Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wałki Schricka w S50B30?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Inur
Przez następnych kilka miesięcy zamierzam zrobić remont silnika i trochę przy nim podłubać. Chce by został wolnossący więc pole manewru mam niewielkie. Wlatuje na pewno Airbox carbonowy FW Motorsport a przepływka i sondy wylatują.

W budżecie jaki chcę przeznaczyć na silnik zmieściłyby się także wałki Schricka i - jeśli to konieczne - mocniejsze sprężyny. Czy ktoś się orientuje co tu dobrać, o jakich przyrostach możemy mówić i jak wykorzystać nowe wałki tak by wycisnąć z nich wszystko? Jeśli dobrze rozumiem to wałki 284/284 są kompromisem między przyrostami na wyższych obrotach a pracą na niskich, natomiast znajomy twierdzi że 296/296 już powaznie uderzają w dół. Co by było gdyby na tych wałkach 284 albo 296 przesunąć odcinkę o powiedzmy 2000obr/min tym samym osiągając dodatkową moc przez obroty? Jeżeli dobrze rozumiem to takie wałki umożliwiają utrzymanie dobrego momentu na wysokich obrotach i wspomniany zabieg powinien już dość poważnie odmienić silnik. Jeżeli ktoś jest zorientowany w temacie to prosiłbym o jakieś wskazówki. Auto ma być głównie na tor ale buduje je też z zamysłem okazjonalnego użytkowania na drogach choć wiadomo, że będzie to jazda raczej na czerwonym polu.

Dodam że silnik będzie strojony przez kolegę Maleckisa, nie ma mowy o seryjnym kompie.


Tu są dwa wykresy z S50B32, ciekaw jestem czy ktoś wie jak to się będzie kształtowało w S50B30 i na wyższych wałkach?

Dwa różne silniki S50B32, jeden w serii drugi ze Schrickiem 284/284:


Schrick 284/284 przed i po montażu, montaż razem ze strojeniem:
Sane
o 2000 obr./min?

Nie da się ot tak kręcić o 2000 obr. wyżej bez poważniejszych modyfikacji całego silnika...
M3D
Nie zrobisz 10 000 RPM na samych wałkach i sprężynkach kolego ...
Inur
Nie mówie o 10tys a 9tys, według Koziołka z TK jest to granica bezpieczna nawet bez zmiany wałków i sprężyn.

Mógłby ktoś napisać coś na temat wałków?
JACEK
Granica to moze jest ale jaki to ma sens.Minimum zeby krecic powyzej 8 tys musisz zmienic walki sprezynki trabki w airboxie.Inaczej i tak wykres bedzie spadal i krecenie wyzej bedzie mijalo sie z celem.Co do airboxa plus waleczki sprezynki to popracuj jeszcze nad dlugoscia srednica trabek , wlotem do airboxa.troche ostatnio gnebil mnie ten temat i z tego co wywnioskowalem po doswiadczeniach ludzi na innych forumach to jezeli nie budujesz auta do sciagania sie po torze -ciagle wysokie obroty to trzeba mocnao uwazac z modami.Co do samej elektroniki to mozna wgrac alphaN w seryjny komputer.Nie polecam airboxow z prostymi krotkimi trabkami- te daja moc powyzej 5,5-6 tys rpm .Ja u siebie buduje customowy airbox i zastosuje seryjne traby z 3.2.Pozniej bede je troszenke skracal.Mam kontakt z kolesiem a UK ktory zalozyl walki 288 caly wydech decat supersprinta , softa gr.N plus dostrajal to unichipem.Wszystko co udalo mu sie ugrac to 24KM i fatalne pogorszenie dolu obrotow.Co do opowiesci o mega przyrostach po airboxie to troche dla mnie jak narazie mity-nikt ze znanych mi ludzi nie mierzyl przed i po na hamowni zeby dokladnie wiedziec jakie sa efekty.Z ciekawych wykresow jakie widzialem dla m3 3.2 to podobal mnie sie wykres jednego z aut z driftu ktore bylo przygotowane w NL imialo 360Km.Tylko ze w stosunku do np mojego wykresu to tamten byl jakis taki za rowny i wygladal jak tworczosc z painta.Na propozycje/prosbe postawienia auta na hamownie w PL ,za ktora chcialem zaplacic z wlasnej kasy wlasciciel jakos nie przystal.Takze powodzenia z projektem, ja narazie mam troche podciete skrzydelka, po super sofcie bylo gorzej niz na seryjnym kompie .Jutro bede wieedzial co daje soft ,airbox ,wydech ,ale na cuda sie nie nastwiam.
Inur
O i właśnie o coś takiego mi chodziło smile.gif Jeszcze wracając do tej odcinki to Kozioł podobno na takiej przelatał niejeden sezon, nie wspominał nic o wzmacnianiu silnika a jedynie o Alpha/N i porządnym airboxie.

