Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: HONDA INTEGRA TYPE-R vs BMW M3 E36
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
NowySR
Witam nareszcie nadszedł czas zakupu wymarzonego autka biggrin.gif w gre wchodza tylko te dwa:

Honda Integra 3 Type -R 200KM
Bmw M3 E36 321KM

Autko do codziennej jazdy i do 1/4 nie mówie tu o profi zawodach raczej o nocnych wypadach biggrin.gif co do tuningu to raczej niewielkie modyfikacje typu dolot wydech nic wiecej nie bedzie grzebane.

Interesuje mnie na co zwrócic uwage przy zakupie , co czesto sie sypie w tych autkach? najlepiej gdyby ktos dał jakies porównanie bo po necie krazy duzo filmików gdzie type-r klepie M czy tak naprawde nie ma az tak duzej róznicy w osiagach mimo dosc duzej róznicy w mocy i Nm? Chetnie tez zobacze jakies godne zainteresowania pewne egzemplarze mozna wklejac linki.
Gr00bY
Nie da się tego porównać. To tak jakbyś chciał porównać Sung Hi Lee do Teresy Orlowsky.
!kuchar
To dwa prawdziwie sporotwe auta ale z innej parafii. Przede wszystkim napęd rwd w BMW no i 'troszke' mocniejsza jest jednak M'ka...seria vs.seria to ITR raczej odstaje troche osiagami szczególnie po zapięciu 4 biegu. Koszty utrzymania ITR'a zdecydowanie mniejsze.
artix
taki ITR dostaje juz od pierwszego biegu niezle baty , a jak M3 zapina 4- bieg to juz dawno zapomnialo z czym w ogule sie uatawialo biggrin.gif

CYTAT(!kuchar @ Thu, 03 Mar 2011 - 21:32) *
To dwa prawdziwie sporotwe auta ale z innej parafii. Przede wszystkim napęd rwd w BMW no i 'troszke' mocniejsza jest jednak M'ka...seria vs.seria to ITR raczej odstaje troche osiagami szczególnie po zapięciu 4 biegu. Koszty utrzymania ITR'a zdecydowanie mniejsze.

Just
CYTAT(NowySR @ Thu, 03 Mar 2011 - 20:59) *
najlepiej gdyby ktos dał jakies porównanie bo po necie krazy duzo filmików gdzie type-r klepie M czy tak naprawde nie ma az tak duzej róznicy w osiagach mimo dosc duzej róznicy w mocy i Nm? Chetnie tez zobacze jakies godne zainteresowania pewne egzemplarze mozna wklejac linki.


Sklepac, to Type-R moze "hamerykanskie" M3 E36 czyli 240 konna scieme udajaca prawdziwe, europejskie M3.
Gr00bY
Chyba że się pojedzie do Wróbla albo na ryki to sprawa nie jest już taka oczywista. Na ciasnych, technicznych próbach ktoś kto nie jest Stigiem na pewno szybciej pojedzie ITRem...
Mati79
jesli głownie nocne wypady i czasem 1/4 mili to napewno szybsze bedzie M3 ale jesli doszłyby wypady na zakręty to ITR'a warto rozwazyc !!!
kosiniak
badz Mezczyzna smile.gif wiecej pisal nie bede smile.gif
Just
Dorosnij, nie jezdzij na recznym, dawaj w piz*** hehe.
k64
honda bez wlotu do emy , dziwne dlaczego tak mysle wink.gif
kremat0r
Jak narazie to odzywają się same osoby które w avatarze maja albo Honde albo BMW laugh.gif
Gr00bY
Zebrało mi się jednak na wywód:

