Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E34 M30 na ...?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Terror
Okazyjnie mogę kupic E34 z zajechanym m30 3.5 ponowie cena okazyjna i autko wziąłbym od ręki tylko chciałbym wiedziec jaki silnik wstawic tam zamiast starego kloca?

no i co łatwiej w tym momencie wsadzic V8 czy jakies m52b28?

okazyjnie w aucie jest juz instalacja podtlenku LPG tongue.gif

auto mialoby byc wygodnym przemiszczaczem i takim rodzynkiem w garazu wink.gif
G-Rad
m57b30 - to by była ciekawostka wink.gif
Terror
akurat nie chcialbym diesla zdecydowanie chce benzyne wink.gif
arek-lin
Jeśli wygodny przemieszczacz to wkładałbym M60B40, jak masz podtlenek to po taniości będziesz śmigałsmile.gif
Terror
tez sie zastanawiam nad m60, ale czy to nie bedzie bardziej klopotliwe jak wsadzanie jakiegos m50/m52?

raczej w tym momencie musialbym heble, zawieche zmieniac lub moze zawiecha i hamulce z m30 by wystarczyly??
arek-lin
M52 nie wychodziły seryjnie więc myślę, że M60 łatwiej będzie wszczepić. Co do hebli i zawiasu nie mam pojęcia, ale z tego co kojarzę 540i E34 ma inne heble i zawias niż cała reszta
raich
CYTAT(Terror @ Fri, 17 Dec 2010 - 22:14) *
tez sie zastanawiam nad m60, ale czy to nie bedzie bardziej klopotliwe jak wsadzanie jakiegos m50/m52?

raczej w tym momencie musialbym heble, zawieche zmieniac lub moze zawiecha i hamulce z m30 by wystarczyly??


m60,zarowno b40 jak b30 wychodzily seryjnie w e34.
wez pod uwage,ze m60b40 poszly w gore lub szybko sie sprzedaja.
m60b30 jest tania opcja nawet.
co do m50 i m52,m52 ma aluminiowy,blok m50 zeliwny i maja mniej momentu obrotowego niz m60tki.
ja bym wyremontowal tego m30 na twoim miejscu,do gazu bedzie jak znalazl.
siewcu
A M54B30 ?
AdamuS_81
najtańsza opcja zostaw m30, goły słupek można kupić za śmieszną kasę i do lpg się idealnie nadaje smile.gif
Terror
hmmmm no ok z tym m60 tylko wolalbym dzwiek jakiejs r6 pod maska. Oczywiscie wiadomo kazdemu iz V8 to magia i moc od samego dolu to marzenie wink.gif

nie chce starego m30 bo to strasznie paliwozerne, a i jakos taki staroc pod maska mnie nie rajcuje.

zdecydowanie sklaniam sie ku m50 badz m52 tylko czy ktos bedzie w stanie przeprowadzic swap tak zeby komputer i klima dziala tak jak fabryka przykazala? Rozchodzi mi sie w przypadku wsadzenia m52.

M54b30 - musialbym sie nad tym sporo naglowic czy ktos slyszal o jakims e34 z tym silnikiem?

nie potrafie zdecydowac bo mocno siedzi mi jakis m50 lub m52 chociaz stroker m50 z dolem od b28 mi sie tez podoba tylko czy takie cos nada sie do uzytkowania codziennego (czasami jak bede mial kaprys mam jeszcze inne auto, ale jak sa dwa do wyboru to lepiej rolleyes.gif )? (w tym momencie LPG out)
raich
skoro chcesz wlozyc m50 to po co kupowac m30?nie lepiej kupic juz e34 z m50 i np zrobic stroker na 2,8?
arek-lin
Dokładnie, policz sobie czy nie taniej wyjdzie kupić gotowe M50 bo E34 z tym motorem nie ma jakoś szczególnie wywindowanej ceny, a jak masz wyjść na zero to pytanie czy jest sens się bawić z tym wszystkim i czas tracić
Terror
zawsze warto wysluchac innych propozycji wink.gif

po prostu interesuje mnie cos rodziny R6 bardziej sie kierunkuje ku m52

stroker jest tylko wymyslem ktory mozna rozstrzygnac tylko czy taki silnik mozna wykorzystywac w codziennej ekloatacji z klima itp...

