Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przepis na sprzeglo?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
kosiniak
Jak w temacie, co byscie polecili do s54? mam na oku clutch mastersa ale z kolem to koszt na gotowo ok 3800zl. Moze macie jakies gotowe, nie koniecznie drogie rozwiazania? Przerobienie na jednomas? Ktos cos kombinowal, zmienial docisk na jakis moecniejszy itd.?? Sprzeglo ma wytrzymac jakies 600Nm? smile.gif
kosiniak
naprawde nikt nic nie robil? czy kazdy trzyma swoje patenty w tajemnicy?
Karolo
W Łodzi przerabiają 2 masy na jednomas, ale to bardzo droga sprawa.
wowo
Krzychu ja bym wybrał gotowe rozwiązanie, np. takie jak zaproponowałeś. Masz pewność ze da rade i trochę pojeździ.
Rok temu przerabiałem temat sprzęgła do 330xd u Radzikowskiego. Poprawiał 2 razy bo wogóle chodzić nie chciało, a w finale i tak łapało delikane poślizgi, choć pedał mega twardy. Oczywiście skrzynia zrzucana z 3 razy :/ Obecnie musze znowu coś ze sprzegłem podziałać bo jest co raz gorzej i tym razem pójde w gotowe zestawy.
kidzio_r5gtt
Docisk do 500/700 Nm. (tarcza organiczna/spiekowa) 2000 zł.
Tarcza organiczna 1050 zł.
Tarcza spiekowa 990 zł.
Taki zestaw pasuje do seryjnego koła zamachowego.

zamiennik jednomasowy koła seryjnego to 1850 zł.

Zestaw do sportu na sprzęgle 2 tarczowym do ~1000 Nm. to ok 4500 zł.
kosiniak
wszelkich tych xtr, f1 itd. sie boje, chyba ze ktos w PL sprzedaje to z gwarancja?
kidzio_r5gtt
a co da gwarancja? Radzik przecież też daje gwarancje ...
Santino
wejdz na e46fanatics.com i wpisz na forum w wyszukiwarke gripforce duzo ludzi tam na tym jezdzi, ogolnie sprzegla trzymaja strzaly z 5k. i nie slizgaja sie do 10k km. przynajmniej takie opinie wyczytalem o zestawach do 330Ci. wyzsza polka to UUC a pozniej ACT przynajmniej na tym lataja w US & A
wowo
ACT bede mial okzaje niebawem przetestowac tongue.gif
Grzesi(E30)k
A Sachs Racing nie ma w swojej ofercie nic ciekawego w rozsądnych pieniądzach?

Same dociski Sachsa wytrzymują naprawdę sporo do tego wrzucić jakąś tarcze na spieku i będzie bajka
Santino
no te zestaw gripforca jest na docisku LUK
tomp
Do diesla są gotowe tanie rozwiązania do 700Nm (i nawet więcej). Sachs performance do M będzie droższy niż przytoczony CM.

Nie wiem jak w benzynie ale mam wrażenie, ze jednomas (taki robiony) będzie stukał i nie będzie komfortowy w codziennym użytkowaniu
Santino
no wlasnie na hamerykanskich forach pisza o stukaniu na wolnych obrotach, podobno dosc ciche ale uciazliwe
kosiniak
panowie, wklejcie prosze konkretne linki jak mozecie, dziekuje smile.gif oczywiscie jak pisalem, z kolem musi byc smile.gif
Santino
http://forum.e46fanatics.com/showthread.ph...ighlight=clutch
tutaj masz temat na sprawdzony zestaw dla M3 trzymajacy 500rhp
maruda
Dlaczego jednomas bedzie stukał na wolnych obrotach.?? O co w tym chodzi.. rolleyes.gif
aw69
bo jest jednomasowe....dwumas niweluje drgania....u siebie w S4 mam fidanze i sprzeglo CM FX400 i na jałowych deko słychac brzeczenie
maruda
Akurat r6 ma bardzo dobrze wyważony układ tłokowo-korbowy i myślę ze nie powinno nic się dziać jeśli zawędruje jednomasowe koło. U mnie ori był dwumas, teraz jest jednomas ze 2x lżejszy, i nie ma najmniejszych objawów stukania, czy falowania obrotów, poprostu r6 to bardzo malo odczuwa, mniej niz v6.

Kosi, moim zdaniem to tylko i wyłącznie jednomas powinien u ciebie zawitać.

Można zrobić mocne sprzęgło na ori docisku z diesla, tarcza spiekowa 6 łopatkowa (co by byla bardziej przyjazna jeździe) + jednomasowe koło z np. m30. ew. roztoczyć ori 228 z m50. Możliwości jest sporo, tylko przy takich rzeźbach nie ma pewności 100% czy będzie trzymać jak powinno.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.