Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [e36] 316 vs 318is - różnice w bazie.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Sami
Przymierzam się do kupna swojego pierwszego BMW. Ma to być baza pod projekt na tor, okazjonalnie drift, ale do wiosny ma być po prostu zwyczajnym dupowozem dającym trochę radości z RWD.

Mam jednak kilka pytań do bardziej obeznanych w temacie. Chodzi mi o różnice miedzy 316 a 318is. Oprócz tych oczywistych (silnik, skrzynia), chciałbym się dowiedzieć możliwie najwięcej na temat różnic między tymi odmianami. Domyślam się, że inne są hamulce i pewnie stabilizatory. Maglownica - ile od oporu do oporu? Możliwe, że sprężyny i amortyzatory także są inne. Wał/dyfer pewnie też. Półosie? Nie wiem. Najbardziej interesuje mnie zawieszenie samo w sobie - czy wahacze, elementy gumowe itp są wymienne? Jeśli są też jakieś inne konstrukcyjne różnice w stylu nawiewy na hamulce, wzmocnienia zwiększające sztywność nadwozia czy coś w tym stylu, to będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje smile.gif

Bardzo pomoże mi to w wyborze bazy - wolałbym oczywiście is, ale 316 są tańsze (także jeśli chodzi o OC) i prawdopodobnie będą mniej zmęczone życiem od is'ów.

Dzięki za wszelkie informacje smile.gif
tomek_7
Jeśli ma być to baza na swapa na R6 to i tak do wymiany idzie cały układ napędowy, zawieszenie i hamulce.

316i ma lity przód i tył na bębnach (czasem lite tarcze). 318is ma wentylowany przód i lite tarcze z tyłu.
Stabilizatory mają inną grubość (chyba że jest zawieszenie mtech). Cała reszta zawieszenia będzie taka sama, z dokładnością do gum mocujących stabilizator (inna grubość). Nawiewy, nadwozie jest takie samo (wzmocnioną dupę ma jedynie M3).
Półosie takie same, wał i dyfer też. Maglownica w każdym E36 jest taka sama za wyjątkiem M3 3.0 i Z3.
Sami
Super, o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki.

Swap będzie niekoniecznie na 6 cylindrów, w ogóle niekoniecznie na silnik BMW wink.gif
Ale skoro mówisz, że przy swapie cały układ napędowy, zawias i hamulce idą do zmiany, czy to znaczy, że w 320 te rzeczy były sporo inne? (pomijam hamulce).
Andrzej87
W 320i zawias jest przystosowany do cięższego silnika, dyfer jest taki sam jak w 4 cyl., półośki też, w 320i bywały skrzynie, które też były wkładane do 325i i 323i.
tomciu
Mozesz powiedzieć co masz na myśli pisząc ze nadwozie M3 ma wzmocnioną dupę?


CYTAT(tomek_7 @ Mon, 11 Oct 2010 - 11:45) *
Jeśli ma być to baza na swapa na R6 to i tak do wymiany idzie cały układ napędowy, zawieszenie i hamulce.

316i ma lity przód i tył na bębnach (czasem lite tarcze). 318is ma wentylowany przód i lite tarcze z tyłu.
Stabilizatory mają inną grubość (chyba że jest zawieszenie mtech). Cała reszta zawieszenia będzie taka sama, z dokładnością do gum mocujących stabilizator (inna grubość). Nawiewy, nadwozie jest takie samo (wzmocnioną dupę ma jedynie M3).
Półosie takie same, wał i dyfer też. Maglownica w każdym E36 jest taka sama za wyjątkiem M3 3.0 i Z3.

tomek_7
CYTAT(tomciu @ Mon, 11 Oct 2010 - 21:36) *
Mozesz powiedzieć co masz na myśli pisząc ze nadwozie M3 ma wzmocnioną dupę?


Ma wzmocnione punkty mocowania wózka. Choć z tym w zwykłych E36 i tak jest lepiej niż w E46.
tomciu
wiedza zasłyszana czy sprawdzona? według ETK buda w kazdej e36 jest taka sama. czy te ewentualne wzmocnienia występuja zarówno w 3.0 jak i 3.2?

CYTAT(tomek_7 @ Mon, 11 Oct 2010 - 23:05) *
Ma wzmocnione punkty mocowania wózka. Choć z tym w zwykłych E36 i tak jest lepiej niż w E46.

rpautosport
Zapewne chodzi o elementy 10 i 11 na rysynku:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coup...ar_floor_parts/
Foinix
tomciu, buda jest taka sama... ale wózek inny... w 3.0 i w 3.2 są dodatkowe wzmocnienia... dokładnie te z rysunku co wrzucił rpautosport, poza tym cały wózek jest odrobinę węższy...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.