ITR na prostej zawsze dostanie baty od M3 E36. Na ciasnej próbie takiej na dwójkę, trójkę ITR będzie porównywalny jak nie szybszy, ale na poznaniu już na takim to samo, zbiera od M3. Koszt utrzymanie ITRa będzie znacznie niższy, gratów jest w brud, łatwo serwisowalny, ogólnie bezawaryjny, mniej pali i w jeździe na codzień jak ktoś nie jeździł mocnym tył pędem to na pewno nie będzie wolniejszy znacząco. Znaleźć zadbanego ITR nie jest wcale tak trudno bo większość jest użytkowana przez pasjonatów i większość albo w miarę trzyma serię albo po dolocie/wydechu zawsze jest coś więcej. Dolot czy wydech w M3 jest na tyle udaną konstrukcją, że ulepiony w szopie wydech za pomoca migomatu i tłumik N1 style i rura kanalizacyjna z castoramy i stożek nie dadzą przyrostu, a i znaleźć 3.2 które nie odbiega mocowo od serii jest chyba nie możliwe. Co nie zmienia faktu, że mimo, że jestem Hondiarz to zdecydowanie więcej frajdy z jazdy sprawiła mi M3 bo jednak RWD to RWD...
gucior
Ja bym inaczej podszedł do sprawy myśląc o konkretnych tych dwóch modelach - jak jakimś cudem znajdziesz coś co nie będzie sklejką z 4 sztuk złożone przez egipskiego emigranta w obsranej szopie pod zgierzem to ten bierz smile.gif

chodź szczerze wątpię, że na taki się zdecydujesz bo ceny naprawdę zdrowych rodzynów są absurdalne jak za 12+ letnie konstrukcje
Terror
Bierz BMW biggrin.gif
rennen
Bmw wygrywa we wszystkich kategoriach (również w ciasnych zakrętach wbrew temu co piszą tu fanboye hondy) poza spalaniem i kosztami utrzymania. W obu przypadkach znaleźć zdrową sztukę może nie być łatwo.
KSJZ_Kuba
Nie jeździłem ani jednym ani drugim ale... ile osób przechodzi z FWD na RWD a ile na odwrót... o czymś to świadczy smile.gif
świerzak
CYTAT
200KM vs 321KM


Sam sobie odpowiedziałeś....
Joker
CYTAT(NowySR @ Thu, 03 Mar 2011 - 20:59) *
Witam nareszcie nadszedł czas zakupu wymarzonego autka biggrin.gif w gre wchodza tylko te dwa:

Honda Integra 3 Type -R 200KM
Bmw M3 E36 321KM

Jeździłeś jednym i drugim ?
Gr00bY
rennen - nie jestem fanboyem Hondy a już na pewno nie życzę sobie żebyś tak o mnie mówił. Jeździłem i jednym i drugim i wiem co mówię...



Tak wiem, zaraz napiszesz, że pan w BMW się nie ścigał laugh.gif

Joker
CYTAT(Gr00bY @ Fri, 04 Mar 2011 - 15:35) *
rennen - nie jestem fanboyem Hondy a już na pewno nie życzę sobie żebyś tak o mnie mówił. Jeździłem i jednym i drugim i wiem co mówię...


Tak wiem, zaraz napiszesz, że pan w BMW się nie ścigał laugh.gif


W znaczniki wstawiasz tylko to '2W27CwNY8j4'



swoją drogą, to Śmiglarze biggrin.gif mają teraz wrzucać kontrprzykłady, jak M3 leje ITR ?

PS. Swoją drogą 2:
sam siebie nazywasz
CYTAT(Gr00bY @ Thu, 03 Mar 2011 - 22:46) *
mimo, że jestem Hondiarz

a później się burzysz
CYTAT(Gr00bY @ Fri, 04 Mar 2011 - 15:35) *
rennen - nie jestem fanboyem Hondy a już na pewno nie życzę sobie żebyś tak o mnie mówił.

Czym zostałeś tak urażony, jak sam siebie tak nazwałeś? fanboy Hondy to wielka różnica od terminu Hondziarz?wink.gif wrzuć na luz smile.gif
NowySR
Tego sie spodziewałem zdania podzielone na fanów marki powiem tak mam mam brata który od zawsze jezdzi bmw przewineło sie juz tuzin beemek przez jego łapy obecnie własnie ma M5 E34 jezdziłem ale m5 e34 z hondy najmocniejsza jaka jezdziłem to s2000 smile.gif przeraza mnie spalanie beemki bo potrafi wciagnac i 30l i czesci tez sa nie za tanie. OK w gre wchodzi tez Civic type r ep3 Artix no nie za bardzo cos w to wierze

