Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Rejestracja zabytku bez dokumentów
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
HMP_inc
Sprawa jest problematyczna, ale na pewno forumowicze beda znali odpowiedz. Posiadam Fiata 125p, rocznik 1971, dokumentow brak (dowod rejestracyjny, dowod zakupu etc). Mam tylko umowe kupna-sprzedazy z poprzednim wlascicielem. Generalnie auto stalo dobre 30 lat w stodole. Remontuje swojego kanta i powoli mysle o rejestracji na biale blachy (ew zolte, gdy finanse pozwola). Dzwonilem juz do wyjdzialu komunikacji. Pani podajaca sie za kierowniczke twierdzi, ze bez dokumentow sie nie da i juz. Jak widac tok rozumowania urzedasow jest zero jedynkowy. Panowie jaki jest najprostszy (szczepan nie wchodzi w gre) sposob na rejestracje takiego autka?
*Pinio
Był w ogóle zarejestrowany ten Kredensik ? smile.gif Bo wiem czasem bywały takie akcje że ktoś doczekał się upragnionego samochodu a później wcale nim nie jeździł i nie rejestrował smile.gif wiedząc po sobie urzędasy najchętniej chciały by numery blach bo tak im najłatwiej znaleźć tyle że w czasach komputerów i CEPIK-u wystarczy wpisać imię i nazwisko poprzedniego właściciela a już wyskoczą jego pojazdy.... jeżeli nie masz kompletnie nic to moim zdaniem pozostanie tylko i wyłącznie znajomy glina który może jakimś trafem dojdzie rejestracji po VIN-ie w bazie danych alby w ostateczności tylko i wyłącznie rzeczoznawca i żółte blachy....
MikeB
A metoda na "ukradli mi papiery" nie przejdzie?
Czacza
Nie żaden szczep. Legalnie na żółte blachy zarejestrujesz. Kumpel tak rejestrował Kanta '68 czy coś koło tego. Brak jakiegokolwiek papiera na auto. Dokumenty od rzeczoznawcy itp, wsio jak przy rejestracji zabytku. I da się bez dokumentów. Samochód wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu zabytkowego bla bla. Tak mniej więcej mówi rozporządzenie. Jak będą jaja w urzędzie, to szukaj konkretnego zapisu prawnego i się kłóć. Wszystko się da!!
MACH
opinia rzeczoznawcy, biala karta, wniosek o badanie techniczne, wpis do ewidencji i zarejestrujesz na zołte blachy. na biale bedzie klopot o ile w ogole bedzie to możliwe. wg mnie nie zarejestrujesz na biale.

lh80
w moim przypadku,jak sprzedawałem auto z którego przepadły mi papiery podczas remontu to musiałem kupującemu wystawić oświadczenie,że niniejszy pojazd jest moją własnością a dokumenty zaginęły i tyle...
HMP_inc
Auto kiedys (15-20-30 ?) lat temu bylo zarejestrowane i jezdzilo. W ferworze jakis zdarzen zaginely papiery i blachy. Moze zostalo skradzione, a moze ktos je po prostu wyrejestrowal. Macie pomysl jak do tego dojsc?

lh80 tyle, ze ty miales pewnosc iz to bylo legalne auto oraz fizycznie posiadales wczesniej owe dokumenty ;-)
rallyfan
Polecam syrena.nekla.pl/forum lub poszukaj tutaj http://www.fpm.onmoto.pl/viewforum.php?f=32 na pewno ten temat był pare razy poruszany.Jest na pewno możliwość rejestracji takiego auta z powrotem, ale jeśli dobrze kojarze tylko na żółtych blachach.
El bombino
CYTAT(Czacza @ Sat, 21 Aug 2010 - 13:40) *
Samochód wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu zabytkowego bla bla. Tak mniej więcej mówi rozporządzenie. Jak będą jaja w urzędzie, to szukaj konkretnego zapisu prawnego i się kłóć. Wszystko się da!!


Rozporządzenie mówi, że nie można zarejestrować pojazu wyrejestrowanego po 80-tym którymś roku (trzeba sobie dokładnie poszukać jaka to była data), wszystko co było wyrejestrowane wcześniej można normalnie rejestrować nawet na białe.

Jeśli ta umowa k-s jest podpisana z człowiekeim, który figuruje jako właściciel w DR i on żyej to radzę wybrać się do WK po zaświadczenie, że pojazd jest ujęty w ewidencji.
Jeśli umowa k-s jest z kimś innym i papierów brak to niestety zostaje chyba tylko procedura rejestracji na zabytek.
Kajman
A co jeśli kupujesz auto z zagranicy bez papierów? Taki typowy wynalazek szopny, gdzie stał 20lat i nikt już nie ma od niego papierów?
bzyq2001
wlasnie, bo tez mam takiego i nie wiem co robic ;/
bodziokardasz
CYTAT(El bombino @ Wed, 22 Sep 2010 - 15:46) *
Rozporządzenie mówi, że nie można zarejestrować pojazu wyrejestrowanego po 80-tym którymś roku (trzeba sobie dokładnie poszukać jaka to była data), wszystko co było wyrejestrowane wcześniej można normalnie rejestrować nawet na białe.

