Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobry zakład obróbki silników w Warszawie?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2, 3
jano86
W moim projekcie Subaru przyszła pora żeby zabrać się za silnik i muszę zdecydować gdzie zawieźć go do obróbki.

Robię remont półzamkniętego bloku 2.0STI. Nowy wał, panewki cosworth, seryjne korby i tłoki.

Jaki warsztat obróbki polecacie w Warszawie? Mile widziane konkretne propozycje i opinie.

Jak na razie dzwoniłem na Krasnobrodzką.
Ceny:
- osiowanie bloku 400
- wyważanie wału 400
- wyważanie korb 50zł/szt

Wiem że wiele osób robi silniki w tym zakładzie, ale może znacie jeszcze jakieś godne polecenia firmy?
Duel
Ja kożystam z usług obróbki silników w łomiankach na Kwiatowej 5.
wielki
Z mojej strony mogę polecić .
http://www.kozieranski.com.pl/o_firmie.php
Lefty
Na Krasnobrodzkiej robiłem dwie głowice MB V8. Trafiłem tam, bo naczytałem się tyle dobrych opinii i chciałem żeby wykonana praca była na najwyższym poziomie. Tanio nie było. I co? Gorzej chyba trafić nie mogłem albo miałem pecha totalnego, bo głowice trafiły w ręce jakiegoś totalnego nooba.

Porysowali mi powierzchnie od strony pokrywy zaworów. Rysy były dosyć głębokie jakby szurali głowicami po jakiejś tarce. Podpory wałków rozrządu są jako jedna całość z głowicą alu. Rzucali tym chyba, bo krawędzie podpór były pozaginane, tak, że jakby wsadzić tam wałki to czopy by się porysowały.
Do tego wyciągnęli starą tuleję centrująca i dorobili nową w ten sposób, że otwór w głowicy rozorali strasznie, a nowa tuleja miała jakieś 2-3 milimetry za małą średnicę przez co w ogóle nie nadawała się na tuleje centrującą, bo latała w otworze jak żyd po pustym sklepie.
Normalnie ABSURD!

Po złożeniu reklamacji od razu po odebraniu, rysy i zagięcia zniwelowali papierem, ale wiadomo już to nie wygląda jak powinno.
Tuleje wytoczyli jeszcze raz, ale szło to im jak krew z nosa, bo dopiero po jakichś pięciu iteracjach trafili ze średnicą.

Do tego powierzchnia po planowaniu nie jest gładka i ma tarkę, więc tu też nie jestem zadowolony.
raich
CYTAT(Lefty @ Thu, 06 Jan 2011 - 21:01) *
Na Krasnobrodzkiej robiłem dwie głowice MB V8. Trafiłem tam, bo naczytałem się tyle dobrych opinii i chciałem żeby wykonana praca była na najwyższym poziomie. Tanio nie było. I co? Gorzej chyba trafić nie mogłem albo miałem pecha totalnego, bo głowice trafiły w ręce jakiegoś totalnego nooba.

Porysowali mi powierzchnie od strony pokrywy zaworów. Rysy były dosyć głębokie jakby szurali głowicami po jakiejś tarce. Podpory wałków rozrządu są jako jedna całość z głowicą alu. Rzucali tym chyba, bo krawędzie podpór były pozaginane, tak, że jakby wsadzić tam wałki to czopy by się porysowały.
Do tego wyciągnęli starą tuleję centrująca i dorobili nową w ten sposób, że otwór w głowicy rozorali strasznie, a nowa tuleja miała jakieś 2-3 milimetry za małą średnicę przez co w ogóle nie nadawała się na tuleje centrującą, bo latała w otworze jak żyd po pustym sklepie.
Normalnie ABSURD!

Po złożeniu reklamacji od razu po odebraniu, rysy i zagięcia zniwelowali papierem, ale wiadomo już to nie wygląda jak powinno.
Tuleje wytoczyli jeszcze raz, ale szło to im jak krew z nosa, bo dopiero po jakichś pięciu iteracjach trafili ze średnicą.

