Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Czerwony Książę
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Piterus
Witam, chciałbym Wam przedstawić mój nabytek a jednocześnie zabawkę. Jest to FSO Polonez 1500CE, czyli tzw. wersja oszczędnościowa z elektronicznym zapłonem. Auto zostało kupione w Złocieńcu od pierwszego właściciela (niestety nie bezpośrednio ale to dłuższa historia) ważne ze jest oryginalny DR. z 1984roku. Auto jak na swój wiek jest w dobrym stanie technicznym, ma przejechane zaledwie 50kkm a ostatni raz po drogach poruszało się w 1999roku. Od tego momentu auto stało w szopie. Jedynymi ogniskami korozji są nadkola tylne oraz podłoga. Auto posiada oryginalną tapicerkę w naprawdę idealnym stanie (po ściągnięciu pokrowców z foteli ukazał się czarny welur bez żadnych przetarć czy dziur w jednym miejscu jet tylko uszkodzona obwódka). Wielu teraz pewnie popuka się w głowę i powie ze mnie chyba pogięło ale chcę tchnąć w ten pojazd drugie życie ale nie w oryginalnym stanie takim jak jest (choć nie powiem kusi mnie to też), ale jako pojazd rajdowy. W planach są dwa projekty jeden mniej radykalny drugi bardziej, w obecnej chwili skłaniam się ku projektowi pierwszemu czyli mniej zaawansowanemu. Miał by on polegać na zamontowaniu dodatkowych reflektorów, poszerzeń nadwozia (przykręcanych), montażu szerokich felg (ATS Calssic 8x13 et01) oraz wymianie silnika na nowocześniejszą konstrukcje (najprawdopodobniej z palety opla 2.0 8v). Do tego wymiana zawieszenia na szersze pochodzące z modelu caro oraz tylnego mostu z trucka w celu zmniejszenia przełożenia głównego. Drugi projekt bardziej zaawansowany miał by polegać na wykonaniu (oczywiście pod względem wyglądu - silnikowo i podwoziowo to samo co w pierwszym projekcie) repliki pojazdu stworzonego przez pana Piotra Zaleskiego. A czemu akurat pojazd rajdowy? Otóż ładne parę lat temu posiadałem i ścigałem się cinquecento w rajdach amatorskich i porostu zatęskniłem do starych dobrych czasów. Poprzedni pojazd zbudowałem praktycznie od zera we własnym zakresie dodatkowo posiadam spore doświadczenie przy przebudowach pojazdów (min. corsa z silnikiem 2.0 16v jak i 2.0 8v stąd też chęć montażu zespołu napędowego od opla) oraz z racji tego ze pracuje jako mechanik (nie samochodowy ale mechanik) i myślę ze podołam temu projektowi i jeśli finanse pozwolą dociągnę go do szczęśliwego finału.
Pozdrawiam wszystkich.





Skiba
Fajne auto, gratuluje zarówno planu jak i zakupu, niemniej jednak fajnie by było poczytac o dokonania bo regulamin to regulamin wink.gif

Nie mile widziane są:

1) Nic niewnoszące posty, infantylne odpowiedzi w stylu "brawo fajnie itp"<-- Wyjątkiem jest wyrażanie opinii na temat opisanego projektu (chyba, że autor zastrzeże sobie inaczej)
2) Zakładanie tematu bez sprawdzenia archiwum
3) Chamstwo i Personalne docinki
4) Absolutnie to forum nie służy pytaniom '"a ile mocy będę miał jak założę trubo i większe wtryski"
5) teorie na temat co będzie jeśli założę to czy to
6) opisywanie projektu który dopiero ma się zmaterializować (tu opisujemy faktycznie powstałe modyfikacje a nie te które planujemy)
Piterus
a czy relacje z prac re-nowatorskich będą na miejscu?
jeśli tak to w przyszłym tygodniu dorzucę trochę zdjęć.
jackkpl
W wyscigach gorskich 2010 w Sopocie niejaki Myszkier startowal wlasnie podobnym poldkiem. Moze warto skontaktowac sie i podpytac,z czego jakie gratu powrzucal. Musze przyznac,ze na serpentynach bokiem dawal rade,ale mial chyba nawet sekwencyjna skrzynie .
Leonek1321
miał skrzynie kłową colloti i 2,0 dohc fiata, wszytsko wobec homologacji fia dla poloneza smile.gif
p.s : to nie jest samochód myszkiera tylko zalewskiego wink.gif
kiwi
Z całą sympatią do silników opla...nie idź tą droga. rally ok ale z konfiguracją z epoki...idż w dohc fiata albo 1,5 turbo( 170KM ) z rzeszowa ( teraz materiały lepsze wiec trwałość powinna byc wyższa)

Powodzenia wink.gif
k11
Nienienie. Nie idź w turbo, chyba że lubisz żelazny deszcz [1] smile.gif Albo w Agrupę, albo w TwinCama i też nie będzie słodko (patrz przypadki Walezego).

r.

