Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 335D
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Stron: 1, 2
M3D
Witam. Od prawie 3 lat posiadam BMW E36 M52B28, auto służy mi bardzo dobrze, wiadomo elementy eksploatacyjne raz po raz trzeba wymienić, ale to raczej w każdym aucie. Nadszedł czas na zmianę samochodu na inny/nowszy/lepszy/szybszy itp. itd. i stwierdziłem, ze do 35 000 nie kupie niczego ciekawego co byłoby warte sprzedaży mojego auta i dołożenia jakichś 20 000, bo podejrzewam, ze swoje BMW sprzedałbym za około 15 000 - 17 000, ale rynek wiadomo rządzi się swoimi prawami.

Do rzeczy: wpadłem na pomysł zlecenia SWAPa PUZ'owi, z rozmowy telefonicznej wynikało, ze podjąłby się swapa jaki by mnie interesował, a mianowicie na jednostkę 3.5D. Silnik arcyciekawy, ale nurtuje mnie pewna sprawa. SWAP na to biturbo będzie kosztował około dwa razy więcej niż swap na 3.0D. Teraz pytanie, czy warto płacić okolice 20 000 na swap 3.5D czy może lepiej swapnąć za 10 000 3.0D i zapodac jakis lepszy IC i program ? Wiadomo nie będzie to to samo co 3.5D, ale tez pieniądze będą inne.
M3D
Nikt nic nie widział, nikt nic nie wie ?
the.wolf
to moze doczytaj na początek, ze nie ma silnika 3.5D w ofercie BMW.

imo prosciej, taniej a co za tym idzie mniej awaryjnie bedzie swapowac 3.0 na jednym turbo.
Joker
Też tak uważam. A jak wrzucisz takie 218-konne z E60 (nie podam oznaczenia z głowy) to latać będzie wyśmienicie.
tooFATtoDRIVE
Zakładam, że M3D mówił o dwóch silnikach: 330d (jedna turbina) i 335d (dwie turbiny).

Tak z ciekawości zapytam, czy podane ceny zawierają silnik z osprzętem czy też jest to cena samej usługi? Ciekaw jestem skąd wynika taka znacząca różnica w cenie? Koszt silnika, czy również dodatkowa trudność ze swapem 335d?


M3D
3.5D w BMW oznacza silnik o pojemności circa 3000 ccm3 z dwoma turbosprężarkami.

PUZ powiedział, że w 20 000 zmieści się z 3.5D łącznie z osprzętem, od 10 tys zaczyna się cena za 3.0D. Czekam cały czas na mail od PUZa co do szczegółowych kosztów obu SWAPów.
Kras
Poniewaz to bedzie zupelnie nieodzyskiwalna inwestycja to nie kombinuj i nie laduj niewiadomo ile kasy. W skrocie idz w single turbo.
piotres
Ale o ktorym 3.0D ty myslisz ? Skoro cena od 10tys to pewnie za 10k bedzie to zwykle M57 184KM wink.gif.

zmieniac 2.8 benz 193KM na diesla 3.0d 184KM (no OK, po chipie okolo 215KM) za 10 tys zl to chyba niezbyt przemyslana inwestycja.
Inur
Wiesz że za 25tys miałbyś u PUZa na gotowo S62?
kremat0r
@Inur, autorowi zapewne chodzi też o utrzymanie spalania na akceptowalnym poziomie.
S62 napewno nie spali 10L ropy tongue.gif.
rennen
CYTAT(kremat0r @ Sat, 28 Aug 2010 - 09:04) *
@Inur, autorowi zapewne chodzi też o utrzymanie spalania na akceptowalnym poziomie.
S62 napewno nie spali 10L ropy tongue.gif.


