Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Audi 80 B1 albo B2
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
maattheew
Witam,

od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Audi 80 B1 lub B2. Póki co jestem na etapie zbierania funduszy więc nic poważnego ale mam kilka pytań na początek co i jak. Jeśli byłby w stanie mi tu ktoś pomóc byłbym bardzo wdzięczny. Zainspirowały mnie filmiki użytkowanika konradviper na YouTube smile.gif no i tak trafiłem tu. No więc tak chciałbym aby znalazło się tam quattro z czymś konkretnym pod maską. Czy buda musi być quattro czy da się to jakoś "przerobić" żeby było 4x4? Jak powszechnie wiadomo na allegro trudno znaleźć B2 w quattro a B1 to nie możliwe bo takich wersji nawet nie było z tego co mi wiadomo. Jaki silnik byście polecali aby tam włożyć? Nie chce nic z turbo bo jak się coś zepsuje to koszta wielkie. Z jakich modeli i co można zaadoptować do tego? Prosiłbym o konkretne odpowiedzi jeśli jest to możliwe. Aa zapomniałbym dodać że autko nie będzie użytkowane na codzień ani tym bardziej w KJSach czy na torze.

pozdrawiam
gelon
Pytanie jeszcze ile chcesz wydać na auto? smile.gif Quattro w B1 nie było. Znalezienie B2 quattro w dobrym stanie też nie będzie łatwe. Ośki nie ma sensu bo za dużo rzeźby. Jeśli nie interesuje Cię turbo w aucie to wolnychssaków jest pełno. Ale większość tutaj napisze że najlepiej będzie wsadzić V8 i też jestem za tym. Sam miałem B2 quattro,które wyremontowałem blacharsko i niestety sprzedałem bo plany się zmieniły. Na szczęście wpadło w dobre ręce i można je oglądać właśnie z V8 z dziale projekty wink.gif
maattheew
szczerze nie mam pojęcia jeszcze ile wydać, buda maksymalnie do 5 tyś chyba że B1 dało by się przerobić na quattro no to buda więcej wyniesie. Co do silnika odpowiadałoby mi takie V8 ABZ. Ale ogólnie to za dużo rzeźby jest z przerobieniem ośki na quattro tak? Czyli skupić się trzeba na poszukiwaniu B2 w quattro.
rennen
CYTAT(maattheew @ Mon, 14 Mar 2011 - 18:07) *
Aa zapomniałbym dodać że autko nie będzie użytkowane na codzień ani tym bardziej w KJSach czy na torze.


To już moja żona jaśniej wyraża swoje pragnienia wink.gif - do czego ma być to auto?
maattheew
takie drugie do zabawy, na jakieś zloty, albo polatać po mieście..
Marlon
hymm.
Chciałbyś zrobić sobie wynalazkowy projekt pt. B1 + quattro, a przerażają Cię koszta turbo.
Dziwne to moim zdaniem.

kiwi
W b1 raczej nie zmieścisz V8 ani nic co bez turbo ma jakotaką moc (może tylko VR5 20v 170 KM) ,bo komora jest na tyle krótka że nawet 4 cyl silnik wymagał umieszczenia przez fabrykę chłodnicy z boku .
Koszt 5 tyś pln na bude quattro b2 jest optymistyczny niestety w dzisiejszych czasach.Jak masz mądrego spawacza lub sam takim jesteś możesz kupić ładną oskę b2 ( 1,5 tyś pln) do tego b3 quattro 7A ( parchy od 3-4 tyś pln) przespawać podłogę tunel,bagażnik ...i masz na początek 170 KM b2 quattro z napędami( torsen centralny ),zawieszeniem,hamulcami ( 276mm) od b3 quattro ... dry.gif
specnaz14
nie lepiej, taniej , latwiej zeby miec 4 lapa do zabawy zakupic poprostu b3 quattro. Nic nie trzeba rzezbic z napedami. Moze buda nie tak ładna ale odrazu bez kombinowania jest quattro i dalej tylko silnik zapodac bez bawienia sie w przekładanie polowy samochodu.
maattheew
z B1 to było pytanie czy da rade quattro z V8 zmieścić, to że poskładam auto i ileś na nie wydam to raz a później koszta napraw ewentualnych też są ważne. Jak mam wydać majątek na auto a drugi majątek na naprawę to wole mniej kłopotliwe V8 gdzie nie jest tak dużo pracy i nie pochłania tyle pieniędzy co przy naprawie turbo a i brzmi inaczej. B3 też fajne i szłoby się nad tym zastanowić ale takie B2 jest o wiele wiele bardziej niepozorne biggrin.gif
Bielas
B2 modzi od jakiegoś czasu użytkownik Cowboy, zobacz jego temat. Z tego co pamiętam to on też przymierzał się do V8, ale ostatecznie poszedł w VR6T. Poczytaj co on pisał w swoim temacie, napisz do niego PW z ewentualnymi pytaniami i będziesz dużo mądrzejszy do co budy B2 quattro.
cowboy
B2 wcale nie jest niepozorne, niedługo zgniją zwykłe modele i pozostaną tylko wydumki

