Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Torsen ze wstępnym spięciem
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Krismo
Witam,
zastanawiałem się nad sposobem wyeliminowania jednej z (moim zdaniem) wad napędu z centralnym torsenem.
Chodzi mi o sytuację, gdy jedno z kół jest w powietrzu i auto nie przenosi napędu na pozostałe oraz o sytuację, gdy moment jest w dość znacznym zakresie "przerzucany" pomiędzy osie.
Znalazłem artykuł o torsenie T3R ze wstępny spięciem.
Moje pytanie jest takie: czy ktoś ma jakąkolwiek wiedzę na ten temat, lub doświadczenia, lub wie jak wykonać taką dodatkową blokadę wewnętrzną torsena.
Pozdr.
K.
Albert
temat ciekawi także mnie. Daj proszę znać jak byś coś ustalił
Krismo
Znalazłen np. takie rozwiązanie:

http://www.wavetrac.net/technical.htm

Czyli po prostu trzeba wywołać dodatkowe tarcie (blokadę cierną) na kołach zębatych.
Waldus66666
Ja też długo rozmyślałem nad tym jak wyeliminować wady quattro takiego jak w S2 i moje wnioski są takie:
1 - Centralny mechanizm różnicowy (Crown Gear Differential) zastosowany w RS5 eliminuje wspomnianą niedogodność.
2 - Wziąć tylny aktywny dyfer z S4 B8.
Pytanie tylko czy:
Ad. 1 - Czy skrzynia z RS5 podejdzie zamiast 01E (nie widziałem RS5 na żywo od spodu). Jeżeli dało by się to dodatkowo zyskuje się cofnięcie silnika o ~15 cm.
Ad. 2 - Czy dało by się wysterować zeswapowany aktywny dyfer w S2? Czy jest to wykonalne? Może ktoś wie jak rozwiązane jest sterowanie aktywnym dyfrem w S4 B8?
cowboy
ad. 1 nie wiadomo czy ta skrzynia zmieści się w tunelu bo jest szersza, trzeba całkowicie przerobić maglownice i jest to mega trudne zadanie bo w miejscu maglownicy bedzie dzwon skrzyni i w związku z tym ori drązki się nie da zrobić jak w oryginale
sprzegło z tym grzybkowym zamachem rozdzielającym wieniec od dwumasa powinno podejść, ewentualnie jakis adpater, podobnie dorobienie połosi to juz bedzie Pan Pikuś jak ktoś przeniesie maglownice pod silnik smile.gif
skrzynia z RS5 to kosztuje pewnie tyle co takie S2 - tak przy okazji wink.gif

ad. 2 zamiast aktywnego dyfra najprościej zeswapowac torsena z audi V8
Waldus66666
Skrzynie z RS5 podałem jako przykład ponieważ po raz pierwszy zastosowano w niej nowy typ centralnego mechanizmu różnicowego. Patrząc jednak na konstrukcje tej skrzyni przypuszczam, że sam dyferencjał będzie pasował do skrzyń quattro z A4 B8 (w zamyśle kupić skrzynie z A4 B8 + wymiana centralnego mechanizmu różnicowego na taki jak w RS5).

Owszem torsen z V8 w tylnym dyfrze jest fajny, ale w sytuacji gdy jedno koło nie ma przyczepności to drugie nie ciągnie i przypuszczam, że właśnie to autor wątku miał na myśli.
Albert
Mozesz napisac wiecej o dyferencjale z rs5 ? Skrzynia z walkiem przesunietym pierwszy raz pojawila sie w a5.

Skrzynua z rs4 b7 jest ciekawa bo ma rozklad momentu 40:60 i podzial do 4:1 vs 2:1 ktory jest w normalnych torsenach. Skrzynia jest podobna do 01E i idzie zaadoptowac do s2.