http://www.youtube.com/watch?v=8tv8OHbkqjw
artix
Hahaha , ja tego nie bede komentowal , niech ktos inny to zrobi.
JJacek
Jeśli się nie mylę to na naszym 'podwórku' forumowym, podczas imprezy Time Attack na torze Poznań startowały:
Integra Type R - Sajfer - czas 1.55, nie wiem czy później nie było lepiej
BMW M3 3.2 - buni - czas ~1.47
pozostaje kwestia opon i ewentualnego odchudzenia auta, bo z tego co pamiętam M3 było odchudzone. Tak czy inaczej nie wiem czy ty 8 sekund jest do odrobienia, albo ile z tych 8 sekund jest do odrobienia. Nie wiem czy jest sens porównywać te auta, zwłaszcza że Integra nowa kosztowała pewnie tyle co mocniejszy hothatch czyli w granicach ~130 tys zł, a M3 jest w okolicach 300 tys zł.
Joe89
Seryjny ITR nie ma podejścia do seryjnej m3 smile.gif
matteusz
Jeśli autem masz jeździć na co dzień, to weź też pod uwagę fakt, że M3 to wygodny dailydriver, do którego zapakujesz rodzinę i w szybkim tempie dojedziesz do celu podróży. W ITR ta sztuka raczej się nie uda. No i M3, jeśli masz ochotę, to turlasz się po mieście jak zwykłym dupowozem w full opcji, ITR jest raczej spartański. Myślę, że to aspekt, o którym nie powinno się zapominać przy wyborze dailydrivera. Nie mówiąc już o tym, że nie widzę żadnej sensownej dyscypliny motorsportu, w której ITR mógłby wklepać M3. Zastanów się jedynie czy Cię stać na M3, bo o ile koszt zakupu może być podobny, to koszty utrzymania już nie. Zainteresuj się cenami elementów eksploatacyjnych do M-ki.
Podsumowując, jeśli koszty eksploatacji Cię nie przerażają, to bierz BMW tongue.gif
Joker
CYTAT(NowySR @ Fri, 04 Mar 2011 - 16:49) *
przeraza mnie spalanie beemki bo potrafi wciagnac i 30l

M3 E36 nie wciągnie Ci poza torem 30 litrów smile.gif jak dobrze podepczesz to 20, ale nie 30 smile.gif
Jeżeli umiesz jeździć (ekonomicznie nie znaczy wolno) to w okolicach 15-16 Ci taka M-ka spali (wiem, że potrafią nawet mniej).

Powiem Ci tak, jak kupisz ITR-a, to czasem będziesz się zastanawiać, czy nie lepiej było kupić M3.
Jeżeli kupisz M3, to zastanawiać się na złym wyborem nie będziesz wcale smile.gif

Może jestem młody ale czuję się mężczyzną i dla mnie taki ITR jaki by szybki nie był jest zwykła zabawką. M3 już nie do końca smile.gif
Pat-325
fajny temat, bo według mnie też kompletnie do porównań się nie nadaje.
z Hondy wysiadłem 4 lata temu i nie zamierzam wracać do żadnego FWD. Nie żebym namawiał, ale bierz Mkę i zapomnij o Hondzie wink.gif
M3D
ITR jest podobno "najlepiejsięprowadzącym" FWD w historii ...















i niestety, jaki by nie był, to jest TYLKO fwd. Więcej frajdy da E30 is niż 200/300/600konne fwd.
RAFEEK
Ja myslalem ze 306 gti bylo najlepiej prowadzacym sie autem fwd ;DDD
ryczko100
Nie dalej jak miesiąc temu ITR'a na OS S8 sklepałem moim poczciwym M3 3.0 i to dosyć mocno i bez zadnego problemu już od stosunkowo niewielkich prędkości.
Znaleźć jednak zadbane E36 M3 ... powodzenia, chyba, że w budżecie x2.

Na torze M3 nie pali 30 litrów, deptając w kołko 2/3 ja nie przekraczam 20L. Oczywiście jako ortodoks polecam BMW ale patrz na koszty utrzymania - strzelam, że ITR'a znaleźć duuużo prościej niż jakiekolwiek M w stanie chociaż przyzwoitym.
CYTAT(joker @ Fri, 04 Mar 2011 - 19:08) *
Jeżeli umiesz jeździć (ekonomicznie nie znaczy wolno) to w okolicach 15-16 Ci taka M-ka spali (wiem, że potrafią nawet mniej).