[1] -- i materiały nie pomogą, tu by trzeba było wyrezać od zera cały silnik, żeby się nie pieprzyć z takimi zjawiskami jak np. zgniatane pływaki.
M3D
Jakbyś chciał to znam kogoś kto ma silnik z kredensa Abartha.
rafalb
widzę , że kolor identyczny jak mój niedawno kupiony biggrin.gif



bawiłem się kiedyś w borewicza do kjs, i jak każde auto przeznaczone do tego wymaga masę wolnego czasu i worka kasy.
Jeśli nie jest to projekt na 20 lat lub nie jesteś kimś bardzo zamożnym to proponuje nie pchać się w replikę tylko w coś wyglądającego ala OBR.

za to pod maskę z powodzeniem można zapakować silniki rovera, również większe np 1.8, w takim przypadku masz zero bawienia się w szukanie części do fiatowskiego dohc, silnik jest lekki, mocny i ponoć niezawodny.

na tył pasują amorki z bmw e30 i jeśli się nie mylę również z opla astry , możesz tanio dostać bilstein b6
na przód można też coś podpasować, do łady pasują amorki z vw t4, a jest jeden gość co ściga się w PZM fiatem z amorkami z łady więc wnioskuje , że do borewicza podejdą te od "wolcwagena". sprężyny najlepiej zrób na zamówienie z drutu 15.5 lub 16 mm. Z tyłu resory z 125p kombi lub poldka cargo sklepane na poniżej 10 cm

czytałem swego czasu, że most z opla rekorda jest kompatybilny ze szperą z omegi, też można go użyć, bo jazda na otwartym moście jest nieporozumieniem wink.gif

przekładnia kierownicza z poloneza plusa jest ze wspomaganiem i dodatkowo jest trwalsza

ręczny możesz wykonać na bazie jakiejś pompki z daewoo, bodajrze nubira ale nie jestem pewien, ma blokadę tłoka więc nie wypada on z pompki po wpływem hamowania zasadniczym hamulcem.

hamulce można wymienić na lukasa lub ładę idąc na łatwiznę


powodzenia w pracach.

p.s można by się kiedyś dogadać co do zderzaków aby wykonać formy, bo ciężko ze zderzakami do c-klasy a wiadomo, że w warunkach bojowych łatwo je zniszczyć, był bym chętny na partycypowanie w kosztach
_Micz_
W tych wehikułach z tyłu nie było piór przypadkiem ??
Skiba
CYTAT(rafalb @ Sat, 28 Aug 2010 - 00:11) *
Z tyłu resory z 125p kombi lub poldka cargo sklepane na poniżej 10 cm



CYTAT(_Micz_ @ Sat, 28 Aug 2010 - 00:49) *
W tych wehikułach z tyłu nie było piór przypadkiem ??
Porszak
a co sie stalo z saabem, bo chyba dobrze pamietam ze takowy byl?
Piterus
nie bedzie, zero czesci blacharskich, a wszystko za wyjatkiem dachu nalezalo by wymienic, dodatkowo uszkodzona skrzynia. poza tym nie byl bym w 100% zadowolony z auta robil bym je zbyt dlugo, a auto i tak nie dawalo by tyle frajdy z jazdy co rwd.
kremat0r
Ja bym tam widział DOHC na weberach smile.gif
siewcu
A ja bym widział coś zrobionego zgodnie z homologacją - tak zeby było ciekawiej.
henry
CYTAT(Piterus @ Sat, 28 Aug 2010 - 01:00) *
nie bedzie, zero czesci blacharskich, a wszystko za wyjatkiem dachu nalezalo by wymienic, dodatkowo uszkodzona skrzynia. poza tym nie byl bym w 100% zadowolony z auta robil bym je zbyt dlugo, a auto i tak nie dawalo by tyle frajdy z jazdy co rwd.