Albert
Do tylu do s2 mozna wsadzic plytke zwykla a aktywny dyfer z b8 wymaga calwj skomplikowanej elektroniki i wydaje mi sie ze nie jest to do odtworzenia w s2.
Krismo
To po kolei:
1. mam u siebie skrzynię 01E i nie jest to jakiś wielki temat to wsadzić.
2. torsen z tyłu powiela wadę torsena środkowego. Dodatkowo przy "sportowej" jeździe oba torseny "motają" moment i napęd w każdą stronę, co też uważam za wadę.
3. torsen z tyłu nie rozwiązuje problemu "podniesionego koła"
4. nie miałem okazji jeździć z nowym dyfrem od RS, ale jesli daje 60:40 na tył to moim zdaniem nie dobrze, bo auto będzie nadsterowne
5. chcę w jakimś stopniu zablokować torsena, by właśnie ustabilizować auto i by można było wyprowadzać auto gazem
6. w tym tygodniu wyjmuję torsena i spróbuję go trochę zablokować i zobaczę, jaki to daje efekt. Jak ktoś ma pomysł, jak zrobić to w poprawny sposób, to chętnie posłucham
Pozdr.
K.
Albert
na ile poprawiło się prowadzenie auta lub jakie przyniosło efekty wsadzenie szpery płytkowej do tyłu ?
Krismo
Coś jak torsen z V8, tyle że bardziej stabilne. Ogólnie nadsterownie.
Mam ustawioną na 90 Nm, może to jest zbyt dużo na śliskim i tył się za bardzo uślizguje?
cowboy
CYTAT(Albert @ Mon, 03 Jan 2011 - 23:51) *
Mozesz napisac wiecej o dyferencjale z rs5 ? Skrzynia z walkiem przesunietym pierwszy raz pojawila sie w a5.

Skrzynua z rs4 b7 jest ciekawa bo ma rozklad momentu 40:60 i podzial do 4:1 vs 2:1 ktory jest w normalnych torsenach. Skrzynia jest podobna do 01E i idzie zaadoptowac do s2.


obecnie ten typ skrzyni jest także w A4, przełożenie główne jest 4,11 wiec podejdzie do starych audi
ciekaw jestem czy torsen w niej jest taki jak w RS5 ?
skrzynia z RS4 bedzie również strasznie droga, a skrzynie nowego typu z A4 mają juz baaardzo przystępne ceny i 15cm w położeniu silnika moze dac lepszy efekt niz 40:60 ?

CYTAT(Krismo @ Tue, 04 Jan 2011 - 09:14) *
To po kolei:
1. mam u siebie skrzynię 01E i nie jest to jakiś wielki temat to wsadzić.
2. torsen z tyłu powiela wadę torsena środkowego. Dodatkowo przy "sportowej" jeździe oba torseny "motają" moment i napęd w każdą stronę, co też uważam za wadę.
3. torsen z tyłu nie rozwiązuje problemu "podniesionego koła"
4. nie miałem okazji jeździć z nowym dyfrem od RS, ale jesli daje 60:40 na tył to moim zdaniem nie dobrze, bo auto będzie nadsterowne
5. chcę w jakimś stopniu zablokować torsena, by właśnie ustabilizować auto i by można było wyprowadzać auto gazem
6. w tym tygodniu wyjmuję torsena i spróbuję go trochę zablokować i zobaczę, jaki to daje efekt. Jak ktoś ma pomysł, jak zrobić to w poprawny sposób, to chętnie posłucham
Pozdr.
K.


skoro problem podniesionego koła jest tutaj jakby całym źródłem zła to moze prościej i lepiej pokombinowac z zawieszeniem żeby nie jeździć na 3 czy 2 kołach ?
Waldus66666
Poniżej filmik pokazujący działanie nowego dyferencjału z RS5. To co jest interesujące zaczyna się od 2:00 aż do 3:58.
Crown Gear Diff
JJacek
CYTAT(Waldus66666 @ Mon, 03 Jan 2011 - 22:02) *
1 - Centralny mechanizm różnicowy (Crown Gear Differential) zastosowany w RS5 eliminuje wspomnianą niedogodność.
2 - Wziąć tylny aktywny dyfer z S4 B8.

