mikatt
Sun, 06 Feb 2011 - 22:42
Witam wszystkich zapaleńców, mam escorta z 92r. 5 drzwi. Motor jest po generalce i powoli jest modowany pod turbo lub twin turbo
- wtryskiwacze 370 cc z nissana 200sx sr20det + kostki i księżyce mocujące do listwy tez z nissana
- kolektor pod turbo który odziedziczyłem po koledze z escorta 2.3 turbo
- IC z iveco daily (dość takie duże)
- sportowy regulator ciśnienia paliwa + zaślepka w listwę wtryskową po seryjnym regulatorze
- chłodnica oleju z galaxy
- dwie turbiny z toyoty supry 1JZ
Płyta odprężająca będzie tylko jeszcze nie jest obliczona i zamówiona,ecu det3 jeszcze nie ma ale będzie, walbro255 HP też w drodze. Kwestia uzbierania kasy na to
Doradzi ktoś czy twin turbo jest tu wykonalne i opłacalne??
TJung
Sun, 06 Feb 2011 - 22:53
Fajny kolektor. Kto spawał?
Cieniu
Sun, 06 Feb 2011 - 22:57
hehehe
mikatt
Sun, 06 Feb 2011 - 23:00
kolektor odziedziczyłem po koledze z rs2000 2.3 turbo 300KM + z wawy:)
syncros
Sun, 06 Feb 2011 - 23:16
Sie zapowiada. A jak to sie stalo ze odziedziczyles po koledze?
CYTAT(mikatt @ Sun, 06 Feb 2011 - 23:00)
kolektor odziedziczyłem po koledze z rs2000 2.3 turbo 300KM + z wawy:)
Driftman
Sun, 06 Feb 2011 - 23:21
Ten kolektor jest straszny hehe
Powodzenia
Bober
Mon, 07 Feb 2011 - 08:01
Toldi
Mon, 07 Feb 2011 - 08:04
wtryski 370cc na twin turbo....hmmmm
P.S kolektor miazdzy cyce
rally_krakow
Mon, 07 Feb 2011 - 11:08
mozesz podac wymiary tego icka????
oka
Mon, 07 Feb 2011 - 12:22
jaką moc planujesz wyciągnąć?
Fawor
Mon, 07 Feb 2011 - 13:44
no i twin turbo pod 4 cylindry...następny z marzeniami "chciałbym być grubasem".
CELICA FAN
Mon, 07 Feb 2011 - 15:24
Juz sie nie nabijajcie z nowego, dobrze ze chociaz wkleił w odpowiednim dziale, co pokazuje ze umie czytac..
Kolego, raczej przy 4 cylindrówce to jedno turbo ci w zupełnosci wystarczy.Wtryski 370 tki troche maławe nawet z regulatorem cisnienia..
mikatt
Wed, 09 Feb 2011 - 21:24
IC 630x217x43
Jeśli chodzi o kolektor to odziedziczony bo 2.3 na turbo gt28 albo gt28rs na 1.1 albo 1,2 bara połamało pułki w tłokach i silnik się skończył
, teraz maści sierre.
Moc na jednej turbinie bo na twin nie ma nawet miejsca, pytałem o twin ale tak z ciekawości, moc która chce uzyskać to 240-250 kucy
Te same wtryski były w tym 2.3 i dawały spokojnie radę
i mają nawet zapas
Poniżej foty z przymiarki hebli 300mm z focusa chyba albo innego forda
Porównanie 260mm serii i 300mm
Na aucie
Na alu 15" która jest za mała i będzie trzeć chyba zacisk...
mikatt
Wed, 09 Feb 2011 - 22:13
Orientuje się ktoś jaka musi być płyta odprężająca do rs2000?
Przypal
Wed, 09 Feb 2011 - 23:08
No jakos nie slyszalem ze w RS2000 byl 2.3 silnik to byl z galaxy a to prawie to samo ja mam dokladnie 4mm plyte w mojej fiescie bo przedtem bylo n/a i mial 183km i 216Nm tez celuje w 250-260 a co z tego wyjdzie opisze napewno.
Grand_
Wed, 09 Feb 2011 - 23:40
ja to ten od escorta 1.8 T z czarną maską
nie baw się w twin turbo to bo niema sensu.
na jednej turbinie buduj, przekładke zrób 0.9mm i dwie uszczelki fabryczne nie muszą być stalowe.
i buduj na det 3 z EBC z VAG'a z 1.8T nie baw się w MBC bo to niema sensu...
pozdro.
