Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Szukam biorcy dla saabowego serducha
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Warpi
Witam
Szukam jakiejś fajnej lekkiej i taniej budy żeby go tam umieścić i właśnie się zastanawiam do czego będzie najłatwiej go przeszczepić.

typy:
Corsa A: fajnie bo najbardziej niepozorny, ale już stare i pewnie tuningowych gratów mniej już na rynku.
Corsa B: nowsza buda, lepszy dostęp do tuningowych części
Astra F: tania
Lanos: droższe ale świeższe auto i dość odporne na rdzę jak na koreańca
Kadett C: RWD, ale nie wiem jak się zachowa ten silnik przy umocowaniu go wzdłużnie

nad czym jeszcze można by było się zastanowić ? ewentualnie co będzie najlepsze z wymienionych ?
lagadula
Sejcento, centralnie.
K@rol
Mój typ to Astra F, popularne, pełno częsci,najlepiej kombi, albo van wink.gif




niezły sleeper cool.gif
Marlon
http://otomoto.pl/opel-corsa-corsa-tr-C17998260.html
Corsa A w sedanie jest piekna smile.gif
ju-by
Tak przy okazji - a w przyrodzie to wogóle występują Astry F które nie utleniły się przynajmniej w kilkunastu procentach? wink.gif
Co do wozu - a może Calibra? Czy za ciężka?
werladyn
Pakuj do jakiegoś 4x4 jeżeli ma to przy większej mocy jeździć ohmy.gif
Vectra A 4x4, wysra się skrzynka to ładujesz AWD od VAG'a
saab93
jak chcesz zeby to jechalo od 0km/h w gore dosc dobrze to tylko rwd albo 4x4

wkladali to do :

bmw e30
mazda miata (mx5) chyba taka mala
opel manta, ascona , astra , corsa

kadet rwd byl by ok jak masz tania bude i duuuzo czasu i kasy na dlbanie

pozdrawiam
Marlon
CYTAT(ju-by @ Sun, 20 Mar 2011 - 22:38) *
Tak przy okazji - a w przyrodzie to wogóle występują Astry F które nie utleniły się przynajmniej w kilkunastu procentach? wink.gif
Co do wozu - a może Calibra? Czy za ciężka?


astry się zdarzają w stanie przyzwoitym, kadetty wszystkie wygniły.


Warpi
no własnie chciał bym żeby to było jak najtaniej, ale nie chce też parcha któremu zaraz będzie trzeba wstawiać progi bo nie da się podnieść aby zmienić koła. a kadett, astra i corsa A już w większości do takich należą :/ ciężko będzie znaleźć calibrę z 4x4 w dobrych pieniądzach, vectra już prędzej. ale nie wiem jak z dostępnością części do zawieszenia i napędu do tych modeli. minus Calibry to najmniej cichociemna ze wszystkich.
rennen
Calibra jest najbardziej cichociemnym autem jakie można spotkać, w zeszłym roku spotkałem w miarę zdrową calibrę turbo i strasznie się zdziwiłem, bo nie przegrała od razu tylko walczyła gdzieś tam w lusterku tongue.gif - generalnie te co wyglądają jak zadbana seria zwykle są najszybsze, te ze spoilerami i neonami to chyba zawsze 2.0 8V z lpg na śrubę bo nie spotkałem takiej, która by jechała - wniosek jest dość przewrotny - chcesz być cichociemny to kup calibrę z agresywnym bodykitem i toną neonów - nikt się nie spodziewa że to w ogóle jedzie biggrin.gif

A tak poza calibrami to kupuj skrzynkę od omegi i rób coś w budzie RWD, ale chyba bmw wink.gif i nie chcę żeby zaraz wszyscy na mnie naskoczyli że w każdym temacie kup bmw, chodzi o to że trudno znaleźć budę od opla RWD która się do czegokolwiek nadaje, jak ma być jeszcze upalana z takimi mocami to nawet zdrowa buda kadetta C może nie wytrzymać wink.gif
Warpi
raczej odpada bo nie wytrzymał bym w calibrze ze spoilerami i neonami, upalania raczej nie będzie, chociaż jak już bym skończył to raz na jakiś czas przyjechał bym na Ułęż, mocy też nie będzie jakoś mocno dużo, jak by udało się zejść do 1000kg to wystarczyło by mi 250KM. a to można zrobić na seryjnych gratach samym wydechem i programem a za tym idzie mniejsza szansa na awarie.
Marlon
CYTAT(Warpi @ Mon, 21 Mar 2011 - 09:48) *
ciężko będzie znaleźć calibrę z 4x4 w dobrych pieniądzach, vectra już prędzej

