beumont
Fri, 24 Dec 2010 - 16:56
Witam,
jestem tutaj nowy i zaczynam właśnie moją przygodę z przeróbką E30. Od pół roku czytam na temat tego auta i większość odpowiedzi znalazłem na www.e30.de lub na różnych forach.
Chciałbym jednak zadać dosyć ogólne pytanie, co tak naprawdę daje felga na 5 śrub? W e30 seryjnie mam 4 śruby i przeróbka na 5 śrub ciągnie za sobą koszta i modyfikacje które nie wszyscy polecają.
Przecież na 4 śruby koło mi tez nie odpadnie a fajne felgi 17" też są dostępne pod 4 śrubki, zatem pytanie do was, jakie plusy przeróbki na 5 tkę?
Z góry dziękuje
Karolo
Fri, 24 Dec 2010 - 17:40
5 śrub to same zalety.
Przede wszystkim masz możliwość załozenia tarcz z zaciskami od m3 e36, które to diametralnie poprawiają hamowanie tego auta.
Druga ważna sprawa to zawieszenie - gwint pod kolumne e36 można nabyć już za ok. 850 zł w góre. Najtanszy gwint pod seryjny typ zawieszenia do e30 jaki widziałem, kosztował 2800 zł.
Trzecia sprawa to dobór felg - 5x120 jest pełno i w korzystnych cenach, przy 4x100 trzeba sie troche napocić.
beumont
Fri, 24 Dec 2010 - 17:45
Dzięki za odpowiedź! Słyszałem jednak że jak założę zawias od e36 to trzeba wyginać wachacze czy coś takiego. W każdym bądź razie nie jest to podobno zalecane. Dużo osób o tym pisze na www.e30-talk.com
beumont
Fri, 24 Dec 2010 - 17:47
Jeżeli chodzi o zawias to myślałem o sportowych amortyzatorach KONI, czy lepiej zainwetować w gwint ?
raich
Fri, 24 Dec 2010 - 18:48
CYTAT(beumont @ Fri, 24 Dec 2010 - 17:45)
Dzięki za odpowiedź! Słyszałem jednak że jak założę zawias od e36 to trzeba wyginać wachacze czy coś takiego. W każdym bądź razie nie jest to podobno zalecane. Dużo osób o tym pisze na www.e30-talk.com
nic nie trzeba wyginac:wkladasz wahacze z e46 po lifcie albo z m3 e36 b32 z gumkami acentrycznymi z m3 e30.
beumont
Fri, 24 Dec 2010 - 19:31
Jak to policzyłem to taniej i pewniej wychodzi ten zestaw od niemca
http://www.300mm.de/325mm/325mm.htmZa 1000 euro są dwie piasty i adaptery, resztę można na allegro, facet wystawia fakturę więc można kupić netto.
raich
Fri, 24 Dec 2010 - 20:34
buni mial chyba jakies adapery kiedys za pol ceny,uderz do niego jak nie chcesz wrzucac 5 srub.
jak nie chcesz wrzucic tanio gwintu tylko latac np. na b6 to lepszym wyjsciem bedzie adapter na hebel niz 5 srub skoro idziesz w budzetowy projekt.
beumont
Fri, 24 Dec 2010 - 21:01
Właśnie chciałbym się dobrze zastanowić zanim zacznę zmieniać cokolwiek. Ale z tego co się od tygodnia naczytałem to i tak przejdę na 5 śrub bo trzeba będzie robić porzadne hample żeby nie rozwalić tego auta na Nordschleife - to jest tak naprawdę mój cel
Karolo
Fri, 24 Dec 2010 - 23:41
Trzeba też mieć tuleje acentryczne ( mowa o zestawie koło na środku, bo w innych wypadach bedzie cofnięte ). Kolumna może byc od jakiegokolwiek e36, ale najlepsza będzie od M3 bo od razu bedziesz miał z dużą tarczą i porządnym zaciskiem.
Blacha
Sat, 25 Dec 2010 - 00:50
Jaką moc musisz okiełznać że potrzebujesz hamulców z M3?
Karolo
Sat, 25 Dec 2010 - 01:07
Niekoniecznie moc, ale jak już decydujesz sie na 5x120 w e30 to na prawdę warto dołozyc do heblunku M3. Hamulce są rewelacyjne, na dobrej tarczy, płynie, klockach i przewodach w stalowym oplocie, spokojnie będą wyhamowywać takie auto z 400 koniami pod maską.
raich
Sat, 25 Dec 2010 - 03:34
CYTAT(raich @ Fri, 24 Dec 2010 - 18:48)
nic nie trzeba wyginac:wkladasz wahacze z e46 po lifcie albo z m3 e36 b32 z gumkami acentrycznymi z m3 e30.
CYTAT(Karolo @ Fri, 24 Dec 2010 - 23:41)
Trzeba też mieć tuleje acentryczne ( mowa o zestawie koło na środku, bo w innych wypadach bedzie cofnięte ). Kolumna może byc od jakiegokolwiek e36, ale najlepsza będzie od M3 bo od razu bedziesz miał z dużą tarczą i porządnym zaciskiem.
Grzesi(E30)k
Sat, 25 Dec 2010 - 22:35
CYTAT(raich @ Fri, 24 Dec 2010 - 18:48)
nic nie trzeba wyginac:wkladasz wahacze z e46 po lifcie albo z m3 e36 b32 z gumkami acentrycznymi z m3 e30.
Ale czy wtedy nie ma za dużego negatywu? I jak z wyciśnięciem sworzni i wprasowaniem tych od E30/E36 ??
raich
Sat, 25 Dec 2010 - 22:52
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Sat, 25 Dec 2010 - 22:35)
Ale czy wtedy nie ma za dużego negatywu? I jak z wyciśnięciem sworzni i wprasowaniem tych od E30/E36 ??
sworznie na wahaczach od e30.
Grzesi(E30)k
Sat, 25 Dec 2010 - 22:59
No ale żeby koła nie stały jak na zdjęciu niżej
Heh i tu jest problem jak by auto było na co dzień
raich
Sat, 25 Dec 2010 - 23:04
to juz pytanie nie do mnie,ja na tym zestawie nie jezdzilem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.