Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Audi 80 B3/B4 quattro
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2, 3
siwak15
Witam mam do was pytanie jaka buda będzie najlepsza pod mody tzn chodzi mi o tym sedan coupe czy kombi. Jaka jest różnica wagowo miedzy tymi typami nadwozia
lightman
Na jakis swap silnika każda buda dobra kwestia do czego to auto ma służyć? jak sleeper to kombi wink.gif
siwak15
Ma być to auto niepozorne które nie będzie zdradzało swojego potencjału Marzeniem było zakup RS2 ale cena jest zaporowa
darekwawa
No to skoro RS2 się marzy, to nie pozostaje nic innego jak wziąć Avanta. Różnice w masie między wersjami nadwoziowymi są w okolicach 50-70kg sedan,coupe<>Avant w przypadku nadwozia B4. Generalnie ważą około 1400kg (wersje V6 quattro). B3 będzie jeszcze lżejsza, ale do wyboru tylko sedan i coupe.
Z0_RS2
Bierz b4 w avancie cool.gif cool.gif + pakiet rs2 i wygrywasz według mnie oczywiście optycznie ze wszystkimi wymienionymi wyżej autami. cool.gif cool.gif
grU
Rs2 występowały też w sedanie, ale to białe kruki, wyprodukowano ich tylko 4 sztuki więc jakbyś poszedł w tą stronę, kupił sedana b4 v6 quattro prostego, wyrzucił z niego wszystko, wstawił 2.2 turbo od s2, pomodził go na te 300 + koni, wstawił oryginalne zderzaki lampy wnętrze zegary (białe) od rs2, miał byś nie powtarzalne auto, które byś miał na lata, bo takiego czegoś się nie spotyka, a jak widać po cenach UR Quattro albo s1 to ceny są też zaporowe i te auta już nie tracą na wartości lecz wzrastają i można to liczyć w od 50 tyś euro w góre. Na forum s2forum.com masz chyba najwięcej tematów projektów i tym podobne właśnie dotyczących sporotowych audi z lat 70/80/90 i jest tego masa, bardzo dużo z państw skandynawskich. Zresztą dzwięk rzędowej piątki z oryginalnych podzespołow to jest nieziemskie przeżycie, i powrót do korzeni. Może nie jesteś takim fanem rajdowej grupyB ale gdy włączam chociaż na trochę posłuchać świstu turbin, i warkotu tych potężnych doładowanych jednostek przechodzą po mnie dreszcze i kiedyś postaram się ku czemuś takiemu podążyć.

ale chyba moja wypowiedź będzie nie na miejscu, bo pytasz się za pewne co najlżejsze. Oczywiście coupe, Avanty najcięższe ale można wyrwać najmłodsze, ale też z tego co patrzyłem dużo w oklepanym stanie, a Sedany wychodzą najtaniej i mają też swój urok i chyba najłatwiej o zdrową sztukę. Ocynkowana blacha we wszystkich wersjach nadwozia. Aha, wersje 4 cylindrowe różnią się znacznie rozłożeniem podzespołów i grodzią silnika, więc szukaj odrazu V6.
chmiel25
Nie do końca masz racje. Coupe najlżejsze ale najgorzej się prowadzi. Avant najlepiej wyważony i jeżdzi podobnie jak B2Q.
Avanty z 2.6 v6 są najtańsze praktycznie identyczne mechanicznie z 2.8 V6 i bardzo często są w bardzo dobrej kondycji.

RS2 sedan (limo) już buduje się w PL.
grU
ja tylko napisałem, co jest najcięższe.
W serii zdaje się, że może masz rację, ale avant jest za długi i w małych szykanach będzie zamulał i latał na boki, niestety to avant. Z dobrym gwintem na dobrej gumie i z zaciskami od s2 coupe raczej będzie nie zwyciężone.
RS2 w sedanie nie wprowadzono do produkcji na globalna skalę, bo wtedy w tamtych czasach, był by szybszy od seryjnych 911 co było by ośmieszeniem dla Porsche, które pomimo tego, że pomogło go wyprodukować, musiało jakoś zarabiać i wyrabiać markę.
A te limo które się robi w Polsce, masz na to jakiś namiar gdzie jest opisywane?
Z0_RS2
Fakt występowały w sedanie, ale jest to nie realne żeby zobaczyć to na drodze gdzie byś nie był to i tak nie uświadczysz.
Jesteś w błędzie jeżeli chodzi o prowadzenie nie to żebym zachwalał swoje ale to prawda że avant prowadzi się najlepiej bo ma inne zawieszenie od coupe i masa lepiej rozłożona.
chmiel25
Avant jest tak samo długi jak sedan i niestety masz racje do KzK się raczej nie nadaje. Ale B4 ma zaletę że juz ma tylne zawieszenie i most od A4 do 99 roku. Co trochę ułatwia i swapowanie dobór części. Mam Właśnie Avanta troche zmodzonego. I powiem że lata się tym bardzo fajnie Coupe się umywa pod względem prowadzenia.
Co do RS2 limo to na forum a80 musisz szukac.
zakopianin
CYTAT(siwak15 @ Mon, 18 Apr 2011 - 13:14) *
Ma być to auto niepozorne które nie będzie zdradzało swojego potencjału Marzeniem było zakup RS2 ale cena jest zaporowa


