Czajnik
Sun, 17 Oct 2010 - 15:47
czy ktoś się orientuje gdzie można dorobić zębatki do skrzyni??
Ictus
Sun, 17 Oct 2010 - 20:24
swiatek
Czajnik
Sun, 17 Oct 2010 - 23:22
on bardziej w wałkach siedzi
cienki
Mon, 18 Oct 2010 - 00:59
Kałuża ale jego firma już podupada raczej.
kidzio_r5gtt
Mon, 18 Oct 2010 - 08:04
jaka skrzynia?
CZUCZU
Mon, 18 Oct 2010 - 09:57
nie podpupada nie podupada odbija się powoli. jest szansa że rozrusza biznes
Czajnik
Mon, 18 Oct 2010 - 14:31
skrzynia do nissana N-14 GTI czyli FWD
lexy
Mon, 18 Oct 2010 - 20:22
Czajnik
Tue, 19 Oct 2010 - 23:33
CYTAT(lexy @ Mon, 18 Oct 2010 - 20:22)
przystępne? zależy jak dla kogo. z PAR wkład kosztuje ponad 10 klocków dlatego szukam czegoś tańszegomożna skopiować koronki zębatek i o wiele taniej zbudować taką skrzynkę
zdaje sie że coś takiego robił chyba Kałuża albo Choinacki do 126p
lexy
Wed, 20 Oct 2010 - 14:55
sam szukam taniej alternatywy do astry gsi,jak by mi ktoś pożyczył kłówkę to mam możliwość wykonania wkładu za około 4tys zł.
pinin
Thu, 21 Oct 2010 - 00:00
GRE jest dealerem PAR. Sam jeździł raczej najmocniejszą w Polsce almerą z SR20DE+T. Jeździł właśnie na wzmocnionej skrzyni. Myślę, że jest chyba najodpowiedniejszą osobą do udzielenia odpowiedzi na jakiekolwiek pytania odnośnie skrzyni w Twoim samochodzie.
Czajnik
Fri, 22 Oct 2010 - 00:56
lexy dokładnie o to mi chodzi
a ze Gre jest dealerem PAR na Polskę to ja doskonale wiem i w jego interesie jest sprzedać taki wkład bo taka jego rola więc nie sadze aby pomógł znaleźć tańszą alternatywę
ale dziekuję za chęci
Cosworth03
Sat, 30 Oct 2010 - 13:19
tu macie nr do goscia ktory dorabia klowki, przelozenia glowne, kola do skrzyn wszystko co potrzeba.........
663 788 200
Piotrek
the.wolf
Sat, 30 Oct 2010 - 13:29
CYTAT(Cosworth03 @ Sat, 30 Oct 2010 - 13:19)
tu macie nr do goscia ktory dorabia klowki, przelozenia glowne, kola do skrzyn wszystko co potrzeba.........
663 788 200
Piotrek
słyszałem ze nieźle sobie radzi, lacznie ze zbudowaniem skrzyni do rajdówki!
raich
Sun, 05 May 2013 - 18:41
odgrzeje temat.
nie będę zakladal nowego,skoro jest taki,ktory mnie interesuje.
gdzie moge dorobic krotsze przelozenie glowne poza wspomnianym numerem w temacie (dzwonilem przed chwila).
cena 2500pln nie zacheca mnie do zakupu,bo nie widze w tym technologii z airbus'a
CZUCZU
Sun, 05 May 2013 - 18:51
To i tak relatywnie mało bo mi powiedzieli 2500 plus montaż tysiąc
MadeInPoland
Sun, 05 May 2013 - 19:27
Zważywszy fakt, że to cena super netto to sam nie wiem czy to mało.
Ile kosztuje nowa skrzynia biegów?
hz10
Sun, 05 May 2013 - 19:59
panowie jak dla was 2.5 tyś za zrobienie skrzyni to za dużo to proponuje zmienić zabawki albo przejrzeć na oczy.bez urazy
CZUCZU
Sun, 05 May 2013 - 20:02
hz10 ty chyba nie rozumiesz.
Nie mówimy o zrobieniu skrzyni tylko o samym głównym. Bo 2500 + 1000 montaż + parę stówek na zabezpieczenie.
A mówimy o skrzyni renault któa sypie się już na lini montażowej.
MadeInPoland
Sun, 05 May 2013 - 21:13
hz10 zapłaciłem owe 2.5 tyś za zrobienie przełożenia głównego, ale więcej tego błędu nie popełnię. Dorobię u ogarniętego ślusarza lub u naszego forumowego kolegi, który robi to znacznie taniej, co pewnie dla Ciebie nic nie znaczy. Homo sapiens nie wydaje bez sensu pieniędzy, których nie ma zbyt wiele.
Kras
Sun, 05 May 2013 - 21:28
To jeszcze powiedz gdzie szukac takiego ogarnietego slusarza. Tak zeby sie to przelozenie nie skonczylo po 200 kilometrach.