Vectra A gniła strasznie, więc tania Viki 4x4 oznacza trupa.
dylson
Subaru justy/suzuki swift 4x4
Warpi
nie chce za bardzo rzeźby podobno do astry wchodzi bez większych przeróbek, skrzynie oplowskie tez niby pasują a to jest dobry argument bo moja już ma dość powoli,
a będzie jakaś różnica jeżeli silnik jest z 9000 a nie z 900/9-3 ? wiem ze w 900/9-3 jest inny kolektor wydechowy nie wiem jak z resztą.
Coobcio
CALI 4x4 Turbo, Jest ładna opływowa, nie zwśurzona i nie zgniła będzie jednak swoje kosztowała...
Ma skrzynię F28 która wydaje mi się że jak nie wsadzisz felg 17" i spieka to chociaż te 500Nm powinna spokojnie przyjąć...
kiwi
Mój typ yo Monza ...u zachodnich sąsiadów aż tak bardzo nie gniły ,w Polsce też pare egz. widziałem-jechałem ( mam wrażenie że nie bite lub dobrze naprawione Monzy,Rekordy E,Senatory A gniły mniej niż ich następcy omegi,senatory)
Rekord jest na sztywnym moście,senator i monza już nie...w 3,0 jako dawcy możesz spotkać szpere..auto jak na tak dużą gablotę nie jest super ciężkie <1400kg wink.gif
lagadula
Ja bym to wsadził do takiej Astry: http://otomoto.pl/opel-astra-1-4-classic-s...-C17621459.html I bedzię taki Top-Secret że głowa mała biggrin.gif
saab93
CYTAT(lagadula @ Tue, 22 Mar 2011 - 12:53) *
Ja bym to wsadził do takiej Astry: http://otomoto.pl/opel-astra-1-4-classic-s...-C17621459.html I bedzię taki Top-Secret że głowa mała biggrin.gif



tylko zalezy w jakie moce celujesz - dobrze wystrojony silnik z odpowiednim osprzrzetem
http://www.stcf.net/Tribute_2x4.pdf
( bosch 044 holset hx35 + remont silnika to 500 - 600 koni) w fwd to tylko na mile mozesz pokazac co i jak i powyzej 100km/h .... ale tez dobre ale rozwaz tez naped 4x4 np ( wloz to do audi quattro to bedzie killer i z miejsca i z rolki smile.gif
http://www.audiracing.co.uk/index.htm
np : nie jest to saabowy silnik tylko amerykanski short block v8 6.3 chyba ale veyron sie chowa :biggrin.gif
pozdr
bamboocha
ja właśnie zbieram fundusze na wsadzenie jakiegoś saabowego b2x4 do A200 10v z Q ale to trochę potrwa bo ostatnio ciężkie czasy
Warpi
nie no panowie nie mam takiego budżetu jak Nikolas czy evo11
co to mocy to będzie tyle ile uda się ugrać na seryjnych gratach czyli ok 250KM wiec FWD nie będzie jeszcze tak problematyczne.

ja bym to jeszcze widział w lanosie sporcie:


jednak to nowsza buda a większość części chyba pasuje od astry.
Niesmiertelny
http://otomoto.pl/opel-combo-now-oplaty-su...-C18083348.html wink.gif
k11
Ale mocne Combo już było smile.gif

r.
mihas66
Astry F nie zgniłej szukaj w niemcowni, u mnie w rodzinie taka jest z 95r lecz po 5 latach w Polsce ostatnio zaczęło ja brać na wiosnę, polskie egzemplarze to sama rdza... Jeśli ma być tania i nie pozorna buda to może nexia najlepiej HB... napęd 4x4 opla to raczej nie do silnika saaba bo silnik go zabije....
andy_czarny
sam szukalem info na ten temat i albo opel(ewentualnie lanos,nexia) albo bmw e30 z cala reszta bedzie duza rzezba a co za tym idzie duze koszty
Warpi
CYTAT(mihas66 @ Wed, 23 Mar 2011 - 21:58) *
Astry F nie zgniłej szukaj w niemcowni, u mnie w rodzinie taka jest z 95r lecz po 5 latach w Polsce ostatnio zaczęło ja brać na wiosnę, polskie egzemplarze to sama rdza... Jeśli ma być tania i nie pozorna buda to może nexia najlepiej HB... napęd 4x4 opla to raczej nie do silnika saaba bo silnik go zabije....

