Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 M3 - Adaptacja komputera
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
lato01
Ciekawi mnie czy S50B32 mają funkcję adaptacji tak jak np. m52b28 na siemensie. Chodzi o to czy auto w czasie normalnej jazdy uczy się za pomocą sond lamba dawać opowiednią mieszankę i w czasie WOT uwzględnia tą korektę. Innymi słowy, czy padnięta lambda ma wpływ tylko na spalanie przy spokojnej jeździe czy też na max osiągi auta. Jaką wiedzę macie w tym temacie?
Michau9
raczej po coś te sondy ma... wink.gif więc korekcja po lambdzie jak najbardziej. nie powiem na 100% ale przy WOT komp raczej olewa sondy
pzdr
maleckis
W S50B32 sonda lambda ma bezpośredni wpływ na "normalną" jazdę oraz pośredni na WOT. Innymi słowy, padnięta sonda lambda pogarsza osiągi na WOT.
lato01
czyli działa to tak jak w siemensie że komp wprowadza współczynnik korygujący wyuczony w czasie "normalnej" jazdy za pomocą lambdy (jest mapa podstawowa i lambdy ją korygują).
Jak bardzo lambda może pogarszać osiągi? Czy jest szansa że po dłuższej przerwie (auto nie jeżdzone) komputer pokazuje uszkodzenie lambdy a potem nagle po ok. 500km lambda zaczyna działać prawidłowo?
m!xeR
Nie wiem jak w przypadku tego konkretnego kompa ale w większości przypadków komputer nie pokazuje,że sonda lambda jest zepsuta na podstawie jej odczytów. To można sprawdzić po logach. BC jeżeli pokazuje uszkodzenia to dopiero w momencie kiedy brak jest sygnału z sondy czyli jakieś uszkodzenia mechaniczne typu zniszczenie sondy, rozłączenie jej, przerwanie kabelków etc.
artix
Dokladnie , bo nawet jezeli lambda jest pdnieta a glupieje gdzies na obszarze wartosci w jakiej pracuje blad nie bedzie wychwytywany.
lato01
Czyli twierdzicie, że diagnostyka, żeby ktoś nie myślał że Board Computer, nie wykaże wady lambdy?? Ciekawe.... miałem już kilka aut i lambdę sprawdzało się po logach i w usterkach było info czy jest ok czy nie. Ostatnio miałem błąd: Sonda lambda 2 rząd.
maleckis
Diagnostyka komputerowa wykaże błąd sondy lambda, ale nie zawsze oznacza to, że jest ona padnięta. Kiedy np. wszystkie 6 wtrysków zacznie sikać zamiast rozpylać, to także pojawi się błąd sondy, ponieważ jej odczyt będzie po za "dopuszczalnymi granicami" przy danym obciążeniu.
lato01
Jak więc zdiagnozować sondę lambda? Dlaczego wtryski miałyby nagle zacząć lać?
artix
lambde zdjagnozujesz w np w "live data" z podlaczonym urzadzeniem diagnostycznym
Gr00bY
A najszybciej oscyloskopem smile.gif
k64
mozesz miernik wpiac , 2 przewody sa podgrzewaniem sondy (jak grzalka), a 2 nastepne to wlasnie te z ktorych powinno byc generowane napiecie z sondy w chwili gdy auto pracuje (spaliny uderzaja na sonde) (przedzial napiecia w zaleznosci jaka sonda i jaki samochod ) , napewno bedziesz wiedziec czy sonda pracuje jak wygeneruje napiecie.
lukasz_61
a przy podpieciu bmw pod kompa program inpa chyba pokazuje na live data napiecie na sondzie. i jest to rownoznaczne z tym jakbysmy podpieli miernik bezposrednio pod sonde czy moze gdzies na drodze do diagnozy byc ten wynik korygowany?
artix
tak , inpa ma ta funcje
Czacza
CYTAT(maleckis @ Wed, 23 Feb 2011 - 09:22) *
Diagnostyka komputerowa wykaże błąd sondy lambda, ale nie zawsze oznacza to, że jest ona padnięta. Kiedy np. wszystkie 6 wtrysków zacznie sikać zamiast rozpylać, to także pojawi się błąd sondy, ponieważ jej odczyt będzie po za "dopuszczalnymi granicami" przy danym obciążeniu.


Usterka wszystkich wtrysków naraz jest mało prawdopodobna. Ale padająca pompa paliwa (za małe ciśnienie na szynie) jak najbardziej. ECU tego nie widzi, ale korekta czasu wtrysku nic nie daje, więc uznaje że lambda odeszła w niebyt.
maleckis
Sikające 6 wtrysków to był tylko przykład dla zobrazowania tego, że błąd danego czujnika na diagnostyce nie zawsze oznacza, że jest on padnięty. Pozdr.
lato01
no dobrze, bardzo dziękuję za ciekawe pomysły, Zacznę od sprawdzenia sprawności sondy a jak tutaj wyjdzie że jest wszystko ok to zaglądnę gdzie indziej smile.gif Najpierw usunąć trzeba błędy, które pokazuje komp a potem szukać innych rozwiązań.
Czacza
CYTAT(maleckis @ Sun, 27 Feb 2011 - 21:36) *
Sikające 6 wtrysków to był tylko przykład dla zobrazowania tego, że błąd danego czujnika na diagnostyce nie zawsze oznacza, że jest on padnięty. Pozdr.


Od zakupu testera do diagnostyki jest kawałek. Ale to już OT
ww#296
CZy impa działa z e36 m3 321 KM?
k64
ja mam inpe ale dziala e39 i wzwyz ... (taki interfejs) usb ...


do e30 e34 e36 mam inny calkiem interefejs ktory nie dziala z inpa,
lukasz_61
a z czym go uzywacie? zapewne pod rs232 go macie?
Aguirre
E36 powinna działać z INPA.Problem jest jedynie z silnikami M50.Nie komunikuje się z nimi.Do M50 używam DIS.
artix
dziala z e36 od 94 i dale juz wszystkie
ww#296
zapytam jeszcze raz - czy Impa działa z e36 M3 3.2 S50B32? proszę o informacje od osoby która to sprawdziła lub jest pewna na 100 procent.
Przypomne jeszcze że silnik S 50 powstał na bazie M50, to że działa z M52 i nowszymi to wiem. Wydaj mi się że sterownik nie ma auto adaptacji - ale tylko mi się wydaje - co oczywiście nic nie zmienia jeśli chodzi o pytanie autora o wpływ lambdy na WOT.
PS,. Mam interfejs Viakena który działa obecnie z carsoftem z M3 też działa ale chciałbym cos lepszego.
artix
tak, dziala z s50
Andrzej87
Witam

Jutro będę sprawdzał znajomemu sprawność lambdy w E36 poprzez live data w INPI-e. Dużo mu pali. Jak rozpoznać czy jest zła? Wartości napięcia będą skakać przy tym samym obciążeniu?

Pozdrawiam
Aguirre
Skoro są sondy lambda to musi sterownik mieć autoadaptację.Do tego międzyinnymi one służą.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.