Do tego powierzchnia po planowaniu nie jest gładka i ma tarkę, więc tu też nie jestem zadowolony.


nie tylko ty masz przgody z tym zakladem....
Samcrk
dokładnie... Krasnobrodzką odradzam.... dobrana średnica pod kuciznę... wyważanie... katastrofa.... jeden silnik na śmietnik przez nich dry.gif teraz robię na parowcowej i jest ok.
jano86
Tam niestety nie doważają korbowodów.
AdamuS_81
może nie do końca warszawa, Motyl konstancin-jeziorna na chopina, kiedyś miał bardzo dobra opinię nie wiem jak jest teraz
Albert
CYTAT(Samcrk @ Sat, 08 Jan 2011 - 20:30) *
dokładnie... Krasnobrodzką odradzam.... dobrana średnica pod kuciznę... wyważanie... katastrofa.... jeden silnik na śmietnik przez nich


potwierdzam, też robiłem u nich i wyszła kicha, na szczęście przed wsadzeniem zacząłem mierzyć i ważyć .... trzeba było poprawiać, ale już poza Warszawą
Coobcio
Wyważanie wału możesz zrobić w dowolnym autoszlifie "Olszewski" biorą niestety chorendalną kasę pamiętam że za tak banalną i wymagającą tak małego nakładu pracy czynność płaciłem aż 250zł ale silnik po tym zabiegu naprawdę zyskał na kulutrze co widać było gołym okiem i czuć kładąc na nim rękę.

A korbowody to samemu sobie wyważ waga z tesco taka płaska za 40zł do tego szlifierka z tarczą do skrobania i ognia...
Jak nie będziesz kręcić silnika powyżej 10 tyś to takie rozwiązanie idealnie się sprawdzi i masz pewność że zrobiłeś coś samemu dobrze a nie oddałeś i niewaidomo jaki jest tego skutek czy rzecyzwiście coś zostało zrobione czy tylko dla picu opiłowane bez jakiego kolwiek sprawdzania.

