Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Silnik VR6 wzdłużnie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
hencio
Mam plan posadzić VR6 w Sierrce, narazie raczej stare 12V bo na 24V to więcej zamoty będzie. Ale do rzeczy...


Największym problemem będzie skrzynia,wiadomo że będzie kombinowanie z dzwonem, jaką tu skrzynię w ogóle zaadoptować i sprzęgło/koło zamachowe.I mam prośbę - potrzebuję foto silnika od strony koła zamachowego z widocznymi miejscami na śruby silnika oraz foto samej skrzyni jak to tam wygląda. Przyda mi się też długość wałka sprzęgłowego i jego średnica, ilość ząbków. Chcę rozkminić czy dałoby się coś tu wymodzić.


Jak macie jakieś pomysły, widzieliście rzeźby z skrzyniami RWD to proszę o info.
kiwi
Do silnika potrzebujesz oryginalny adapter(jest opisany wzdlużny VR6 cowboya)...i skrzyni VW LT ....i nie ma żadnych kombinacji wink.gif
hencio
Ok, no to potrzebuję ten adapter:

http://www.034motorsport.com/engine-compon...l6agn8a17csnqo2

Jak dobrze doczytałem, on jest również w paskach VR5 montowany, tak?? Więc chyba nie muszę z stąd ściągać.




Do tego adaptera jeszcze potrzebne jest odsadzenie koła zamachowego, tak??


Teraz jaka skrzynia od LT-ka, od którego (silnik, roczniki)??

Co z sprzęgłem w takim połączeniu - sprzęgło z LT-ka??
syncros
Ja bym nie kombinowal i dal skrzynie quattro z zaspawanym centralnym.
kiwi
koło zostaje z VR..sprzęgło też ..skrzynia np LT 77-1993 silnik 2,4 benzyna (ciężko spotkać) lub 2,4 d...nie wiem czy pasuje od 2,0b ( blok silnika jak w porsche 924)

Siniki R6 VW to przedłużone o 1 cyl silniki 5 cylindrowe...dla tego dzwon jest taki sam
hencio
A koła zamachowego nie muszę w jakiś sposób odsadzać??


To jest ta skrzynia?? Lipa że zmiana biegów z boku...


http://moto.allegro.pl/vw-lt-28-31-35-2-4-...1252910191.html


http://moto.allegro.pl/vw-lt-28-2-4-tdi-19...1251747622.html


A tu jest 2,0b:

http://moto.allegro.pl/vw-lt-skrzynia-bieg...1240960115.html




Czyli potrzebuję:
- silnik Vr6 z wiązką, kompem sprzęgłem
- adapter z VR5
- skrzynię od LT-ka 2,4D 2,4B wraz z wałem co by go ożenić z sierrowym, łapą skrzyni na wzór
- konstrukcja biegów z LT-ka w/w


Czy o czymś zapomniałem??
kiwi
Hencio jest jeszcze jedna rzecz którą trzeba sprawdzić ...silniki w LT po 83 roku były pochylone w prawo o 24 stopnie...więc jak kupisz s.biegów z Takiego modelu nie wiem czy nie bedziesz miał pochylonej skrzyni .,albo bedziesz musial pochylić silnik
Kolejny dawca to np volvo 740-940 z silnikiem 2,4td ( silnik z LT)

Uderz z pytaniem do Kefirskiego ( kontakt ma cowboy bo robi u niego auto) robił taką przeróbkę
hencio
THX kiwi!!
kiwi
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0


szkoda ,że osoba opisująca auto owiała tajemnicą jaka skrzynia siedzi w tym wozie dry.gif
hencio
kiwi - jak byk pisze że z volvo - M90H mellow.gif


Powiem Ci szczerze że miałem zamiar wrzucać R5 z Volvo, ale doszedłem do wniosku że lepiej będzie VR6 - uwielbiam dźwięk tej jednostki, a po za tym cena R5 turbo Volvo a VR6 - VR6 nie jest droga.

Plan jest taki - posadzić VR6 12V, a potem chiński kolektor z allegro i turbo - myślę że silnik się odwdzięczy. Jest to w sumie tania opcja w porównaniu do zrobienia Coswortha BOA/BOB.