MadeInPoland
Sun, 05 May 2013 - 21:43
Co najmniej jednego masz w Kuźni Raciborskiej, nie trzeba długo szukać. Skrzynie biegów wcale nie są mocno obciążone, seryjnie nawet nie są nawęglane. Sadev np nawęgla, ale w serii mało kto podobno. Wtedy tej wiedzy nie miałem i zapłaciłem 2.5 kPLN nota bene Piotrkowi właśnie. Sam Piotrek w rozmowie potwierdził to co napisałem wyżej w tym poście.
P.S. Żeby była jasność to ludziom w PL, których tutaj się przywołuje przełożenia i skrzynie robi właśnie ogarnięty ślusarz, sami tego nie robią.
hz10
Sun, 05 May 2013 - 22:07
czuczu faktycznie myślałem o całej skrzyni a nie o przełożeniu głównym, zwracam honor
co do dorabiania kół do skrzyni to w tst są dwa zakłady specjalizujące sie w produkcji kół zębatych i jak chciałem dorobić dwa koła od 6 biegu to marszczyli czoła twierdząc że nie dają żadnej gwarancji na swoją prace ze względu na specyfike pracy skrzyni biegów. co do kół nie nawęglanych to takowe lubią gubić zęby więc nie wiem czy one takie super hiper
MadeInPoland
Sun, 05 May 2013 - 22:30
hz10 takie są w wielu seryjnych skrzyniach, jak napisałem wyżej.
P.S. Jak goście nie mają doświadczenia w skrzyniach biegów to dmuchają na zimne, zrobią Ci tryby. Będzie wypadek i prokurator do nich zapuka więc rozsądnie Ci powiedzieli, że nie dają gwarancji co nie znaczy, że się koła rozsypią.
CZUCZU
Mon, 06 May 2013 - 08:14
Hz co lepsze kolega od clio ma 2 koła zmielone. Jedne od bacci romano, drugie z re5pectu i zmielone identycznie.
ALI23
Mon, 06 May 2013 - 09:29
czuczu podeślij mi te koła które tak mielicie i sprawdzimy moje rozwiązania..
napisz jeszcze co to za koła, główne czy z któregoś biegu i w jakich okolicznościach zostały uszkodzone
MadeInPoland
Mon, 06 May 2013 - 10:36
i się nagle okaże, że nie taki clio straszny. koła wytwarzane przez jakichś egzotycznych producentów, nie wiadomo przez kogo, gdzie i z czego się sypią szybciej od serii? mnie to nie dziwi. ani tego nie wykonał re5pect, ani bacci romano.
kordos555
Mon, 06 May 2013 - 14:35
A da się dorobić przełożenie główne bez żadnego wzoru? To znaczy: mam długą skrzynię, której chciałbym skrócić przełożenie główne - nie mam krótszego przełożenia na wzór, mam tylko to które jest seryjnie.
Toyota Celica ST202
MadeInPoland
Mon, 06 May 2013 - 15:06
da się
CZUCZU
Mon, 06 May 2013 - 18:30
Ali mogę ci podesłać skrzynie po prostu żeby dorobić koła bo luzem nie mam. Bacci leży u hankiewicza zmielone, a te z re5pectu kolega z klubu clio zajeździł poproszę by dał foto
Skiba
Mon, 06 May 2013 - 21:58
Mam wrazenie ze wszyscy ktorzy pisza ze ceny rzedu 2,5 tys za przelozenie glowne to duzo, w ogole nie maja pojecia o tym co trzeba posiadac lub co dokupic zeby takie części wykonac.
Jezeli ktos ma park maszynowy i moze sobie pozwolic na zakup narzedzi pod konkretne przelozenie, przeliczy wszystko, dobierze material, zrobi HT, obrobi i jeszcze bedzie w budzecie to do doceniam.
Produkcja jednostkowa jest napdawde nieoplacalna.
Podkreslam ze widzialem przelozenie bacci romano, wiem jakiego typu to uzebienie i ile dlutowania trzeba wykonac na walku atakujacym wraz z zebnikiem.
Nie wiem czym dysponuje Ali ale chcialbym poznac jego zdanie na ten temat.
Przy okazji wzmacniania skrzyni biegow dodam ze kulowanie ( shot peen) nie nadaje sie do tego
MadeInPoland
Mon, 06 May 2013 - 23:07
Skiba, a ile trzeba maszyn aby wykonać kuty tłok? wossner w takim razie działa charytatywnie sprzedając za 2000 PLN brutto cztery tłoki ze sworzniami, zabezpieczeniami oraz pierscieniami?
Skiba
Tue, 07 May 2013 - 05:43
Nie powiesz mi chyba ze nie widzisz roznicy pomiedzy zakupem narzedzi i przyrzadów i zrobieniem jednej czy 5 sztuk a tluczeniem tymi narzedziami kilkuset miesiecznie (wiadomo jakies tam wymiany plytek, ostrzenie ewentualne ale przy alu to nie problem.) Wiesz ile chociazby kosztuja miekkie szczeki do tokarki?
