Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: krótkie przełożenia do skrzyni
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Czajnik
czy ktoś się orientuje gdzie można dorobić zębatki do skrzyni??
Ictus
swiatek
Czajnik
on bardziej w wałkach siedzi
cienki
Kałuża ale jego firma już podupada raczej.
kidzio_r5gtt
jaka skrzynia?
CZUCZU
nie podpupada nie podupada odbija się powoli. jest szansa że rozrusza biznes
Czajnik
skrzynia do nissana N-14 GTI czyli FWD
lexy
http://www.par-engineering.com/
podobno przystępne ceny .
Czajnik
CYTAT(lexy @ Mon, 18 Oct 2010 - 20:22) *
http://www.par-engineering.com/
podobno przystępne ceny .


przystępne? zależy jak dla kogo. z PAR wkład kosztuje ponad 10 klocków dlatego szukam czegoś tańszegomożna skopiować koronki zębatek i o wiele taniej zbudować taką skrzynkę

zdaje sie że coś takiego robił chyba Kałuża albo Choinacki do 126p
lexy
sam szukam taniej alternatywy do astry gsi,jak by mi ktoś pożyczył kłówkę to mam możliwość wykonania wkładu za około 4tys zł.
pinin
GRE jest dealerem PAR. Sam jeździł raczej najmocniejszą w Polsce almerą z SR20DE+T. Jeździł właśnie na wzmocnionej skrzyni. Myślę, że jest chyba najodpowiedniejszą osobą do udzielenia odpowiedzi na jakiekolwiek pytania odnośnie skrzyni w Twoim samochodzie.
Czajnik
lexy dokładnie o to mi chodzi
a ze Gre jest dealerem PAR na Polskę to ja doskonale wiem i w jego interesie jest sprzedać taki wkład bo taka jego rola więc nie sadze aby pomógł znaleźć tańszą alternatywę
ale dziekuję za chęci
Cosworth03
tu macie nr do goscia ktory dorabia klowki, przelozenia glowne, kola do skrzyn wszystko co potrzeba.........


663 788 200
Piotrek
the.wolf
CYTAT(Cosworth03 @ Sat, 30 Oct 2010 - 13:19) *
tu macie nr do goscia ktory dorabia klowki, przelozenia glowne, kola do skrzyn wszystko co potrzeba.........


663 788 200
Piotrek



słyszałem ze nieźle sobie radzi, lacznie ze zbudowaniem skrzyni do rajdówki!
raich
odgrzeje temat.
nie będę zakladal nowego,skoro jest taki,ktory mnie interesuje.
gdzie moge dorobic krotsze przelozenie glowne poza wspomnianym numerem w temacie (dzwonilem przed chwila).
cena 2500pln nie zacheca mnie do zakupu,bo nie widze w tym technologii z airbus'a
CZUCZU
To i tak relatywnie mało bo mi powiedzieli 2500 plus montaż tysiąc
MadeInPoland
Zważywszy fakt, że to cena super netto to sam nie wiem czy to mało.
Ile kosztuje nowa skrzynia biegów?
hz10
panowie jak dla was 2.5 tyś za zrobienie skrzyni to za dużo to proponuje zmienić zabawki albo przejrzeć na oczy.bez urazy
CZUCZU
hz10 ty chyba nie rozumiesz.
Nie mówimy o zrobieniu skrzyni tylko o samym głównym. Bo 2500 + 1000 montaż + parę stówek na zabezpieczenie.
A mówimy o skrzyni renault któa sypie się już na lini montażowej.
MadeInPoland
hz10 zapłaciłem owe 2.5 tyś za zrobienie przełożenia głównego, ale więcej tego błędu nie popełnię. Dorobię u ogarniętego ślusarza lub u naszego forumowego kolegi, który robi to znacznie taniej, co pewnie dla Ciebie nic nie znaczy. Homo sapiens nie wydaje bez sensu pieniędzy, których nie ma zbyt wiele.
Kras
To jeszcze powiedz gdzie szukac takiego ogarnietego slusarza. Tak zeby sie to przelozenie nie skonczylo po 200 kilometrach.
MadeInPoland
Co najmniej jednego masz w Kuźni Raciborskiej, nie trzeba długo szukać. Skrzynie biegów wcale nie są mocno obciążone, seryjnie nawet nie są nawęglane. Sadev np nawęgla, ale w serii mało kto podobno. Wtedy tej wiedzy nie miałem i zapłaciłem 2.5 kPLN nota bene Piotrkowi właśnie. Sam Piotrek w rozmowie potwierdził to co napisałem wyżej w tym poście.