zakup B2 quattro to nie jest prosta sprawa, seriwsy polskie i zagraniczne czesze kilkanascie osob takich jak autor tego tematu

za 5 kPLN to raczej buda do grubtownego remontu, bez kolejnych 15 to nawet nie ma co podchodzić do wsadzenia V8, a juz zeby zrobić porządnie od podstaw takie auto..

skoro auto nie bedzie użytkowane na torze to jakie ma miec główne zastosowanie ?

moze znaleźć ładną B2 w ośce (np 2 doora) i zrobić jakieś mocne FWD, ewentualnie pomysleć o szperze jak dobre opony nie pomogą

zawsze można zbudować replikę tego auta na którym ja się wzoruję z jakimś wysoko kręcącym sie n/a ze stajni VAG w okilcach 200KM, w oście pewnie waga ponizej 1000kg moze dawac frajde



przynajmniej ja bym tak kombinował... ileż mozna z tymi V8 wink.gif

ewentualnie zapodać VR5 20V o seryjnej mocy 170KM
Marlon
ten VR5 to jest udany silnik, że tak polecacie? Nigdy w temacie VAG nie siedzialem, ale słyszałem raczej same niepochlebne opinie. Chyba też jest slabo, jeśli idzie o dostępność i części?
cowboy
VR5 jest pewnie tak samo nieudany jak VR6, gdzie najszybsze w Polsce FWD i AWD w street to były w zeszłym sezonie 2 golfy VR6T wink.gif
czesci do VRa pewnie tez trzeba z Japonii na zamówienie, bo przecież golfy VR6 to w PL rzadkość jak i ASO VAG nie mówiąc że na szrotach nic nie ma wink.gif

BTW ja tam polecam FWD i 190KM z jakiegoś 2.0 n/a, mozna iść ewentualnie w ITB jak w oryginale
k1991
A co Twoim zdanie takiego kosztownego jest w opcji wysypania się "czegoś" w aucie z turbo ?

Wiadomo, że V8 nie do zajechania, ale wiesz ile kosztują części eksploatacyjne (czyt. rozrząd itp.) do niego? ile kosztuje swap w porównaniu z innymi silnikami ? Może Jesteś tu właśnie, żeby się tego dowiedzieć, ale zanim napiszesz, że samochód z turbo to ogromne koszta to wypadało by się zorientować wcześniej co i jak.

Nie lepiej było by wsadzić np. 3B i najpierw nauczyć sie ogarniać serie, a później sukcesywnie zwiększać moc ? No chyba, że Twoje umiejętności na to pozwalają wink.gif
kremat0r
Jak dla mnie FWD i audi to dwa przeciwstawne słowa. Nie wyobrażam sobie audi bez Q. Sam może za jakiś czas zaopatrzę się w b3 z V8.
neranr1
Hehhe te pytanie z paskiem rozrządu mnie zabiło ! mega !! uważasz że w przejażdżkowozie ktoś będzie wymieniał rozrząd co 2 lata czyli 45 tyś km rocznie - kapota - ciekawe kto tyle nim nakręci ! ja bym proponował zaaplikować 1.8t ... do b3 quattro !bryła auta bez obrazy -to kibel ale mniej rzeźby będzie w każdym razie !
k1991
Cieszę się, że potrafię tak rozweselić. Założyciel wątku sam określił się i oznajmił, że chciałby w miarę tanio je eksploatować.

To co tak bardzo Cię rozbawiło... Może nie napisałem zbyt jasno, ale miałem na myśli to, że czytając, że samochód z turbo to "ogromne wydatki" przypominają mi się powiedzenia, że "wszystkie BMW są zajeżdżone" , "A samochody na F to badziew". Zapytałem Autora wątku, czy wie ile kosztuje eksploatacja różnych silników, skoro mówi, że z turbiną będzie drożej.