Różnica w kosztach utrzymania M52B28 a M57B30 nie będzie kolosalna, podobne osiągi, gorsze prowadzenie przez ciężki silnik, a te zainwestowane 10 tysięcy w paliwie będzie się zwracać przez 5 lat.. chyba że padnie turbo, to będzie wydatek taki jak cały silnik bez osprzętu M52 wink.gif
m!xeR
raczej wątpię aby chodziło o wersje 184/193KM. Nawet jeżeli jest to 204KM, to teraz w galerii bmw pokazało się autko z takim silnikiem zdłubane na ~300KM i ~700Nm. Natomiast jeżeli ktoś rozważa 3.0 bit i singlet to na pewno są to wersje 218/231KM.
kremat0r
No takie 300/700 robiło by robotę smile.gif
M3D
Wyjścia są dwa.

1. Wsadzić 3.0D ten bodajże 204 lub 218 konny i go lekko dłubnąć. Wtedy mamy ok 10 000 zł + koszty dłubnięcia.

2. Wsadzić 3.5D czyli biturbo i raczej nie robić z nim nic, ewentualnie w przyszłości za rok może dwa.

Kwestia czy aby na pewno " opłaca się " ( jeżeli o opłacenie sie SWAPa moze byc mowa ) wsadzić te 3.5D, jezeli ten Swap będzie ok. dwa razy droższy. Czy nie lepiej odpuścic sobie te np. 30 koni i 100 nm i miec dłubnięte 3.0D ale wydać na to 13 000 i 7 000 mieć w kieszeni.
m!xeR
Hmmm

wsadzając 3.0 bit nie odpuszczasz 30KM i 100Nm ale ogromny potencjał rozwojowy, Matschke ma ztcp ~360KM w 3.0 bit i to chyba samym programem. Więc tak naprawdę wszystko zależy od tego czego chcesz w przyszłości. Porozmawiaj z użytkownikiem tej e46 300/700 dopytaj jaki to koszt jak się to sprawuje etc. możliwe, że dojdziesz do wniosku, że bardziej opłaca się zdecydować na wariant 3.0 bit i mieć troszkę mniej mocy i mom. ale dużo większy potencjał aniżeli 3.0 singlet + mody na 300/700 bo np. koszty wyjdą podobnie.
M3D
Spróbuje go jakoś namierzyć.
piotres
jak juz to wsadzaj 3.0d single turbo 204KM. Ida na ok 270KM samym chipem i wyjdzie Cie to pewnie z 12 tys zl.
tdserek
Witam sam myslalem o swapie na 3.0tt ale problemem jest potem przeniesienie mocy na kola:D
kolega z seryjnego 184km wyciagnal po zmianie turbo na gt2260v 240km i 570nm wiec spoko opcja za maly hajs autko przyjemnie jezdzi nawet w budzie e39 z tym silnikiem po tych modach.
najlepiej swapowac 3.0t 204km sam soft spokojnie na 270km i ponad 550nm
caro86wlkp
z tego 3.5D ile można osiągnąć po samym remapie? jakieś inne mody w nim są możliwe?
tvn
odpuść sobie zanim będziesz płakał, wiem co mówie, nie zkomunikujesz zegarów, wskaźników, abs-u, asr-u,to już edc16, po co Ci takie auto, odpalanie w trybach awaryjnych, dopalanie DPF-a,sprzęgło, koszty kosmos, nie warto i co najgorsze to zawsze coś... ktoś mi znajomy się wpiepszył w ten sposób, ponownie wkłada to co było tye,że połowe gratów już sprzedał.. kasy władował i nadal bedzie co było pod warunkiem ,że kupi dobre graty te co sprzedał za grosze. laugh.gif
tooFATtoDRIVE
CYTAT(tvn @ Sat, 28 Aug 2010 - 19:03) *
nie zkomunikujesz zegarów, wskaźników, abs-u, asr-u,to już edc16, po co Ci takie auto, odpalanie w trybach awaryjnych, dopalanie DPF-a,sprzęgło, koszty kosmos