Jeśli ta umowa k-s jest podpisana z człowiekeim, który figuruje jako właściciel w DR i on żyej to radzę wybrać się do WK po zaświadczenie, że pojazd jest ujęty w ewidencji.
Jeśli umowa k-s jest z kimś innym i papierów brak to niestety zostaje chyba tylko procedura rejestracji na zabytek.


dołączam się, ja mam umowę podpisaną z kimś kto nie żyje, i już leży ta umowa parę dobrych lat, wiem że poprzedni właściciel nie zgłosił sprzedaży auta, i nowy też nie rejestrował na siebie, czy i jakie problemy mnie czekają?

Pozdrawiam wszystkich.
żeli
bodziokardasz, na pewno jeden problem będzie z urzędem skarbowym i spóźnioną opłatą czyli podatkiem. Nie wiem jak w innych miastach, ale w Szczecinie przeszło napisanie pisma do naczelnika z wyjaśnieniem i przyznaniem się do iny(wtedy powinieneś uniknąć kary). Jedyne koszta to jakieś odsetki. Ja za parę dobrych miesięcy zapłaciłem tylko 17zł więcej.
Drugi to na pewno ciągłość OC, który musisz już teraz sam nadrobić za te parę dobrych lat.
raich
CYTAT(żeli @ Mon, 02 Jan 2012 - 11:27) *
bodziokardasz,
Drugi to na pewno ciągłość OC, który musisz już teraz sam nadrobić za te parę dobrych lat.


a nie mozesz kupic polisy od terazniejszego dnia?
ja mialem kilka msc przerwy w ciaglosci OC,w ubezpieczalni poradzono mi kupic police od terazniejszego dnia,nie oplacajac tych kilku msc wstecz.
żeli
raich, tak sie nie da. Ciągłość musi być tym bardziej, że już ma auto na siebie z umową i datą, której zmienić już nie może. Mówi o tym ustawa o o ubezpieczeniach obowiązkowych Art. 31.3
CYTAT
Art. 31.3
W razie nabycia pojazdu mechanicznego zarejestrowanego, którego zbywca wbrew obowiązkowi nie zawarł umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, nabywca jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

Cała ustawa na http://www.ufg.pl/web/guest/akty-prawne
bodziokardasz
Dziękuję za zainteresowanie i cenne odpowiedzi, jednak nie precyzyjnie się wyraziłem - auto jest na mnie od kilku miesięcy, jednakże też jeszcze tego nie zgłaszałem nigdzie, kupiłem go od człowieka który kupując auto nie rejestrował go na siebie, nie zgłaszał tego w skarbówce ani nigdzie indziej, jak również nie opłacał OC. mam rozumieć że ten okres (ponad 3 lata) to jest jego problem?. Rozumiem że JA odpowiadam za okres ubezpieczenia od kiedy auto jest moje czyli od daty podpisania umowy między mną a poprzednim właścicielem? To jest bardzo istotne ponieważ OC za 3 lata byłoby bardzo duże - nie mam zniżek.
raich
nie odpowiadasz za okres ubezpieczenia przed podpisaniem umowy.
raich
CYTAT(żeli @ Mon, 02 Jan 2012 - 12:45) *
raich, tak sie nie da. Ciągłość musi być tym bardziej, że już ma auto na siebie z umową i datą, której zmienić już nie może. Mówi o tym ustawa o o ubezpieczeniach obowiązkowych Art. 31.3