a to e34 znam od podszewki i wiem ze blacharsko jest ideal tylko silnik zabity, ogolnie jest dobrze wyposazone pomalowane, pelen m-pakiet zawieszenie m technik konkretnie mnie przekonuje tez cena tego egz. ta osoba juz ma dosc walki z m30 dlatego ja chce to auto dla siebie z jakims R6 ktory bedzie przyjazny w codziennym utrzymaniu czasami
raich
przeciez stroker z m50b25 na dol z m52 jest plug&play.
przekladasz korby,tloki i wal.
mozesz wrzucic panewki z tds'a,sa drozsze ale podobno warto.
M-Technic
M50 to za malo jak na e34 lepiej isc w M60b30-35 cena podobna, stopien trudnosci swapa mniejszy obecnie miska od M50 z e34 to deficyt rolleyes.gif
AdamuS_81
CYTAT(M-Technic @ Sat, 18 Dec 2010 - 19:34) *
obecnie miska od M50 z e34 to deficyt rolleyes.gif

bzdura, nawet na allegro jest pełno tych "deficytów" , ceny też przystępne..
raich
CYTAT(M-Technic @ Sat, 18 Dec 2010 - 19:34) *
M50 to za malo jak na e34 lepiej isc w M60b30-35 cena podobna, stopien trudnosci swapa mniejszy obecnie miska od M50 z e34 to deficyt rolleyes.gif


m60b30 nie trzeba swapowac,wychodzily w serii
bartolini999
Uuuu widze ze na 5er Bastera sie szykujesz smile.gif Nie wiem jak on zabil kolejne 3.5 , mnie osobiscie w beemce kreci v8 smile.gif
Terror
CYTAT(bartolini999 @ Sun, 19 Dec 2010 - 01:45) *
Uuuu widze ze na 5er Bastera sie szykujesz smile.gif Nie wiem jak on zabil kolejne 3.5 , mnie osobiscie w beemce kreci v8 smile.gif


wlasnie sie szykuje na nia i bedzie kupowana raczej w najblizszym czasie

zabic zabil bo...? po prostu m30 jakos niespecjalnie mnie kreci

M-technik mysle ze m60b30 byloby ok tym bardziej jesli mialoby to byc jakos zgazowane, wkoncu 5 zeta za litr beny to juz przesada, a jak slysze ze niby 6.20 ma byc po nowym roku to juz mnie krew zalewa co prawda nie wiem ile w tym prawdy, ale w kazdej bujdzie jest ziarenko prawdy

Tylko nikt nie odpowiedzial mi na pytanie czy taki m50 stroker bylby dobrym narzedziem do codziennej jazdy i normalnej ekloatacji?

i nadal pozostaje mi kwestia onboard kompa i klimy czy da to jakos rade polaczyc z silnikiem m52 lub m50 ?
pewnie jakbym zmienial na m60b30 to caly osprzet od takowej e34 i jedziemy
raich
CYTAT(Terror @ Sun, 19 Dec 2010 - 11:44) *
wlasnie sie szykuje na nia i bedzie kupowana raczej w najblizszym czasie

zabic zabil bo...? po prostu m30 jakos niespecjalnie mnie kreci

Raceboy mysle ze m60b30 byloby ok tym bardziej jesli mialoby to byc jakos zgazowane, wkoncu 5 zeta za litr beny to juz przesada, a jak slysze ze niby 6.20 ma byc po nowym roku to juz mnie krew zalewa co prawda nie wiem ile w tym prawdy, ale w kazdej bujdzie jest ziarenko prawdy

Tylko nikt nie odpowiedzial mi na pytanie czy taki m50 stroker bylby dobrym narzedziem do codziennej jazdy i normalnej ekloatacji?

i nadal pozostaje mi kwestia onboard kompa i klimy czy da to jakos rade polaczyc z silnikiem m52 lub m50 ?
pewnie jakbym zmienial na m60b30 to caly osprzet od takowej e34 i jedziemy


stroker z m50 na m52 to dobry pomysl jak kupisz m50 i po rozebraniu dolu okaze sie,ze tloki sa poscierane a blok nie ma progu.
wiec jesli nie planujesz remontu wkladalbym m52,jesli nie bedzie doladowane w przylosci,masz lepszy moment i lzejszy motor(aluminiowy blok w m52,zeliwny w m50)
M-Technic
CYTAT(AdamuS_81 @ Sat, 18 Dec 2010 - 21:03) *
bzdura, nawet na allegro jest pełno tych "deficytów" , ceny też przystępne..


To daj linki kupie ze 3 bo jak szukalem to jest jedna z serwem od e34 za 500 zl rolleyes.gif
AdamuS_81
np. http://allegro.pl/miska-olejowa-e34-m50-sw...1367484730.html
raich
chlopaki to jest watek o tym czy sa miski na allegro?
terror,ja bym jednak odpuscil m50 i m52,wydaje mi sie,ze najlepiej bedzie jak wrzucisz jakis zdrowy m60b30,sa one w dobrej cenie w przeciwienstwie do m60b40.
zaleta jest tez to,ze mozesz dorwac silnik po automacie z e38 np.
Lennypl
Cena m60b30 nie bierze się z nikąd. Ten silnik swoje spali a w porównaniu do m30b35 gaci zrywał nie bedzie, co potwierdza ten link. Mój głos na M52.
Don Pablo
m60b30 nie pali wiele więcej niż m50, a wręcz podobnie. Nie zmienia to faktu, że gaci nie urywa. Ja bym myślał o m54b30.
Terror
CYTAT(Don Pablo @ Mon, 20 Dec 2010 - 20:04) *
m60b30 nie pali wiele więcej niż m50, a wręcz podobnie. Nie zmienia to faktu, że gaci nie urywa. Ja bym myślał o m54b30.