Wiem o tym, moja siostra ma astrę 93r od 4 lat sprowadzoną od Niemca to się na pierwszym przeglądzie diagnosta dziwił ze tak dobrze zachowana astra bo sam miał astrę a już teraz po 4 latach wyłazi rdza a siostra auto garażuje i robi rocznie nie więcej jak 2000km.
rennen
Moim zdaniem będzie mimo wszystko dużo rzeźby i problemów, dlatego nie warto wstawiać tego do budy typu astra.. Poszukaj czegoś rwd a jak na przód to chociaż corsa A albo coś niesamowicie lekkiego.. I też przez to skomplikowanie chyba nie warto trzymać mocy blisko serii, jak chcesz mieć lekko podkręcony silnik od saaba i latać sobie to kup za 4-5 tys zł saaba 900 a kwotę na swapa zostaw u Coobcia żeby ci jakąś suszarkę zapodał sporą biggrin.gif a jak chcesz się bawić - baw się na całego smile.gif
Walle
Widziałbym ten silnik w E30 lub jeśli FWD to Astra sprowadzona z miejsca gdzie łagodne zimy mają.
mihas66
Ciekawy projekt mógł by być z tym silnikiem centralnie w jakimś małym aucie tupu maluch....
andy_czarny
ktos wie moze co trzeba poprzerabiac zeby to do opla 4x4 podeszlo ??
Coobcio
CYTAT(andy_czarny @ Fri, 25 Mar 2011 - 20:38) *
ktos wie moze co trzeba poprzerabiac zeby to do opla 4x4 podeszlo ??

Chyba tylko wiązkę elektryczną tak to wszystko poza sprzęgłem w którym trzeba zrobić mix-a saaba z oplem jest PnP
Takie coś przerabiał Gule - trzeba się go dopytać o szczegóły...
szybciutki
zastanów się nad 4wd porządnie, moim zdaniem rwd w e30 da radę, tylko nie wiem jak dokładnie wygląda bmw vs GM, ale ten silnik mógłby w e30 zrobić robotę, a łatwiej znaleźć zdrowe e 30 niż opla - szczególnie z napędem na cztery łapy wink.gif

jeżeli faktycznie jest to łatwo wsadzić w e30 to moim zdaniem to kozak (e30 za dosyć niskie pieniądze mające potencjał na 500hp)
KOZAK!
Warpi
a czy przy wsadzeniu do e30 nie trzeba jakoś przerabiać miski żeby olej od smoka nie odpływał przy przeciążeniach ?
hz10
w sabie nie ma przeciążeń? laugh.gif
Reaper
hz10: a do e30 zamierzasz wlozyc ten silnik poprzecznie? smile.gif
michalp21
Warpi w widziałeś może ten silnik na oczy badź jak wyglada miska olejowa ? Bo taki ten temat prosty jest, bez urazy....
Warpi
CYTAT(michalp21 @ Sat, 26 Mar 2011 - 10:58) *
Warpi w widziałeś może ten silnik na oczy badź jak wyglada miska olejowa ? Bo taki ten temat prosty jest, bez urazy....


no widziałem, jeden siedzi jeszcze pod maską (B234E) a drugi z obrócona panewką (B204E) leży w garażu ale to ze ja spojrzę na to swoim mało fachowym wzrokiem to nic nie da, wiem ze niektóre silniki mają problem jak się je umiejscawia wzdłużnie i jakieś przegrody są wspawywane dlatego pytam czy ten silnik nie potrzebuje jakiś dodatkowych zabiegów.
Młody c20let
corsa b przyjmie go z otwartą maską corsa a będzie ciaśniej znacznie
w corsie b przy dobrej gumie i mocy 250KM bedzie miło i da radę tym pośmigać
Calibra 4x4 jak zadbać o skrzynkę to i ona wiele zniesie ale nie polecam tego auta(chodz sam mam hopla na jego temat) ze względu na wagę
wkładaj do corsy b i jak kasy będzie więcej to dożucisz do niej 4x4 a wtedy to mało kto zrozumie co się stało z pod świateł
hz10
CYTAT(Reaper @ Sat, 26 Mar 2011 - 10:53) *
hz10: a do e30 zamierzasz wlozyc ten silnik poprzecznie? smile.gif

oczywiście że wzdłuż, coś to zmienia w kwestii przeciążeń?miske trzeba przerobić tak czy innaczej żeby ominąć belke
Marlon
E30 z przednim napędem to by było coś naprawdę oryginalnego. BMW ma produkować FWD, niech znów Polak będzie pierwszy.
laugh.gif
rennen
http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...saab-power.html

tu jest sporo realnych informacji nt swapa do E30 i B234R RWD, między innymi że skrzynie z omegi padają już na seryjnej turbinie wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.