Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E34 vs E36 vs E30
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
arek-lin
Czas na zakup auta naszedł, ale nie jestem do końca zdecydowany co chcę (oprócz marki, tylko BMW wchodzi w grę). Auta za jakimi się rozglądam to E36 325i, E34 z M50B25 lub M30B35, ewentualnie E30 po swapie na M50, M52 lub M30. Jak wyglądają osiągi, prowadzenie, koszty utrzymania (jestem studentem i nie mam stałej pracy więc koszty też mają znaczenie). Jak wyglądają osigi w E34 między M50 a M30? Spotkałem się z opinią, że nie ma wielkiej różnicy, a łatwiej trafić na zdrowe M50 niż M30. Kwota na auto to około 10 tyś
http://allegro.pl/item1194411785_e34_m_pak..._sekwencja.html - przekracza trochę budżet, ale może ktoś oglądał auto i warte jest swojej ceny?

http://allegro.pl/item1166828289_e30_328i_...8_od_puz_a.html Oglądał to ktoś? Trochę boję się auta po swapie, dotychczas jeździłem seryjnymi tylko i cały czas mam przeświadczenie, że ktoś sprzedaje takie dopiero wtedy, gdy auto jest mocno zmęczone, zaczynają jakieś kwiatki wychodzić i chce się pozbyć auta... Czy E30 było w ocynku?

Będzie to moje drugie auto, z przeznaczeniem na wieczorne złapanie boka, raczej starty spod świateł mnie nie ciągną, chyba, że przy okazji powrotu do domu wink.gif
Stander_M
http://otomoto.pl/bmw-328-indyvidual-montr...-C14705769.html - egzemplarza nie znam, to raczej przykład ale sensowna opcja w takim budżecie, bogate wyposażenie i e36 w tej budzie jest ponad czasowe że nie wspomne o praktycznych walorach touringa
arek-lin
No nie wiem, ale za te pieniądze E36 M52B28 to chyba raczej nie będzie w ciekawym stanie. Raczej średnia rynkowa to koło 14-16 tyś zł i nikt kto ma dobre auto nie zaniża ceny. Do E36 nie musisz mnie przekonywać bo prawie 3 lata miałem sedana i byłem zadowolony, jeżdziło praktycznie bezawaryjnie smile.gif A E34 też mi się podoba chociaż nigdy nie siedziałem w środku, nie wiem jak sie prowadzi itp. No a za E30 przemawiają osiągi
werladyn
E34 to bardzo wygodne autko, jeżeli kupisz w dobrym stanie to będzie jeździło bezawaryjnie, kumpel miał 520 tyle, że z tym silnikiem 129KM bez Vanosa. Mocy brakło, ale podróżuje się świetnie...
jakub1t
Może pomoge , miałem e34 m50b25 z vanosem i bez , m30b35 i m60b30 , wszystkie w miare bezawaryjne ale osiągi 2.5 sporo odstają od v8 i 3.5 . Najlepsze osiągi (i ogólna przyjemność z jazdy)miała m30b35 ze szperą , najbardziej komfortowe było v8 , ale też spalanie sporo większe od r6 . Było też e30 m30b35 , przyśpieszenia sporo lepsze od e34 , no ale 400 kg róznicy robi swoje . Aczkolwiek zdecydowanie częściej coś niedomagało niż w seryjnym aucie . A i jeszcze na koniec , jak się trafi na zmęczone życiem m30b35 to rzeczywiście osiągi bardzo się nie różnią od m50b25
arek-lin
A jak wygląda spalanie w E34 M30 vs M50? Bo nie wykluczam montażu instalacji gazowej (sekwencji więc materiał z jakiego zrobiony jest kolektor wydechowy nie robi różnicy)
jakub1t są jakieś odczuwalne różnice M50B25 z vanosem i bez? Pytam o realia bo teorię znam, a z vanosem zawsze jeden element więcej do popsucia
Terror
jezdzilem e34 i z m30 i m50 pod maska
i szczerze porownanie spalania m30 do m50 to potworna katastrofa
m30 paliwozerny strasznie no i silnik z racji wieku starszy technologicznie (moze moj mial cos nie tak tongue.gif wiec sie nie czepiac)