Cena nie jest zaporowa - jest normalna tylko Ty za mało zarabiasz.
Avant bardziej wyważony, ale można ołowiu do sedana włożyć i będzie to samo.
Z0_RS2
chciał nie chciał za ładne rs2 trzeba położyć minimum 15 euro.
grU
sory za OT, ale jaki ma rozstaw śrub 80 avant po 95 roku?
chmiel25
CYTAT(grU @ Mon, 18 Apr 2011 - 17:32) *
sory za OT, ale jaki ma rozstaw śrub 80 avant po 95 roku?


4 x 108 w większości ale są wersje 5 x 112 bardzo rzadko spotykane.
Avant był najdłużej produkowany chyba do 96 roku.
Z0_RS2
Avant do 96 roku pokaż mi takiego 5x112 to s2
darekwawa
CYTAT(grU @ Mon, 18 Apr 2011 - 16:49) *
Rs2 występowały też w sedanie...


W sumie to też jest jedno fabryczne Coupe Rs2. Na rynku oczywiście ani jednego ani drugiego nie było.

Rozstaw 5x112 był też obecny opcjonalnie w wersjach V6 - raz widziałem bo to naprawdę rzadka opcja.
Z0_RS2
CYTAT
Rozstaw 5x112 był też obecny opcjonalnie w wersjach V6 - raz widziałem bo to naprawdę rzadka opcja


To prawda można było zamówić jak otwierane elektryczne szyby. cool.gif
lightman
Jaki czas temu był na allegro avant 5x112 rolleyes.gif bez S
Z0_RS2
CYTAT(lightman @ Mon, 18 Apr 2011 - 19:56) *
Jaki czas temu był na allegro avant 5x112 rolleyes.gif bez S



Jakiś czas temu był avant co miał 5x130 cool.gif

Wracając do tematu bierz avanta biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

chmiel25
Dokładnie bierz Avanta rolleyes.gif
siwak15
A macie panowie jakies ciekawe propozycje ?? jakies sprawdzone auta??
Z0_RS2
Ciekawe propozycje hmmm jak szukasz budy pod mody to nie ma się co rozczulać patrzysz czy nie nie ma przyjaciela w postaci rdzy (zdrowa buda) najlepiej szukać żeby pod maską była jakaś V i żeby było w quattro a reszta to już drobiazgi cool.gif Jak by co to mogę dać namiar na priv kto ma takie auto w bardzo dobrym stanie i za dobre pieniądze.
pozdr
darekwawa
Dokładnie: auto ma być proste, bez rdzy i z quattro. Ośkę nie tak łatwo przerobić na czteronapędowca, poza tym jest to całkowicie nieopłacalne (chyba, że zabieg miałby dotyczyć wersji Cabrio wink.gif ) Skoro auto ma być do swapa to chyba nawet nie musi być V6, aczkolwiek właśnie takie najszybciej w quattro znajdziesz. O rozstawie 5x112 zapomnij, prędzej kupisz potrzebne elementy od jakiejś S2 i przełożysz, niż znajdziesz taką "na gotowo".

Przy okazji - akurat do Coupe są na rynku dostępne lekkie elementy nadwozia, więc jak chcesz iść po bandzie z obniżaniem masy to rozważ i tą wersję. Albert w swojej zszedł chyba do okolic 1200kg, więc już naprawdę nieźle.
Z0_RS2
CYTAT
Przy okazji - akurat do Coupe są na rynku dostępne lekkie elementy nadwozia, więc jak chcesz iść po bandzie z obniżaniem masy to rozważ i tą wersję. Albert w swojej zszedł chyba do okolic 1200kg, więc już naprawdę nieźle.