Gromo
Thu, 10 Feb 2011 - 00:50
CYTAT(mikatt @ Wed, 09 Feb 2011 - 22:13)
Orientuje się ktoś jaka musi być płyta odprężająca do rs2000?
zgadza się w rs2000 byl 2.0 a w galaxy 2.3 ale mozna zrobić taki mix 2 silników i wrzucic dół z 2.3 i góre 2.0 pasuje p&p jedynie miske trzeba troche przerobić bo w galaxie jest niżej i mogło by być za nisko
mariuszsky
Thu, 10 Feb 2011 - 01:06
znam ten kolektor. jest to wynik braku miejsca pod maską bo z tego co widziałem to przy tym gt28 co tam było to ledwie się tam to turbo mieściło a wygląda tak strasznie bo to chyba był trzeci rodzaj turbo w tym escorcie i za każdym razem przy zmianie kolega nie robił nowego kolektora tylko przerabiał stary. Ale widziałem jak ten escorcik na tym kolektorze szedł równo z lancerem evo 8
i nie to że kierowca lancera nie ogarniał
Czacza
Thu, 10 Feb 2011 - 15:52
CYTAT(Gromo @ Thu, 10 Feb 2011 - 00:50)
zgadza się w rs2000 byl 2.0 a w galaxy 2.3 ale mozna zrobić taki mix 2 silników i wrzucic dół z 2.3 i góre 2.0 pasuje p&p jedynie miske trzeba troche przerobić bo w galaxie jest niżej i mogło by być za nisko
Miska to nie jest duży problem. Większym jest to, że głowica z 2,0 na dole z 2,3 strasznie dopręża silnik.
FordOn
Thu, 10 Feb 2011 - 18:45
Dokladnie i czesto bywa tak iz lubia wystrzelic swiece z gniazd.
mikatt
Thu, 10 Feb 2011 - 21:04
Siema grand
pamiętam z lędzin jak byłeś swoim 1.8 t:) fajnie to chodziło:) twin nie robię
na jednej a druga będzie na zapas jakby co:P
dzięki za info z grubością płyty:)
U kolegi z wawy widziałem patent z rozwierceniem gniazd świec i wstawienie tulei gwintowanych tylko nie pamiętam z czego one były
mikatt
Thu, 10 Feb 2011 - 21:06
czekam na kuriera i kolejne paczki
może na walentynki coś przyjdzie
Grand_
Thu, 10 Feb 2011 - 21:32
ja bylem biedny i zakręciłem kanapke potem na zwykłych szpilkach ale dokręcałem to fabrycznym momętem wieczorem i następnego dnia rano jeszcze podociągałem wszystko o 90 stopni.
ipowiem Ci że zajebiście bylo szczelnie itd nic się nie dzialo.
tylko może subiektywne odczucie a może poprostu tak bylorano mo się wydawało że jakby wszystko ulgło troszeczkę i dokręciło się jeszcze.
fakt faktem że mój escort był hujowy i miał jużtroche wypracowania na tłokach to pewnie zmniejszało kompresje. ale na odprężenie niemogłem nażekać bo cena/jakość dobrze mi wyszło.
pawels21
Thu, 10 Feb 2011 - 21:33
Wiatam zamiast płyty odprezajacej lepiej dac glowice z galaxy 2,3 daje to niezly stopien pod turbo
mikatt
Thu, 10 Feb 2011 - 21:52
tu foto jak wygląda kolektor i silnik na 350 kucy
kolektor nie jest baran bo się go nie upcha w tym aucie
mikatt
Thu, 10 Feb 2011 - 21:58
ten projekt był w 2002 r.
gruby projekt i ciekawy ale za dużo siana on kosztował
mikatt
Thu, 10 Feb 2011 - 22:27
U Ciebie Grand nie było źle, jedynie kwestia dopieszczenia detali i paru innych rzeczy , po małym ogarnięciu auta mechanicznie i porządku pod maską byłby to jeden z szybszych escortów w PL
Grand_
Thu, 10 Feb 2011 - 23:22
powiem Ci z doświadczenia że najlepsze co można zrobić z escortem to wyjebać go i kupić fieste i wsadzić jej 2.0 zetecka i to turbić naprawde.
escort ani nie wygląda ani sie nie prowadzi i jest ciężki..
fiesta leje go pod każdym względem, zresztą Przypał coś o tym wie
tomicobra
Fri, 11 Feb 2011 - 01:13
ee tam . wyglada 10 razy lepiej od fiesty...
kumpla mk7 3d 1.8 zetec , z elektryka klima , nawet tcsem wazy 1050 kg to nie przesadzajmy.
