Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: wydech w BMW R6
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
extremek
Prawie wszystkie rzędowe szóstki N/A w BMW są wyposażone w układy wydechowe oparte na dwóch rurach. Nurtuje mnie taka kwestia:
Czy seryjny wydech na dwóch rurach ma jakąś zasadniczą cechę/przewagę nad jednorurowym (jedna wspólna rura od kolektorów do konca), która uniemożliwia skonstruowanie jednorurowego wydechu który nie pogarsza, a nawet poprawia parametry silnika? Jedna z rzeczy jakie przychodzą mi do głowy dlaczego inżynierowie BMW poszli w "dwururkę" to wiekszy prześwit. Ale czy tylko?
Czekam na wasze spostrzeżenia.
opornick
ze spraw poza technicznych co mi przychodzi do glowy to to ze 2 cienkie rurki maja mniejsza "wysokosc" niz jedna wieksza przez co latwiej moze zmiesic pod podwoziem.

inna sprawa to moze taka ze na jednej rurze moze przy 6 cyl moze suwy wydechowe nastepuja w miejszych odstepach miedzy soba i wplywaloby to negatywnie na caly cykl wydechowy

ale to tylko moze hipotezy
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.