Tak ale u alberta było też bardzo dużo rzeczy takich co do normalnego upalania zabawy nie są ci potrzebne a zarazem bardzo dużo ważyły wiec ta waga jest jeszcze do zejścia o naprawdę sporo kilogramów (do czego to ma służyć możesz to bardziej sprecyzować niż buda pod mody )
pozdr
siwak15
CYTAT(piotrekrs @ Tue, 19 Apr 2011 - 10:53) *
Tak ale u alberta było też bardzo dużo rzeczy takich co do normalnego upalania zabawy nie są ci potrzebne a zarazem bardzo dużo ważyły wiec ta waga jest jeszcze do zejścia o naprawdę sporo kilogramów (do czego to ma służyć możesz to bardziej sprecyzować niż buda pod mody )
pozdr


Wiec tak auto nie bedzie na co dzien tylko na wypady aby poszaleć czasem skoczyć na 1/4 po prostu takie auto do zabawy.
Z0_RS2
Ja i tak będę obstawał za kombiakiem wiesz jednym podoba się coupe innym sedan, ale awant moim zdaniem ma to coś nawet jak to będzie zwykłe b4 + body z rs2 to w jakiś sposób urzeknie nie jedną osobę. cool.gif cool.gif
pozdr
andy_czarny
a dla mnie idealem byl sedan z body rs2 i silnikiem z s4b5 wink.gif hehe marzenia tongue.gif
siwak15
mam jeszcze pytanko jak jest z wytrzymałością podzespołów tzn chodzi mi o dyfer itp i jaki silnik warto pakować do takiej budy 2.7bt czy lepiej dorwac 2.2t i kręcić go ?? i jeszcze jedno ile taki seryjny silnik 2.2t wytrzyma /?
chmiel25
Napędy są pancerne zreszta do B4 pasuje skrzynia od A4 bez problemów. Da się wsadzić 2.7 bit tylko troche zabawy z turbinami jest. W polsce jeszcze nikt go nie włożył do B4 w Czechach bądź Słowacji jest taki projekt na bazie Coupe.
Co do 2.2 20v T na forum jest cała masa tematów na temat tego silnika.
pozdro
Wojtek_GTX
Ja chociaż mam coupe B4 to polecam sedana i jeżeli sam robisz całą mechanikę to rób swap na 4.2V8 ABZ - chyba najbardziej ekonomiczny pod kątem zakupu i jest ich w brud ;-)
Motor 2.2T 20V to trudny temat do znalezienia, o ich stanie już nie wspomnę one maja swoje lata a co do cen remontów to poczytaj w innych postach ;-)
Poza tym sedana najtaniej kupisz bo za coupe i avanta sobie więcej liczą więc więcej kasy zostaje na mody ;-)
kremat0r
Poza tym sedana najbardziej odchudzisz i gratów jest więcej.
Wojtek_GTX
CYTAT(kremat0r @ Tue, 26 Apr 2011 - 08:49) *
Poza tym sedana najbardziej odchudzisz i gratów jest więcej.


Dokładnie
Z0_RS2
CYTAT(kremat0r @ Tue, 26 Apr 2011 - 08:49) *
Poza tym sedana najbardziej odchudzisz i gratów jest więcej.


Nie zgodzę się z tym a dlaczego to mogę komuś na priva napisać chodzi mi o odchudzanie laugh.gif
zakopianin
Napisz Piotrku tutaj , będzie dla potomnych. Sedan jest bardziej wyważony ze względu na rozkład masy, ale różnica między coupe np. B3 i sedan B3 bo one są raczej najlżejsze będzie pewnie coś około 20 kg. Natomiast B4 pewnie cięższe od B3 z 50kg ?
Z0_RS2
Mi chodziło o porównanie sedana a avanta w odchudzaniu w budzie b4 a rozpiszę się na ten temat niedługo a tak z ciekawości zapytam tu czy komuś udało się zbliżyć do 1000kg w tej budzie ???(coupe,sedan,avant b4)

pozdr
chmiel25
Najlepiej wyważony jest Avant a w sprawie odchudzania jestem za Piotrekrs. I Avanty są tańsze od sedanów.
Wojtek_GTX
oczywiscie jezeli chodzi ci o puszke B4, bo sedana niedawno znajoek w niezlym stanie tylko b3 z motorem 2.3r5 zakupil za 3 tys z quattro
zakopianin
Avant jest bardziej wyważony bo jest cięższy z tyłu. Ale sądze , że ten sam efekt można osiągnąć sedanem montując mu 20kg obciążenia pod tylnym zderzakiem, a i tak masa będzie niższa niż avanta i do tego nisko umieszczona.
Z0_RS2
nie uzyskasz tego samego efektu w taki sposób jak mówisz że dołożysz 20kg obciążenia i jeszcze będzie lżejszy cool.gif jeżeli mowa jeszcze o odchudzonych autach na maxa zupełnie inna bajka taka ciekawostka wiesz jaka jest różnica miedzy s2 limo a s2 avant w wadzę tylko bierz pod uwagę realia a nie to co piszą w jakiś informatorach internetowych niecałe dwadzieścia kilo wystarczy pozbyć się szyb których jest więcej w kombi i masz wagę taką sama.