Wiadomo fiesta ciut lzejsza , zalezy do czego ma byc auto.
mikatt
Fri, 11 Feb 2011 - 17:13
Jednak prezent od Mikołaja nie będzie w walentynki tylko dzisiaj razy dwa
walbro 255
Ecumaster det3 + map
Teraz czekam na pogodę i następną wypłatę
Grand_
Fri, 11 Feb 2011 - 17:44
ja żeby zamontować walbro musiałem zmienić bak na baka od mk6 bo tamten miał pompe w pionie a nie w poziomie jak mk5 i mi nie wchodziło to siteczko się dogniatało do blachy.
mikatt
Fri, 11 Feb 2011 - 22:14
dzięki za info:), mój dobry kolega z wawy, od tego 2,3 turbo, pomoże mi to poskładać do kupy i przygotować do strojenia,przy dobrych wiatrach za jakieś 2 miechy będę jeździł tym poturbowanym RS'em, testowanie wytrzymałość tego silnika i oczywiście osiągów
Przypal
Fri, 11 Feb 2011 - 22:58
Powiem ci kolego z doswiadczenia iz silnik rs2000 u mnie przezyl doladownie chwilowe 1,45 bara i nic mu sie nie stalo ale te wtryski co masz to przy tym doladowaniu skonczyly sie przy 6000 tys a u mnie w fiescie to jeszcze do odciecia troche jest ja tylko czekam na pogode i stroimy n 1,0-1,1 bar noi rzecz jasna kolkami bedziemy krecic.
I witam Grnda co tam kiedy znowu staniemy na kresce bo przeciesz musisz sie zrewnzowac pozdrwiam
Grand_
Sat, 12 Feb 2011 - 00:45
CYTAT(Przypal @ Fri, 11 Feb 2011 - 22:58)
Powiem ci kolego z doswiadczenia iz silnik rs2000 u mnie przezyl doladownie chwilowe 1,45 bara i nic mu sie nie stalo ale te wtryski co masz to przy tym doladowaniu skonczyly sie przy 6000 tys a u mnie w fiescie to jeszcze do odciecia troche jest ja tylko czekam na pogode i stroimy n 1,0-1,1 bar noi rzecz jasna kolkami bedziemy krecic.
I witam Grnda co tam kiedy znowu staniemy na kresce bo przeciesz musisz sie zrewnzowac pozdrwiam
ja mam ET coś koło 10.5 obecnie tylko wiesz, jeden ślad zostawiam za sobą...
nimom autka na nocne
mikatt
Fri, 18 Feb 2011 - 22:00
ma może ktoś namiary na tarcze i klocki to focusa st170?? bo od niego mam przednie hamulce...
FordOn
Sat, 19 Feb 2011 - 01:40
Klocki Intrer cars, tarcze ASO.... albo po znajomych co maja sklepy i dojscie do czesci... ogolnie ciezki temat...
TRW robi tarcze ale IC nie ma tego na stanie...
Indeks dla TRW tarcz przod to : DF4250 TRW.
Dziku
Sat, 19 Feb 2011 - 09:35
A skąd jesteś?
W warszawie to najpewniej Carix, na dąbrowskiego...
mikatt
Sat, 19 Feb 2011 - 15:07
jestem z zawiercia koło częstochowy, mam kolegę Roberta w wawie , tego co miał escorta 2.3 turbo, te heble u niego leżą b o miał je sobie sprawdzić
mieliśmy iść na wymiane za heble od mondeo 2.5 280mm:)
Mirage
Fri, 18 Mar 2011 - 23:53
Ciekawe co z tego wyjdzie. Kiedyś latałem RS2000 i miło wspominam.
mikatt
Sat, 19 Mar 2011 - 19:13
mam już własny garage
czas jest więc wsio można zacząć
mikatt
Tue, 24 May 2011 - 00:00
K@rol
Tue, 24 May 2011 - 08:18
chyba trochę krzywo Ci się wycięło dziurę na intercooler
Coobcio
Tue, 24 May 2011 - 09:54
To w końcu jaka turbinka została zastosowana ?