CYTAT(Waldus66666 @ Tue, 04 Jan 2011 - 10:19) *
Poniżej filmik pokazujący działanie nowego dyferencjału z RS5. To co jest interesujące zaczyna się od 2:00 aż do 3:58.
Crown Gear Diff

Ten nowy Crown Gear Diff jak widać nie rozwiąże sam problemu, bo nie obsługuje sytuacji 0/100. Kombinacja (crown gear diff centralnie+dyferencjał aktywny z tyłu )jest porównywalna z kombinacją (torsen centralnie+szpera płytkowa z tyłu) z dokładnością do rozkładu i nadal nie obsłuży sytuacji przedniego koła w powietrzu.

Jaki efekt w takim aucie jak S2 ma użycie dwóch szper płytkowych (przód i tył)? Teoretycznie problematyczna byłaby tylko sytuacja dwóch przednich lub dwóch tylnich kół w powietrzu. Takie pytanie laika, bo nie mam praktycznego doświadczenia z tego typu mechanizmami.

CYTAT(cowboy @ Tue, 04 Jan 2011 - 09:49) *
ciekaw jestem czy torsen w niej jest taki jak w RS5 ?

W RS5 nie ma już Torsena wink.gif
cowboy
CYTAT(JJacek @ Tue, 04 Jan 2011 - 10:41) *
Jaki efekt w takim aucie jak S2 ma użycie dwóch szper płytkowych (przód i tył)? Teoretycznie problematyczna byłaby tylko sytuacja dwóch przednich lub dwóch tylnich kół w powietrzu. Takie pytanie laika, bo nie mam praktycznego doświadczenia z tego typu mechanizmami.


w zasadzie w takim S2 to się pewnie unosi wewnętrzne tylne koło, czy mocna szpera na tylnym dyfrze nie rozwiąże problemu ?

czy jak rozwiąże problem to z kolei pojawia sie nadsterowność ?
Waldus66666
CYTAT
Ten nowy Crown Gear Diff jak widać nie rozwiąże sam problemu, bo nie obsługuje sytuacji 0/100. Kombinacja (crown gear diff centralnie+dyferencjał aktywny z tyłu )jest porównywalna z kombinacją (torsen centralnie+szpera płytkowa z tyłu) z dokładnością do rozkładu i nadal nie obsłuży sytuacji przedniego koła w powietrzu.


Moje rozumienie Wikipedii (quattro) jest takie, że nowy dyferencjał może się całkowicie zablokować. Jeżeli źle rozumiem działanie tego mechanizmu to poproszę o wyjaśnienia.
Albert
up to 100% can be transfered to one axle

http://www.youtube.com/watch?v=MjaCbpw84kw#t=3m44s
dżordżyk
Bo obejrzeniu obydwu filmików można wywnioskować:
W normalnych warunkach przyczepności: tył dostaje 60%momentu / przód 40%
Kiedy uślizgnie się przednia oś, może być przekazane do 85% na tył i 15% na przód
Kiedy uślizgnie się tylnia oś, może być przekazane do 70% na przód i 30% na tył
To powyżej ale z wyłączonym systemem ESP.
Kiedy znów system ESP będzie włączony może być przekazane do 100% momentu na jedną z osi.
Dodatkowo system Torque Vectoring pomaga autu skręcać przyhamowując dwa wewnętrzne koła w zakręcie zanim zaczną się ślizgać. Coś jak podczas jazda na sankach, shamuje się prawą nogą to skręca się w prawo i odwrotnie biggrin.gif
A ten Crown Gear Diff to moim zdaniem połączenie trochę torsena z mechanizmem sprzęgła. Jeśli np. prędkość obrotowa tylniej osi znacznie wzrośnie w porównaniu do prędkości obrotowej przedniej osi to płytki w mechanizmie się zacisną i tym samym moment zostanie przekazany na przód. Bardzo ciekawe rozwiązanie jak dla mnie. No i faktycznie Audi w tym Crown Gear Diff odeszło trochę od koncepcji torsena i nie jest to już tradycyjny torsen.
Albert
CYTAT(JJacek @ Tue, 04 Jan 2011 - 10:41) *
Jaki efekt w takim aucie jak S2 ma użycie dwóch szper płytkowych (przód i tył)? Teoretycznie problematyczna byłaby tylko sytuacja dwóch przednich lub dwóch tylnich kół w powietrzu.