W subaru nie wiem jak jest ale w Nissanie fabrycznie odchył między korbami był poniżej 1grama więc nie ma co wyważać i żadne obroty nie stanowią problemu, w Saabach tych starych różnice w korbowodach też były pomijalne w granicach miedzy najlżejszym a najcieższym 3 gramy (producent dopuszcza 6gram różnicy) a w tych nowszych 9-5 i 9-3 sięgają już 6-8 gram.
neranr1
Łomianki kwiatowa - robią na co dzień głowice i wały z subaru - miałem tylko raz z nimi problem jak głowice zebrali trochę za bogato ale to jeden przypadek
daniel1d11
Mechanika Pojazdowa Weps S.C. Stara Iwiczna
kontrolm
bardzo kumaty Pan jest na ul. Wolskiej i co bardzo ważne ma tanio i robi takie rzeczy o kórych inne zakłady albo biora majątek albo mówią że za dużo pier...a mało kasy. Co prawda nie obrobi gniazd na 3 kąty ale zawory poszlifuje jak chcecie i podetnie wał jak chcecie. Olszewski jak słyszy że wał do sportu to od razu za wyważanie bierze kosmos (ale i tak taniej niż krasnobrodzka) a jak mówi sie że zaden sport ale ma być dobrze zrobione to 150 zł. Generalnie bloki robię na Wolskiej (bo tanio i naprawde wysoka jakość) a głowice do sportu daje u Olszewskiego ale zawsze ide na zaplecze i gadam z nimi co bym chciał. Najpierw machają rękami że sie nie da, potem mówią po co a potem sie zlatują i se pokazują ;-)
Rafciu
Jeśli chodzi o motyla w Konstancinie na ul. Szopena to odradzam. Kiedyś rzeczywiście był to renomowany zakład, jednak obecnie pracują na starych, zniszczonych, mało dokładnych maszynach. Właściciel chyba nie poszedł z duchem czasu. Za to ceny mają konkurencyjne, ale tam zostawiam tylko lagi i tarcze od motocykli do prostowania, ewentualnie regeneracje wału do jakiegoś starego kapcia.
Weps w Starej Iwicznej, polecam. Fachowi ludzie, nowoczesne maszyny i dwóch ogarniętych właścicieli (ojciec i syn). Tylko ceny też mają na poziomie.
A o krasnobrodzkiej, do tej pory słyszałem same dobre opinie, dodatkowo pracuje tam mój kolega z dawnej klasy. Jedyną rzeczą jaką u nich robiłem to wyważenie wału i dowarzenie korb z tłokami od BMW v8. Silnik pracuje równo i cicho, ale jak dokładnie oni to zrobili tego nikt nie wie.
MKV
Ja dopiero co mam silnik odebrany po wyważaniu całego dołu + powiększeniu cylindrów na 2 nadwymiar oraz po kompletnej obróbce głowicy. Mam nadzieję, że po poskładaniu to będzie miało ręce i nogi ale jak narazie "wizualnie" wygląda dobrze.
Robili jakieś pomiary przepływu głowicy za pomocą Port Flow Analyzer v3.0 i z wykresów faktycznie wygląda to ciekawie, tylko interesuje mnie co to faktycznie da.
MKV
No i jednak czarne chmury okazały się niestety złowieszcze - nie wiadomo jeszcze co źle w głowicy poskładali ale jeden z nowych zaworów wydechowych na 3 cylindrze wyszedł i się nie chciał schować więc oberwał od tłoka i uderzył w głowicę... oberwało gniazdo zaworowe, na nowym tłoku podobno nie ma praktycznie śladu... silnik nawet nie odpalił a już wraca z reklamacją :/
Ciekawe czego zapomnieli zrobić albo co zrobili źle :/
Feluke
Zamek albo hydraulike napompowana na maksa wsadzili.
kontrolm
no to ciekawe, czasem zawór zaciera się w prowadnicy ale tutaj musiałobyć coś innego. Ale jak silnik nie pracował to z hydrauliki ciśnienie zeszło, zreszta wystaczy pół godzinki i hydraulika sama się układa pod naciskiem sprezyny i wałka...
MKV
CYTAT(kontrolm @ Tue, 01 Feb 2011 - 12:35) *
no to ciekawe, czasem zawór zaciera się w prowadnicy ale tutaj musiałobyć coś innego. Ale jak silnik nie pracował to z hydrauliki ciśnienie zeszło, zreszta wystaczy pół godzinki i hydraulika sama się układa pod naciskiem sprezyny i wałka...


No tutaj były nowe prowadnice, nowe zawory wydechowy, nowe sprężynki CatCamsa oraz "szklanki" te które nie trzymały ciśnienia na te poprawnie działające (używki oryginalne).
kontrolm
nowe nowe ale spasowanie tego i właściwe przygotowanie to inna bajka ;-)
ale rozumiem ze zakład poczuwa się do odpowiedzialności ?
Raz zdarzyło się to u kolegi który robił na Wolskiej choć nei do końca wiadomo z kogo winy bo kolega sprzętu nei szanował a i na stan oleju i płynów innych nie patrzył a każdym razie naprawili za darmoche z przeprosinami
MKV
No mój mechanik zawiózł ją dziś z powrotem z reklamacją bo coś musieli nie tak poskładać... prowadnica za ciasno spasowana?? Na razie nie wiadomo.
Niestety znowu to pewnie chwilę potrwa zanim to naprawą a ja bez samochodu już od 8 grudnia jestem (gdy to na zwykłym przeglądzie okazało się, że się tłok ukruszył).
Silnik teraz nawet nie odpalił więc coś poważnie było chyba nie tak ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło (mam nadzieję) i lepiej teraz przy próbie pierwszego odpalenia niż podczas jazdy przy 7500obr/min...
kontrolm
za ciasno spasowane, nei spolerowana, mozliwe też błedy z osiowaniem zaworu wzgledem gniazda co prowadzi do zatarc
MKV
Tutaj sprawa jest wyjaśniana ale możliwy powód jest dużo bardziej banalny - jest możliwość (co by się zgadzało z pozostałymi śladami), że chłopak który już zrobioną głowicę zakładał i ustawiał rozrząd... źle ustawił znaczniki na kółku wydechowym i ustawił je na Intake - wtedy właśnie dokładnie otwarte sa zawory 3 cylindra jeśli coś takiego zrobisz. Co więcej są ślady zaworów na wszystkich tłokach i tłoków na zaworach (farba bo to nowe) - może się jednak okazać, że to nie na Krasnobrodzkiej coś zawalili tylko następny człowiek co to składał ale sprawa jest w toku i opisałem to na forum ogólnym z wątku o uszkodzonej głowicy G13B.


