Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: e30 vs e36
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Zun
Witam

Jak mocno różni się od strony zawieszenia e30 od e36 ? O ile lepiej e36 się prowadzi ? Czy same główki są zamienne ? Ogólnie jak się w bmw zamieniają główki między sobą ? Czy można np założyć główkę z e34 do e30 bądź do e36 ?
Pytanie bierze się stąd iż zamierzam przy budowie auta wykorzystać cały tyny wózek z bmki , nie wiem tylko jakiej bmki szukać - zależy mi na tym , żeby auto prowadziło się jak najlepiej i miało szperę - stąd pytanie o zamienność główek. Bardzo proszę o wyrozumiałość wink.gif
Grzesi(E30)k
Jako wielki fan E30 mówię że...E36 ma lepszy zawias.

1.tył jest na wielowahaczu jakby i już w serii można podziałać z negatywem etc.
2.przód niby ta sama ideologia ale jest lepsza dostępność zawieszeń, no i tez w serii ma regulacje negatywu. W e30 będzie to zawsze jakaś rzeźba (ale da się ofc)

Wadą jest to że wózek tył z E36 zajmuje sporo miejsca względem E30.



Z dyframi jest mniej więcej tak:
Do E30 pasuje od E30, E34 z silnikami M20, M51, M40, M43) oraz z E36 Compact.

Do E36 chyba tylko z E36

Wiadomo w obu przypadkach podział na małe i duże głowy itd.
duchu22
Do e36 pasuja tylko mosty z e36(nie compact), a do e 30 pasuja mosty z e34 na 4 sroby+dekiel z e30. Dodatkowo jezeli chcesz przeszczepic to zawieszenie do innego auta jak wnioskuje z posta to e30 jest bardziej kompaktowe - belka i mocowanie dyfra natomiast e36 mocowanie wahaczy pod progami wozek na 4 sroby.
Zun
CYTAT(duchu22 @ Thu, 10 Mar 2011 - 07:27) *
Do e36 pasuja tylko mosty z e36(nie compact), a do e 30 pasuja mosty z e34 na 4 sroby+dekiel z e30. Dodatkowo jezeli chcesz przeszczepic to zawieszenie do innego auta jak wnioskuje z posta to e30 jest bardziej kompaktowe - belka i mocowanie dyfra natomiast e36 mocowanie wahaczy pod progami wozek na 4 sroby.


W takim razie wybór chyba padnie na e30 , właśnie ze względu na rozmiar wózka , szczególnie , że jak mówicie zawias w e36 wychodzi mocno do przodu , co jest niekorzystne. A jak ze szperami , łatwiej znaleźć e30 z lsd czy tez e36 ? Od kiedy w e30 byly stosowane silniki dohc (chodzi bardziej o wage niż o ilosc zaworow wink.gif ).
Grzesi(E30)k
Ze szperami różnie ale zaobserwowałem że do E30 jest większy wybór przełożeń z racji że pasują i z E36 i z E34 biggrin.gif

Jedyne dwuwałkowce w E30 to silnik M42 z popularnego 318is oraz S14 z 320is lub M3 - rzadki towar i drogi.


Ale nic nie stoi na przeszkodzie wsadzić M50, M30 czy M52 (cokolwiek ,BMW to klocki lego dla dużych dzieci)
Zun
Że silnik można włożyć to każdy wie wink.gif Ale chodzi o ograniczenie kosztów. Kupując dawce chciałbym użyć wszystkie części właśnie z niego , a nie kupimy e30 z ktorej uzyje wieksozsc czesci a i tak silnik trzeba bedzie szukac gdzie indziej sad.gif Myslalem ze w e30 pod koniec produkcji wkladali juz te same silniki co w e36.
Driftman
Popatrz na allegro w jakich fajnych cenach są E30 po swapie i się nie zastanawiaj. Ale lepiej prowadzi się E36 i masz m50 m52 w serii
Zun
a tak troche z innej beczki - jak wyglada wozek w e34 - wiekszy jest znacznie ?
Grzesi(E30)k
Wahacze są sporo szersze wg moich info. Za to belka jedna chwała co w E30 i to w sumie widać jak się zerknie pod E30 i E34
Zun
Taaa , ogladalem zdjecia wszystkcih belek na allegro wink.gif ale na zdjeciu nie zawsze da sie dobrze proporcje ocenic . w moim projekcie najwazneijsze w sumie jest to , zeby belka byla jak najwęższa , niestety każda z nich jest szeroka , najwęższa wygląda ta z e30 wink.gif
Blacha
Belka w e30 ma tę samą szerokość co e28 (a przez to, chyba bo pewien nie jestem, taką samą jak w e34).
Miałem kiedyś oba auta i mierzyłem odległość pomiędzy środkami tuleji mocujących bo rozważałem taki mod na 5x120
Co do geometrii tyłu w e30 jest kilka modów które można zastosować i ustawić kąt na zero
Grzesi(E30)k
Wystarczy zerknąć na E30 i E34 od spodu. W E30 kraniec belki jest praktycznie przy samym progi ,a w E34 kilka dobrych cm dalej. Za to wahacze już są mocno szersze.