Wydaje mi się, że wyprostowanie tych ewentualnych problemów wliczone będzie w te 20k PLN za swapa. Z tego, co obiło mi się o uszy, PUZ wiec co robi.
m!xeR
SWAP /= wlożyć inny silnik w miejsce obecnego, to cały proces, który obejmuje min. brak choinki na dash boardzie etc. ...
wowo
tdserek napisał:
CYTAT
kolega z seryjnego 184km wyciagnal po zmianie turbo na gt2260v 240km i 570nm


Jakie sprzęgło to ogarnia??
Karolo
Ja raczej bym sie skłaniał ku swapowi S54 z E46 w bude E36, mocy i momentu zapewne nie braknie smile.gif
Inur
S54 są oszczędne jak na moc którą dysponują. 3.0 biturbo nie są natomiast znane z typowego dieslowskiego spalania, jak depniesz to się robi wir w baku.

Ja bym się w ogóle zastanowił czy jest sens modzić E36 do tego stopnia.
M3D
Słuchajcie, dla mnie najważniejsza jest opłacalność. W to E36 włożyłem już trochę pieniędzy, jest ładne, praktycznie nigdy mnie nie zawiodło, i co najważniejsze, nawet jak je sprzedam, to dokładając 20 000 czyli dysponując circa 35 000 zł nie kupie nic ciekawego. Dlatego usilnie myślę nad swapem na diesela, bo 2.8 jest oszczędne jak na swoją pojemność, ale mocy już troche brakuje. A że w 3.5d ( czy tam w 3.0 ) można połączyć fajną moc i moment, z małym spalaniem, to myślę, że warto.
tdserek
majac 35 tys poszukaj ladnego sedana w e46 3.0d 204km zrob program i dalej cies sie autkiem..

sprzeglo nie wiem wiem ze bylo wymieniane ale na co nie mam pojecia.. jak bedzie opcja to pokaze wykresik:D tylko musze napisac do znajomego biggrin.gif
mktech
CYTAT
odpuść sobie zanim będziesz płakał, wiem co mówie, nie zkomunikujesz zegarów, wskaźników, abs-u, asr-u,to już edc16, po co Ci takie auto, odpalanie w trybach awaryjnych, dopalanie DPF-a,sprzęgło, koszty kosmos, nie warto i co najgorsze to zawsze coś... ktoś mi znajomy się wpiepszył w ten sposób, ponownie wkłada to co było tye,że połowe gratów już sprzedał.. kasy władował i nadal bedzie co było pod warunkiem ,że kupi dobre graty te co sprzedał za grosze.


To nie do końca jest tak. Komunikacja z zegarami (temperatura, obroty, klima itp) nie stanowi problemu, podobnie jak przekazywanie PRAWDZIWYCH danych do DDE(DME) co do prędkości pojazdu. Zabawa zaczyna się jeśli chcesz żenić inteligentne systemy ASC/DSC sterowników silnika nie przystosowanych do współpracy z nimi.
Temat łatwy nie jest, ale jest to do ogarnięcia smile.gif

Pozdr
M.K.
M3D
1. Żadnego sedana ani kombiaka nie kupię. Jestem na to za młody.

2. Jak na moje, to żadne systemy inteligentne mnie nie interesują, nawet ABS może nie działać. Warunek mam taki,że chce mieć seryjną moc i seryjny moment, oraz zero błędów na desce.
tdserek
szukaj coupe w e46 wyglada ladnie:D
mktech
CYTAT
2. Jak na moje, to żadne systemy inteligentne mnie nie interesują, nawet ABS może nie działać. Warunek mam taki,że chce mieć seryjną moc i seryjny moment, oraz zero błędów na desce.

A jaką masz deskę z E36 ?. Jeśli tak to problem by była seryjna moc bez błedów jest nie wielki smile.gif. ABS jeśli masz w tej chwili w swojej oryginalnej budzie - E36. To działa bez problemów smile.gif


M3D
1. E46 coupe 3.0d to koszt minimum 50 000, więc cenowo odpadam.