3 opcje

1. m52b28 - bylo kilka wsadzony smigal niezle, spalanie na poziomie i sprawdzony silnik w tej budzie
2. m60b30 - sylnik ktory jest seryjnie, V8, spalanie na poziomie (do gazu jak znalazl tongue.gif ), w manualu bylaby bajka
3. m54b30 - czy byl jakis taki projekt? wiem ze opinia glosi o podjadaniu oliwy, jezdzilem e46 z tym silnikiem i w miare sie zbiera tylko czy byly jakies problemy przy swapie?

ceny obrazuja sie mniej wiecej na poziomie
m54b30 - 3-5 tysi
m52b28 - 2-4 tysi
m60b30 - 2-4 tysi

te trzy silniki wchodza tylko w rachube, nie chce m50b25 pomimo jego wytrwalosci

trzeba sie rzucic na cos lepszego i malospotykanego wink.gif

moglby ktos podpowiedziec ile mniej wiecej by kosztowal swap tych silnikow? oczywiscie z podlaczeniem i sprostowaniem tego co do klimy, onboard kompa itp zeby to chodzilo z sensem wink.gif
raich
najtaniej m60b30,poniewaz byl w tej budzie,bierzesz oem'owe graty z innej budy znaczy sie plug and play tzw.
Grzesi(E30)k
Na upartego kupujesz dawce w rozsądnej kasie ,a resztę odkuwasz na częściach bo w końcu świeżynka i szeroki ryj z jakimś tam wypasem jak to V8.
Don Pablo
Z elektroniką będzie tak czy inaczej kombinacja, a jeśli siedział w tej budzie m50, to i m52/4 usiądzie jak w serii. M54B30 ma najwięcej kucy i wokół m60b30 zatańczy oberka (miałem 2x e34 z m60b30 w manualu) paląc 2/3 wahy przeznaczonej do V8. W V8 poza ceną silnika trzeba doliczyć uszczelnienie z tyłu kolektora ssącego, nową uszczelkę misy etc. także koszty wzrosną. Kupno manuala do v8 też już jest problemem i może się okazać, że v8 wyjdzie też najdrożej- jak masz zamiar wkładać m60, to tylko b40.
M-Technic
koszta swapow za robote to M60B30 ok 1200-1500 z serwisem silnika
M52b28 tak saamo
M54b30 od 2500 tys zl bo elektronika na can
manuale do B30 5 biegowe to jescze nie tragedia 600-800 zl kosztuje
to skrzynia 6 jest kosmicznie droga smile.gif
Don Pablo
CYTAT(M-Technic @ Thu, 23 Dec 2010 - 12:03) *
koszta swapow za robote to M60B30 ok 1200-1500 z serwisem silnika
M52b28 tak saamo
M54b30 od 2500 tys zl bo elektronika na can
manuale do B30 5 biegowe to jescze nie tragedia 600-800 zl kosztuje
to skrzynia 6 jest kosmicznie droga smile.gif


Eeee, ciągle żyłem w przekonaniu, że m54b30 ma taką samą elektronikę jak m52tu za wyjątkiem pedału gazu...
raich
CYTAT(Don Pablo @ Thu, 23 Dec 2010 - 09:57) *
Z elektroniką będzie tak czy inaczej kombinacja, a jeśli siedział w tej budzie m50, to i m52/4 usiądzie jak w serii. M54B30 ma najwięcej kucy i wokół m60b30 zatańczy oberka (miałem 2x e34 z m60b30 w manualu) paląc 2/3 wahy przeznaczonej do V8. W V8 poza ceną silnika trzeba doliczyć uszczelnienie z tyłu kolektora ssącego, nową uszczelkę misy etc. także koszty wzrosną. Kupno manuala do v8 też już jest problemem i może się okazać, że v8 wyjdzie też najdrożej- jak masz zamiar wkładać m60, to tylko b40.


najdrozej to tam wyjdzie rozrzad,w domowych warsztatach malo kto sie go dotyka.
najprosciej to byloby kupic m50 i zrobic remont wraz ze strokerem-panewki,pierscienie nowe i graty z m52-tloki,korby,wal.
ale jak ma wkladac caly silnik to taka opcja jest bez sensu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.