Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Astra F GSi vs Punto GT
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
kompot
Witam.
Szybkie pytanie, auta dosyć oklepane na forum, szczególnie to pierwsze. Ale nie było chyba tematu z bezpośrednim porównaniem?
Potencjał wszyscy znamy, więc ten temat może obejść się bez tego.
Głównie chodzi mi o:
1. prowadzenie w serii
2. dostępność fruitsów do podwozia Punto
3. jak jest z awaryjnością GT? da się tym jeździć jako DD póki jest serią?

Te GSi jakieś takie podmęczone wszystkie, więc szukam alternatyw i niewiele jest sensownych. Proszę nie wymieniać innych aut, znam to podforum i motoallegro.
Jeśli ktoś jeździł obydwoma autami, to szczególnie proszę o komentarz.
Auto ma służyć jako zabawka na miasto, ew. jako DD będąc serią, ale to jeszcze zagadka.
Pozdrawiam

PS Proszę o przybliżone informacje nt. Punto i o tym jak wypada na tle GSi, bo informacji o samym Oplu jest na forum multum.
Chester
Nie wiem jak punto, ale GSi (brałbym pod uwagę tylko c20xe) dostarcza wiele frajdy i bardzo dobrze sprawdza się jako DD. Silniki stare, ale zdrowe sztuki naprawdę sympatycznie potrafią jeździć, a do tego palić bardzo rozsądnie. Minusem opla niewątpliwie jest blacha, tutaj sytuacje lepiej może wyglądać w punto.
Co do osiągów Gsi powinna być szybsza.
kompot
Tak, tak, ja wiem, i tylko C20XE wchodzi w grę. ALe pytam głównie o Punto. Może trochę źle sformułowałem temat, powinno brzmieć tak:

Jak wypada Punto GT na tle Astry F GSi?
R6
astra gsi ma ponizej 7,9 do 100 ?? po katalogach glownie 8.2 i 8,5 na zywo az tak jedzie wzgledem 7,9 fiata ?
Kenet
To są stare auta, katalogi sobie można wsadzić w d... . Za Astrę c20xe w dobrym stanie trzeba teraz koło 10 tys. szykować, ale pewnie łatwiej będzie znaleźć Punto w dobrym stanie. Jeśli ma być DD to Astra ma obszerniejsze wnętrze, 4 osoby jadą wygodnie jak na taką klasę auta. Punto pamiętam z kursu na prawko to ciasnota. Rozsądnie patrząc to kup to co znajdziesz w ładniejszym stanie i przygotuj się, że GSi w dobrym stanie ze świecą szukać. Nie wiem jak z punto, nigdy nie rozważałem zakupu tego auta, więc nie wiem co tam na rynku słychać.

Jeśli chcesz zabawkę żeby pokillować na mieście, to Astra daje radę. Swego czasu ścigałem się jeszcze serią z HGT i sporo mu doklepałem do końca 4ki, a miałem 148KM i 186Nm. Co do modów to ja za swoją dałem 6500, zrobiłem wydech i małe poprawki dolotu, wyjąłem trochę ze środka, Astra ma 170KM i 203 Nm i jeździ 14.7. Eksploatacja Astry tania jak barszcz, w trasie pali 7 w mieście 10-11, części full.

Kupuj to co jest w lepszym stanie, ale Astra Cię nie rozczaruje.
k-meal
CYTAT(Kenet @ Wed, 08 Sep 2010 - 17:55) *
Jeśli chcesz zabawkę żeby pokillować na mieście, to Astra daje radę. Swego czasu ścigałem się jeszcze serią z HGT i sporo mu doklepałem do końca 4ki, a miałem 148KM i 186Nm.

A co ma HGT do PGT? Inna buda, inny silnik.
R6
wiem ze katalog katalogiem ale jednak punto ma moj ziom jeszcze astry seryjnej niespotkalismy ktora by z nim jechala rowno :/

sporo tez sie naczytalem jak to gsi cisnie rowno z eg6 i tez takowej nie spotkalem pomimo ze kilka zdrowych wtedy jeszcze seryjnych bylo w miescie

pytam wiec jak jedize gsi c20xe seryjne 100 i na 400

ade
CYTAT(R6 @ Wed, 08 Sep 2010 - 20:16) *
wiem ze katalog katalogiem ale jednak punto ma moj ziom jeszcze astry seryjnej niespotkalismy ktora by z nim jechala rowno :/

sporo tez sie naczytalem jak to gsi cisnie rowno z eg6 i tez takowej nie spotkalem pomimo ze kilka zdrowych wtedy jeszcze seryjnych bylo w miescie

pytam wiec jak jedize gsi c20xe seryjne 100 i na 400



ja jak mialem 147km i 50kg mniej od serii to ponizej 7 do 100 i ponizej 15 na 1/4, na r888
ZoLt4R
Zdrowych, zadbanych GT już chyba nie ma. Same śmietniki po 10 właścicielach, gdzie każdy zostawił swoje 3 grosze i są w stanie dramatycznym. Na zachodzie można jeszcze spotkać seryjne zadbane egzemplarze ale liczą 3-4 k euro za nie.

