Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M73 V12 swap
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
rennen
Szukałem podobnych tematów ale o swapie do serii 3 nic nie znalazłem.

Tak się składa, że mogę mieć cały silnik, skrzynię itp z 750 e38 za bezcen praktycznie - czy ktoś to już swapował?

Wygląda fajnie smile.gif i jak obejrzałem na żywo to zachciałem go mieć wink.gif - zdaje sobie sprawę, że silnik nie należy do najbardziej ekonomicznych czy łatwych do tuningu i do tego jest spięty z automatem, ale proszę nie pisać że lepsze będzie V8, S50 albo coś innego. Czy ktoś już pakował to 5.4 do E36 lub E30? Nie chodzi o najlepszy czas do setki ani katowanie na torze, tak żeby mieć auto na niedziele do kościoła z zapasem mocy żeby bezpiecznie wyprzedzać w trasie z ładnym dźwiękiem w tle wink.gif

Po 1 - czy łatwiej to wsadzić do E30 czy E36, akurat mam obie budy w ładnym stanie więc można wybrać a lubie oba modele. Jak z serwisowaniem? Mimo że auto będzie robiło małe przebiegi i nie będzie użytkowane na codzień wolałbym by nie trzeba było rozkręcać pół auta by np wymienić świece..

Po 2 - czy ten silnik jest obiektywnie dobry? Trudno znaleźć mimo wszystko kogoś kto zrobił dużo kilometrów bmw 750i, czy są jakieś typowe awarie lub problemy z nimi?

Po 3 - czy da się go połączyć z manualną skrzynią? W internecie czytałem że ludzie łączą silniki v12 ze skrzyniami od E34 tds ale jak to bywa informacje były raczej skąpe.. No i ewentualnie jak ktoś twierdzi że poradziłby sobie z tą robotą to czekam na oferty na PW.
Marlon
popatrz, że silników BMW V12 M73 jest na Alledrogo na pęczki, w cenie ok. 1000pln. coś to znaczy... np. że silniki są tak tanie bo wymagają kosmicznego nakładu na remont.
Do e30 się mieści, kiedyś był w polsce projekt gdzieś z wielkopolski, gość jest tu na forum (Dusiciel? może pokręciłem coś). Pamiętam, że miał problem zmieścić z przodu chłodnice, więc wylądowała w bagażniku smile.gif potem strzelił dacha na torze, dalszych dziejów nie znam. Widziałem jakiś projekt w którym jednak dało się upchnąć wszystko pod maską E30
rennen
To że się mieści wiem - są w internecie zdjęcia i filmy zarówno e30 jak i e36, pytanie tylko gdzie lepiej i łatwiej no i kto u nas to ewentualnie zrobi. Co do motorów z allegro to nie martwie się tym, mam dostępny silnik który wiem z czyjego auta pochodzi i jest w idealnym stanie smile.gif
m!xeR
kiedyś chyba na allegro wisiała e36 właśnie z v12 bmw...nawet link do aukcji przewinął się przez to forum w ramach ciekawostek przyrodniczych. Był to twór jakiegoś zagranicznego tunera a więc na pewno się da ale...zwróć uwagę jakie są problemy przy swapie v8 do e36 a teraz dodaj do tego jeszcze 2 cylindry na długość więc łatwo nie będzie imho dużo lepiej w tym temacie sprawdzi się buda e30 z body m3 i tutaj patrz np. projekt jeżdżący w ekipie gt-board e30 me v10;]

edit : po napisaniu posta przypomniałem sobie,że chyba kiedyś na allegro widziałem e32 v12 z manualem...ale nic sobie za to nie dam uciąć
Chris320
Miska olejowa w M73 będzie pasowała w e30 ,w e36 nie bardzo.W e30 maska jest płaska , a w e36 opada w dół z przodu - czyli potrzeba przerobić maskę bo nie zamkniesz (garba trzeba dodać )-sam silnik jest dość wysoki.Wymiana świec obojętnie w jakiej budzie będzie koszmarem-w e31 trzeba się nagimnastykować z 2,a jak się ma webasto to z 4 świecami ,w e30 będzie jeszcze ciaśniej.Servo hydrauliczne eż trzeba gdzieś zmieścić.
Sam silnik jeśli faktycznie zadbany to fajna sprawa,od czasu jak mam V12 to nie chcę nic innego.Ale pamiętaj M73 to silnik "raczej wolnoobrotowy"taka większa supereta-duży moment z dołu i zdaje się kręci tylko do 5300obr/min (starsze M70 do 6000) więc dźwięku jak ferrari nie osiągniesz-choć można z wydechem popróbować.
Istnieje możliwość złożenia bloku z M73 z górą od M70-podobno ma to przynieść parę koni i niutonów-narazie nie sprawdzone jeszcze na hamowni.
Oryginalnie nie było M73 z manualem,ale ten z 850i z M70 mechanicznie podejdzie,tylko nie wiem jak z elektroniką ,ale to przypuszczam do zrobienia-albo z 850 z manualem przełożyć wiązkę i komp.
Puz zakładał V12 do e34 i zmieniał na manuala.