Pozdrawiam
kiwi
CYTAT(k1991 @ Tue, 15 Mar 2011 - 22:29) *
Cieszę się, że potrafię tak rozweselić. Założyciel wątku sam określił się i oznajmił, że chciałby w miarę tanio je eksploatować.

To co tak bardzo Cię rozbawiło... Może nie napisałem zbyt jasno, ale miałem na myśli to, że czytając, że samochód z turbo to "ogromne wydatki" przypominają mi się powiedzenia, że "wszystkie BMW są zajeżdżone" , "A samochody na F to badziew". Zapytałem Autora wątku, czy wie ile kosztuje eksploatacja różnych silników, skoro mówi, że z turbiną będzie drożej.

Pozdrawiam


Wiadomo o co Ci chodzi....rozrząd do V8 pi razy oko 1000...do 1,8 T 400pln ( to tylko orientacyjne porównanie)...V8 na Vemsie najmniej spali 15-taka na 100 w mieście 1,8 T 10 ( jazda emerycka w obu przypadkach) ...przy katach odpowiednio więcej....,oleju wchodzi więcej ,świec 2x więcej,przy grubszej naprawie wszystkiego 2x więcej .....V8=drożej....ale przeliczając to na KM V8 do pewnej granicy wyjdzie taniej 280KM papierowych ( pare zdechło ) masz w pierwszych 4,2 które można gołe kupić za 1000...przy 1,8T żeby dobić do 250KM trzeba już pare złotówek wydać . wink.gif

Do autora wątku widziałeś komore w B1 ??Wiesz ile kosztuje ładne B1??

B1 KLIK
neranr1
Z Kiwim się zgodzę - dokładnie za golasa V8 tauzena a teraz pytanie skrzynia sprzęgło alternatory i inne divajsy typu wiązka zegary a nawet jeżeli zaoszczędzisz te kilka groszy na gratach to koszty tankowania po chwili wyrównają cenę dry.gif
kremat0r
Jak Ci padnie V8 to kupujesz całe kolejne w cenie dobrego whiskey.
cowboy
panowie, zejdzice na ziemie

V8 za flache wisky, zapytajcie kogoś kto zrobił takie auto ile kasy idzie zeby auto zrobić w miare porzadnie nie na trytytkach
ile trzeba kasy żeby takie B2 ładnie wyglądało i bezpiecznie dało sie nim jeździć z mocą 300KM

pomysł V8 w B1 jest totalnie absurdalny, zresztą przykład wrzucony przez Kwiw B1-ki pokazał o co chodzi, to cult na zloty, mozna cos ewentualnie modzic klasycznie w n/a i ITB

najtaniej wyjdzie B3 quattro i V8 ale to minimum 15kPLN trzeba szykowac zeby to jakoś jeździło do przodu, nie mówię juz o porządnych hamulcach, oponach, malowaniu

poptrzcie w temat wojtka_GTX, ile to kasy idzie żeby doprowadzić do ładu B3qV8

w takich projektach sumy nie 10-20 tys ale 2,3,4,5 razy tyle jesli się chce porządnie odbudować auto

tak naprawde to nie bardzo wiadomo jakie poriorytety ma załozyciel tematu, czy auto ma ładnie wyglądac w stylu cult, czy ma zapier....?
specu
Zadzwoń albo napisz do guziora zna koszty coś Ci doradzi ,a i 2.8 v6 sie gdzieś pod scianą znajdzie..
rennen
CYTAT(kremat0r @ Wed, 16 Mar 2011 - 08:14) *
Jak Ci padnie V8 to kupujesz całe kolejne w cenie dobrego whiskey.


V8 za flaszkę whisky do remontu za skrzynkę whisky.. już nie wspomne o tym jak "łatwo" się wyjmuje, jak łatwo się odkręca zardzewiałe śruby zapieczone od X lat i jak prosto się wkłada silnik i osprzęt w budę i mocowania gdzie nigdy go miało nie być.. to nie jest tania ani łatwa zabawa tongue.gif nawet jak się robi to samemu
gelon
Wciąż jednak nie wiadomo do czego tak naprawde auto ma służyć i ile założyciel tematu chce wydać. Najlepiej,choć też nie łatwo znaleść B3 quattro w ładnym stanie z motorkiem 2.3 20V i popajtać się tym smile.gif V8 ani turbo tanie nie będzie napewno.
noodl3s
Podepnę się pod temat. Co lepiej na początek (przed docelową zmianą na V8) kupić:
b3 q z 2.3 20v czy też może b4 q z 2.8 V6?
Pytam zarówno pod kątem części które musiałbym wymieniać przy SWAP'ie na ABZ'ta jak też i w prowadzeniu tych obu aut po torze z seryjnym silnikiem. Być może, zanim ogarnę zawias, będę musiał jeździć z seryjnym motorem.
kremat0r
V8 za flaszkę whiskey chodziło o to że jak już auto będzie jeździć z tym V8. To jak motor padnie to "nowy" nie kosztuję tyle co np hondowskie silniki gdzie za 200KM płaci się 10tyś smile.gif.
kiwi
CYTAT(noodl3s @ Wed, 16 Mar 2011 - 14:35) *
Podepnę się pod temat. Co lepiej na początek (przed docelową zmianą na V8) kupić:
b3 q z 2.3 20v czy też może b4 q z 2.8 V6?
Pytam zarówno pod kątem części które musiałbym wymieniać przy SWAP'ie na ABZ'ta jak też i w prowadzeniu tych obu aut po torze z seryjnym silnikiem. Być może, zanim ogarnę zawias, będę musiał jeździć z seryjnym motorem.