Wg mnie tylko ten przypadek jest problemem kiedy 2 koła na jednej osi są w powietrzu. Wtedy druga oś nie dostanie napędu przy zestawie przód + tył LSD a centralny Torsen.

Czy coś takiego się może zdarzyć na torze lub na ulicy ? wg mnie nie

Czy coś takiego się może zdarzyć na KJS, odcinku specjalnym ? być może ... pytanie jak często ... to już Krismo się musi wypowiedzieć


voj2s
masz Albert racje 2 X LCD zalatwi problem ktory generuje torsen w miejscu centralnego dyfra ale tylko czesciowo ....
bo tak slabe spiecie LSD typu 30-50Nm i uniesienie kola na tej osi spowoduje przekaznie na druga os (zaleznie od torsena) 60-100 lub 120-200Nm czyli calkowity moment obrotowy bedzie 90-250Nm na kolach .... biorac pod uwage ze silnik ma ok 400Nm, zakret byl pokonywany na biegu 3 ( 1.32(zazwyczaj takie przelozenia jest 3 biegu ) x 4,11 = ~ 2170Nm --- > tyle jest na kolach gdy wszystko dziala jak pownno

jak latwo policzyc dla spiecia szper 100Nm czyli juz mocno bedzie 500Nm przy torsenie 4:1 co i tak chyba nikogo nie satysfakcjonuje bo po pierwsze dosc duza loteria ktore kolo, ktora os przekazuje moement, napewno nie poprawia to prowadzenia w sytuacji o ktorej jest mowa

moje wnioski LSD TAK ale nie zlikwiduja one problemu torsena tylko przy dobrze ustawionym zawieszeniu powinny zapewnic wieksza przewidywalnosc a stopien ich spiecia balans nadsterowny /podsterowny

PS szkoda ze jestem chory bo wlasnie bym rozkrecil torsena i kombinowal jak go zmodyfikowac , skoro da sie przerobic z 2:1 na 4:1 to i wstepne spiecie tez da sie mu zrobic jak sadze
Krismo
Witam,
w końcu wbudowałem do swojego torsena prostą blokadę cierną, tzn:
pod każdy z zewnętrznych slimaków podłożyłem sprężynę tależowa, tak by całość była ściśnięta (wymagało to podfrezowania-poszerzenia obudowy w tych miejscach), co wywołuje tarcie.
Każdego ze ślimaków można było osobno obrócić, ale wszystkich razem w żaden sposób (na sucho).
Koszt całej operacji około 800 zł.

Teraz efekty i moje spostrzeżenia z jazdy:

Zalety:
1. można lepiej wystartować z dowolnej nawierzchni.
2. można bez ruszyć z podniesioną osią (tylną lub przednią) - jak ktoś chce, to mogę nakręcić filmik (ale chyba nie ma to sensu)
3. moim zdaniem auto jest znacznie stabilniejsze w zakręcie, szczególnie przyspieszając
4. nie ma takiego "rzucania" momentu i precyzyjniej mozna przewidzieć co się stanie
4. działa ręczny, choć wymaga większej siły (wydaje mi się, że tylko hydrauliczny da radę)