2. Kurde, nie wiem jaką mam deske, taka jaka wyszła z fabryki, do tego na konsoli mam komputer OBC chyba 12 przyciskowy ( pełny ma bodajże 18 przycisków ). ABS mam oczywiście i działa bez problemów, ale jakby nie działał to bym nie narzekał, jeździłem autami bez ABSu i dla mnie to zbędny system.
mktech
No to pkt.2 problemem nie jest.
Jeśli stopień złożoności sterownika silnika jest taki dla silników M54Bxx (SIEMENS DMS-MS43) to ogarnięcie CAN'a w DDE i odpowiednie przygotowanie sygnałów dla tego sterownika to nie problem.
Jedna rzecz która raczej działać nie będzie to wskazanie spalania chwilowego.
M3D
A jest ktoś jeszcze w PL kto by zrobił taki SWAP, bo coś u PUZ'a ciężko z kontaktem jest.
nazwanynie
sam sie rozgladalem za autem z tym silnikiem, zastanawialem sie tez nad swapem, zmienilem juz zdanie, pojezdze jeszcze obecnym autem, bo diesel to jak by nie bylo pół silnika, zaczynasz krecic.. i zonk drugiej polowy silnika nie ma ;D

V-tech oferuje chipa do silnika z 5tki (286KM) dajacego +50KM / +120Nm, a przy innych silnikach znacznie mniej, wówczas jest kolo 700Nm. godne zinteresowania
tvn
mktech@
jesteś może z Torunia?
stargo ABS-u nie ogarnie, tak jak ekonomizera i tempomatu na ostatnich biegach,błędy będą, zawsze sa, na desce też się coś zapali, jak nie teraz to później biggrin.gif
Drogi Autorze wątku, zrób jak uważasz, Twoje pieniążki ale dobrze Ci radzę odpuść sobie bo to rzeżba, wszystkim się wydaje jakie to wszystko proste, byle rurki wodne nawet nie pasują, tu coś naprężone, tu coś dotyka ,tam coś obciera.. zawsze coś. Zobaczysz jak z 20tyś zrobi się 30tyś a ile po drodze jeszcze partaczy i oszustów poznasz i trzeba będzie po 2 razy to samo robić, auto na długo wypadnie z obiegu a ile się nadzwonisz, na odsyłasz bo coś innego miało być, nadenerwujesz, po co Ci chlopaku to wszystko, też kiedyś bylem młody i narwany i nic mi z tego dobrego nie wyszło.. dry.gif
mktech
Hej!,

Stacjonuje w okolicach krakowa.
Co do ABS'u to nie ma z mojegu punktu widzenia nie ma problemu - w E36 (za wyjątkiem 318is które wychodziły z modułem ABS/ASC gadającym po CAN'ie) absolutnie autonomiczny i nie oczekuje od DME informacji 3.1 (lub 3.3.1) w związku z tym on sobie działa i już smile.gif.

Co do tempomatu to okiełznać się da bo w MS43 jest elektroniczna przepustnica i to tylko kwestja samozaparcia smile.gif.
W sprawie ekonomizera nie będę się upierał bo tego akurat nie uruchomiłem - olałem sprawę uznająć że nie jest warta kolejnych tygodni studiowania komunikacji smile.gif.

Błędów w sterowniku nie ma o ile swap zrobiony jest tak jak w oryginalnym samochodzie (tzn. np. z prawidłowym podłączeniem przełącznika przy pedale stopu, sprzęgła itp) , i mam nadzieje niedługo jeden z forumowych kolegów montujący M54B30 w E30 to potwierdzi, z choinką na desce jest taka sama sprawa.