Jak kupisz 2,3 20v to później lepiej się swapuje 2,2 20VT ...V6 lepiej pasuje pod swap V8 ( serwo,akumulator ,chłodnica są na w miare docelowym miejscu)

Silnik V6 jest lżejszy od R5 ..krótszy więc na torze może być korzystniej...ale z autopsji \ci powiem że większość bierze olej i nie trzyma mocy ,dlatego musiałem robic głowice i dla spokoju ducha pierścienie i panewki wink.gif
ZiG
CYTAT(kremat0r @ Wed, 16 Mar 2011 - 15:14) *
V8 za flaszkę whiskey chodziło o to że jak już auto będzie jeździć z tym V8. To jak motor padnie to "nowy" nie kosztuję tyle co np hondowskie silniki gdzie za 200KM płaci się 10tyś smile.gif.


Ceny hondowskich h22a czy serii C są stosunkowo niskie. Chyba o nich zapominasz smile.gif
PGS
Podepnę się pod temat.

Potrzebuję auta:
- na tor/kjs
- do luźnego upalania, bez spinki o "garnki" wink.gif
- aby podszkolić swoje mierne umiejętności za kierownicą
- taniego w zakupie i doprowadzeniu do używalności
(zamknięcie się w 10-15k pln przed pierwszym startem, byłoby bardziej niż mile widziane)
- przyzwoitego, jeżeli chodzi o dalszą eksploatację (ceny/dostępność części)
- chętnie czteropęd
- nie musi wyglądać

Jednym z kandydatów jest oczywiście 80tka w quatro (b2/b3/b4?)...
turbo/na?
wszelkie opinie mile widziane.
rennen
CYTAT(PGS @ Sun, 10 Apr 2011 - 18:37) *
Podepnę się pod temat.

Potrzebuję auta:
- na tor/kjs
- do luźnego upalania, bez spinki o "garnki" wink.gif
- aby podszkolić swoje mierne umiejętności za kierownicą
- taniego w zakupie i doprowadzeniu do używalności
(zamknięcie się w 10-15k pln przed pierwszym startem, byłoby bardziej niż mile widziane)
- przyzwoitego, jeżeli chodzi o dalszą eksploatację (ceny/dostępność części)
- chętnie czteropęd
- nie musi wyglądać

Jednym z kandydatów jest oczywiście 80tka w quatro (b2/b3/b4?)...
turbo/na?
wszelkie opinie mile widziane.


no to 2.3 20V quattro chyba będzie najlepszym wyborem, idzie to kupić w granicach 5-6, za 10 sobie zrobisz hamulce, zawias, doprowadzisz wszystko do ładnego stanu i wstawisz jakieś kubły, kupisz trochę kół, opon i może nawet styknie na klatkę.
theone
takie może być do sprzedania.. ładna, sztywna, prosta buda!!!
http://www.klasyczny.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=63
info na pw
rennen
CYTAT(theone @ Tue, 12 Apr 2011 - 18:30) *
takie może być do sprzedania.. ładna, sztywna, prosta buda!!!
http://www.klasyczny.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=63
info na pw


To jest ośka więc zupełnie bez sensu, a szkoda bo buda ładna smile.gif
Z0_RS2
Wystarczy poszukać naprawdę jest tego sporo tylko trzeba chcieć. cool.gif

poprę w 100% cowboya że 15 tys to jest trochę mało na tak wielki zakres prac i modyfikacji jak co niektórzy piszą.


pozdr
Javie
CYTAT(noodl3s @ Wed, 16 Mar 2011 - 14:35) *
Podepnę się pod temat. Co lepiej na początek (przed docelową zmianą na V8) kupić:
b3 q z 2.3 20v czy też może b4 q z 2.8 V6?
Pytam zarówno pod kątem części które musiałbym wymieniać przy SWAP'ie na ABZ'ta jak też i w prowadzeniu tych obu aut po torze z seryjnym silnikiem. Być może, zanim ogarnę zawias, będę musiał jeździć z seryjnym motorem.