pozdr
Wojtek_GTX
Nie ma się co spinać:
- moje zdanie jest takie, żeby kupić budę B3 w sedanie oczywista sprawa że w quattro - tanie rozwiązanie w zakupie
- drugim pomysłem jest avant też w quatrówce troszkę drożej ale bardziej wyważony

Co do odchudzania to każdą budę można odchudzić jak się chce - są firmy które dorobią ci plastikowe podzespoły nadwozia, możesz wywalić wszystkie szyby i zastąpić je poliwęglanami, wypruć dużą ilość nie potrzebnej instalacji elektrycznej, zerwać wszystkie wyciszenia itp.

Jeżeli projekt był by długo terminowy można tak się bawić ale np. ja u siebie mam motor 4.2V8 wywaliłem to co zbędne i nie bawiłem się póki co w rozdrapywanie wozu a i tak na razie bardzo fajnie jedzie ( i z tego się cieszę )
chmiel25
Zgadzam się ze wszystkimi tylko że B3 ma inne zawieszenie (tańszy gwint) ale stare bo max 91 rok.
Avant to już b4 i całe tylne zawieszenie jest zamienne z A4 do 99/01 roku. I oczywiście dużo świeższe= mniej wyeksploatowane bo to rodzinne kombi, Wersje v6 maja mocniejsze zawieszenia akku z boku komory silnika. Wersje 2.6 najtańsze i najmnie zajechane.
pozdro
cowboy
jak zamawiałem gwint w H&R to cena jest taka sama do B3 jak i do S2

z przodu róznica to ucho pod łacznik stabilizatora.. aha i w przypadku nie S2 trzeba dopłacic za przeróbke kolumny tak żeby weszło grube tłoczysko bilsteina

w ogóle to przy obecnych cenach warto pomysleć czy baza B5 nie byłaby dobra...
noodl3s
CYTAT(cowboy @ Tue, 26 Apr 2011 - 15:50) *
w ogóle to przy obecnych cenach warto pomysleć czy baza B5 nie byłaby dobra...

Ceny są znośne. Tylko teraz pytanie ile taka B5tka waży w porównaniu do b3/b4.
chmiel25
B5 jest troche lżejsze od B4
cowboy
mysle że B5, a B4 są dość porównywalne pewnie koło 1450kg
istotne natomiast jest to że do B5 jest duzo gratów typu hamulce, gwint, rozpórki, body z RS4 itd
no i IMO B5 jeszcze wygląda swieżo, a B4 jeszcze nie tak kultowo jak B2

B5Q w cenie B2Q:


http://otomoto.pl/audi-a4-quattro-4x4-klim...-C18561933.html
andy_czarny
b5 to fajna opcja ale w b5 juz chyba nie mozna zapinac napedów guzikami tak jak w b4 mam racje ??
andy_czarny
Ktos wyzej pisal tez o upychaniu v8 4.2 do b4 czy do komory b5 tez to wchodzi bez wiekszego rezania??
rennen
CYTAT(andy_czarny @ Thu, 28 Apr 2011 - 02:11) *
Ktos wyzej pisal tez o upychaniu v8 4.2 do b4 czy do komory b5 tez to wchodzi bez wiekszego rezania??


Wg obecnej wiedzy szamanów nie.. . Powstało kiedyś jedno w niemczech to miało przód przedłużony o ok 10 cm. Wydaje mi się że będzie to możliwe z nowszymi silnikami z rozrządem z drugiej strony, ale wcześnie by o tym deliberować, bo motory drogie a że to głównie FSI to też mają pare bolączek wink.gif
Z0_RS2
CYTAT
Powstało kiedyś jedno w niemczech to miało przód przedłużony o ok 10 cm.


mówisz o budzie b5
zakopianin
Jakie charakterystyczne bolączki mają FSi , bo planuje zakup takiego silnika i wskrzeszenie go na standardowych wtryskiwaczach. Mógłbyś rozwinąć?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.