EDIT: Potwierdzony - sprawę zawalił mechanik co to składał - źle ustawił rozrząd - zarówno wydech jak i dolot ustawił na złe znaki... masakra. Oczywiście wszystko jest naprawiane na ich koszt więc to co zrobiła Krasnobrodzka (w sensie obróbki i wyważania) ocenie po hamowni...
Miko - GTti
Tak Tak straszny kotlet...

A na temat zakładu na Grochowskiej, prócz tego jednego polecenia, coś może ktoś wie więcej?

http://www.kozieranski.com.pl/o_firmie.php
menel
CYTAT(Miko - GTti @ Wed, 28 Dec 2011 - 17:01) *
Tak Tak straszny kotlet...

A na temat zakładu na Grochowskiej, prócz tego jednego polecenia, coś może ktoś wie więcej?

http://www.kozieranski.com.pl/o_firmie.php


Krasnobrodzka totalne gówno, banda niekompetentnych naciagaczy.skasowali mnie za jedna glowice 1600 zeta a mialem dwie do v6 i musialem do poprawy dawac do kozieranskiego. Zle doszlifowane zawory do przylgni to jeden z wielu problemow...
Od tej pory glowice robie u kozieranskiego, gosc specyficzny ale rzetelny, na pierwszy rzut oka smile.gif i mi jeszcze nic nie spierdzielil a robilem z 7 glowic. Uczciwie sie przyznaje ze nie zna sie na sporcie wiec jak mu sie powie co dokladnie sie chce to to zrobi ale sam nie proponuje niczego. Dobry fachowiec IMHO.

Tloki, wal korby i blok zalatwialem natomiast w Starei iwicznej. Nazywaja sie chyba weps. Bylem bardzo zadowolony, choc tani nie sa. Robili mi totalny szlif wywazanie walu i pokrywanie ceramika denek tlokow. Ich tez polecam.
pinin
CYTAT(Miko - GTti @ Wed, 28 Dec 2011 - 17:01) *
Tak Tak straszny kotlet...

A na temat zakładu na Grochowskiej, prócz tego jednego polecenia, coś może ktoś wie więcej?

http://www.kozieranski.com.pl/o_firmie.php


Robiliśmy u niego głowę do VR6. Niby tylko kosmetyka, samo planowanie.
Jednak jak doszło do kompletnej wyceny pełnego remontu, facet konkretny i rzeczowy - sam powiedział co można taniej zrobić, a na czym oszczędzać nie poleca.
Generalnie polecam - ceny ok, konkretny i rzeczowy. Znajomi robili sporo rzeczy u niego łącznie ze wszystkimi szlifami c20xe pod kuciznę - wszystko ogrnięte ok.
SR-71
A gdzie dobrze i na dobrym sprzęcie wyważają koła zamachowe i wały korbowe ? - ma ktoś jakieś doświadczenia...
Rijndael
Ja się jeszcze dołączę z pytaniem o wyważenie koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych. Gdzie to sensownie zrobią w Warszawie?
wosiu
jezeli jest okazja to i ja sie wypowiem na temat Krasnobrodzkiej. Otoz robilem tulejowanie u nich- auto przejechalo 30km i tuleje popekaly. potem robilem caly blok miali zrobic wszystko i zrobili tak ze po 200km mam do wyrzucenia blok wal i tloki. totalne dziadostwo a kasuja grubo co wiecej nic im powiedziec nie mozna bo rozumy pozjadali. Łaske mi zrobili ze zepsuty wal przeszlifowali za free a sie okazalo ze osiowanie bloku spierniczyli. Odradzam na calej linii!!
Albert
niestety słyszałem kilka podobnych historii. Swego czasu robili dobrze sad.gif
jano86
Ja będę teraz zakuwał SR20 do driftowozu.
Polecono mi zakład na ulicy Parowcowej 6. Byłem tam na razie pomierzyć wał. Wrażenie pozytywne.
agressor
sluchajcie a jak tam na kwiatowej w lomiankach jest ok?
http://www.pkt.pl/s/lomianki/1805293/szymc...omechanika.html

