Kajman
Mon, 18 Oct 2010 - 19:35
Witam,
W trakcie realizacji mojego projektu e36 344i okazało się, że sprzęgło w zestawie silnik/skrzynia z e39 m62b44 jest już na końcówce. Zastanawiam się, czy da się coś w naszym kraju zamówić bardzo mocnego (przeróbka oryginalnego zużytego na spieki itp) czy zostaje tylko zamawianie z USA? Na początek dobrze by było by przniosło chwilowe 700Nm (nitro), a na codzień seryjne 440Nm. Słyszałem o kimś w Poznaniu kto podobno dobrze robi spieki, ale z drugiej strony ktoś inny mi powiedział, że wytrzymują one śmiesznie niskie przebiegi, a wyjęcie skrzyni w e36 4.4 to już trochę roboty jest, wolałbym tego nie robić co miesiąc... Ktoś ma jakieś propozycje? Auto na street weekendowy, 1/4 mili czasem oraz drift na torze okazyjnie.
Karol_e28
Mon, 18 Oct 2010 - 19:44
spiek+ podwójny docisk
Ja za zrobienie podwójnego docisku zapłaciłem 300zł + dwa moje dociski, spiek 350zl
Podwójny docisk robiłem w warszawie w karczewie a spieka na hallera ( tez Warszawa )
M30 turbo w dużej budzie - wytrzymuje kilka pod rząd strzałów ze sprzęgła z miejsca na 3 biegu ( przełożenie do 160 km/h )
Kajman
Mon, 18 Oct 2010 - 19:46
Jak to się ma do dwumasu? I jaki przebieg na tym zrobiłeś i na jakich niutach? Jak jazda w korkach takim cosiem, da się?
Karol_e28
Mon, 18 Oct 2010 - 21:20
To jest chyba najbardziej hardcorowa opcja jaka moze być, tym bardziej ze ja mam zrobione to na jednomasie.
W korkach? Prze.....ne
Kajman
Mon, 18 Oct 2010 - 21:32
Długo na tym śmigasz? Ile masz niutków? Jaką masz szperę? Sorki,ale troche pytań wciąż mam do zadania zanim skończę auto
Ile się czeka na zrobienie takeigo docisku i tarczy?
Karol_e28
Tue, 19 Oct 2010 - 00:21
Docisk to praktycznie z dnia na dzień , jednak na spieka trzeba dlugo czekać. Zrobilem na tym może z tysiąc km, jednak ciągłego upalania, strzałów ze sprzęgła itd. Mam zaspawany dyfer a niutów? cholera wiem, 2.8 z dwiema turbinkami z doładowaniem 0.5b chociaz przyjmowalo i 1.3b na 17" 235/45.
Kajman
Fri, 22 Oct 2010 - 18:55
Zaryzykowałem seryjne nowe, zestaw LUK (pierwszy montaż) kosztuje śmieszne 680zł. Jeśli wytrzyma pół roku to git, w tym czasie już będzie na Sachs Performance (2500zł), nie wiem czemu w ich Nm bardziej wierzę niż w amerykańskie Stage'a
krismax
Sat, 23 Oct 2010 - 17:59
Też niedawno kupiłem LUK`a i wytrzymało 200km. Pomogło również skrzyni się wypierd...lić. Szkoda gadać. Docisk w/w marki + 6 łapkowy spiek. Spiek też do śmieci...
Teraz mam docisk SACHS Performance + nowy 6 łapkowy spiek. PPF pisze, że wytrzyma 740Nm. Do niedawna miałem 684Nm przy 1barze doładowania. Teraz doładowanie wynosi 1.6 bara i sprzegło daje rade
artix
Sat, 23 Oct 2010 - 18:15
1.6 bara ? Grubo
Kajman
Sat, 23 Oct 2010 - 19:00
Na szczęście na codzień będzie tylko 440Nm, tylko na nitro będzie znacznie więcej. Zobaczymy, następny krok to Sachs. A spiek masz ich czy jakiś inny do ich docisku?
krismax
Sat, 23 Oct 2010 - 20:12
Tarcze przerabiał mi Radzikowski za I razem. Teraz tylko spieki nowe weszły. Robią to w każdym warsztacie zajmujacym się sprzęgłami.
Kajman
Thu, 28 Oct 2010 - 21:59
I działają te spieki? Ew gdzie jeszcze takie zrobię co wytrzymają 500-700Nm? Okazało się że oryginał w PL to tylko w katalogach jest, więc dalej muszę szukać... Znalazłem tanio sprzęgła F1 Racing w USA,ale nie wiem co to warte...
krismax
Thu, 28 Oct 2010 - 23:58
CYTAT(Kajman @ Thu, 28 Oct 2010 - 21:59)
I działają te spieki? Ew gdzie jeszcze takie zrobię co wytrzymają 500-700Nm? Okazało się że oryginał w PL to tylko w katalogach jest, więc dalej muszę szukać... Znalazłem tanio sprzęgła F1 Racing w USA,ale nie wiem co to warte...
Przy mocnym docisku - działają.
Ja udałem się do pierwszego lepszego warsztatu specjalizującego się w sprzęgłach. Jeśli w Bydgoszczy takich nie ma, zapraszam do Poznania
Kajman
Fri, 29 Oct 2010 - 07:09
Tam ktoś u was jest co obija sprzęgła podobno całkiem nieźle i niedrogo, masz namiary?
No i czy ktoś wie, jak to jest z zastosowaniem sprzęgła od M5 E39, o ile wiem skrzynia jest ta sama 6 biegowa, więc różnica pewnie leży w dwumasie? Coniektórzy twierdzą że poprostu pasuje... ale 540i dopiero od 1998
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Clutch-Mast...=item4aa565fd7b
ryczko100
Fri, 29 Oct 2010 - 08:55
Nie pasuje dwumas z S62 do M62. Wizualnie zdaje się być identyczny, ale już na drugi rzut oka wyzębienia koronki są inne ;-) Mądry polak po szkodzie 2x skrzynie i dwmuas zdejmuje
Kajman
Fri, 29 Oct 2010 - 10:08
Dzięki wielkie za info, kilka osób stwierdziło mi że to to samo i mało wtopy nie zaliczyłem. A dwumas jak siada to zespawać czy wymienić w aucie do zabawy?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.