Był sto lat temu temat i wyszło, że B3 ma lepszy zawias i sztywniejszą bude (sztywna ściana za tylną kanapą - bak). Nawet nie wiem, czy to nie w temacie guziora albo cowboya nie było.
Z0_RS2
B3 ma lepszy zawias od b4 hmm a może ktoś to naświetlić bardziej bo jeżeli mowa o coupe to są takie same a różnice wynikają tylko z materiału jakie zostały zastosowane. Ale jak są jakieś inne kruczki chętnie bym poprosił o wypowiedz kogoś kto wie na 100% z góry dzięki ponieważ nie mogłem znaleźć w żadnym z wątków.

pozdr
PGS
a co powiecie na to?

http://motoallegro.pl/audi-80-b4-competiti...1586632399.html
grU
competition ciężko wyrwać poniżej 10k zł o ile mówimy jakimś sensownym modelu, a ten tutaj widać że walony tył przód i nie wiadomo gdzie jeszcze. Ogólnie jechałem takim to nie czuć za bardzo tych 140 koni, deczko za mało na ta masę i 4x4 ale jeśli by tam siedziało coś większego to na prawdę było by to fajne auto. No i pali strasznie dużo na to co oferuje.
Wojtek_GTX
CYTAT(cowboy @ Wed, 16 Mar 2011 - 10:45) *
panowie, zejdzice na ziemie

V8 za flache wisky, zapytajcie kogoś kto zrobił takie auto ile kasy idzie zeby auto zrobić w miare porzadnie nie na trytytkach
ile trzeba kasy żeby takie B2 ładnie wyglądało i bezpiecznie dało sie nim jeździć z mocą 300KM

pomysł V8 w B1 jest totalnie absurdalny, zresztą przykład wrzucony przez Kwiw B1-ki pokazał o co chodzi, to cult na zloty, mozna cos ewentualnie modzic klasycznie w n/a i ITB

najtaniej wyjdzie B3 quattro i V8 ale to minimum 15kPLN trzeba szykowac zeby to jakoś jeździło do przodu, nie mówię juz o porządnych hamulcach, oponach, malowaniu

poptrzcie w temat wojtka_GTX, ile to kasy idzie żeby doprowadzić do ładu B3qV8

w takich projektach sumy nie 10-20 tys ale 2,3,4,5 razy tyle jesli się chce porządnie odbudować auto

tak naprawde to nie bardzo wiadomo jakie poriorytety ma załozyciel tematu, czy auto ma ładnie wyglądac w stylu cult, czy ma zapier....?


Jestem w trakcie odbudowywania Audi Coupe B4 Quattro z motorem V8
Więc jak by co służę pomocą :-)
Silniki typu ABH, AEC czy ABZ w naprawdę całkiem niezłym stanie to taniocha w porównaniu do 2.2T20V podczas zakupu jednostki.
Co prawda nie wiem ile kosztują w ASO podzespoły do AAN czy 3B ale głupia rolka od wiskozyGEneralnie polecam do V8 to wydatek 950PLN, tylny uszczelniacz wału 980 , do silnika wchodzi 7 litrów oliwy, 8 świec zapłonowych, kompletny rozrząd ze 3 razy droższy niż do R5 (no a nie wyobrażam sobie wsadzenia silnika bez wymiany) itp.

=

B2, B3 jak i B4 z silnikami V8 naprawdę zacnie jeżdżą i dają właścicielowi dużo frajdy ale ... są mocniejsze wozy
Zakup budy B3 czy B4 jak się dobrze poszuka to nie mega wydatek - polecam budę typu SEDAN chociaż sam mam coupe
Zakup jednostki V8 też nie wymaga dużego nakładu
Ogarnięcie tego od podstaw, nie jest dużym problemem (finansowym) - oczywiście jeżeli się to robi samemu (na większość problemów już mam patenty)
Na seryjnym ECU tez jeździ zacnie - co prawda mam w planach VEMS P&P

Generalnie polecam B3 czy B4 z motorem V8 ale też nie neguję aut z sercem Turbo bo tez jest mega Fun
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.