Ps. gdzieś u kogoś już wcześniej widziałem pod maska ten kolektor...
mikatt
Tue, 24 May 2011 - 16:37
kolektor z wawy od Roberta
turbina od supry 2.5 twin turbo
druga leży asekuracyjnie
a zderzak tak wyszedł bo wyszedł
będzie ładniejszy jak auto dostanie pompę oleju bo obecna się zatarła z niewyjaśnionych przyczyn..., ale spoko teraz tylko bliżej jak dalej:)
stopWiosce
Wed, 25 May 2011 - 23:36
Człowieku zastanów sie co ty wogóle robisz jak to wygląda. TO co odwalasz z tym autem to jakaś katastrofa. A ten zderzak..... POdniecacie się takim gównem.... Weź lepiej zacznij myśleć jak człowiek albo zostaw to auto w spokoju.
burski
Thu, 26 May 2011 - 08:46
CYTAT(stopWiosce @ Wed, 25 May 2011 - 23:36)
Człowieku zastanów sie co ty wogóle robisz jak to wygląda. TO co odwalasz z tym autem to jakaś katastrofa. A ten zderzak..... POdniecacie się takim gównem.... Weź lepiej zacznij myśleć jak człowiek albo zostaw to auto w spokoju.
Jaki bulwers
Spoko, szkoda nerwów - mnie ten projekt bawi. Chłopak drutuje sobie chrupka - jego sprawa. Jakiś performance w założeniu ma być, więc chyba nie ma co tak od razu wjeżdżać IMHO.
mackg1985
Thu, 26 May 2011 - 09:01
CYTAT(stopWiosce @ Wed, 25 May 2011 - 23:36)
Człowieku zastanów sie co ty wogóle robisz jak to wygląda. TO co odwalasz z tym autem to jakaś katastrofa. A ten zderzak..... POdniecacie się takim gównem.... Weź lepiej zacznij myśleć jak człowiek albo zostaw to auto w spokoju.
Założyłeś specjalnie konto żeby napisać tego posta? No to gratuluje
pinin
Thu, 26 May 2011 - 11:38
Luzik. Wygląd to rzecz drugorzędna. Doskonale o tym wiem, gdyż jako studenta nie stać mnie na lakierkę mojego parcha. Ważne, że chłopak siedzi sam i robi dla frajdy - a nie oddaje do warsztatu.
Trzymam kciuki, bardzo kibicuję - jak każdemu, kto sam robi swoje auto. Wiem ile to jest roboty i trudu, a najgorzej, jak znajomi mówią " to nie ma szans działać ". Daje to takiego kopa motywacji, że choćby auto już bokiem wychodziło, ogłoszenie na allegro było gotowe, bo "mam już dość tego parcha", to człowiek zaciska zęby, siada i robi. I powiem Ci mikatt, że gdy go skończysz, to każdy kilometr zrobiony tym autem, da tak wspaniałą frajdę że poezja. Mimo, że jeszcze sporo poprawek będzie ( zawsze tak jest
), to duma będzie Cię rozpierać
tomicobra
Thu, 26 May 2011 - 14:24
no dobra dobra , robienie samemu ale wiesz bawic sie w montowanie turbo do rs2000 , a nie miec 200zl zeby zalozyc normalne lampy z nawet jakims modzonym zderzakem to porazka. A juz o tasmie trzymajacej wszystko razem nie wspomne.
Bo elementy takie do escorta sa tansze niz niektorzi wydaja na wentyle i pompowanie kol azotem
chociaz an wkreta to dac , trytytke , a nie na tasme przez 3/4 dlugosci auta.
stopWiosce
Thu, 26 May 2011 - 15:56
CYTAT(mackg1985 @ Thu, 26 May 2011 - 09:01)
Założyłeś specjalnie konto żeby napisać tego posta? No to gratuluje
Tak specjalnie założyłem konto bo jak widze takie coś to aż mi podeszwe w butach podwija. Kto to widział takie coś. I nie chodzi mi tu o np lakier na tym samochodzie, czy coś rdzewieje. TYlko o to w jaki sposób to jest robione. Zderzak to chyba siekierką wyciupany. Wszystko sie na taśmie trzyma. Jak tak patrze po tym jak to wszystko tam wygląda to moge sie domyślić co jest zalane do silnika...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.