Wąsko będzie faktycznie na zestawie z E30.
duchu22
Mam e30 i e34 jak chcesz to w poniedzialek pomierze belki. Pozdrawiam
rpautosport
CYTAT(Zun @ Wed, 09 Mar 2011 - 23:13) *
Witam

Jak mocno różni się od strony zawieszenia e30 od e36 ? O ile lepiej e36 się prowadzi ? Czy same główki są zamienne ? Ogólnie jak się w bmw zamieniają główki między sobą ? Czy można np założyć główkę z e34 do e30 bądź do e36 ?
Pytanie bierze się stąd iż zamierzam przy budowie auta wykorzystać cały tyny wózek z bmki , nie wiem tylko jakiej bmki szukać - zależy mi na tym , żeby auto prowadziło się jak najlepiej i miało szperę - stąd pytanie o zamienność główek. Bardzo proszę o wyrozumiałość wink.gif


Do jakiego auta chcesz zamontować to tylne zawieszenie od BMW? Po czym ma się jak najlepiej prowadzić to auto? Nawet najlepsze zawieszenie nie pomoże, jeśli rozkład masy będzie nieodpowiedni. Jeśli już mowa o BMW to E36 bez kuracji odchudzającej nie jest aż tak bardzo konkurencyjne w stosunku do E30. Liczą się jeszcze preferencje kierowcy. Jeden woli nerwowe E30, drugi łagonie prowadzące się E36. A dyfry to żaden problem. Najważniejsze, że sam mechanizm szpery można założyć do E24, E28, E30, E34, E36: http://bmwfans.info/parts/catalog/33141209653/
markus344
temat jest głębszy bo dotyczy zawieszenia a tym samym felg i hamulców.
Jestem fanem e30 ale wiele bym dał by mieć tył zawieche z coupe e36.Musiałem przeszczepić z z3 2.8- bo to najlepsze rozwiązanie dla e30-ek jeśli chodzi o tył -jeśli chodzi o przyczepność. Uwielbiam tę nerwową e30 - ale brak felg 4x100 lub ciężko coś dobrego znaleźć - brak hamulców na oryginalne lagi e30 , -skręt -maglownica e30 to wszystko pozostawia dużo do życzenia a np: m3 e36 tylko 3.0 magiel bije na głowe wszystkie magle - można zrobić fasolki do ustawiania negatywu itd Ja z e30 zrobiłem e36 przó i z3 2.8tył - poszerzenia m3e30 i uspokoiła się wyjątkowo - jest uspokojoną e30,-ale dalej ma w sobie te e30 nie okrzesana dziczyzna-najtrudniejsza do opanowania z rodziny bmw. W e36coupe już czuję się jakbym miał czas na wypicie kawy przy akrobacjach a w e30 musisz tańczyć jak ona bo jeden błąd i ..... po prostu e30 mało wybacza - albo motoryzacja albo e36coupe - choć tak na prawdę dopiero e46 jest uspokojone w pełni e36jeszcze można się pobawić,-ale z kolei wygląd tureckiego kebaba mi zupełnie nie odpowiada -dlatego e30 do końca u mnie choć zawsze będę dążył do ulepszania zawieszenia w e30- tak jak napisał kolega wcześniej wszystko da radę ominąć -przyżeźbiś itp.
więc zależy tak na prawdę czego szukasz i czego chcesz wymagać od zawieszenia i jakie masz plany co do hamulców i felg. wtedy można wszystko dopasować pod własne potrzeby
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.