Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Reflektory bez homologacji
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Muscle Cars
ju-by
Czy czysto teoretycznie da się legalnie zarejestrować w Polsce samochód, który występował tylko w wersji amerykańskiej (nie było nigdy homologowanych europejskich lamp). Wiem, że w praktyce to nie problem, ale jak wygląda ścieżka prawna w teorii?
hwojtek
Nie spełnia wymogów rozporządzenia o warunkach dopuszczenia do ruchu (chyba, że te lampy są prawidłowo asymetryczne) więc nie.
ju-by
A czy nie jest aby tak (nadal trzymamy się teorii jedynie) że nawet, jeśli są asymetryczne to nie mają dopuszczenia do ruchu ze wględu na brak europejskiej homologacji?
hwojtek
Europejska homologacja = prawidłowo asymetryczne z definicji.
Prawidłowo asymetryczne =/= europejska homologacja.
Rozporządzenie mówi o prawidłowo asymetrycznych.
Jedenasty
jedyny legalny sposób to jeśli rejestrujesz zabytka lub dostaniesz specjalne pozwolenie od Ministerstwa bo sensownie udokumentujesz i przekonasz że samochód jest unikatem, nie wychodziła inna wersja a przeróbka spowoduje utratę wartości historycznej danego modelu (vide rejestracje Skajów z prawą fajerą) ale na to że ci się uda szanse marne

pzdr
JackillerTDCI
Gdzie można znaleźć rozporządzenie które "technicznie" wyjaśnia asymetryczność. Cos tam było ze prawe musza świecić ileś tam procent wyżej (czy/i w prawo)... blush.gif
Skiba
mi sie wydaje ze nie ma rozporzadzenia mowiacego ile wyzej dalej a tylko tyle ze przeslona zarnika swiatel mijania ma miec bodajze 165* +specjalnie ukształtowana szyba.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.