MadeInPoland
Tue, 07 May 2013 - 08:46
nie wiem, chętnie się dowiem. jednak nie podejrzewam nikogo o zakup calego sprzętu do zrobienia jednego przelozenia.
k11
Tue, 07 May 2013 - 13:58
Może taka, że jak trzaskasz serię choćby pięciu detali, to obliczasz, wymiarujesz je raz, ustawiasz maszynę raz, a jak trzaskasz pięć różnych, to cały proces powtarzasz za każdym razem? Analogicznie: robisz jeden wzornik vs kilka? Albo jeszcze inaczej: dlaczego niespecjalnie opłaca się robić jedną maskę z włókna węglowego, ale jak zbierze dziesięciu chętnych, to cena spada do akceptowalnych wartości?
r.
PS. Dalszą dyskusję prototyp vs produkcja małoseryjna proszę przenieść na forum technolog.pl.
ALI23
Wed, 08 May 2013 - 18:29
tak sobie to czytam i sam się zastanawiam..
przełożenie główne za 2,5kzł to dużo??
sprawdźmy to:
pomiary oryginału, obliczenia nowego przełożenia i korekcji uzębienia z rysunkami zajmą minimum 5-6h
sam proces nawęglania karbonicie trwa 12h (prawie niezależnie od wsadu), w temperaturze ponad 900*c
piec podczas grzania pochłania około 100kw/h
ostrzenie freza modułowego do obwiedniówki około 200zł
obróbka wstępna i wykańczająca zajmą około 5h + frezowanie uzębienia 4-5h i szlifowanie na gotowo 1-2h
do tego trzeba doliczyć koszty sprowadzenia materiału, hartowania i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem..
"Produkcja jednostkowa jest napdawde nieoplacalna."
podpiszę się pod tym obiema rękoma..
i pewnie nasuwa się pytanie dlaczego się tym zajmuję
odpowiedź jest prosta: bo lubię to co robię
CZUCZU
Wed, 08 May 2013 - 18:36
Ali w cc płaciłem tyle za główne ale wiedziałem że jak zrobie 2 sezony to potem je sprzedam w stanie idealnym a robił je paweł w garażu pod kielcami.
Natomiast gdy wiem że skrzynia taka sobie wytrzymała i główne lubi się zmielić to wtedy widze problem. Z chęcią zapłąciłbym komuś za solidne główne
ALI23
Wed, 08 May 2013 - 18:38
ale ja nie napisałem że za tyle nie zrobię..
baa jest nawet nie mała szansa na tańsze, a w niektórych przypadkach nawet o połowę
CZUCZU
Wed, 08 May 2013 - 18:40
Plan mam taki że mam luzem skrzynie z diesla. Wyślę ją celem wykoanania głównego bo w clio idzie wałek z choinkami
Skiba
Thu, 09 May 2013 - 16:58
Pod koniec roku możliwe ze w pracy ruszymy z kołami zebatymi także ja będe eksperymentował w miare dostepności czasowej. Zwłaszcza invomilling jest ciekawą alternatywa dla produkcji kół zebatych.
EOT
PS. ALI podziwiam że Ci się chce
tumba
Sat, 30 Mar 2019 - 21:14
Odkopuję stary temat, ale może coś się od tego czasu zmieniło.
Kto obecnie wykonuje solidnie przełożenia główne? Najlepiej rejon Polski południowo-wschodniej.
kidzio_r5gtt
Sun, 31 Mar 2019 - 10:11
a do jakiego auta i skrzyni?
tumba
Sun, 31 Mar 2019 - 11:04
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Sun, 31 Mar 2019 - 10:11)
a do jakiego auta i skrzyni?
Peugeot 306 gti-6, skrzynia 6-cio biegowa be3/6
kidzio_r5gtt
Sun, 31 Mar 2019 - 11:17
masz taki wałek?
MadeInPoland
Sun, 31 Mar 2019 - 11:26
To jest walek na 5b
tumba
Sun, 31 Mar 2019 - 22:25
Kidzio, przełożenie musi być konkretnie pod BE3/6. Niestety nie ma opcji wrzucić przełożenia z innej skrzyni PSA.
MadeInPoland
Sun, 31 Mar 2019 - 22:39
No trudno zamontować z innej skrzyni. Z tego co kojarzę to nikt nie wykonuje tych przełożeń więc wyboru w zasadzie nie masz jak tylko zlecić to komuś, albo zamówić w MDrive jako, że oni mają to opanowane chyba jako jedyni.
tumba
Mon, 01 Apr 2019 - 17:06
Przełożenia do be3/6 wykonuje między innymi Bacci romano, ale zdecydowanie taniej wyjdzie dorobienie na zamówienie.
Dzwoniłem do Mdrive - ich oferta wydaje się całkiem sensowna. Pytanie czy ktoś jeszcze w Polsce wykonuje przełożenia żeby mieć porównanie.
Kałuża jeszcze istnieje? Był też ktoś na forum od przełożeń. Ma ktoś namiar?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.