Te wszystkie GT za 5-8 tys. zł to totalne dramaty. Na allegro rotuje moze z 5-8 tych samych sztuk, co pół roku znów wracaja na allegro tyle ze od nastepnego wlasciciela ktory nie ogarnal tematu i sie go pozbywa. biggrin.gif
maq2
Z tymi osiagami astry to musieliscie miec niesamowicie zdrowe silniki i sam nie wiem co jeszcze ....
U mnie ponad 170 koni + szpera + krotka skrzynia ( moze to pewien problem bo do 100 trzeba wbic 3bieg) nigdy nie byłem w stanie zejsc ponizej 7,4/7,5 sekundy.
Pomimo w miare przyzwoitej opony. Na slicku moze dałoby sie miec 7 sekund ale to wszystko.
Jesli chcesz wiecej szykuj gruuuby portfel.


Osobiscie polecam astre, jest do bólu neutralna w prowadzeniu, i jako ze to wolnossak, mniej sie moze posypac.
Jednoczesnie nie jest tak podatna na mody jak punto turbo.
Inwestujac w astrze w dobry program i dolot, jestes w stanie spokojnie otrzymac pewnie 170 koni.
Tylko na wydechu nie oszczedzaj, mam gdzies wykres z mojej astry, gdzie po zmianie kijowego wydechu przelotowego na porządny ( MG motosport) autko zyskało 12 koni.
z 156 na blisko 169

Co do stanu ... podejrzewam że rownie trudno znalezc zadbana Astre jak i Punciaka.
lepiej z góry zostaw jakies 2k złotych na doprowadzenie samochodu do przyzwoitego stanu.

I nie oczekuj cudów, to kilkunastoletnie hot hatche, które były kupowane po to zeby je pałowac.
Jesli szukasz czegos mniej wyjeżdzonego, lepiej poszukaj czegos innego, ewentualnie szukaj ... i jeszcze raz szukaj
kompot
CYTAT(ZoLt4R @ Wed, 08 Sep 2010 - 21:09) *
Zdrowych, zadbanych GT już chyba nie ma. Same śmietniki po 10 właścicielach, gdzie każdy zostawił swoje 3 grosze i są w stanie dramatycznym. Na zachodzie można jeszcze spotkać seryjne zadbane egzemplarze ale liczą 3-4 k euro za nie.
Te wszystkie GT za 5-8 tys. zł to totalne dramaty. Na allegro rotuje moze z 5-8 tych samych sztuk, co pół roku znów wracaja na allegro tyle ze od nastepnego wlasciciela ktory nie ogarnal tematu i sie go pozbywa. biggrin.gif

Wydaje mi się, że wiesz co mówisz i to chyba wyczerpuje temat...
Ale nikt nie wspomniał o prowadzeniu PGT, jeśli ktoś chce coś dodać jeszcze na temat tego auta to po proszę. Na temat Astry dziękuję, ale już naprawdę wystarczy tongue.gif
ZoLt4R
Jakbys szukal fajnego egzemplarza (coprawda juz zrobionego) to ten jest na sprzedaż. http://www.ital-performance.pl/projekty_puntogt.html
hz10
punto gt mistrzem zakrętów w seri nie będzie ale jezeli zawias jest zdrowy to auto bardzo przyjemnie sie prowadzi na codzień. silnik praktycznie ciężko zabić poza seryjnym wałkiem rozrządu , w skrzyni sypią sie synchronizatory, z elektroniki umierają przepływki, najlepiej od razu ecumastera zapodać bo nowa i tak jest nie warta ceny . sporo pali , ja swojego rozliczam od 16-18 na mieście tylko że to nie jest seria... blachy zdrowe (ocynk) chyba że wóz strasznie zamęczony. akurat klijent któremu woza serwisuje ma takiego na stanie w stanie rzekłbym bdb na sprzedaż, trudno o taki egzemplarz na rynku.
the Hitcher
CYTAT
Z tymi osiagami astry to musieliscie miec niesamowicie zdrowe silniki i sam nie wiem co jeszcze ....


dokładnie.
15 na 1/4 to ma audi tt tfsi 200KM...
kompot
I CVC VII Type-R.