3.0 na trasie jadąc bez brawury spala mi ok. 9L/100km. 3.2 spalało mi w trasie jadąc dosyć żwawo, pod 13 litrów więc nadal ekonomicznie.
CYTAT(M3D @ Fri, 04 Mar 2011 - 21:17) *
ITR jest podobno "najlepiejsięprowadzącym" FWD w historii ...

A to FF2RS już nie jest ? :-)
M3D
CYTAT(M3D @ Fri, 04 Mar 2011 - 21:17) *
ITR jest podobno "najlepiejsięprowadzącym" FWD w historii ...


CYTAT(RAFEEK @ Fri, 04 Mar 2011 - 21:26) *
Ja myslalem ze 306 gti bylo najlepiej prowadzacym sie autem fwd ;DDD


Nie mnie oceniac kolego, kto ma racje. Zaraz odezwą się pewnie jeszcze fanatycy focusa rs, bo kazdy ma prawo do wyrażania własnego zdania w końcu. Enyłej, jaki by to nie był najlepiejsięprowadzący fwd, to i tak nie da takiej przyjemności z jazdy jak fwdi mówie to na podstawie doświadczeń swoich własnych, nie zasłyszanych ani nie przeczytanych.
!kuchar
CYTAT(M3D @ Fri, 04 Mar 2011 - 21:17) *
ITR jest podobno "najlepiejsięprowadzącym" FWD w historii ...


do póki nie pojawiła się Foka RS2...ale to jakby inna epoka.
nevada
Bierz RWD, ale niekoniecznie M Power.
Joker
CYTAT(ryczko100 @ Fri, 04 Mar 2011 - 21:26) *
3.0 na trasie jadąc bez brawury spala mi ok. 9L/100km. 3.2 spalało mi w trasie jadąc dosyć żwawo, pod 13 litrów więc nadal ekonomicznie.

Pisałem o mieście, nie o średnim/trasie smile.gif
mally
Ja jako kierowca Skody, się wypowiem;],z BMW jak i z Hondą kontakt mam żaden:]( choć przez 8 miesiecy miałem CRX-A, a BMW-U nie lubie ) wybierając miedzy tymi 2 autami , kupił bym BMW m3.......oczywiście gdybym miał wybierać jedynie miedzy tymi 2 autami :]...
Scarface
Podsumowując

M3
+ rwd
+ moc
+ daily driver
- cena zakupu dobrej sztuki
- cena eksloatacji

ITR
+ zabawka
+ cena zakupu i eksloatacji
- fwd

Wybór jeśli nie zależny tak bardzo od portfela jest raczej oczywisty > emtrzy
Tiziano
S4 tongue.gif
gumiś_rzesz
Jako że nie lobię BMW choć nim aktualnie jeżdżę a i fanem szlifierka nie jestem choć robi swifta do kjs-ów wypowiem się obiektywnie jeśli nie zarabiasz trzech kawałków na miesiąc bierz Honde kupić oba i tak będzie ciężko ale koszty utrzymania znacznie mniejsze.
Bierz S4
Marlon
CYTAT(Scarface @ Sat, 05 Mar 2011 - 02:05) *
ITR
+ zabawka
+ cena zakupu i eksloatacji
- fwd





Jako, że świat nie jest czarno - biały smile.gif


Stanowczo dużo bardziej lubię BMW niż Hondę, ale jednak o wiele lepiej ogarniam FWD niż RWD. Więc ja bym się nie upierał, że w integrze przedni napęd to minus
Pomijam moc, wygodę, wykończenie i oczywiście lans-factor, bo tu BMW nie zostawia na hani suchej nitki.
S.A

laugh.gif
czarna mamba
no i mamy złoty środek! BMW VTEC laugh.gif

ps w ogole kazde rwd + vtec jest zajebiste wink.gif
STRYJA
cytując słowa zasłyszane od jedno z forumowiczów... "jakby napęd na przód był tym własciwym, to byśmy chodzili na rękach"...
wniosek: m3
no chyba, że jesteś fanem wyjeżdzania ryjem na zakrętach...
Sluger
CYTAT(rennen @ Fri, 04 Mar 2011 - 14:12) *
Bmw wygrywa we wszystkich kategoriach (również w ciasnych zakrętach wbrew temu co piszą tu fanboye hondy) poza spalaniem i kosztami utrzymania. W obu przypadkach znaleźć zdrową sztukę może nie być łatwo.