Wady:
1. jak wyżej - trzeba użyć dużej siły do nawrotu na ręcznym
2. skrzynia się bardziej grzeje (choć nie wiem dokładnie, jak było wcześniej)
3. auto mniej chętnie wchodzi w ciasne łuki na śliskiej nawierzchni

Testowałem rozwiązanie na treningu. Upalałem przez około 3 godziny i jak na razie jest wszysko ok.
Podsumowując, uważam to za upgrade.
Leo
pkt trzeci z wad - czy to oznacza że auto jest jeszcze bardziej podsterowne od serii ????
Krismo
CYTAT(Leo @ Mon, 28 Feb 2011 - 19:58) *
pkt trzeci z wad - czy to oznacza że auto jest jeszcze bardziej podsterowne od serii ????


Napisałem na śliskiej nawierzchni i w ciasnych łukach.

Natomiast nie odpowiem ci wiarygodnie na pytanie, bo moje auto jest poszperowane i mam problem z nadsterownością, a nie podsterownością.

Podam przykład:
jeździłem seryjną coupe quattro i przy typowym poślizgu zakładałem pełną kontrę i mogłem "wyciągnąć" gazem auto nawet z 90 st. wychylenia.
natomiast w tym aucie przy kontrze i gazie po prostu "obkręcało mnie".

Po zblokowaniu środka jest lepiej i mogę ratować się gazem, co uważam za wielką zaletę.

Wracając do pytania: w moim odczuciu na takiej asfaltowej partii zakrętów auto jechało bardzo dobrze.
Nawet gdy przesaziłem, to po prostu ześlizgiwało się równolegle i tyle.
Porównywałem się z lancerem i nawet go dochodziłem (ale to nie jest porównanie).

Pozdr.
kiwi
Krismo jakim momentem i jaką mocą dysponuje Twoje s2?? Bo piszesz że przy zestawieniu Torsen +szpera tylna auto jest mocno nadsterowne .Przy 2 torsenach było mniej przewidywalne ( wada szczególnie na wyścigach )
Masz może foty tego rozwiązania ?? I ostatnie czy przy seryjnym aucie takie rozwiązanie zminimalizuje podsterowność ??
A jeszcze jedno..a myślałeś nad rozwiązaniem wstępnego spięci tylnego torsena zamiast szpery??
Krismo
Szału w tym zakresie nie ma: jakieś 320 KM ze zwęzką.
Napisałem, że jest poszperowane, tzn. z tyłu mam szperę płytkową (własnej roboty) ze spięciem jakieś 8-9 kN, natomiast z przodu Quaifa.
Wydaje mi się, że właśnie przednia szpera robi dobrą robotę i pozwala gazem "wciągać" przód auta w zakręt, tak że jest nadsterowne.
Co ciekawe Quaife to też torsen, ale musi być jakoś "spięty", bo da się jechać z urwaną półosią (przy seryjnym torsenie środkowym).
Natomiast nie otwierałem tego i nie wiem, na jak to jest zrobione.

Nie mam zdjęć przerobionego torsena, bo prawie nic po zmontowaniu nie widać - tylko podkładki (sprężyny pależowe) pomiędzy obudową, a ślimakami.

Czy zmniejszy "seryjną" podsterwność: myślę, że w niewielkim zakresie (choć to jest gdybanie). Może przy starcie, by tyle momentu nie szło na odciążony przód.
Trzeba potestować.
Krismo
Witam,
w dalszym ciągu "drążę" temat przerobienia torsena.
W związku z tym poszukuję dawcy - torsena od skrzyni 01E - może być uszkodzony.
Ma ktoś może na zbyciu?
Dzięki
racesupport
Odgrzeję "trochę" kotleta wink.gif mam 01e w swojej 80 b4 quattro i myślę jak wyeliminować podsterowność. Co do przeróbki torsena to jest opcja założenia podkładek ciernych między satelity. Znalazłem tylko jedną firmę która to robi jhm motorsport i koszt byłby do przyjęcia bo 450zł tyle że wysyłka ze Stanów drugie tyle... Myślałem także o swapie skrzyni z rs4 b7, pytanie czy gra jest warta świeczki czy można coś pogrzebać przy 01e i tylnym/przednim dyfrze żeby poprawić. Nie wiem jakie są rozwiązania dostępne po 12latach od napisania tego wątku? wink.gif
Leo
silnik centralnie tongue.gif
done4
Jedynie odpowiednie zestrojenie szpery płytkowej pomoże na podsterowność, ale przy takim ułożeniu silnika nigdy jej nie wyeliminujesz.
racesupport
Hehhhe. Silnik centralnie to by było coś ale za dużo rzeźby, problem z maglownica ale to chyba każdy wie smile.gif