Cała ustawa na http://www.ufg.pl/web/guest/akty-prawne


sprawa wygladala tak,ze kupilem auto,zrobili mi rekarkulacje,spoznilem sie z oplaceniem rekarkulacji 2tygodnie.
nie przedluzyli mi polisy(na co czekalem).
po 3msc poszedlem jak gdyby nic do zakladu ubezpieczen i podpisalem nowa umowe o polise.
tak mi doradzono w zakladzie ubezpieczen,to nie byl moj pomysl.
żeli
bodziokardasz wszystko na ten temat jest właśnie w tym Art. 31
CYTAT
Art. 31.
1.  W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego. Przepisy art. 28 stosuje się odpowiednio.
2.  W razie niewypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie określonym w ust. 1, zakład ubezpieczeń może dokonać ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu udzielanej ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu, z uwzględnieniem zniżek przysługujących nabywcy oraz zwyżek go obciążających, w ramach obowiązującej taryfy składek. W przypadku gdy nabywca pojazdu złoży wniosek o dokonanie ponownej kalkulacji należnej składki, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do jej dokonania.
3. W razie nabycia pojazdu mechanicznego zarejestrowanego, którego zbywca wbrew obowiązkowi nie zawarł umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, nabywca jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w dniu nabycia pojazdu mechanicznego.
4.  W razie zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przez posiadacza pojazdu mechanicznego niebędącego właścicielem tego pojazdu, prawa i obowiązki tego posiadacza, wynikające z zawartej umowy ubezpieczenia, przechodzą na właściciela pojazdu mechanicznego z chwilą, gdy posiadacz utracił posiadanie tego pojazdu na rzecz właściciela. Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że właściciel pojazdu mechanicznego wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia przejścia posiadania pojazdu na rzecz właściciela. W razie wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni od dnia przejścia posiadania pojazdu mechanicznego na rzecz właściciela. Przepisy art. 28 stosuje się odpowiednio.
5. W razie niewypowiedzenia przez właściciela pojazdu umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie, o którym mowa w ust. 4, stosuje się odpowiednio ust. 2.
6. W razie wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w przypadkach, o których mowa w ust. 1 i 4, posiadacz pojazdu mechanicznego wypowiadający umowę jest obowiązany do zawarcia nowej umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych najpóźniej w ostatnim dniu przed rozwiązaniem się umowy wypowiedzianej.
mx79
Zgodnie z prawem aby stać się właścicielem, pojazdu - czyli ruchomości do którego nie masz papierów... musisz pojazd - ruchomość zasiedzieć. Formalnie od czasu nabycia muszą minąć 3 lata. Następnie składasz wniosek do sądu o nabycie prawa własności poprzez zasiedzenie w trybie bez procesowym. Podajesz dowody jakie posiadasz, warto wcześniej dokonać wpisu do rejestru lub ewidencji pojazdów zabytkowych, wtedy jest zdecydowania łatwiej zasiedzieć.... Jest strona o polskich motocyklach podkowa.... tam jest to opisane co i jak.....
peerbe111
Jeśli chodzi o ubezpieczenie to tak jak pisze raich - płaci się od kiedy się ma samochód, nie trzeba płacić wstecz...
yten
to teraz ja zapytam planuje w niedlugim czasie zakupa pewnego auta wiekoszc jest bez papierow z tego co tu wyczytalem jest mozliwos rejestracji jako zabytek ( spokojnie wszytkie auta sa sprzed 1990 roku wiec nie ma problemu ) ale czy jesli planuje zostawic tylko podloge i karoserie w orginale a reszte calkowicie przebudowac ( chce kupic trabanta) ma zostac kawalek podlogi karoseria i moze cos w srodku w orginale reszta to rzezba czy jest mozliwe wtedy zarejestrowac jako zabytek wiekszosc jest z lat 70 i 80 ale co z tego jak z zewnatrz ma wygladac jak trabant a w srodku juz nie ...
k11
A co w nim pozostanie zabytkowego? Duch Trabanta?

Żółte tablice wymagają zachowania iluś procent oryginalności (nie pamiętam czy to było 80, 85 czy 90, ale wobec powyższych planów nadal bardzo dużo), cała reszta wynalazków na żółtych to wałki. Które, owszem, zdarzają się, ale co to ma wspólnego z zabytkowymi pojazdami?

r.
yten
tu nie chodzi o zabytkowanie by to byl zabytek tylko jesli mam wydac ok 3000zl na auto z papierami lub 400zł bez i moc zarejestrowac to wybor jest oczywisty z tego co wiem zabytek tez ma tylko 1 przeglad dozywotnio smile.gif
ale wlasnie by wygladalo to tak (tak mi sie wydaje)

1 kupuje bez papierow
2 doprowadzam do stanu przegladowego
3 rzeczoznawca i jakas tam papierologia
4 rejetracja jako zabytek

i tu sie rodzi pytanie co dalej jesli :

5 rozebranie w holere
6 modyfikacja zawieszenia hamulcow układu kierowniczego (poostaje tylko org kierownica) w 100%
7 modyfikacja a moze i nie siedzien napewno zmina materialu
8 modyfikacja ukladu napedowego inny silnik inna skrzynia 200% odbiegajaca od orginalu
9 zlozenie w calość
10 pomalowanie na kolor juz upoatrzony (nigdy nie bylo trabantow w takim kolorze)

generalnie ma to wygladac jak trabant tylko ze czarny buda ma zostac orginalna i tu sie skacza podobienstwa co w takim przypadku co mo grozi i takie tam

zaraz pewnie uslysze ze zarejestrowanie jak zabytek tez kosztuje ale druga opcja jet taka

kupuje z papierami za 3000zl i robie wszytkie prace tak jak powyżej
to wtedy co jakis rzeczoznawca by przeszlo przeglad z tak licznymi zmianami konstrukcyjnymi jak to sie odbywa ??

