witam mam zamiar zamontowac chlodnice oleju do m42
wszystko praktycznie wiem odnosnie tej modyfikacji tylko chcialem sie skonsultować i moze troche podzielic wiedzą
wersja I
plan jest taki aby wziąć chlodnice z jakiegos innego auta nie ma to znaczenie najlepiej nie za mała. Wpiąć sie w to miejsce w przystawce filtra
problem tylko ze jest tam nieodpowiedni gwint trzeba bedzie tylko dorobic króciec z odpowiednimi gwintami do węza i dalej do czujnika temp oleju i cisnienia.
teraz moje pytanie wydaje mi sie ze powinien byc jakis termostat (elektro zawor) tak aby otwieral on przepływ oleju na chlodnice przy odpowiedniej temp. prawda ?? jaki zastosować ? I czy czujniki beda poprawnie wskazywaly jesli beda zamontowane na tym wezu oczywiscie przed termostatem (za nie mialo by to sensupokazywalo by to dopiero po otwarciu )
no i spływ juz chłodnego oleju moze być do miski tak ? lub moze jakies inne miejsce aby nie gubić cisnienia
wersja II bardziej profi
zbudowac odpowiednia przystawke do pompy oleju poprowadzic weze do zewnetrznego filtra oleju i na chłodnice.
do zestawu potrzebna by byla przystawka od pompy oleju z m30
i dorobiona przystawka
wygladało by to tak
a tak całosc
tu jest fotka z elektro zaworem w jakims projekcje widzialem jak gosc usunol ory czujnik cisnienia oleju wkrecil dlugi przewod do specjalnej listwy na niej umiescil własnie ten czujnik i jakies dodatkowe i dalej szlo to do turbo. gdzies tam wlasnie tez byl taki elektrozawór. Musial by chyba miec doatkowy elektro wlacznik na listwie z olejem i gdy osiagnol by olej jakas dana temp to by otwieral przepływ przez chlodnice. Lub pozniej przy sterowaniu ECu masterem ja otwierać? Czy moze poprostu zrobic aby chlodnica miala obieg caly czas??
widzialem kiedys ze w m20 tez jest jakis termostat ze nie idzie olej przez chlodnice caly czas prawda ?
tu jest to rozwiazanie