rozmawialem z Panem i wydaje mi sie spoko ale chcialbym jakies opinie i jego robocie

chodzi mi o planowanie glowicy, delikatne szlifowanie kanalow i gniazda na 3 katy
Jaqo
Ja mam z nimi same dobre doświadczenia, a robiłem u nich dużo. Jak czegoś nie mogą/nie chcą zrobić to mówią z góry, że nie i już - a to dobrze. Nigdy nic mi nie zepsuli, znają się na robocie bo to już chyba drugie pokolenie robi u nich. No i są tani
mariusz76
Robiłem w Weps'ie w Iwicznej już z 10 silników i nie było z nimi żadnych problemów. Panowie mają jednak skłonność do zbyt luźnego pasowania na panewkach, radzę ich nie słuchać i kazać pasować tak jak fabryka każe.
agressor
Dzieki Jago za info ja tez slyszalem o nich pozytywne opinie,
ale wole sie dopytac no bo wiadomo jak jest.

pozdr
MKV
Chce obecnie zrobić obróbkę głowic w Mitsubishi Galancie 2.5 V6 po ostatnim lifcie (160KM) i się zastanawiam gdzie.
Na Krasnobrodzkiej robiłem Swifta GTi ale Miśka chciałbym zrobić gdzie indziej. Który z wymienionych przez innych zakładów w Wawie lub okolicach by się nadawał najlepiej do tego aby po prostu oddać im głowice i powiedzieć, żeby mi je jak najlepiej zrobili na ulicę?
jano86
Jeśli nie ma to być jakaś hardkorowa specyfikacja do sportu to poleciłbym zwykły dobry zakład.
Ja mojego zakutego SRa oddałem do roboty na Parowcową (głowica seryjna) i wszystko śmiga bezproblemowo. Zakłady specjalizujące się w sporcie itp. na ogól uwzględniają ten fakt w cennikach.
kontrolm
na Parowcowej bardzo ładnie obrobią zawory i głowicę na 3 kąty jak sie poprosi i pokaże . A cena będzie sie znacznie róznić od Krasnobrodzkiej. Wyważą również wał i koło zamachowe w dobrej cenie (choć na słowo sport cena wzrasta sporo ;-))
MKV
Widzę ze macie o Parowcowej dobre zdanie. Po weekendzie będę musial do nich zadzwonic i po pytać co i jak proponują.
Aniołek
Tak sobie czytam i jestem lekko zaskoczony bo ja robiłem swoją V8 na Krasnobrodzkiej jest po prostu idealnie ponad 8000km przebiegu i jest absolutnie wszystko ok , miałem szczęście czy co ?
jadwingo
CYTAT(menel @ Wed, 28 Dec 2011 - 22:22) *
Krasnobrodzka totalne gówno, banda niekompetentnych naciagaczy.skasowali mnie za jedna glowice 1600 zeta a mialem dwie do v6 i musialem do poprawy dawac do kozieranskiego. Zle doszlifowane zawory do przylgni to jeden z wielu problemow...
Od tej pory glowice robie u kozieranskiego, gosc specyficzny ale rzetelny, na pierwszy rzut oka smile.gif i mi jeszcze nic nie spierdzielil a robilem z 7 glowic. Uczciwie sie przyznaje ze nie zna sie na sporcie wiec jak mu sie powie co dokladnie sie chce to to zrobi ale sam nie proponuje niczego. Dobry fachowiec IMHO.