Po samym airboxie tak jak mówisz wielkich przyrostów nie ma, 10 koni to już dobry wynik ale jak już ingerować w silnik to lepiej zrobić to kompleksowo niż pojedyńczo. Nawet jakby airbox nic nie dał, to ludzie podobne sumy wydają na tłumik końcowy a efekt akustyczny nie równa się z tym uzyskanym airboxem. Jeśli to nie jest jakaś tajemnica to byłbym wdzięczny gdybyś podzielił się swoimi wnioskami po zrobieniu tego dolotu. Z wydechem robisz coś więcej niż decat?

W kwestii wałków dowiedziałem się troche na Bimmerforums i w VAC Motorsports, uważają że do takiego zastosowania 284 to max, z dolotem strojeniem podali realny przyrost w granicach 20-30 koni czyli potwierdza się to co mówisz. Niemniej jednak co mnie bardziej interesuje to wypowiedzi osób które jeżdżą na podobnych modyfikacjach i twierdzą że jeśli chodzi o samą pracę silnika na wyższych obrotach to między zmodzonym a seryjnym jest taka przepaść jak między normalnym silnikiem BMW a emką.
buni
a ja ... jakbym dzis robil emke do zabawy to 1. wywalilbym vanosy ,2. wsadzil SA i wystroil.
i wcale nie wychodzi to jakos kosmicznie drogo. koszt 10 tys i mamy ogromne mozliwosci rozwoju.. i brak problemow z ustawianiem czy brzeczeniem vanosow.

devanos + sa + strojenie


idac dalej : walki + ITB


Colin
Tylko pamietaj, ze tracisz mozliwosc sterowania vanosem na kompach innych niz seryjne, chyba ze lubisz sie bardzo mordowac zeby to jakos uruchomic.
kidzio_r5gtt
CYTAT(Colin @ Fri, 27 Aug 2010 - 09:47) *
Tylko pamietaj, ze tracisz mozliwosc sterowania vanosem na kompach innych niz seryjne, chyba ze lubisz sie bardzo mordowac zeby to jakos uruchomic.


dlaczego tracisz - są gotowe zestawy z wiązką do S54 i kontrolą VANOS
Inur
SA? Buni masz większe wykresy?

ITB masz na myśli trąbki czy co ?
Colin
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Fri, 27 Aug 2010 - 10:49) *
dlaczego tracisz - są gotowe zestawy z wiązką do S54 i kontrolą VANOS


A co to za zestawy? Bo sprawa ciekawa:)
kidzio_r5gtt
np. taki:
http://re5pect.pl/index.php?products=produ...mp;prod_id=8341
buni
ITB - mialem na mysli dolot carbon AIRBOX smile.gif

DTA S80 steruje vanosami. poza tym lepiej je wywalic.. i tak niepotrzebna jest moc pon 5 tys obr.... a mozna auto wystroic od 5-8 ...

http://www.dtafast.pl/produkty/s_80_pro

Colin
Wiesz, zachcesz miec moc ponizej 5k jak sie przejedziesz z jej brakiem i co wtedy smile.gif
Znam juz takich, ktorzy mowili, ze dol ich nie interesuje, ze auto ma jechac gora a potem sie zaczal placz tongue.gif
buni
wsystko zalezy do czego to auto... czy do kjs'ow czy na poznan cool.gif
Inur
Właśnie. W moim przypadku auto ma być "do wszystkiego" więc jakiś dół powinien być.

Ecumasterem nie wystroisz?

Komp za 5tys + cała reszta to już granica przy której warto opchnąć obecny silnik i zainwestować w coś innego co z pudełka ma większą moc.
kons6
wg mnie poza torami w rodzaju TP temu autu moc i moment zbliżone do serii S50B32 wystarczają; głównym tematem jest utrzymanie przyczepności, żeby ta moc zamieniała się w prędkość, a nie w mielenie kołami, oznacza to jeden duży wydatek na zawieszenie i stałe również niemałe wydatki na dobre opony (najlepiej slicki)

co do mocy to kupiłem wkład do standardowego filtra powietrza K&N, który jest ok. 5 razy droższy od innych i sprawdzę czy to jakoś zaplusuje na hamowni

natomiast jazdy bez "dołu" nie sposób mi sobie wyobrazić, to auto na zwykłych oponach nie rusza powyżej 3tys nawet na suchym, przy mniej przyczepnym jeździ się na różnych obrotach,
podobnie przy zwolnieniach do 50-60 km/h

autoreklama wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.