podaj model saaba,mysle ze bede mogl pomoc
Type-R
Startowały też rajdowe Polonezy 1600 - A-grupowe - może to jest jakieś, w miarę sensowne i budżetowe rozwiązanie, nawiązujące do historycznej rajdówki.
Czy ktoś wie, jakie parametry miały te silniki?
DOHC
jak masz ople rozpykane to wsadzaj c20xe , lepiej żeby ten samochód jeździł a nie wyglądał , z wierzchu obr a pod spodem najnowsza technologia smile.gif
mihas66
c20xe to nie najnowsza technologia nie przesadzajmy... ale za to bardzo rozwojowy silnik, polonez z xe turbo był by ciekawy...
Porszak
a fiatowskie dohc nie jest rozwojowe? jak robic to tak zeby wartosc auto potem byla jak najwyzsza. wiadomo ze zdrowe c20xe jest niezlym zapierdalaczem, ale moim zdanie tam powinien siedziec fiat
Leonek1321
problemem jest tylko cenna i dostepność cześci do DOHC rwd fiata ...
Flathead
CYTAT(henry @ Sat, 28 Aug 2010 - 12:51) *
podaj model saaba,mysle ze bede mogl pomoc


Jeśli się nie mylę to 900 w sedanie.
Piterus
CYTAT(Flathead @ Sat, 28 Aug 2010 - 19:31) *
Jeśli się nie mylę to 900 w sedanie.


90 jak juz, ale to historia.
Piterus
CYTAT(Leonek1321 @ Sat, 28 Aug 2010 - 19:26) *
problemem jest tylko cenna i dostepność cześci do DOHC rwd fiata ...


silnik 2.0 dohc w nieznanym stanie to koszt ponad 2kpln, jeśli do tego doliczyć remont robi sie z 5-6, wiec moim zdaniem bezcelowe jest wsadzanie takiego silnika. zresztą moc to jedyne 112km. za 1000zl kupie cala omegę A 2.0 8v (na dzień dobry 115km.) a pamiętajmy ze pod oplowska skrzynie podchodza silnika saaba np. a tu już konkretna zabawa z mocą. 240km dla takiego silnika to nie problem. w obecnej chwili największym problemem jest poskładanie czegokolwiek do kupy i porostu pojeżdżenie. dopiero później rozwijanie projektu.
rafalb
a jakie silniki saaba konkretnie da się połączyć ze skrzynią z omegi ?
pytanie czysto z ciekawości i aby poszerzyć wiedzę, choć może to była by alternatywa dla rovera jeśli był by to mały i lekki silnik
Piterus
CYTAT(rafalb @ Sat, 28 Aug 2010 - 21:33) *
a jakie silniki saaba konkretnie da się połączyć ze skrzynią z omegi ?
pytanie czysto z ciekawości i aby poszerzyć wiedzę, choć może to była by alternatywa dla rovera jeśli był by to mały i lekki silnik


TU masz przykład połączenia ze skrzynia na przód napęd, a jak wiadomo skrzynia d16 lub jak kto woli f16/f20 a ta łączy się również z silnikiem 2.0 8v oplowskim wiec idąc tym tropem, po zmianie osprzętu przerobieniu łap i miski powinno dać się go wrzucić wzdłużnie. ale to głos przyszłości. na razie chcę się skupić na wrzuceniu tam zwykłego motoru 2.0 8v.
rafalb
myślę, że najpierw powinieneś skupić się na zrobieniu zawieszenia, hamulców , może negatywu na przednich kołach wink.gif
zadbany seryjny silnik, przy dobrym zawieszeniu i zaspawanym dyfrze może zdziałać cuda , ronda bokiem są jak najbardziej osiągalne
Piterus
w planach jest przelozenie ukladu hamulcowego i zawieszenia od wersji mr93 (czyli szeroki rozstaw i uklad lucasa)
rafalb
mi w lucasie nie pasują bębny z tyłu, w razie jakiejś awarii, urwanej półosi czy zsunięcia się pierścienia blokującego koło po prostu wypada z mostu razem z półośką i tragedia gotowa.