P.S. Żeby była jasność to ludziom w PL, których tutaj się przywołuje przełożenia i skrzynie robi właśnie ogarnięty ślusarz, sami tego nie robią.
hz10
czuczu faktycznie myślałem o całej skrzyni a nie o przełożeniu głównym, zwracam honor smile.gif co do dorabiania kół do skrzyni to w tst są dwa zakłady specjalizujące sie w produkcji kół zębatych i jak chciałem dorobić dwa koła od 6 biegu to marszczyli czoła twierdząc że nie dają żadnej gwarancji na swoją prace ze względu na specyfike pracy skrzyni biegów. co do kół nie nawęglanych to takowe lubią gubić zęby więc nie wiem czy one takie super hiper wink.gif
MadeInPoland
hz10 takie są w wielu seryjnych skrzyniach, jak napisałem wyżej.

P.S. Jak goście nie mają doświadczenia w skrzyniach biegów to dmuchają na zimne, zrobią Ci tryby. Będzie wypadek i prokurator do nich zapuka więc rozsądnie Ci powiedzieli, że nie dają gwarancji co nie znaczy, że się koła rozsypią.
CZUCZU
Hz co lepsze kolega od clio ma 2 koła zmielone. Jedne od bacci romano, drugie z re5pectu i zmielone identycznie.
ALI23
czuczu podeślij mi te koła które tak mielicie i sprawdzimy moje rozwiązania..

napisz jeszcze co to za koła, główne czy z któregoś biegu i w jakich okolicznościach zostały uszkodzone
MadeInPoland
i się nagle okaże, że nie taki clio straszny. koła wytwarzane przez jakichś egzotycznych producentów, nie wiadomo przez kogo, gdzie i z czego się sypią szybciej od serii? mnie to nie dziwi. ani tego nie wykonał re5pect, ani bacci romano.
kordos555
A da się dorobić przełożenie główne bez żadnego wzoru? To znaczy: mam długą skrzynię, której chciałbym skrócić przełożenie główne - nie mam krótszego przełożenia na wzór, mam tylko to które jest seryjnie.
Toyota Celica ST202
MadeInPoland
da się
CZUCZU
Ali mogę ci podesłać skrzynie po prostu żeby dorobić koła bo luzem nie mam. Bacci leży u hankiewicza zmielone, a te z re5pectu kolega z klubu clio zajeździł poproszę by dał foto
Skiba
Mam wrazenie ze wszyscy ktorzy pisza ze ceny rzedu 2,5 tys za przelozenie glowne to duzo, w ogole nie maja pojecia o tym co trzeba posiadac lub co dokupic zeby takie części wykonac.
Jezeli ktos ma park maszynowy i moze sobie pozwolic na zakup narzedzi pod konkretne przelozenie, przeliczy wszystko, dobierze material, zrobi HT, obrobi i jeszcze bedzie w budzecie to do doceniam.
Produkcja jednostkowa jest napdawde nieoplacalna.
Podkreslam ze widzialem przelozenie bacci romano, wiem jakiego typu to uzebienie i ile dlutowania trzeba wykonac na walku atakujacym wraz z zebnikiem.
Nie wiem czym dysponuje Ali ale chcialbym poznac jego zdanie na ten temat.
Przy okazji wzmacniania skrzyni biegow dodam ze kulowanie ( shot peen) nie nadaje sie do tego biggrin.gif
MadeInPoland
Skiba, a ile trzeba maszyn aby wykonać kuty tłok? wossner w takim razie działa charytatywnie sprzedając za 2000 PLN brutto cztery tłoki ze sworzniami, zabezpieczeniami oraz pierscieniami?
Skiba
Nie powiesz mi chyba ze nie widzisz roznicy pomiedzy zakupem narzedzi i przyrzadów i zrobieniem jednej czy 5 sztuk a tluczeniem tymi narzedziami kilkuset miesiecznie (wiadomo jakies tam wymiany plytek, ostrzenie ewentualne ale przy alu to nie problem.) Wiesz ile chociazby kosztuja miekkie szczeki do tokarki?
MadeInPoland
nie wiem, chętnie się dowiem. jednak nie podejrzewam nikogo o zakup calego sprzętu do zrobienia jednego przelozenia.
k11
Może taka, że jak trzaskasz serię choćby pięciu detali, to obliczasz, wymiarujesz je raz, ustawiasz maszynę raz, a jak trzaskasz pięć różnych, to cały proces powtarzasz za każdym razem? Analogicznie: robisz jeden wzornik vs kilka? Albo jeszcze inaczej: dlaczego niespecjalnie opłaca się robić jedną maskę z włókna węglowego, ale jak zbierze dziesięciu chętnych, to cena spada do akceptowalnych wartości?