Wreszcie padło jakieś info o prowadzeniu, thx.
Zoltar, hz10, ile wołają za te PGT? Może być na PW z jakimś poglądowym info.
Przyznam, że ceny za serię GSi ponad 10 koła wydaje mi się wygórowane, dlatego patrze co można poniżej 10 koła kupić w nienajgorszym stanie. Patrzyłem, że z PGT na Allegro coś jest, ale skoro Zoltar mówi, że nie za różowo z nimi, to chyba temat wyczerpany. Jeśli ktoś ma coś do dodania jeszcze to proszę, a jeśli nie to temat powolutku do zamknięcia smile.gif
ZoLt4R
Z tego co wiem za tak zrobione jak jest (w granicach 200HP), chciał okolo 13-15 tysięcy. A te gieteki z allegro to naprawde dramaty są, kupisz i zacznie się studnia bez dna ... :/ przykre to ale prawdziwe.
Chester
Totalnie seryjna astra robi na 1/4 15.4s. Tak jak koledzy wyżej pisali, po niewielkich zabiegach kosmetycznych można na luzie zejść <15s.

CYTAT(the Hitcher @ Wed, 08 Sep 2010 - 22:58) *
dokładnie.
15 na 1/4 to ma audi tt tfsi 200KM...

<lol> i co w związku z tym ? biggrin.gif


maq2
CYTAT(Chester @ Thu, 09 Sep 2010 - 09:49) *
Totalnie seryjna astra robi na 1/4 15.4s. Tak jak koledzy wyżej pisali, po niewielkich zabiegach kosmetycznych można na luzie zejść <15s.


<lol> i co w związku z tym ? biggrin.gif



No niby nic.
Ale jesli ktos twierdzi że przy seryjnej mocy i dobrej oponie był w stanie uzyskac z Astry 0-100 w czasie poniżej 7 sekund, to jak dla mnie jest ultra mega wymiataczem.
No chyba że pomiary były doknywane "na oko"

Mierzyłem swoja astre kilkukrotnie driftboxem, przed i po modyfikacjach.
Zdrowa 156 konny motor robił 100 w około 8,0 - 8,1 sekundy
teraz przy 172 koniach robi 0-100 w 7,4/7,5
Są niewielkie problemy z trakcją na jedynce, aczkolwiek nie jest to nic strasznego.
Wszystkie pomiary mocy na hamowni maha, zas przyspieszenia na Driftboxie.
Soundman
c18xe w pelni zdrowe na krotkiej skrzyni robi 7.8 na gtechu, zas na zamachu z diesla + f13 jeszcze mniej. Wiec sadze ze osiagi ponizej 7 do 100 sa do zrobienia dla c20xe spokojnie
Kenet
Dobra tylko nie o to autor pyta. Tematów Astra GSi kontra reszta świata jest już kilka na forum.

Do upalania xe będzie pewnie bardziej odporne i długowieczne niż jednostka punto, a nie da się też nie zauważyć różnicy w spalaniu bo 16-18 L w aucie klasy Punto nie brzmi fajnie.

Na koniec powiem - bierz BMW, będziesz miał większą frajdę z jazdy. Pozdr
Swatkat
CYTAT(Kenet @ Thu, 09 Sep 2010 - 12:13) *
Dobra tylko nie o to autor pyta. Tematów Astra GSi kontra reszta świata jest już kilka na forum.

Do upalania xe będzie pewnie bardziej odporne i długowieczne niż jednostka punto, a nie da się też nie zauważyć różnicy w spalaniu bo 16-18 L w aucie klasy Punto nie brzmi fajnie.

Na koniec powiem - bierz BMW, będziesz miał większą frajdę z jazdy. Pozdr


Tu akurat się mylisz, ta jednostka w Punto to stary pancerny motor SOHC, podniesienie mocy o 100% o ile ktoś nie drutuje nie robi na nim większego wrażenia. A spalanie w trasie 7-8l na mieście ok 13 - mam na myśli normalną jazdę a nie szaleńcze gonitwy. To tyczy się mojego motoru który ma shamowane 184konie.
kompot
CYTAT(Kenet @ Thu, 09 Sep 2010 - 12:13) *
Dobra tylko nie o to autor pyta. Tematów Astra GSi kontra reszta świata jest już kilka na forum.


Dziękuję Kenet za tą celną uwagę, jak widać nie da się zapanować nad wątkiem, w którym raz pada "GSi" laugh.gif
Mocniejsze E36 gdzieś tam sobie czeka w kolejce, ale naprawdę jara mnie jazda po winklach naostrzonym FWD.