Dokładnie!
Dziwi mne skąd się mogą brać opinie, że auto FWD, które w serii w zasadzie w ogóle nie jedzie, a jakiekolwiek ożywienie pojawia się przy jakiś kosmicznych obrotach, ma łoić M3 w ciasnych winklach...!? blink.gif

Z tej dwójki tylko M3!

CYTAT(!kuchar @ Fri, 04 Mar 2011 - 21:48) *
do póki nie pojawiła się Foka RS2...ale to jakby inna epoka.


raczej mk1
Wojtek
To moze ja napisze moje zdanie bo mam m3 3.0 a moich 2 kolegow mialo 2 itry.
M3 zleje takiego itra jak chce...
Porownujesz 2 bardzo rozne samochody a zarazem bardzo dobre bo tak jak ktos napisal itr byl najlepiej prowadzacym fwd kiedys a m3 rwd...

Jak przewiozlem kolege moim m3 po czym mu zaproponowalem abysmy staneli sprobowac to okazalo sie ze ma zepsuty jakis synchronizator i ogolnie nie chce bo nie widzi sensu...
Kiedys poprosilem go aby mnie przewiozl i jedzie taki itr ale tylko po zalaczeniu vteca... ale miedzy przyspieszaniem itr a m3 jest ogromna przepasc - m3 ma w seri szpere tak samo jak itr wiec dobry kapec i takie m3 zabija itr przyspieszeniam nie mowiac juz wlasnie po zapieciu 4 biegu...

Nie wiem ile teraz trzeba dac za itr w dobrym stanie jest jeszcze jeden u nas w miesce do sprzedania w calkiem ok stanie jak cos to moge ci znalesc namiar.
Wiem ze kupic teraz m3 ktore sie do czegos nadaje to albo trzeba miec 40 tys albo duzo szczescia...

I tak jak juz ci napisali itr sporo tanszy w utrzymaniu i pewnie w zakupie o eksploatacji nie wspominajac.

M3 ma wspanialy silnik tylko trzeba bardzo o niego dbac i pilnowac i trafic taki o ktory ktos dbal odpowiedno a w polsce bardzo ciezko o to...

Wiec na pewno nie licz za za 20-25 tys kupic m3 bo to bedzie wrak a nie m3... A jesli masz kolo 40 tys lub 10 tys euro to juz mozna szukac cos w spoko stanie.
k11
CYTAT(Gr00bY @ Fri, 04 Mar 2011 - 15:35) *

Tak wiem, zaraz napiszesz, że pan w BMW się nie ścigał laugh.gif


Ścigać to może i się ścigał, ale czemu ciasne winkle przejeżdżał ciągle po zewnętrznej?

r.
buni
prawda jest taka ze trzeba wsadzisz 30tys w ITR'a , to moze bedize konkurencyjny z M3. ktore juz w serii ma wsystko co potrzeba do upalania i wygrywania. wystarczy je troche odelzyc i zalozyc lepszy klocek.
Qub@
http://moto.allegro.pl/bmw-m3-3201ccm-e36-...1494939442.html ktoś wie coś na temat tej M3.

Też jestem za M3, zastanawia mnie fenomen integry, ani to super szybkie, ani ładne, ani wygodne, fwd, niepraktyczne a ceny trzymają.

Ktoś wyżej wyskoczył z audi S4, wieć pójde za ciosem i napisze S14a wink.gif
Ibi12
Jeździłem kiedyś integra w środku tylko dwa kubły.Kumpel dał mi się przejechać m3 te słabsze (286km?) po 5 okrążeniach tym samochodem miałem wynik w okolicach mojego najszybszego okrążenia w hondzie, po następnych 10 kołkach różnica już była dość znaczna na korzyść bmw.Bierz m3 jest lepsze zarówno na 1/4,tor czy do jazdy na co dzień-lepszy "wypas" w środku.A jak je juz ogarniesz na pewno da wiecej frajdy niż fwd
Wojtek
ITR jest lekki w seri jak bys w m3 zblizyl sie do takiej wagi lub podobnie uwierz mi jest masakra smile.gif
Raceboy
Parafrazując pewną sentencję: "Honda to nie samochód, to stan umysłu".

E36 M3 do dzisiaj może zawstydzić wiele, wiele pseudo sportowych samochodów. Porównać Integre do M3 - no way...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.