może lepiej z łady przednie hamulce dać a tylne porządnie zregenerować. ( w ładzie masz 251 mm tarczę która razem z zaciskiem na styk wchodzi w koło 13 calowe do tego zaciski są 2 tłoczkowe, w lucasie jest jeśłi się nie mylę 240 mm )
cienki
Może lepiej wsadzić z tyłu hamulce z caro w wersji 1.9 diesel (tarcze) i przód z tracka ( wieksze tarcze niz w caro) niestety kółka wtedy muszą byc 14 cali.
kiwi
CYTAT(rafalb @ Sun, 29 Aug 2010 - 12:43) *
mi w lucasie nie pasują bębny z tyłu, w razie jakiejś awarii, urwanej półosi czy zsunięcia się pierścienia blokującego koło po prostu wypada z mostu razem z półośką i tragedia gotowa.

może lepiej z łady przednie hamulce dać a tylne porządnie zregenerować. ( w ładzie masz 251 mm tarczę która razem z zaciskiem na styk wchodzi w koło 13 calowe do tego zaciski są 2 tłoczkowe, w lucasie jest jeśłi się nie mylę 240 mm )


Byłem świadkiem jak polder na kajtku zgubił koło z półosią.


http://allegro.pl/silnik-fiat-132-2-0-dohc....html----silnik za 1500pln....odpalić na gaźniku,a potem zapodac webery...odpadnie zabawa z kompem opla wink.gif
henry
kiwi

nie dziala link
rufuz
Piękne autko. Jestem pełen podziwu dla tego projektu. Az milo popatrzeć na coś wyróżniającego sie z natłoku VW, BMW itp.

Pozdrawiam i życzę aby autko sprawiało jak najwięcej przyjemności jak najdłużej.
_Micz_
Nie wiem czy to widziałeś/dzieliście, może się do czegoś przyda link.
http://allegro.pl/polonez-2000-i1191379699.html
Zgred
Ja bym widział dwa wałki na T3 z Cromy.Tanie,pancerne itd.Jak coś mam taki w garażu....
Javie
153 temat o tym co można by wsadzić w Poldolota wacko.gif Może niech kolega najpierw wsadzi tam te 2 litry z Omegi, a jak stwierdzi, że ma mało, to wróci temat motorowni. Tymczasem kibicuje projektowi.
Piterus
aby nie rzucac slow na wiatr chcialem (mam nadzieje ze autor nie bedzie mial nic przeciwko temu) pokazac ze sie da (w tym przypadku x20xev)
klik
Rene
coś nie działą
Piterus
serwer padl link jest ok
PMN
Póki nie zaczną się udokumentowane prace, przenoszę do odpowiedniego działu.
k11
CYTAT(Porszak @ Sat, 28 Aug 2010 - 19:08) *
a fiatowskie dohc nie jest rozwojowe? jak robic to tak zeby wartosc auto potem byla jak najwyzsza. wiadomo ze zdrowe c20xe jest niezlym zapierdalaczem, ale moim zdanie tam powinien siedziec fiat


Jest tak rozwojowe, że po którymś rozwinięciu Walezy wypieprzył go z hukiem i włożył F20C. Moc podobna, jeśli nie większa, niezawodność nieporównywalna, tylko że musiał się przenieść z PZMotów za południową granicę, ale zrobił to raczej bez żalu.

CYTAT(Piterus @ Sat, 28 Aug 2010 - 21:28) *
kupie cala omegę A 2.0 8v (na dzień dobry 115km.) a pamiętajmy ze pod oplowska skrzynie podchodza silnika saaba np. a tu już konkretna zabawa z mocą. 240km dla takiego silnika to nie problem. w obecnej chwili największym problemem jest poskładanie czegokolwiek do kupy i porostu pojeżdżenie. dopiero później rozwijanie projektu.


Zanim zaczniesz marzyć o dużych cyferkach, przemyśl trzy razy sprawę, czy na drodze do nich nie stanie Ci coś. Np. most.

r.
siewcu
Most poloneza jest w stanie dużo wytrzymać... Sprawdzone, można powiedzieć, empirycznie.
pinin
A jak nie, to są inne opcję, np. most od volvo...
Nath
Ja to bym chcial zobaczyc w koncu ukonczony projekt unsure.gif

To co napisales "w planach" wszystko pieknie i fajnie, jednak rzeczywistosc sprowadzi Cie na ziemie.
Piterus
widziales dwa ukonczone wiec, mysle ze spokojnie dam rade.

(odezwal bys sie czasem na gg albo zadzwonil )
Nosferatu
i jak postępy prac ?

filmiki, on-boardy ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.