Wszystko lata po CAN'ie i tematem jest tylko odpowiednio czule podejść do sterownika smile.gif smile.gif
Christoof
pierwsze silniki m57d30 do roczników 2004 sa bez problemu "swapowalne" nie wymagaja kontroli trakcji DSC, link do aukcji http://allegro.pl/swap-silnika-bmw-3-0d-m5...1198588684.html na której sa dwie fotki autek do których montowalismy te silniki tj: do e30 i do e34, są oczywiscie małe braki na desce gdyz w starszych autkach bez sieci can nie da sie wszystkiego "przesłac" na deske rozdzielcza, ale nie ma zadnej choinki i podstawowe parametry na zegary sa przekazywane, co do silnika M57TU D30 to myśle że jest tez do ogarnięcia w starszej budzie, wieksze problemy i wiekszy wydatek może byc juz przy silniku M57N2
M3D
A można u Was kupić silnik 3.5D ( 3.0D biturbo ) ? Jaka byłaby cena SWAPu jeśli u Was kupywałbym silnik ?
kremat0r
CYTAT
REAL FOTO - stan silnika ogólny bardzo dobry, cena z aukcji dotyczy usługi / montażu przy zakupie u nas silnika


tvn
błąd alternatora będzie na 100% , błędy z sond egt i czujnika różnicowego rónież, lambda jest przed więc spoko, regeneracja zgłupieje tongue.gif
broń Boże nie neguje Twoich umiejętności. poprostu szkoda hajcu.

m!xeR
Aby nie tworzyć nowego tematu...Jak bardzo problematyczny jest swap s54 z smg do budy e36 ?
mktech
Kończąc elektroniczny temat smile.gif

1. Błędu alternatora na 100% nie ma. To tylko kwestja jeden komendy smile.gif
2. Błędy drugich sąd - jeśli się wytnie i nie podepnie emulatora to faktycznie będą smile.gif

..To wszystko tylko elektronika - całość sprowadza się do tego czego klient sobie życzy i czy za
to zapłaci. System MS43 nie jest aż tak skąplikowany by nie dało się z nim dogadać ;-)

Miłego dzionka !

mały edit : Dlaczego MS43 - bo struktura CAN dla rodziny silników od MS43 w góre w E46 jest
prawie identyczna
M3D
Pojawił się nowy problem. Ktoś w PL robił taki swap w E46 i było ciężko z miejscem, a podobno w E36 jest mniej miejsca niż E46.
SzybkiKuba
Ciekawy pomysł z 3.0 niezależnie od wersji. 2 turbin bym się bał ale na single turbo E36 jeździ genialnie. Dwa lata temu mój kumpel miał 204 konne M57 po remapie "bezpiecznym" na 250 koni w E36 touring i auto było piekielnie szybkie. Problem był tylko tego typu że nie udało się dopasować szpery z tak niskim przełożeniem. Niestety sprzedając auto wziął tyle co za "zdrowe" 328 w serii.
M3D
A możesz powiedzieć kto mu to robił ?
tvn
w 35d jest mocno rozbudowany osprzed bardziej niz w 204KM, właśnie dokładnie to próbuje Ci napisać, wszystko na styk..
jedno drugiego dotyka, a jakie muki z filtrem powietrza tam zrobili bo faktycznie nie bardzo jest co zrobić, widziałem to e46 cd będąc kiedyś Łodzi.
tooFATtoDRIVE
Jakieś decyzje w temacie swap-a?
jendrek e-30
Dawno temu w Wawie było e30 z 3.0d ale tak szybko jak się pojawiło tak szybko zniknęło, śmigało ok ale podobno jakieś problemy właśnie z elektroniką były, właściciela nie znam auto widziałem na własne oczy ale dlaczego zniknęło to tylko legędy. Sorki za ot ale mi chodzi po głowie wsadzić do e30 2.0d żeby było ekonomicznie no i jak to diesel jakiś wirus szału nie będzie ale jakoś będzie dawać radę, to raczej tak sztuka dla sztuki to 2.0d do e30 ale e46 z tym silnikiem miło jedzie (mam na myśli zwykłą jazdę)


POZDRAWIAM ph34r.gif
tomek_7
Jendrek, nie to masz na myśli? -> http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=35873
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.