ju-by
Mon, 06 Sep 2010 - 21:17
Czy czysto teoretycznie da się legalnie zarejestrować w Polsce samochód, który występował tylko w wersji amerykańskiej (nie było nigdy homologowanych europejskich lamp). Wiem, że w praktyce to nie problem, ale jak wygląda ścieżka prawna w teorii?
hwojtek
Mon, 06 Sep 2010 - 22:10
Nie spełnia wymogów rozporządzenia o warunkach dopuszczenia do ruchu (chyba, że te lampy są prawidłowo asymetryczne) więc nie.
ju-by
Mon, 06 Sep 2010 - 22:13
A czy nie jest aby tak (nadal trzymamy się teorii jedynie) że nawet, jeśli są asymetryczne to nie mają dopuszczenia do ruchu ze wględu na brak europejskiej homologacji?
hwojtek
Mon, 06 Sep 2010 - 23:16
Europejska homologacja = prawidłowo asymetryczne z definicji.
Prawidłowo asymetryczne =/= europejska homologacja.
Rozporządzenie mówi o prawidłowo asymetrycznych.
Jedenasty
Thu, 09 Sep 2010 - 17:54
jedyny legalny sposób to jeśli rejestrujesz zabytka lub dostaniesz specjalne pozwolenie od Ministerstwa bo sensownie udokumentujesz i przekonasz że samochód jest unikatem, nie wychodziła inna wersja a przeróbka spowoduje utratę wartości historycznej danego modelu (vide rejestracje Skajów z prawą fajerą) ale na to że ci się uda szanse marne
pzdr
JackillerTDCI
Thu, 16 Sep 2010 - 00:26
Gdzie można znaleźć rozporządzenie które "technicznie" wyjaśnia asymetryczność. Cos tam było ze prawe musza świecić ileś tam procent wyżej (czy/i w prawo)...
Skiba
Thu, 16 Sep 2010 - 09:53
mi sie wydaje ze nie ma rozporzadzenia mowiacego ile wyzej dalej a tylko tyle ze przeslona zarnika swiatel mijania ma miec bodajze 165* +specjalnie ukształtowana szyba.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.