Mam ogromną nadzieję że się w max 4k zmieszczę... Ale wolałbym o wiele mniej... Oczywiście w wolnossaku.
cowboy
CYTAT(hencio @ Sun, 10 Oct 2010 - 22:35) *
A koła zamachowego nie muszę w jakiś sposób odsadzać??


To jest ta skrzynia?? Lipa że zmiana biegów z boku...


http://moto.allegro.pl/vw-lt-28-31-35-2-4-...1252910191.html


http://moto.allegro.pl/vw-lt-28-2-4-tdi-19...1251747622.html


A tu jest 2,0b:

http://moto.allegro.pl/vw-lt-skrzynia-bieg...1240960115.html




Czyli potrzebuję:
- silnik Vr6 z wiązką, kompem sprzęgłem
- adapter z VR5
- skrzynię od LT-ka 2,4D 2,4B wraz z wałem co by go ożenić z sierrowym, łapą skrzyni na wzór
- konstrukcja biegów z LT-ka w/w


Czy o czymś zapomniałem??


z tych aukcji to nie bardzo widze zeby ta skrzynia podeszła, silnik VR6 stoi w pionie, nie jest pochylony

w moim temacie w dziale projekty masz fotkę silnika VR6 z adapterem wink.gif



jesli idziesz w to rozwiązanie, to zamach ze sprzegłem z poprzecznego VRa nie podejdzie

IMO najlepsze rozwiązanie to dorobienie flanszy do ori skrzyni, tak żeby móc stosować sprzegła poprzeczne z VRa




kiwi
tak jak pisałem wcześniej po 83 roku silniki w LT są pochylone w prawo o 24 stopnie
syncros
hencio zrelacjonuj zmote VRa ze skrzynia z LT, oczywiscie jak projekt ruszy.
hencio
Chyba znalazłem alternatywę dla skrzyń LT-kowskich. A to cowboy??

http://moto.allegro.pl/volvo-740-90-92-tur...1246763077.html

http://moto.allegro.pl/volvo-740-2-4td-skr...1270625383.html


Volvo miało te same silniki co LT-ek i chyba tu nie były pod kątem...



Skoro sprzęgło od wzdłużniaka mi nie podpasi z racji adaptera, to jakie sprzęgło??? Co u siebie zakładasz?? Z VR5??
Czacza
CYTAT(syncros @ Sun, 10 Oct 2010 - 22:30) *
Ja bym nie kombinowal i dal skrzynie quattro z zaspawanym centralnym.


I pojechałbyś do tyłu.
Czacza
CYTAT(syncros @ Sun, 10 Oct 2010 - 22:30) *
Ja bym nie kombinowal i dal skrzynie quattro z zaspawanym centralnym.


I pojechałbyś do tyłu.
cowboy
CYTAT(hencio @ Tue, 12 Oct 2010 - 00:14) *
Chyba znalazłem alternatywę dla skrzyń LT-kowskich. A to cowboy??

http://moto.allegro.pl/volvo-740-90-92-tur...1246763077.html

http://moto.allegro.pl/volvo-740-2-4td-skr...1270625383.html


Volvo miało te same silniki co LT-ek i chyba tu nie były pod kątem...



Skoro sprzęgło od wzdłużniaka mi nie podpasi z racji adaptera, to jakie sprzęgło??? Co u siebie zakładasz?? Z VR5??


te skrzynie wyglądają na podchodzące smile.gif

napisałem że sprzęgło z poprzeczniaka Ci nie podejdzie z adapterem, bo zamach musi byc odsadzony około 3cm o grubość przekładki
hencio
CYTAT(cowboy @ Tue, 12 Oct 2010 - 09:35) *
te skrzynie wyglądają na podchodzące smile.gif

napisałem że sprzęgło z poprzeczniaka Ci nie podejdzie z adapterem, bo zamach musi byc odsadzony około 3cm o grubość przekładki

Czyli wystarczy wytoczyć podkładkę pod zamach 3cm i będzie git?? O ile sprzęgło bez zająknięcia siądzie na wałek w skrzyni.


