250KM szybsze bedzie auto RWD, niz 4WD.
W kwestii prowadzenia RWD nie jest mega latwym autem, ale jezdzac z glowa przezyjesz.
Generalnie ponizej 80k pln bedzie ciezko znalezc ladne 964. Bardzo dobry stan to juz ponad 100k... 993 podobnie.
crazychild
Dzieki za link do PS clubu, na pewno się zarejestruje. Co do budżetu, to na samochód + duży przegląd przed eksploatacją i ewentualne poprawki jestem w stanie przeznaczyć do 150 tyś zł. Tak jak pisałem najbardziej zależy mi na zdrowej budzie. Całą resztę jestem w stanie skrupulatnie doprowadzać do idealnego stanu, jednak jeśli nadwozie będzie miało mankamenty nie chce się pchać w taki deal. Z tąd było tez moje pytanie o to jak Porsche znosi czas. I czy da sie znaleźć auto z idealnym nadwoziem. Nie chce kupic czegos co wyda mi się ok i później żałować albo zrazić się niewielkimi śladami korozji kiedy mogło by się okazać że "ten typ tak ma".
A co z USA? Warto rozpatrywać modele z tamtego rynku? I jak z różnicami między 964 a 993? Nie ukrywam że wolał bym RWD więc kwestia napędu chyba już jest zamknięta.
Olsen
Z takim budżetem spokojnie kupisz 993 w świetnym stanie.Ładne zadbane sztuki chodzą w okolicach 120k.Chyba nawet ktoś sprzedaje 993 na forum Porsche.
BeeMiX
Według mnie jak najbardziej warto, nie różniły się znacznie, trochę wyższe zawieszenie, delikatnie inne zderzaki i oczywiście radio/zegary w innej skali.

Nie masz co się obawiać rdzy w tych autach, to nie jest cieńka blacha, to kawał niemieckiej stali smile.gif

993 jest łagodniejszym autem, trochę bardziej wygodne, przewidywalne i łatwiejsze w prowadzeniu od 964. Ma aluminiowy wielowachacz z tyłu, w 964 zawias był ewolucją wczesniejszych generacji.

Nie wykluczał bym tak AWD od razu, w 993 jest całkiem przyjemne bo w odróżnieniu do 964 ma wiskoze w środku.

Mamy obecnie śliczne 993 Carrera 4S na sprzedaż, możesz zauważyć ze trochę wyżej stoi od EU, ma odbojniki z tyłu i te dwa kwadraciki w przednim zderzaku: http://www.manhattanmotorsports.com/ocmx_gallery/993/
rennen
CYTAT(BeeMiX @ Wed, 27 Apr 2011 - 22:34) *
Nie wykluczał bym tak AWD od razu, w 993 jest całkiem przyjemne bo w odróżnieniu do 964 ma wiskoze w środku.

To prawda, ale na suchym jest wolniejsze, napędy są mniej wytrzymałe no i nie ma tyle frajdy. Wątpie żeby autor szukał klasycznego porsche w idealnym stanie nadwozia żeby potem jeździć po dziurawych drogach w deszcz ze śniegiem, a AWD w starych porsche nie ma innych zalet, więcej pali i wolniej jedzie wink.gif
cichyg60
W Porsche Centrum Poznan maja do sprzedania igłe 964, dlugo tam stoi bo cena byla najpierw 100k teraz jakos 90k ale jak masz taka kwote to mysle ze lepszego nie znajdziesz. Moi znajomi pracuja w tym serwisie i znaja auto jakby co.


BeeMiX
Śliczne jest, szkoda że czerwone.
specnaz14
piekne i w tym kolorze.
crazychild
Jest piękny. smile.gif Cichyg60 gdybym mógł prosić PW z namiarami do osoby zajmującej się sprzedażą tego egzemplarza?. Chętnie się dowiem wszystkiego o autku i umówię na oględziny. Generalnie dziś umówiłem się już na oględziny w weekend 4 sztuk 964 w DE i jednego 993. Długi weekend spędzę szukając Prosiaczka. Chce przejechać się kilkoma i mieć porównanie, a wisienką na torcie była by ta z Poznania bo nie ukrywam że wolał bym z PL samochód. Rennen dobrze zauważył że w moim przypadku faktycznie 4wd nie ma sensu, zwłaszcza że dziś Audi dostało hak holowniczy i jeszcze czeka mnie zakup "krytej" przyczepy dla przyszłego nabytku. Dziękuje wszystkim za uwagi. Po weekendzie podzielę się uwagami z jazd.
BeeMiX
Kryta przyczepa? smile.gif Porsche jest stworzone żeby cieszyć się nim każdego dnia smile.gif
flapjck1
sliczne to czerwone 911, ale gliniarzom sie bedzie reka prostowala na jego widok smile.gif
rennen
CYTAT(flapjck1 @ Fri, 29 Apr 2011 - 08:16) *
sliczne to czerwone 911, ale gliniarzom sie bedzie reka prostowala na jego widok smile.gif


Tak się wydaje, jak jeździłem porsche turbo to faktycznie zatrzymywali mnie (no bo czasem zdarzało się lekko nagiąć przepisy) ale często odjeżdżałem z pouczeniem, panowie mundurowi oglądali, cmokali, "ty Jurek 160 to on ma w połowie zegara" itp. Sytuacja ma się dużo gorzej jak teraz jeździłem i mam nadzieję będę dalej jeździł starym bmw po swapie to bywają bardzo agresywni, wulgarni itp przy podobnych prędkościach jak w porce od razu komentarze typu "gdzie takim starym g... tak zap..." etc wink.gif
Do Autora - fajnie by było jakbyś wstawił fotki okazów ze swojej wycieczki tongue.gif myślę że dużo osób chętnie popatrzy bo te auta mają magie w sobie i powodzenia w zakupie idealnego egzemplarza smile.gif
Syberian
CYTAT(rennen @ Fri, 29 Apr 2011 - 08:21) *
Do Autora - fajnie by było jakbyś wstawił fotki okazów ze swojej wycieczki tongue.gif myślę że dużo osób chętnie popatrzy bo te auta mają magie w sobie i powodzenia w zakupie idealnego egzemplarza smile.gif

+1 smile.gif
Mega
nic się nie podobało?? długi weekend dawno już za nami....
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.