Troszkę się dowiedziałem, szczególnie na temat tych kilku sztuk przewijających się na allegro, a przyznam, że liczyłem troszkę na te droższe (tutaj jeszcze raz dzięki dla Zoltara).

Proszę jeszcze o informację jeśli jeździł ktoś obydwoma autami. Jeśli nie, to temat wyczerpany, ale proszę o pozostawienie wątku otwartego.
Kenet
Silnik 1.4 turbo w aucie nastoletnim - to nie brzmi zbyt zdrowo. Mało kto dba o takie auta należycie, przez co mimo pancerności zazwyczaj ogląda się strupa. A jak ktoś ma w ładnym stanie to trzeba czychać na okazję. Ktoś na poprzedniej stronie napisał, że jego klient sprzedaje takie punto, które może polecić więc na tym bym się skupił.

A jarasz się FWD na winklach póki nie przejedziesz się RWD konkretnie. Wiem co mówie, mina mi zrzedła po przejażdżce speedsterem. Chociaż bardziej banan wyskoczył od ucha do ucha.

Ale cenna informacja, skoro masz zamiar tym latać po zakrętach i ma być FWD to ja bym brał pod uwagę tylko wolnossaki. Tyle odemnie, dziękuje dobranoc.
GIB
Rada w stylu TG.UK - Zastanawiasz się między astrą GSI a Punto GT - dozbieraj do Elise wink.gif
Kenet
maq2
CYTAT(Kenet @ Thu, 09 Sep 2010 - 18:11) *


To jasny sygnał, lepiej kup cos Brtytyjskiego biggrin.gif
moze Rover 220 turbo ?
kompot
CYTAT(kompot @ Wed, 08 Sep 2010 - 15:57) *
Proszę nie wymieniać innych aut, znam to podforum i motoallegro.

smile.gif
ZoLt4R
CYTAT(kompot @ Thu, 09 Sep 2010 - 13:47) *
Troszkę się dowiedziałem, szczególnie na temat tych kilku sztuk przewijających się na allegro, a przyznam, że liczyłem troszkę na te droższe (tutaj jeszcze raz dzięki dla Zoltara).



Niestety, te sztuki po 5-8k to śmietniki, dobrego GT nikt się w takich pieniadzach nie pozbędzie. Także odpuść sobie takie sztrucle jak stoją na allegro , szkoda kasy i nerwów. Proponuje albo dozbierać i kupić coś zadbanego albo w ogole nie pchać się w GT chyba, że masz sporo kasy na remonty i doprowadzenie auta do ładu. Powodzenia.

P.S. Astry Ci nie polece bo nie przepadam za GM i pochodnymi wink.gif
ade
astra nigdy sie nie bedzie prowadzic naprawde dobrze...biggrin.gif za to osiagi do mocy ma fenomenalne, ale tak jak napisal kenet kupuj bmw:D jak Cie nie stac na 328 to chociaz 325 z poczatku produkcji... moze na prostej bedzie troche wolniejsze od astry ale na zakretach odczujesz roznice...

przesiadajac sie na 3 okrazenia z astry na eibach, bilstein, poliuretany hamulec, do e36 z seryjnym zawiasem, wolniejszej od astry, jadac pierwzzy raz rwd zrobilem taki sam czas jak po calym dniu upalania astry.. jak dla mnie inny swiat
mihas66
Dobra panowie ile jest warte punto gt z turbina od sx głowicą od na bo seryjna popękała i kilkoma innymi mankamentami?
mlody2788
Mam do sprzedania Punto GT w dobrym stanie na T28 info na priv.
kompot
Stwierdzam, że to co z tym autem chcę zrobić sprawi, że nie będzie mowy o DD. Tak więc jeśli cokolwiek z tych dwóch to jednak Astra i na drugie auto. W najbliższym czasie jednak zmiana dupowozu najpewniej na E36 wink.gif pozdrawiam
rennen
CYTAT(kompot @ Mon, 27 Sep 2010 - 14:14) *
Stwierdzam, że to co z tym autem chcę zrobić sprawi, że nie będzie mowy o DD. Tak więc jeśli cokolwiek z tych dwóch to jednak Astra i na drugie auto. W najbliższym czasie jednak zmiana dupowozu najpewniej na E36 wink.gif pozdrawiam


To już lepiej na odwrót smile.gif
kompot
CYTAT(rennen @ Thu, 30 Sep 2010 - 19:52) *
To już lepiej na odwrót smile.gif

Póki trzeba mocno uważać na koszty zdecydowanie lepiej bawić się Astrą smile.gif
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, można zamknąć (nie trzeba).
k-meal
no to kupuj astre od adego i bmw od ww i masz fajny komplet.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.