Tak więc sprawa rozwiązana. Silnik + przekładka + dystans pod zamach + sprzęgło z poprzecznego VR-a + skrzynia z Volvo i jest git. Jupi laugh.gif
kiwi
może być też LT ..tylko do 83 roku...bo później silniki leżały ...hencio dzwoniłes do Kefira??
Fakt on łąnczył to z silnikami 5cyl...które w karoseriach audi równiez są pochylone w prawą stronę wink.gif
hencio
W sumie nie dzwoniłem, nie mam czasu zbytnio. Ale przedzwonię do niego.

W sumie mam wszystko co mi było/jest potrzebne - teraz zakasać rękawy i do pracy rodacy!


A który VR6 poleciacie?? Wiem że ABV za chiny nie dorwę, a jak coś to za duże pieniądze....


Wracając do AAA - którą wersję?? Kuzyn mi wspomniał że bodajże w 1998r aparat zapłonowy został zlikwidowany na rzecz cewek. Lepiej to czy zostać przy aparacie?? Jak się sprawa ma z immo - idzie obejść??
olozwirski
A moge wiedziec dlaczego?

CYTAT(Czacza @ Tue, 12 Oct 2010 - 07:26) *
I pojechałbyś do tyłu.

Czacza
W quattro napęd tylnego wału brany jest w wałka pomocniczego skrzyni i tylny wał kręci się w lewo, podczas gdy wałek sprzęgłowy w prawo.
kiwi
CYTAT(Czacza @ Wed, 13 Oct 2010 - 17:55) *
W quattro napęd tylnego wału brany jest w wałka pomocniczego skrzyni i tylny wał kręci się w lewo, podczas gdy wałek sprzęgłowy w prawo.


To jak to działa w aucie birola ( passat R5 b2) ....ma spiętą blokade centralną ...wywalone półosie przednie i dziala??
Czacza
Tylny dyfer jest od Quattro. W innych RWD to nie zabangla na seryjnym dyfrze, trzebaby quattrowy modzić smile.gif
hencio
Muszę się pochwalić. Skrzynię mam ustawioną, silnik też i przekładka prawdopodobnie również. Jeszcze tylko wał. Nie wiem czy mi się chce to robić na zimę kiedy autko i tak stoi tongue.gif
Szydło
Psztryknij jakąś fotkę wink.gif
hencio
Narazie czekam na odpowiedź co do silnika. Może mi ktoś podpowie którą wersję VR6, czy starą na aparacie czy już bez aparatu na cewkach. Będzie jakiś problem przy immo??
Gabriel
Pozwole sobie odswiezyc stary temat... W projekcie nad ktorym wlasnie pracuje tez ma siedziec VR6 w konfiguracji RWD.

Posugerowalem sie tym co tu wyczytalem, kupilem silnik, adapter z VR5, no i skrzynie od Volvo 740 2.4D. Okazalo sie ze
adapter pasuje idealnie do silnika, niestety do skrzyni juz nie. Bez przerabiania mozliwie da sie zlapac dzwon na 2-3 srubki
ale srednice otworow i tak nie sa te same, i kto wie czy to bedzie wysrodkowane.

Z rozrusznikiem tez jest problem, bo w VR6 idzie w strone skrzyni, a w Volvo w strone silnika, wiec dzwon z Volvo ma taki
"kapturek" ktory trzeba by bylo wyciac.

Mysle ze skoro juz wszystko mam to postaram sie przerobic adapter tak zeby zamontowac i wysrodkowac skrzynie, ale
moze ktos inny znajdzie lepszy sposob. Jeszcze napisze co i jak ze sprzeglem. Szukam docisku od VR6 i mam nadzieje ze
da rade je spasowac z tarcza i lozyskiem od Volvo, a pod walek sprzeglowy bede musial u kogos wytoczyc tulejke.