Tloki, wal korby i blok zalatwialem natomiast w Starei iwicznej. Nazywaja sie chyba weps. Bylem bardzo zadowolony, choc tani nie sa. Robili mi totalny szlif wywazanie walu i pokrywanie ceramika denek tlokow. Ich tez polecam.

kakao
Ja też mogę polecić kozierańskiego. Z tego co kiedyś z nim gadałem to z krasnobrodzkiej do niego przywożą robotę.
jadwingo
jestem zdziwiony złymi opiniami o Krasnobrodzkiej...papier przyjmie wszystko tak jak internet, a najlepiej samemu się przekonać...
można zajrzeć na ich stronę i zweryfikować swój pogląd:
www.krasnobrodzka-racing.pl

Aval
Można zajrzeć. Tylko, jak sam mówisz, papier i internet przyjmie wszystko...
etam
glowice robilem w okolicy ulicy Poleczki www.glowice.info dobrze szybko i znaja sie na robocie.
co do bloku, to tez polecam parowcową
kowalczykowy
A ja polecam naprawdę dobrze zastanowić się czy dana obróbka/szlif w danym rpzypadku jest NIEZBĘDNA... Otóż po pierwsze szlifowanie niesie ze sobą pewne konsekwencje które nie każy mechanik będzie umiał zrekompensować (np zmiana ustawienia rozrządu/zapłonu po planownaiui głowicy), a po drugie i przedewszystkim polscy(może nie tylko) szlifierze są rzeźnikami i przez ich niekomptencje naprawdę już WIELE fajnych projektów zaliczyło niemiłosierne fuckupy właśnie przerz szlifierzy-a baic się potem w wyciąganie kasy i udowadnianie kto zawinił i ile powinnien oddać wiemy jak wygląda....

Sam też się pare razy przejechałem na "polecanych" szlifierzach... Teraz dopuki szlify nie są niezbędne to nic nie robie, nic na zapas, nawet łowicy nie planuje czy jakieś tam rysy na tulejach zostawiam(mówie o moim aucie nei zarabiam na mechanice) i w końcu wszystko działa.... Takze taka moja rada wzięta z praktyki-nie szlifujcie na zapas bo będzie z tego więcej problemów niż korzyści...
markzo
Mi dorabiali na krasnobrodzkiej sworznie do tłoków nadwymiarowe, dostarczyłem tłoki z korbami i dość szybko się z tym uwinęli wink.gif mechanik, który składał motor stwierdził, że robota pierwsza klasa a i cena nie przyprawiała o zawrót głowy smile.gif
daroot
CYTAT(jadwingo @ Wed, 06 Nov 2013 - 10:28) *
jestem zdziwiony złymi opiniami o Krasnobrodzkiej...papier przyjmie wszystko tak jak internet, a najlepiej samemu się przekonać...
można zajrzeć na ich stronę i zweryfikować swój pogląd:
www.krasnobrodzka-racing.pl


no tak - kolega zarejestrowal sie dzien wczesniej, po to by wyraz opinie - chyba wszystko jasne wink.gif
Jaqo
Nie wiem co jasne. Gość akurat ma rację co do internetowych opinii.
Ja na krasnobrodzkiej robie tylko te trudne tematy - łatwe robię w łomiankach (cena)- i zawsze jest spoko. Wiedzą co robią, ogarniają rzeczy nietypowe (mocno). Jedyne co to spawanie alu kiedyś słabo mi ogarneli ale to było parę lat temu i trudny temat.
menel
CYTAT(kakao @ Tue, 05 Nov 2013 - 15:56) *
Ja też mogę polecić kozierańskiego. Z tego co kiedyś z nim gadałem to z krasnobrodzkiej do niego przywożą robotę.


Ja też właśnie na krasnobrodzką nigdy nic nie zawiozę, nawet hulajnogi.
Kozierański ratował sytuację i zrobił to co na krasnobrodzkiej mieli zrobić a tylko wzieli kase i nie zrobili. Od tego czasu wożę tylko na grochowską. Kozierański jest specyficzny ale liczy się dobra robota.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.