i nie chodzi mi o zaoszczedzenie jakiejs tam kasy tylko zaoszczedzenie urzedniczych rozczarowan bo znajac nasza polska biurokracje i klodowanie (rzucanie klod pod nogi) to jakiegos urzednika wkoncu bym utluk bo jak mam latac po urzedach i slyszec panie a potrzebujesz pan takich dok. i takich . i miliona opini od rzeczoznamcow to w pewnym momencie rejestracja jako zabytek staje sie sensowna ale co sie stanie jak ten zabytek calkowicie przebuduje w swietle prawa pewnie przestanie byc zabytkiem ale co odbiora mi zolte tablice skieruja na badania techniczne i dostane biale chyba nie . czy tylko odbiora mi te tablice i pozostane z tym czym i nie bede mogl sie tym poruszac
k11
Na właścicielu zabytku ciąży ustawowy obowiązek zachowania stanu, konserwacji, przeciwdziałania zniszczeniu. Za niedotrzymanie takowego jest przewidziana sankcja (maksymalnie można wyjąć piątaka na koszt państwa).

Zatem, raz jeszcze: ile zabytku jest wydmuszce o kształcie Trabanta? Chcesz przycwaniaczyć na papierze, licząc że konserwator Ci to przyklepie, ale ten sam konserwator może Cię zaciągnąć do sądu. Może się wywiniesz, wszak Polska jest krajem jednego roku w zawiasach za niszczenie sporo ważniejszych obiektów od jednego z tysięcy Trabantów, a może nie.

r.
yten
jak pisalem tu nie chodzi o cfaniakowanie lecz zaoszczedzenie sobie wszelkiech administracyjnych dupereli ale z tego co widze jednak chyba lepiej kupic z papaierami i robic to jak przykazano wiec wtedy pytanie jest takie co musze zrobic po takich przerobkach (zmianach konstrukcyjnych) by tym legalnie na przeglady jezdzic ??

a tak btw jaka wydmuszka tongue.gif z trabanta ma zostac jak najwiecej to co najlepsze w trabancie czyli plastk buda i byc moze nawet wnetrze nie bede nic na sile odchudzal a wrecz przeciwnie dociazal bo wkoncu V6 malo nie wazy tongue.gif
Rudiger
Moja rada - chcesz robić modzony wóz - trzymaj się z dala od rejestracji na zabytek.
Poza tym kwestia techniczna - widziałeś Trabanty w akcji na YT? Duży % dośc łatwo się przewraca na winklach smile.gif głównie przez lekki tył.
Trzeba po 10cm na stonę poszerzyć i zmodyfikować zawiesznie. Może pomoże.
szymi870
Panowie mam pytanie do osób które rejestrowały auta na żółte blachy , jestem posiadaczem nietypowej wersji opla z 84 roku, wyprodukowano ich niewiele , auto jest na chodzie , jeździ ,ma OC ,przegląd ale jak to w oplu ma tragiczną blachę, chcę przeprowadzić renowację sam, jednak będzie to trwało około 2-3 lat, więc zależałoby mi na tym aby przed rozbiórką auto stało się zabytkiem (nie musiałbym płacić OC), Czy jeżeli auto nie jest w idealnym stanie to będę mógł je zarejestrować na zabytek przed renowacją ?
Marlon
Wszystko zależy prawdę mówiąc od konserwatora - są miejsca w Polsce, gdzie da się 20-letnie BMW E34 zarejestrować na zabytek. Widuje się też niestety często "prawdziwe" zabytki w opłakanym stanie na żółtej blaszce
Teoretycznie powinieneś utrzymać stan zabytku w stanie "nie gorszym", więc jakaś furtka do negocjacji istnieje chyba.
SZAFA
Czyli da się zarejestrować na zabytek auto mające 20 lat ? np. rok prod 92 ??? Ciekawe czy mojego 300zx można już ....
Marlon
Da się.
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/02/09...bytek-techniki/
SZAFA
W sumie ...“

Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:
1-posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
2-dokumentuje znaczące etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
3-był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
4-był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
5-ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
6-posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
7-został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.”

300zx spełnia parę tych cech , posiada unikalne rozwiązania chociażby HICAS smile.gif i parę wynalazków .
Słynny z tego, że był projektowany w CAD chyba jako 1 w japonii .
Mój jest w stanie fabrycznym, kolekcjonerskim
punkt 4 najważniejszy - był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne - jeździł nim Jerzy Killer biggrin.gif:D:D
Bio
a jeśli ktoś nie chce żółtych blach - nie dało by radę zarejestrować jako SAM?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.