P.S.Rennen jeśli byś zrezygnował z projektu może byłbym zainteresowany zdrowym M73 za dobrą kasę wink.gif
Terror
szukaj w www.bmw-klub-poznan.pl

uzytkownik LeonVanos czy jakos tak on przeprowadzal takiego swapa do e30 cabrio

wiem ze auto jezdzilo i chyba jezdzi nadal

Performante
Panowie, to e36 (opisane było jako M3) z silnikiem V12 to "my" sprzedawalismy za czasu handlu samochodami.

Auto to był wytwór firmy tuningowej. 5.4 V12 spięte z manulem z 850i.
Samochód należał do właściciela Autohausu Harmstorf Hamburg, z którym współpracowaliśmy w latach świetności.
Ogólnie sprzęt prezentował się bardzo profesjonalnie w kwestii wykonania i naprawdę super jeździł. Na temat jego bezawaryjności cięzko mi cos powiedziec, poniewaz to auto wiecej stalo jak jezdzilo. Mysle jednak ze nie byl to idalny pomysl bo powstaly tylko dwie sztuki w tej firmie.

Co do samego silnika, to miałem takie coś w 750i e38 po liftingu. Pomijając kwestię ekonomii jeździło to bardzo przyjemnie szczególnie w trasie. Nissan 350z EU nie odchodził zbytnio.

Problemy z jakimi ja się napotkałem to układ chłodzenia. Rozrywało mi węże. Silnik sam w sobie pracował super, ale auto miało mały przebieg - 130000km.
Z rozmów z zaprzyjaźnionymi serwisami BMW nikt nie lubi naprawiać tego silnika. Pomijając cene wymiany uszczelki pod którąś z głowic, ciężko znaleźć chętnego, który nie chce demontować silnika do tej operacji.
Nie wiem na ile to sprawdzona teza, ale podobno jest to połączone R6 z osobnym komputerem dla każdego rzędu cylindrów.
Silnik kręci się w okolice 6krpm, nie 5300.

Mimo ze wszyscy wolą sprawdzone v8 w 740i to V12 w e30 zagwarantuje mase emocji - ale przydałby się manual.
Chris320
Ok.Faktycznie kręci do 6k obr/min , ale moc max. osiąga przy 5300 - o to mi chodziło.
Tak,posiada po jednym sterowniku na każdy rząd cylindrów , a oprócz tego jeszcze trzeci sterujący przepustnicami-przy manualu jest inny ten od przepustnic...ale to pewnie można obejść.
rennen
No właśnie potrzeba zakupu oryginalnego manuala z serii 8 podniesie koszty znacznie i utrudni całą operację w znacznym stopniu. Bo dostępność jest znikoma przez co ceny są wysokie, a poza tym załóżmy że pojeżdżę jeden sezon i np dwójka zacznie ciężko wchodzić i co wtedy. Dlatego kombinuje jakby to zmontować na innej skrzyni od jakiegoś diesla bmw, bo obroty nieduże i dużo momentu to powinno ładnie grać. Tak czy tak mimo trudności zabieram się za ten projekt, najwyżej na początku pojeździ na fabrycznym automacie, nie powinno być tak źle w lekkiej budzie na 5 biegach tym bardziej że auto nie ma służyć do wyścigów.
Terror
rennen sprawdz PW wink.gif
kremat0r
Weź dzwon z automatu i przyspawaj do skrzyni z m30b35 smile.gif Taki mod był "u nas" na poznańskim forum.
Same skrzynie są tanie i problemu z dostępnością nie ma. Są też w miarę pancerne.
Chris320
CYTAT(rennen @ Sun, 13 Mar 2011 - 12:20) *
Tak czy tak mimo trudności zabieram się za ten projekt, najwyżej na początku pojeździ na fabrycznym automacie, nie powinno być tak źle w lekkiej budzie na 5 biegach tym bardziej że auto nie ma służyć do wyścigów.

W e30 tunel na skrzynię będzie za mały...bez cięcia raczej się nie obędzie,no ale z manualem 6 biegowym też miałbyś to samo.
W każdym razie życzę powodzenia,ja mimo że mam e30 i dodatkowo prawie całe e31 manual na części nie skusiłem się na swapa.
rennen
No tylko większość z tych projektów i patentów jest do silnika M70 5.0 a nie M73 5.4.. tak czy tak powoli ruszamy z monster garage tongue.gif akuat się ciepło zrobiło to będą weekendy przy grillu piwku i krzesaniu iskier wink.gif czyli to co tygrysy lubią najbardziej
Driftman
trzymam kciuki zrób dużo zdjęć i opisuj cały projekt

pozdro
Rafciu
Też trzymam kciuki i dawaj znać o co kaman smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.