Ok no jasna sprawa że nie wyeliminuje ale szukam poprawy właściwości jezdnych na ile się da w tym aucie smile.gif
drag_op
To może wepchnąć silnik do kabiny i pożenić z jakimś x-drive?
Leo
jeden ze znanych tunerów audi z DE swego czasu zrobił takiego potworka, że poszerzył rozstaw przodu w stosunku do tyłu o jakieś 15 cm chyba i na przód dał dużo szersze opony niż na tył... wyglądało pokracznie, ale pomogło.
racesupport
CYTAT(Leo @ Fri, 02 Dec 2022 - 22:36) *
jeden ze znanych tunerów audi z DE swego czasu zrobił takiego potworka, że poszerzył rozstaw przodu w stosunku do tyłu o jakieś 15 cm chyba i na przód dał dużo szersze opony niż na tył... wyglądało pokracznie, ale pomogło.


Tak jest w rs3 2022 seryjnie smile.gif 265 przód, 235 tył, zniwelowane trochę et, felgi takiej samej szerokości przód i tył biggrin.gif ale jeździ się bardzo przyjemnie
Heniek22
A czy różny rozstaw w stałym quattro nie daje po dupie całemu napędowi ??
Artur mam jedną skrzynię z RS4 B7 jak chcesz coś na przymiarki, daleko nie masz... miałem też ją w B7 z 2.7biturbo i dupa zamiatała o wiele lepiej niż w standardowym 1:1 .... i faktycznie rycia przodem było mniej ale to juz też zależy od łącznika.
borman
CYTAT
jak wyeliminować podsterowność

kiedy występuje? 80q nie jeździłem szybko ale w b5q na wejściu w zakręt jest duża podsterowność a potem zarzuca tyłem
CYTAT
Co do przeróbki torsena to jest opcja założenia podkładek ciernych między satelity. Znalazłem tylko jedną firmę która to robi jhm motorsport i koszt byłby do przyjęcia bo 450zł tyle że wysyłka ze Stanów drugie tyle...

to nikt nie zrobi takich podkładek w polsce/europie?

ogólnie jak jest chujowy rozkład mas to możesz nawet odpiąć przeguby, a auto rozpędzić z górki i w zakręcie nie skręci, bo napęd nic do tego nie ma
w b8 dopiero się za to wzięli na poważnie i skrzynia wygląda tak:



ale z żeliwnym klocem przed przednią osią cudów nie będzie, wywalić i wsadzić alu v6t z b9 biggrin.gif
nomaster
Ja tu tylko wrzucę swoją ciekawostkę. S8 D2 oryginalnie 1000kg z groszami przód/800z groszami tył i tam nie było problemów z podsterownością poza małymi prędkościami. Teraz mam silnik i skrzynię 10cm w głąb auta i 3cm w dół wsuniętą, w dodatku cięższą skrzynię o jakieś 50kg, wywaliłem przedni stabilizator bo nie ma na niego miejsca i wydaje mi się, że samochód jest bardziej podsterowny niż wcześniej a teoretycznie powinno być odwrotnie. Nie ważyłem teraz samochodu ale powinno przybyć masy z tyłu i ubyć z przodu.
racesupport
Generalnie to mam taki pomysł, żeby kupić drugą budę i ją zrobić na cacy, tzn obspawać, oklatkować i pobawić się w cofnięcie silnika ale obawiam się, że nie mam takiej wiedzy i umiejętności żeby przeprowadzić zabieg z układem kierowniczym. Jedyna droga to relokacja magla i w ogóle zastąpienie go czymś o krótkich i sztywnych drążkach kierowniczych bo ten oryginał to sztywnością mimo amortyzatora skrętu nie grzeszy... No ale nie w tym rzecz. Bardziej skupiam się póki co, żeby autem ciut lepiej się jeździło bez wielkich ingerencji. Ja nie oczekuje cudów że to pojedzie jak R5, ma być fun a nie męka smile.gif