r.

PS. Dalszą dyskusję prototyp vs produkcja małoseryjna proszę przenieść na forum technolog.pl.
ALI23
tak sobie to czytam i sam się zastanawiam..

przełożenie główne za 2,5kzł to dużo??

sprawdźmy to:

pomiary oryginału, obliczenia nowego przełożenia i korekcji uzębienia z rysunkami zajmą minimum 5-6h

sam proces nawęglania karbonicie trwa 12h (prawie niezależnie od wsadu), w temperaturze ponad 900*c
piec podczas grzania pochłania około 100kw/h

ostrzenie freza modułowego do obwiedniówki około 200zł

obróbka wstępna i wykańczająca zajmą około 5h + frezowanie uzębienia 4-5h i szlifowanie na gotowo 1-2h

do tego trzeba doliczyć koszty sprowadzenia materiału, hartowania i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem..



"Produkcja jednostkowa jest napdawde nieoplacalna."

podpiszę się pod tym obiema rękoma..


i pewnie nasuwa się pytanie dlaczego się tym zajmuję
odpowiedź jest prosta: bo lubię to co robię smile.gif
CZUCZU
Ali w cc płaciłem tyle za główne ale wiedziałem że jak zrobie 2 sezony to potem je sprzedam w stanie idealnym a robił je paweł w garażu pod kielcami.
Natomiast gdy wiem że skrzynia taka sobie wytrzymała i główne lubi się zmielić to wtedy widze problem. Z chęcią zapłąciłbym komuś za solidne główne
ALI23
ale ja nie napisałem że za tyle nie zrobię..

baa jest nawet nie mała szansa na tańsze, a w niektórych przypadkach nawet o połowę wink.gif
CZUCZU
Plan mam taki że mam luzem skrzynie z diesla. Wyślę ją celem wykoanania głównego bo w clio idzie wałek z choinkami
Skiba
Pod koniec roku możliwe ze w pracy ruszymy z kołami zebatymi także ja będe eksperymentował w miare dostepności czasowej. Zwłaszcza invomilling jest ciekawą alternatywa dla produkcji kół zebatych.
EOT
PS. ALI podziwiam że Ci się chce wink.gif
tumba
Odkopuję stary temat, ale może coś się od tego czasu zmieniło.
Kto obecnie wykonuje solidnie przełożenia główne? Najlepiej rejon Polski południowo-wschodniej.
kidzio_r5gtt
a do jakiego auta i skrzyni?
tumba
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Sun, 31 Mar 2019 - 10:11) *
a do jakiego auta i skrzyni?

Peugeot 306 gti-6, skrzynia 6-cio biegowa be3/6
kidzio_r5gtt
masz taki wałek?

MadeInPoland
To jest walek na 5b
tumba
Kidzio, przełożenie musi być konkretnie pod BE3/6. Niestety nie ma opcji wrzucić przełożenia z innej skrzyni PSA.
MadeInPoland
No trudno zamontować z innej skrzyni. Z tego co kojarzę to nikt nie wykonuje tych przełożeń więc wyboru w zasadzie nie masz jak tylko zlecić to komuś, albo zamówić w MDrive jako, że oni mają to opanowane chyba jako jedyni.
tumba
Przełożenia do be3/6 wykonuje między innymi Bacci romano, ale zdecydowanie taniej wyjdzie dorobienie na zamówienie.
Dzwoniłem do Mdrive - ich oferta wydaje się całkiem sensowna. Pytanie czy ktoś jeszcze w Polsce wykonuje przełożenia żeby mieć porównanie.
Kałuża jeszcze istnieje? Był też ktoś na forum od przełożeń. Ma ktoś namiar?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.