Pozdro :-)
olozwirski
Inna opcja to skrzynia z Q7/Touareg/Cayenne 3.2/3.6. Nie ma problemu z rozrusznikiem, sprzeglem, adapterem.
cowboy
żeby dobrze dokręcic skrzynie z silnikiem, trzeba kupic miskę olejową z wzdłużnego VR6, do wyboru phaeton lub touareg z silnikiem VR6 3.2

w razie czego mam kompletne sprzegło do VR6 - dwumas, docisk i tarcza za 750 PLN oddam, tanio jak za mokre zboże, bo u Radzikowskiego zapłaciłem 400 PLN za zabielenie docisku i koła oraz wymiane okładziny na jakąś lepszą, odporniejszą na wysoką temperature - to sprzegło pasuje z dowolnym VR6 i skrzynią 01A , 01E pewnie tez starej 016 - pozostało mi to po sprzedanym komplecie 2.8 24V

co do rozrusznika to w VRze wzduznym idzie od w kierunku silnika i miesci się w zagłębieniu dzwona skrzyni
Gabriel
Ok wczoraj do mnie przyjechalo kolo zamachowe z dociskiem od VR6. Na szczescie tarcza sprzeglowa z Volvo idealnie sie pokrywa z dociskiem od VRa.

Lozysko pasuje srednio, chociaz moze jak skrece docisk i sloneczko sie troche zamknie to bedzie lezalo dobrze.

Jutro jade do tokarza zeby wytoczyl dystans pod zamach, a w tym dystansie ma byc miejsce na tulejke pod walek skrzyni.
cowboy
trzeba było kupić koło z passata VR5, wtedy nie musisz nic toczyć, tylko seryjnie masz je pogrubione o grubość przekładki (3cm)

dodatkowo zamach z VR5 ma w odpowiednim miejscu wieniec na rozrusznik wink.gif choć w Twoim przypadku to nie ma znaczenia bo pisałeć że skrzynia z volvo ma inaczej rozrusznik wiec cos tam bedziesz dorabiał / przerabiał

tak jak pisałem mam zestaw do pożenienia VR6 wzdłużnie ze skrzyniami z audi 01A, 01E, 016 - jakby ktoś chciał to jeszcze mogę doposażyć go o odpowiedni rozrusznik i magiczną przekłądkę smile.gif
Gabriel
Zdzisiu-tokarz mi zmajstrowal takie cudo. Z tym adapterem kolo zamachowe/docisk/sprzeglo pasuje na wałek od skrzyni Volvo i skrzynia dochodzi na plasko do adaptera z VR5.

pioootr
A czy może ktoś wrzucić więcej fotek, jak to wszystko jest poskładane?

Jakie sprzęgło należy dokupić do koła z Passata VR5 aby wytrzymało 500Nm i zadziałało ze skrzynią Audi?
(chodzi mi o połączenie VR6 wzdłużnie ze skrzyniami z Audi)
ALI23
Mam koła zamachowe łączące skrzynię audi z R32, kółko jest pod seryjny docisk i tarczę od audi RS4, a znalazłem już kompletny docisk przenoszący nawet 700Nm
AdamG
To w końcu jaką kombinacje najlepiej zastosować? Może być 6stka z 350z?
mihas66
Panowie a skrzynia LT35 ale nowego tego ala sprinter tylko inne światła przednie roczniki ok 97... siedział tam silnik 2.5TDI skrzynia typowa RWD....
AdamG
Może jakby zebrać kilka osób to ktoś byłby w stanie wykonać adapter do jakiejś sensownej skrzyni
Weisman
Witam Panowie.
Wiem, że ten wątek jest już "stary" - chciałbym do niego jednak wrócić.
Potrzebowałbym informacji w temacie połączenia silników VR5 ze skrzynią RWD.
krzysiek50
Standardowo adapter albo przespawanie dzwonu. Przydałoby się jeszcze info jaka skrzynie i w jakiej budzie.
Dziku
To zależy ile mocy/momentu zamierzasz generować z tego silnika. Jak ma być relatywnie niedużo to albo bmw albo mx5, są najtańsze, jak więcej to większe bmw albo 350z, ewentualnie iść w amerykańca...
Weisman
Ktoś z Was ma "przećwiczony" temat flansz lub opcji połączenia ze skrzyniami od mazdy MX5 lub BMW ?
Misior
Ja mam obciętą skrzynię z BMW i do tego dospawany adapter z passata VR5.



Potem wyciąłem środek, obspawałem dokładnie i potem po przymiarkach splanuję czoło tak żeby było równe.
racesupport
To i ja trochę odgrzeje kotleta smile.gif buduję vr5t wzdłużnie ze skrzynią 01e dqt, z czego należy dopasować sprzęgło żeby te 600nm przenosiło na 4x4?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.