Co do podkładek, czytałem na audizine, że te podkładki są zrobione z jakiegoś konkretnego materiału, dodatkowo utwardzane i z bardzo dużą dokładnością jeśli chodzi o ich grubość. JHM ma to wyliczone i niby działa to jako 25:75.

U mnie wyważenie auta to 673 kg przód / 646 kg tył, 51/49
trbman
Cowboy w swojej 80ce walczył z tym problemem, przesuniecie masy silnika do tyłu.
vegetagt
CYTAT(racesupport @ Sun, 04 Dec 2022 - 15:54) *
(...)
Co do podkładek, czytałem na audizine, że te podkładki są zrobione z jakiegoś konkretnego materiału, dodatkowo utwardzane i z bardzo dużą dokładnością jeśli chodzi o ich grubość. JHM ma to wyliczone i niby działa to jako 25:75.
(...)



W mojej ocenie same podkładki od JHMu nie są p&p i wymagają jeszcze wiedzy tajemnej dot. ustawienia luzu w tak zmodyfikowanym torsenie - a znalazlem w całym necie jeden post na ten temat ;-)
Ja obecnie na tym poległem - nie mam dojścia do magnesówki na codzień, więc zrobienie czegoś z dokładnością do 0.01mm jest dla mnie problemem.
Jak odnajdę podkładki to moge ci odsprzedać za połowe ceny JHMu, o ile przetrwały magazynowanie ;-) Mam dokładnie "JHM 4:1 Center Diff Upgrade SHIMS ONLY for 01E Manual Transmission - EARLY"
racesupport
CYTAT(vegetagt @ Mon, 05 Dec 2022 - 11:25) *
W mojej ocenie same podkładki od JHMu nie są p&p i wymagają jeszcze wiedzy tajemnej dot. ustawienia luzu w tak zmodyfikowanym torsenie - a znalazlem w całym necie jeden post na ten temat ;-)
Ja obecnie na tym poległem - nie mam dojścia do magnesówki na codzień, więc zrobienie czegoś z dokładnością do 0.01mm jest dla mnie problemem.
Jak odnajdę podkładki to moge ci odsprzedać za połowe ceny JHMu, o ile przetrwały magazynowanie ;-) Mam dokładnie "JHM 4:1 Center Diff Upgrade SHIMS ONLY for 01E Manual Transmission - EARLY"


Możesz mi na pw podesłać apropo ustawienia luzu? Napisałem Ci pw, daj znać czy dotarła wiad bo nie mam w wysłanych nie wiem dlaczego

Na tym filmie widać jak po każdym dodaniu gazem ciągnie przód, ciekawe czy szpera spotęgowała by ten efekt przy płynnej jeździe i dopiero wejście z ryby i gaz w podłogę pozwoliłby uzyskać nadsterownosc? Czyli taka typowa b grupa, jak chcesz w lewo to najpierw w prawo a potem w lewo i gaz w podłogę biggrin.gif

https://youtu.be/6DUpJrExGXM
dany_47
@autor tematu
jakbyś znalazł sposób na lekkie (żeby jednak nie zawsze boczurem stawała fura) spięcie tyłu pod 01E to również był bym zainteresowany.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.