zdecydowanie polecam ci m50 z dobra sekwencja

jakub1t
CYTAT(arek-lin @ Thu, 19 Aug 2010 - 14:47) *
A jak wygląda spalanie w E34 M30 vs M50? Bo nie wykluczam montażu instalacji gazowej (sekwencji więc materiał z jakiego zrobiony jest kolektor wydechowy nie robi różnicy)


M30 i M50 miałem obydwa z sekwencją , ale w M30 niby ciut lepsza - jechaliśmy ze szwagrem dwoma autami około 500 km staraliśmy sie nie przekraczać 160 i m30 spaliło 13litrów lpg na 100 a m50 o litr więcej , natomiast w mieście m50 pali dalej około 14 , max15 , a m30 14-17 . A jeśli chodzi o bęzynke to m50 średnio 12L , i z tego co pamietam to e30 w trasie to można było zejść spokojnie poniżej 10L , a w mieście też chyba koło 12-14 . A i w m50 z można zejść przy spokojnej jeździe do 8L pb w trasie i 10 lpg . W e34 m30 minimalnego spalania jakoś nie było kiedy sprawdzić .
Jeśli chodzi o vanosa to silniczek był bardziej elastyczny na wolnych obrotach i wydawał się troszke mocniejszy (przyśpieszenie mierzone stoperem 8s vs 8.5s). Niestety miałem z nim małe problemy , ale to z mojej winy , aczkolwiek pozostałe silniki znosiły podobne traktowanie bez zająknięcia . No i jak się z nim rozstawałem to klient mówił że coś już słychać z okolic vanosa , no ale jak to klient , może chciał coś wytargować jeszcze smile.gif
arek-lin
A jakie są mniej więcej osiągi E30 z M50B25 w porównaniu z ww. autami? Da się zrobić swapa na częściach oryginalnych bmw (łapy pod silnik, wał)?
sierRKA
swap bezproblemowy. a e30 z m50b25 coś tam już swoje jeździ i ja bym szedł w tą stronę.
moja wolnossąca e36 m50b25 vanos vs e34 m30b35, była z przodu praktycznie już od 1 biegu, fakt faktem że nie wiem w jakim była stanie i czy może kierownik nie ogarniał, chociaż ja też nie jestem jakimś tam mega driverem. pozdrawiam
arek-lin
Niestety nie mam garażu ani wiedzy/doświadczenia w mechanice żeby samemu swapować, a i pewnie w 10 tyś by się ta cała zabawa ze swapem nie zamknęła (zdrowa E30+silnik ze skrzynią i osprzętem+hamulce+zawieszenie+robocizna i się robi nieciekawie...)
Don Pablo
Najłatwiej znajdziesz e34. Jak ekonomia się liczy- tylko m50b25, najlepiej vanos. Miałem w e34 m60b30, kolega miał m30b35- z naszych obserwacji wynikało, że v8 pali mniej, oba auta zdrowe, oba sporo szybsze od 525i i dużo więcej palą w mieście, na trasie v8 przy <> 140 brało ok. 10-11 l Pb.. Mi m50 z vanosem paliła sporo mniej niż bez. Natomiast na trasie to praktycznie to samo, czy masz m50b20, czy m60b30.
Krzyku
m30b35 w trasie nie ma tragedii bo pali ok 11l 120-160km/h predkosci przelotowej,2 pasy,noc ale w miescie to juz zupelnie inna spiewka - spali ile wlejesz. Nie bedziesz ciął to 16-17, nawet sie nie zorientujesz a skoczy do ponad 20.bedziesz chcial sie bawic to juz tylko sporo w góre. 525 24v spali sporo mniej, ale jezdzi tez troche gorzej chociaz juz to juz kwesita gustu co komu wystarcza.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.